Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos synnyttää TIETOISESTI vammaisen lapsen, niin onko silloin mielestäsi oikeutettua hakea yhteiskunnalta vammaistukia?

Vierailija
31.05.2016 |

Hmm..

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, kuinka monen tiedät tietoisesti siittävän vammaisen lapsen? Entä kuinka monen luulet tietoisesti siittävän vammaisen lapsen?

Eiköhän kuka tahansa, joka kasvattaa vammaista lasta eläisi paljon mieluummin ilman sitä taakkaa. Juuri näiden heikompien takia maailmassa yhteiskunnat on tukemassa heikompia. Ei minusta olisi mitään syytä maksaa enää veroja, jos ei olisi tarkoitus kustantaa palveluita, joilla autetaan raskaammissa elämän tilanteissa eläviä. Esimerkiksi raskaana olevien ja terveitäkin synnyttäneiden perheet saavat näitä apuja neuvolasta, vaikka lapsi olisi ihan terve.

Jos vammaisten vanhemmilta kiellettäisiin yhteiskunnan apu, minkä ihmeen takia apuja ja tukia annettaisiin silloin terveiden vanhemmille?

Vammaiset saavat saman tuen kuin terveetkin. Nyt puhutaan vammaistuesta. Se katsos maksetaan siihen päälle. Ja kysymys on tietoisesti vammaisen synnyttämisestä ja siitä aiheutuvien kulujen korvaamista yhteiskunnan piikkiin.

Vierailija
42/65 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä vammaisuus määritellään, sillä vain harvat meistä on täydellisiä ja täysin terveitä koko eliniän.

Minusta vammaisuus ei ole pahinta mitä ihmistä voi kohdata, vaan pahin on asennevamma, jota ikävä kyllä ei voi edes hoitaa, vaikka se aiheuttaa paljon surua ja kärsimystä läheisissä, jotka nekin maksavat yhteiskunnalle erilaisena terapiana.

Ei puhuta kohtaamisesta vaan syntymisestä vammaisena....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/65 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, kuinka monen tiedät tietoisesti siittävän vammaisen lapsen? Entä kuinka monen luulet tietoisesti siittävän vammaisen lapsen?

Eiköhän kuka tahansa, joka kasvattaa vammaista lasta eläisi paljon mieluummin ilman sitä taakkaa. Juuri näiden heikompien takia maailmassa yhteiskunnat on tukemassa heikompia. Ei minusta olisi mitään syytä maksaa enää veroja, jos ei olisi tarkoitus kustantaa palveluita, joilla autetaan raskaammissa elämän tilanteissa eläviä. Esimerkiksi raskaana olevien ja terveitäkin synnyttäneiden perheet saavat näitä apuja neuvolasta, vaikka lapsi olisi ihan terve.

Jos vammaisten vanhemmilta kiellettäisiin yhteiskunnan apu, minkä ihmeen takia apuja ja tukia annettaisiin silloin terveiden vanhemmille?

Vammaiset saavat saman tuen kuin terveetkin. Nyt puhutaan vammaistuesta. Se katsos maksetaan siihen päälle. Ja kysymys on tietoisesti vammaisen synnyttämisestä ja siitä aiheutuvien kulujen korvaamista yhteiskunnan piikkiin.

Miksi kerätä veroja, jos tarkoitus on, että ei tueta sillä apua tarvitsevia vaan kaikille annetaan vain oma takaisin? Vai tarkoitatko, että hyväosaisille pitää olla muiden rahoilla rahoitetut tuet, mutta kun on huonompiosainen ja tarvitsee enemmän apua, ei apua kuulu enää antaa?

Vierailija
44/65 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on suulakihalkio niin pois vaan? Hehän tarvitsevat hoitoa ja seurantaa vuosien ajan. Joskus tarvitsevat koko ikänsä esim. hampaisiin liittyvää erikoishoitoa.

Niin mitä mieltä olet? Kuuluuko lapsen saada yhteiskunnan tuki vanhempien tietoisesta valinnasta, vaiko hoito maksaa vanhempien pussista?

Ei se toimisi. Koska aina löytyy niitä jotka sitten yksinkertaisesti jättäisivät hoitamatta ja siitä kärsisi vain lapsi. Toki lapsi sitten voitaisiin huostaanottaa mutta isoja kustannuksia siitäkin tulisi.

Vierailija
45/65 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se vammainen lapsi synnytettävä, ei niitä voi sisällekään jättää. Ja on oikeus hakea tukea, sitä ei onneksi ainakaan vielä ole leikattu pois säästöjen nimissä.

Oli oksettava kysymys, en tiedä miksi edes vastasin.

Vierailija
46/65 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö yhteiskunnan mielestäsi pakottaa aborttiin, jos ilmenee joku vamma?

Pitäisikö kaikki pakottaa sikiöseulontoihin?

Kuinka tarkkoihin?

Entä väärät diagnoosit olisiko pakotetuilla oikeus korvauksiin?

Vierailija
47/65 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ne seulat ole edes 100 % luotettavia. On tapauksia, että ultrassa on ollut poikkeavaa, lapsi on päätetty pitää ja mitään vammaa ei ollutkaan tai vamma on ollut todella lievä. Entä jos vamma huomataan raskauden sangen myöhäisessä vaiheessa? Aika karsealta tuntuisi. 

Vierailija
48/65 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus on ehkä vastenmielisin kuvatus ihmiskunnan historiassa 2000-luvulla.

Vierailija
49/65 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipiteitä saa olla vaikka minkälaisia, mutta tuet ja kuka niitä saa on laissa määritelty, eikä onneksi jaeta mitään mielivaltaisesti. Ne tuet on sitä lasta varten ei äitiä ja joskushan siitä lapsestakin aikuinen kasvaa, että siinä mielessä loppuu myös vanhempien elatusvelvollisuus.

Vierailija
50/65 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa pitäisi olla yhden lapsen politiikka.

Vierailija
51/65 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastenmielinen aloitus. Toisten vammat on näkyviä ja toisilla ne on korvien välissä.

Vierailija
52/65 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse pitäisi edes lievästi vammaista lasta, jos tietäisin sen etukäteen siinä vaiheessa, kun voi vielä abortoida. Enkä - valitettavasti - ymmärrä miten joku muukaan niin tekisi. Olen itse elänyt vammaisen lapsen sisarena, eikä ole helppo elämä kellekään, ei vammaiselle itselleen, vanhemmille tai terveille sisaruksille. Se koko elämä kun pyörii sen vammaisen ympärillä.

Tukiasiaan en ota kantaa.

Vierailija
53/65 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys ei varmaan ap:tä itseään kosketa henkilökohtaisesti millään tavalla,joten helppoa hänen on kai tuossa kysymyksenasettelussaan liikkua hyvin  likellä jotain natsien eutanasiaohjelman oikeutuksen kaltaisia  pohdintoja vammaisuuden perusteella.

Tunnevammaiselta se ainakin onnistuu helposti,varsinkin silloin  kun kyseessä ovat jotkut muut, joita ei siis itse tunne.

Pitäisin koko tuollaisia pohdintoja kyllä  eettisesti jo  varsin arveluttavina ja koko kysymyksen esille ottamista täällä  hänen taholtaan melko asiattomana.

Vierailija
54/65 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse pitäisi edes lievästi vammaista lasta, jos tietäisin sen etukäteen siinä vaiheessa, kun voi vielä abortoida. Enkä - valitettavasti - ymmärrä miten joku muukaan niin tekisi. Olen itse elänyt vammaisen lapsen sisarena, eikä ole helppo elämä kellekään, ei vammaiselle itselleen, vanhemmille tai terveille sisaruksille. Se koko elämä kun pyörii sen vammaisen ympärillä.

Tässä ketjussa puhutaan tuista. Joten kommenttisi ei kuulu tähän ollenkaan.

Vierailija
55/65 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että sun lapsuutesi meni noin, ei ole vammaisen sisaruksesi vika, vaan vanhempiesi.

Ei mun vaikeasti vammainen sisko mitenkään hallinnut perheen elämää, meidät otettiin kaikki huomioon, yksilöinä. Totta kai vammainen sisarus vaatii eniten vanhemmilta, mutta sitä on muistettava antaa myös niille terveille lapsille. Älä katkeroidu vammaisille vain siksi, etteivät sun vanhempasi osanneet ajatella oikein.

Vierailija
56/65 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa puhutaan tuista. Joten kommenttisi ei kuulu tähän ollenkaan.

Se on totta, mutta joskus ajatusmallin avaaminen itse kysymyksen taustalla voi myös tuoda jotain keskusteluun.

Jos nyt tukia kommentoin, en kannata mitään pakkoabortteja yhteiskunnan painostuksella (tukien kieltäminen), mutta ihan omiin kokemuksiin nojaten toivoisin, että tällaisissa tilanteissa ihmiset itse osaisivat toimia vastuullisesti. Se päätös pitää vammainen lapsi kun ei vaikuta pelkästään niihin vanhempiin.

Vierailija
57/65 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että sun lapsuutesi meni noin, ei ole vammaisen sisaruksesi vika, vaan vanhempiesi.

Ei mun vaikeasti vammainen sisko mitenkään hallinnut perheen elämää, meidät otettiin kaikki huomioon, yksilöinä. Totta kai vammainen sisarus vaatii eniten vanhemmilta, mutta sitä on muistettava antaa myös niille terveille lapsille. Älä katkeroidu vammaisille vain siksi, etteivät sun vanhempasi osanneet ajatella oikein.

En katkeroidukaan.

Sanon vaan, että on vaikea kuvitella, että vammaisen lapsen sisarukset oikeasti saisivat jotain hyvää ja iloa vammaisesta sisaruksesta (vs. terve sisarus). Toki jotain avarakatseisuutta ja suvaitsevaisuutta, ehkä. 

Vierailija
58/65 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin vähän syntyy vammaisia lapsia , niin että on tiedossa jo ennen syntymää. Kovin harvoista tiedetään. Etukäteen tedetyistä down lapsista suurin osa abortoidaan. Maan talous kestää kyllä pienen rahallisen tuen.

Vierailija
59/65 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jumalauta mitä porukkaa. Rodunjalostusta kehiin ja kansa tuottamaan. Muistuuko historiasta mitään mieleen?

Vierailija
60/65 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ei, mutta tällähän ei ole mitään tekemistä lain kanssa. Eikä se laki tule muuttumaan, eli turha siitä on jauhaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän