Tyttäreni kirjoitti ylioppilaaksi Etelä-Tapiolan lukiosta. On muuten Suomen paras lukio. Pääsevät jatko-opiskelemaan, minne haluavat!
Otsikossa tuli jo kaikki sanottua, ei mulla muuta.
Kommentit (88)
Etiksen käynyt ja onhan se todella hyvä lukio. Motivoituneita opiskelijoita ja laadukas opetus. Opiskelija-aines on kuitenkin ehdottomasti suurin tekijä eliittilukioiden tuloksissa, sitä ei kannata unohtaa. Itse arvostaisin ehkä vielä enemmän sellaista lukiota, joka on onnistunut leipomaan ylioppilaita huonosti motivoituneista kuutosen keskiarvon nuorista. Siinä on varmasti kovempi työ.
Onneksi olkoon, tytär teki hyvän valinnan. Mekin 20 vuotta sitten muutettiin Tapiolaan juuri siksi, että tarjolla ovat parhaat koulut. Kannatti! Minne lapsesi aikoo jatkaa opiskelemaan?
Vierailija kirjoitti:
Tuo on se sama lukio, jossa opiskeli se Heinojen murhaaja, muistatteko tapauksen? :(
Kuka niistä?
Olivat Mankkaalta, mutta eivät etisläisiä.
Maikkarin uutisissa Etiksen rexin haastattelu.
Kyllä se Sykkikin rulettaa😊 Hemmetin lahjakkaita nuoria. Omani siellä nyt ysillä ja kaikki kaverit tosi lahjakkaita. Odota vaan Etis!!!
Lukioiden parhaimmuus pitäisi mitata sillä, miten monella kevään ylioppilaalla on seuraavana syksynä opiskelupaikka.
Vierailija kirjoitti:
Kuka tahansa hyvin kirjoittanut pääsee mihin vaan. Ei lukiolla ole siinä merkitystä.
Mitä tarkoitat "hyvin kirjoittaneella"? Kyllä aika moneen paikkaan on pääsykokeet, myös meille kiittettäviä kirjoittaneille...
Kyllä minä pidän paljon parempina lukioita joihin sisään pääsee periaatteessa kaikki ja sijoittuvat tuloksissa alkupäähän.
Jos on vanhaa rahaa ja suhteita, ei ole väliä, missä opiskelee, rahakas ura on taattu. Etiksessä tosin varmaan on paljon westendiläistä hapatusta. Menestyisivät vaikka approb papereilla, koska kyllähän se Ollilan/Stubbin poika on hyvä tyyppi ja pitää meille ottaa.
Mun lapseni Ressun lukiosta aikanaan ja pääsi Hkiin lääkikseen välivuosia pitämättä.
Joka kevät tämä sama haloo. Mietin joka kerta, että miksi näitä vertailuja tehdään? Kun kerran vertailu ei ole oikeudenmukainen tai luotettava. Mitä tässä on taustalla?
Jeps, meidänkin lukioon pääsi seiskan keskiarvolla ja opetus koulussa sen mukaista. Itsellä ka 9,5 lukioon mennessä ja nyt hyvin paperein työttömäksi. Mihinkä kouluun sitä suoraan pääsee? Vain teknillisiin? No mutta ei se menestys lukiosta riipu vaan opiskelijoista ;)
Naurattaa. Onnittelut ylioppilaalle, mutta hyvä tulos kirjoituksissa EI tarkoita varmaa sisäänpääsyä esimerkiksi lääkikseen tai oikeustieteelliseen. Pääsykoe merkitsee yllättävän paljon.. Jos esimerkiksi loistaa kielissä/historiassa/psykologiassa ja matemaattiset/luonnontieteelliset aineet ovat hankalampia, voi lääkiksen pääsykoe nousta esteeksi tielle.
HS:ssa oli muutama vuosi sitten vertailu Ressun lukion ja Pellon lukion jonkun tietyn vuoden ( en muista mikä vuosi) ylioppilaista, mitä heistä oli tullut ja mihin sijoittuneet.
Pellon lukiolaiset päihittivät niin koulutuksen kuin sen hetkisen uransa suhteen Ressulaiset.
Vaikka etukäteen olisi voinut muuta luulla.
Vierailija kirjoitti:
Mun lapseni Ressun lukiosta aikanaan ja pääsi Hkiin lääkikseen välivuosia pitämättä.
Paljonko maksoit valmennuskurssista?
No ap ei näytä enää olevan paikalla, mutta mitä nuoresi hakee opiskelemaan+ Esim. lääketieteelliseen tai oikeustieteelliseen ei pääse sen perusteella, minkä lukion on käynyt.
Aloituksen tekstin tason perusteella ap itse sen sijaan ei ole tainnut suuremmin opiskella.
Trolollololloo.
Vierailija kirjoitti:
Aloituksen tekstin tason perusteella ap itse sen sijaan ei ole tainnut suuremmin opiskella.
Trolollololloo.
Äläs nyt, anna aloittajamamman olla avoimesti lapsestaan ylpeä. Hieno juttuhan se on, onnea! :)
Tuo on se sama lukio, jossa opiskeli se Heinojen murhaaja, muistatteko tapauksen? :(