Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyttäreni kirjoitti ylioppilaaksi Etelä-Tapiolan lukiosta. On muuten Suomen paras lukio. Pääsevät jatko-opiskelemaan, minne haluavat!

Vierailija
30.05.2016 |

Otsikossa tuli jo kaikki sanottua, ei mulla muuta.

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkääs muualle amislaisten mammat! Tämä ketju koskee yo-kirjoituksia.

Vierailija
62/88 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitse Etis, jos haluat lääkäriksi, juristiksi tai ekonomiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitse Etis, jos haluat lääkäriksi, juristiksi tai ekonomiksi.

Haha niin nykyisin :D Itekin oon Etiksestä kirjoittanut ysärillä kun se sijaitsi vielä Ladossa Länärin laidalla ja ka. oli 8.0. Oi niitä aikoja!

Vierailija
64/88 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttäreni kirjoitti ylioppilaaksi Etelä-Tapiolan lukiosta. On muuten Suomen paras lukio. Pääsevät jatko-opiskelemaan, minne haluavat! Otsikossa tuli jo kaikki sanottua, ei mulla muuta.

Voi, kerro nyt kuitenkin lisää, on niin mielenkiintoinen aihe!!

Vierailija
65/88 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah kuvitteletko, että joku olisi oikeasti kateellinen ylioppilaille? :D 

Vierailija
66/88 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kympin oppilas yläkoulussa, pääsin juurikin etelä-Tapiolan lukioon, sairastuin liiasta paineesta jonkun asteen burnouttiin/masennukseen, valmistuin neljässä vuodessa EMMMC-papereilla ja kävin juuri 19. päivä uudestaan pääsykokeessa sinne minne haluan.

t: yo kevät 2013

Vierailija
67/88 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha

Vierailija
68/88 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etis-tyttöihin törmää Esport Centerin jumpissa!

Vierailija
69/88 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tytär pääsi Etelä Tapiolasta 6v sitten ja valmistui viimevuonna yliopistosta. Tykkäsi kovasti tuosta lukiosta. Mutta ei tosiaan yliopistoon pääse suoraan vaan pääsykokeiden kautta.

Vierailija
70/88 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaanko niin, että etisläisillä ei ole suuria vaikeuksia päästä pääsykokeidenkaan kautta sinne, minne haluavat.

Vierailija
71/88 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kymmenittäin Etiksestä valmistuneita ja kaikki ovat päässeet haluamaansa jatko-opiskelupaikkaan.

Vierailija
72/88 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos parhaasta lukiosta kirjoittaminen korreloi suoraan onnellisuuden kanssa, niin...onneksi olkoon!

Vierailija
73/88 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukion paperit ovat paskapaperia jos ei pääse opiskelemaan sitä mitä haluaa. Monille aloille edelleenkään pääse niillä lukiopapereilla, ja hyvä niin, eihän lukiossa edes opeteta puoliakaan niistä asioista mitä yliopistossa. Yliopistot ovat niitä aitoja sivistyksen kehtoja, lukio lähinnä vanhempien lasten päiväkoti.

T. A, A, A, M, B papereillla kirjoittanut, nykyinen OTM ja KTK, väitöskirja työn alla

Vierailija
74/88 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Etis!

Vierailija
75/88 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvoitus: Kumpi parempi? L:n paperit Itäkeskuksen lukiosta vai C:n paperit Etelä-Tapiolasta?

Vierailija
76/88 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa elämä Mammat ja lopettakaa se lasten kautta eläminen. Mitäs jos lapsestasi tuleekin lukiostaan huolimatta narkkihuora, mitäs sitten?

Vierailija
77/88 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvoitus: Kumpi parempi? L:n paperit Itäkeskuksen lukiosta vai C:n paperit Etelä-Tapiolasta?

Vastaus on tietysti Etis, koska verkostoilla on nykyään suuri merkitys ja siksi verkostoituminen pitää aloittaa jo varhain.

Vierailija
78/88 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai Etiksestä C:tä kirjoiteta?!?

Vierailija
79/88 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni just pääsi peruskoulusta. Ka 9,75 ja toiveissa päästä Ressun lukioon. Myös Etis yhtenä hakuvaihtoehtona, mutta sinne ei jostain syystä haluaisi. Mut oikeesti kovasti odottaa sitä, et pääsee opiskelumyönteiseen kouluun. Et muitakin luokassa kiinnostaa, mitä tunneilla tapahtuu ja mitä opettajat sanoo. Siksi valitsi ns. huippulukion.

Vierailija
80/88 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valmistuin etiksestä 2012 enkä ainakaan hehkuta etiksen mainetta, päinvastoin. Näin jälkeenpäin en valitsisi kyseistä lukiota missään nimessä. Painostava ilmapiiri, opettajat kokoajan kehuvat ja sanovat, että kaikki menestyvät ja rehtori kannustaa siihen, ettei ylioppilaskokeisiin kannata lukea, koska etisläisethän osaavat jo niin hyvin, että rennolla asenteella vaan ja samoten pääsykokeiden suhteen. Kokoajan hehkutetaan sitä, kuinka lukiosta valmistuneet ovat päätyneet yliopistoon huippu aloille, mutta entäpäs ne, jotka päätyvät amkkeihin opislelemaan (en itse väheksy amkkeja, kosla itsekin opiskelen siellä tällä hetkellä ja olen tyytyväinen), kukaan ei heitä mainitse eikä pyydä koululle kertomaan alastaan...Vuoden 2012 ylioppilas, joka oli kirjottanut 9 ällää, aloitti lakitustilaisuudessakin puheensa "Me Suomen älykäimmät ylioppilaat". Koulun hyvä maine ei mielestäni takaa sitä, että kirjoittasi hyvin, mutta niistähän, jotka eivät koulun maineesee nähden menesty, ei mainita mitään, ollaan vaan hyshys...