huonoin elokuva, jonka olet nähnyt?
Kommentit (185)
blair witch project! sen surkeampaa leffaa ei voi olla olemassa.
Onhan noita matalan budjetin tekeleitä ihan valtava määrä. Katsokaapa vaikka äskettäin julkaistu Kindergarten Cop 2, pääosassa Dolph Lundgren. Itse en tosin kyennyt katsomaan loppuun asti.
Helmiä ja sikoja - Siis aikanaan tätä hehkutettiin aivan saatanasti.. Katsoin sen vähän aikaa sitten uusintana ja voi hyvä tavaton mitä shaibaa, ääretöntä myötähäpeää.
Nicholas Cagen "tähdittämä" kadotettu maailma - okei tätä en katsonut loppuun asti, ei vain pystynyt. Tuntui että nyt menee elämästä minuutit aivan hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Onhan noita matalan budjetin tekeleitä ihan valtava määrä. Katsokaapa vaikka äskettäin julkaistu Kindergarten Cop 2, pääosassa Dolph Lundgren. Itse en tosin kyennyt katsomaan loppuun asti.
Ei menestyminen ole pudjetista kiinni vaan siitä että esim ymmärretään kuinka ihmisen aivot toimivat, oivalletaan uutta ja ihminen talutetaan yhä syvemmälle elokuvan maailmaan. esim saw-elokuvat (pieni budjetti ja menestynyt)
Todella outo kauhuelokuva nimeltä Sheitan, olisiko ollut ranskalainen. Porukka nuoria menee metsään, jossa he kohtaavat raskaana olevan nuoren naisen ja pälvikaljuuntuvan pitkätukkaisen helvetin ruman miehen. Joku kuolee. Se ruma mies tekee tulevalle lapselleen nukkea jossa on oikean ihmisen osia, joita hän tietysti ottaa metsään eksyneiltä nuorilta. Leffassa on enimmäkseen outoa hiippailua, creepyjä virnistyksiä, omituista seksiä ja täysin epäloogisia tapahtumaketjuja eikä missään ole mitään järkeä. En suosittele muuten kuin komediamielessä.
Notre Damen kellonsoittaja 2. Hyvä jumala mitä kuraa ja piirrosjälkikin kuin Paintilla tehtyä. Ensimmäisellä katseluyrityksellä kestin kymmenisen minuuttia. Häpäisee ykkösosan, joka on mielestäni yksi parhaista Disney-leffoista ever. Toisaalta oma vika, "suoraan VHS:lle" olisi pitänyt pistää notredamen ja muutkin kellot soimaan, mutta ei, kaikki täytyy kokea kantapään kautta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terence malick : tree of life. Niin paska ja niin monella tavalla!
Ah tämä. Olen yrittänyt katsoa muitakin Malickin leffoja, mutta ei ne vaan iske. Olen vaan Malickin kanssa ihan eri aaltopituudella.
Aika vähän katson elokuvia, joiden voin päätellä jo juonen perusteella olevan sellaisia, etten pidä niistä (esim. Hangover-elokuvat jne.). Silti karmein pettymys oli, kun menin katsomaan ennakkonäytöksessä Rakkautta koleran aikaan. Teoriassa elokuva on kaikkea sitä, mistä mun "pitäisi" pitää, mutta se on ensimmäinen ja tähän asti viimeinen elokuva, kun meinasin lähteä kävelemään teatterista ekan 15min jälkeen. Eikä se siitä parantunut, oli aina vaan naurettavampi. Elokuvalle en anna uutta mahdollisuutta, mutta kirja kaiketi on lukemisen arvoinen.
Rakkautta koleran aikaan? Onko tämä uusi jatko-osa Linklaterin Rakkautta-leffoille?
Ei taida olla, perustuu Gabriel García Márquezin samannimiseen kirjaan. Pääosassa Javier Bardem.
Amerikkalaiset romanttiset komediat. Tom Hanks-leffat. Pahin on Rakkautta ennen aamua
makethejp kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei menestyminen ole pudjetista kiinni vaan siitä että esim ymmärretään kuinka ihmisen aivot toimivat, oivalletaan uutta ja ihminen talutetaan yhä syvemmälle elokuvan maailmaan. esim saw-elokuvat (pieni budjetti ja menestynyt)
En minä sitä viestittänytkään. Sanoin vain että muutaman tonnin rahoituksella kyhättyjen B-elokuvien kerhosta löytyy näitä oikeasti niin huonoja elokuvia, että ne ovat oikeastaan hyviä. Eihän raha tässäkään sanele hyvyyttä mutta pelkästään tuotantoarvojen takia sitä soisi vähän taustalla olevan.
Käyttäjä162 kirjoitti:
makethejp kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä sitä viestittänytkään. Sanoin vain että muutaman tonnin rahoituksella kyhättyjen B-elokuvien kerhosta löytyy näitä oikeasti niin huonoja elokuvia, että ne ovat oikeastaan hyviä. Eihän raha tässäkään sanele hyvyyttä mutta pelkästään tuotantoarvojen takia sitä soisi vähän taustalla olevan.
Juu. Itse en esim mitään kovin toiminnallisista jenkki scifi-ufo-leffoista niinkään pidä: ei kykene samaistumaan = ei herätä tunteita, ei ole kosketuspintaa.
Suuri osa elokuvista on keskitasoa, eivätkä ne herätä juuri mitään tunteita. Harva on poikkeuksellisen hyvä. Joten melko suuri osa on jäätävää paskaa, enkä täten pysty nimeämään absoluuttisesti huonointa.
Musta tuntuu, että on jonkin sortin pyhäinhäväistys, että mä inhoan Manaajaa. Mun mielestä se ei ollut pelottava ja jos haluan mennä katsomaan yrjöäviä teinejä suuntaan steissille aamuyöstä.
En myöskään ymmärrä Paranormal-leffoja, koska niissä ei tapahtunut mitään. Ei pelottanut ollenkaan, vaikka katsoin niitä pimeässä yöllä yksin. Ja yleensä kaikki yliluonnolliset kauhuelokuvat pelottaa mut puolikuoliaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terence malick : tree of life. Niin paska ja niin monella tavalla!
Ah tämä. Olen yrittänyt katsoa muitakin Malickin leffoja, mutta ei ne vaan iske. Olen vaan Malickin kanssa ihan eri aaltopituudella.
Aika vähän katson elokuvia, joiden voin päätellä jo juonen perusteella olevan sellaisia, etten pidä niistä (esim. Hangover-elokuvat jne.). Silti karmein pettymys oli, kun menin katsomaan ennakkonäytöksessä Rakkautta koleran aikaan. Teoriassa elokuva on kaikkea sitä, mistä mun "pitäisi" pitää, mutta se on ensimmäinen ja tähän asti viimeinen elokuva, kun meinasin lähteä kävelemään teatterista ekan 15min jälkeen. Eikä se siitä parantunut, oli aina vaan naurettavampi. Elokuvalle en anna uutta mahdollisuutta, mutta kirja kaiketi on lukemisen arvoinen.
Terence Malick on mun lempiohjaaja ja Tree of Life yks mun lempielokuvista (en yleensä itke koskaan mut olin siitä niin vaikuttunut, et itkin vartin putkeen sen päättymisen jälkeen) eli meitä löytyy näemmä moneen junaan. :D
Omalla kohdallani paskimmat hyvällä tavalla mieleen jääneet leffat olivat Jupiter Ascending, joka oli kliseinen, överi, huonosti näytelty ja paikoin vaan ihan puhtaasti typerä (ihmissusi luistimilla? Ne mehiläiset? Eddie Redmayne?) . Mut JA oli kyllä ehdottomasti sellasta niin huono, että se on jo oikeastaan hyvä -osastoa. Twilight-trilogian vikat osat menivät jo ihan katsottavuiden rajoilla, mutta siinä vikassa oli jo niin käsittämättömän typeriä juonenkäänteitä, et sekin meni ihan huutonauruosastolle ja oli kaveriporukalla muutaman kaljan kanssa jo huonoudessaan viihdyttävä.
Huonoin katsomiskelvoton leffa oli joki Belgialainen indietaidepläjäys, nimeltään muistaakseni The Forest tai The Wpods, jolla ei ollut mitään sanottavaa eikä ees juuri mitään visuaalista arvoa. Mulla on yleensä pitkä pinna ja oon tottunut katsomaan myös hidasta elokuvaa, mut sen leffan aikana olin jo ihan varmis repimään pelihousuni ja vetämään ohjaaja dunkkuun tekotaiteellisen paskan tuuttaamisesta suuren (tai tässä tapauksessa onneks pienen) yleisön kiusaksi.
Cargo 200 taas on ainoa leffa, jonka katsomista kadun. Hirveetä väkivaltaa ja nihilismiä ja lopputuloksena vähän pahoinvoiva ja likanen olo jopa katsomon puolella. Tavallaan se oli hyvä, muodollisesti pätevä ja vakuuttava, mutta vastenmielinen. Tykkään splatterista eikä mulla ole ongelmia muunkaan väkivallan kanssa, mut mistään muusta leffasta ei ole koskaan jäänyt niin inhaa oloa, sellasta, että alkaa kyseenalaistaa itseään ihmisenä. Kärsisin mieluummin the Forestin kolme kertaa alusta loppuun kun katsoisin sen uudestaan. Kuvittelisin, et jos erehtyy tsiigaamaan A Serbian Movien, tulee vähän sama fiilis, vaikka varmaan pahempana.
Veteen piirretty viiva on myös, anteeksi nyt, aivan hirveää sontaa. "Filosofinen sotaelokuva" eli runollista jaarittelua viidakossa. Ja tästä on ns. pakko pitää, jos ei halua leimautua sivistymättömäksi.
Vierailija kirjoitti:
Ota kiinni jos saat. Piti lopettaa kesken tylsyyden vuoksi
No huh huh! Katsoitko porvoolaisessa elokuvateatterissa? :D
Kaikki nää hai/anakonda/alligaattori -elokuvat jotka on tehty ihan päin persettä ja juoni on täysin epäuskottava ja näyttelijät ihan hirveitä. Toisaalta tolla viimeisellä ei niin väliä koska poikkeuksetta melkein kaikki paitsi 'sankari' kuolee.
Twilight -leffat, suomalaiset "komediat" (just nää Luokkakokous -tyyppiset, tätä en ole katsonut, pelkkä mainos riitti toteamaan EI), jo aiemmin mainitun "Eat, pray, love" -elokuvan kaltaiset mukasyvälliset itsensä löytämis -pätkät, aivottomat "rällätään jätkäporukalla kjeh kjeh" tai "oon ikisinkku biletän sitten rakastun" / "etsin sitä ainoaa oikeaa ja se olikin erilainen kuin haaveissa" -elokuvat.. Fifty shades of grey olis kanssa sellainen jota en katsoisi, luin muutaman sivun lahjaksi saamastani kirjasta ja vein kierrätykseen. Paskoja kauhu- ja scifileffokakin on harrastajana tullut paljon nähtyä, jotenkin ne osaa ottaa enemmän huumorilla kun on yleensä tahattomasti hyvin hupaisia. Mutta nää ällödraamat ja -komediat, jotka yrittää olla hauskoja ja syvällisiä.. oksettaa kun ajattelen niitä ihmisiä, joiden mielestä ne sitä on ihan oikeasti.
En muista nimeä, mutta se "kohuttu" leffa, jossa oli tää miesten strippiporukka... voi morjes. Se menee kyllä ehkä huonoimpien leffojen top vitoseen. Harvassa leffassa on ollut niin typerän outo loppu sitä paitsi; "Noo mä olen nyt 10 vuotta tehnyt näitä stripparin hommia ja säästänyt kymmeniä tuhansia jotta voin perustaa oman puuseppäfirman (vai mikä olikaan), nyt toi mun uus frendi meni sekaantuu huumeisiin ja alko myymään niitä, hävitti parinkymmenen tontun eestä, niin mä nyt sitten maksan ne näistä mun säästöistä ja alan styylaa sen siskon kanssa niin tässähän on kaikki hyvin loppu hyvin, aurinkoista iltapäivää kaikille"... Ei jumalauta :D :D
Men in blackit. Nukahdin leffateatterissa. Oli seuralaisen valinta.