Tekosyynne, että ette pyöräile töihin
Ainakin täällä pääkaupunkiseudulla on hienot pyörätiet ihan joka välimatkalle.
Lapsen voi laittaa istuimeen taakse. Ja pienemmät kauppaostokset hyvin laukkuun takapyörän sivulle tai reppuun. Jos pelkää hikoilua, niin ainahan voi ottaa vaihtopaidan mukaan ja pestä vessassa kainalot. Suihkukin löytyy useilta työpaikoilta.
Irvokkaan näköistä, kun saastuttaa tuprutetaan metallikehikossa ruuhka-aikaan yksi ihminen viiden hengen autossa. Jotenkin ihan sairasta. Pyörällä usein pääsee jopa nopeammin tai samassa ajassa sellaiset kymmenen kilsan matkat täällä. Eli ajankäyttö voi jopa tehostua.
Kommentit (239)
Pyörällä työmatka kestäisi ainakin puolitoista tuntia, autolla pääsen alle puolessa tunnissa. Mulla on tuolle ajalle parempaakin käyttöä.
No, pyörätiet rapistuis aika nopeasti, jos autoilijat ei maksais niitä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1) Liian pitkä matka
2) Hiki tulee muutenkin herkästi
3) Mua pelottaa ajaa Helsingissä pyörällä
Mikä hiessä pelottaa ja mikä Helsingissä pyöräillessä pelottaa? Ei ole enää kolkan kolkkaa, johon ei suunnilleen pääsisi pyörteitä.
Ihan kantakaupungissa on, mutta ne pari sataa metriä voi sitten vaikka taluttaa pyörää. Itse kyllä uskaltauden autojen sekaan, mutta ymmärrän jos se ei luonnistu.
Olen muuttanut pikkukaupungista ja täällä on "liikaa" autoja. Menen paniikkiin pyöräillessä. :(
Mutta kun ei pyöräteillä ole autoja?
Vai menetkö paniikkiin jo tien ylityksestä? Senhän joutuu myös jalan tekemään varmasti työmatkallasi. Vai kuljetko siis autolla ihan ovelta ovelle?
Pyöräpätijä: Antaisitko jo tuon edellisen kommentoijan olla?
Työnnä se satulantappi anukseesi, jos noin paljon harmittaa toisinliikkujat!
Perushullukin liittynyt ketjuun.
Sehän täällä ei ole harvinaista. Mutta sanotaan nyt hänelle mieliksi: joo... työnnän satulantapin anukseeni ihan kohta.
Itse Reppurotta, otaksun.
Pahoittelen puolestasi. Agendasi ei levinnyt Iltalehdessä laajemmalle, eikä leviä täälläkään.
Teen kotikäynti työtä ei millään ehdi/ jaksa ajaa niitä määriä mitä päivässä tulee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyöräilyvihaa täällä. Miksi?
Sehän on autoilijoillekin hyvä asia, että ei ruuhkauteta autoteitä. Keneltä se on pois, jos naapuri pyöräilee töihin?
Pikemminkin tuntuu, että pyöräilijältä on jotenkin pois jos naapuri ajaa autolla töihin.
Se oikeasti onkin, jos kokonaisuutta elämänkulussa tarkastellaan.
Saastuttaa ja tuo turvattomuutta muille kulkijoille.
Ja kukas ne pyörätiet maksaa?
Ei ainakaan pyöräilijät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on autoilijoillekin hyvä asia, että ei ruuhkauteta autoteitä. Keneltä se on pois, jos naapuri pyöräilee töihin?
Pikemminkin tuntuu, että pyöräilijältä on jotenkin pois jos naapuri ajaa autolla töihin.
Ei ainakaan pyöräilijät.
Veronmaksajat maksavat. Veronmaksajissa lienee myös pyöräilijötä?
On muuten murto-osa kilometrihinnaltaan verrattuna moottoritiehen. Ihan itse voit googlata asian.
Miksi vastasinkaan idiootille? Täällä sortuu sellaiseen... Vertaistukea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan pyöräilijät.
Mun käsitykseni mukaan myös pyöräilijät maksaa kunnallisveroa, josta maksetaan kuntien tieinfra. Eikö mun siis tarviskaan maksaa tuota veroa, kun kerta pyöräilen :o
-Olen ostanut auton kulkemisen helpottamiseksi.
-Laittaudun aamulla sis. hiukset ja meikki, en todellakaan meinaa raahata fööniä,suoristajaa ja kaikkea kosmetiikkaa työpaikalle
-laitan kosteusvoidetta suihkun jälkeen ja kaikki yleinen hengailu (kuivumisen odottelu) työpaikalla on mielestäni ajanhukkaa
-Käytän siistejä, usein pesulassa huollettavia asuja, esim kotelomekkoa ja jakkua. En ala survomaan silitettyjä vaatteita johonkin reppuun.
-Suunnittelen käsilaukun asun mukaan, enkä meinaa arvokkaan nahkalaukun kanssa sotkea marraskuun räntäsateessa.
-Käyn ennen töitä tai töiden jälkeen kuntosalilla tai toisessa harrastuksessa ja näistä molemmat on ihan eri suunnalla kun kotini. Usein poikkean myös ruokakauppaan tekemään viikon ostokset. Kuvitelkaa sitä tavaramäärää mitä päivittäin pitäisi raahata jos menisin pyörällä :'D (pyöräilytarvikkeet+suihkukamat+laittautumisvälineet+työvaatteet ja asusteet kenkineen+kuntosalikassi+ruokakassi)
Ehkäpä tässä ne mitä tulee ensin mieleen.
No 20km töihin, kaksi lasta, suihkua ei töissä, ja siisti toimistotyö finanssialalla... Ei kauheasti viiti olla hikisenä siellä heti aamusta.. Mutta muuten kyllä pyöräilen mahdollisimman paljon. Kuljen julkisilla. Ei autoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turvattomuus on enemmän kiinni kuskista kuin autosta. Ja mitä saastuttavuuteen tulee, niin en matkusta lainkaan lentokoneella ja elän muutenkin, autoilua lukuunottamatta, hyvin ekologisesti. En esimerkiksi osta mitään uutta (tai vanhaakaan) huvin vuoksi vaan ainoastaan tarpeeseen, en heitä ruokaa roskiin jne. Autoilustani maksan verojen muodossa jo niin paljon, että minähän vittu ajan sillä autollani juuri sen verran kuin katson tarpeelliseksi, ja aivan varmasti syyllistymättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan pyöräilijät.
On muuten murto-osa kilometrihinnaltaan verrattuna moottoritiehen. Ihan itse voit googlata asian.
Mikä on diagnoosisi?
Mulla on 10 min kävelymatka töihin. Jos hakisin pyörän minulla menisi ensin 5 min sen kyöräämiseen ulos. Sama kävellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turvattomuus on enemmän kiinni kuskista kuin autosta. Ja mitä saastuttavuuteen tulee, niin en matkusta lainkaan lentokoneella ja elän muutenkin, autoilua lukuunottamatta, hyvin ekologisesti. En esimerkiksi osta mitään uutta (tai vanhaakaan) huvin vuoksi vaan ainoastaan tarpeeseen, en heitä ruokaa roskiin jne. Autoilustani maksan verojen muodossa jo niin paljon, että minähän vittu ajan sillä autollani juuri sen verran kuin katson tarpeelliseksi, ja aivan varmasti syyllistymättä.
Tuolle pyörähullulle ei kannata esittää mitään järkeviä perusteluja.
Vain hän tietää.
Oikestaan, vain hän tietää, että tietää. Muut eivät tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan pyöräilijät.
Mikä on diagnoosisi?
Varmaan jokin liian kiltti ihminen. Jokin kirjainyhdistelmä tällekin saattaa olla. Kerro sinä?
Tämä hikoilu on minulle outoa.
En tosiaankaan hikoile, jos pyöräilen sen 14 kilometriä. Hikoileeko joku kävellessään muutaman kilometrin? Ihan sama asia.
Vierailija kirjoitti:
-Olen ostanut auton kulkemisen helpottamiseksi.
-Laittaudun aamulla sis. hiukset ja meikki, en todellakaan meinaa raahata fööniä,suoristajaa ja kaikkea kosmetiikkaa työpaikalle
-laitan kosteusvoidetta suihkun jälkeen ja kaikki yleinen hengailu (kuivumisen odottelu) työpaikalla on mielestäni ajanhukkaa
-Käytän siistejä, usein pesulassa huollettavia asuja, esim kotelomekkoa ja jakkua. En ala survomaan silitettyjä vaatteita johonkin reppuun.
-Suunnittelen käsilaukun asun mukaan, enkä meinaa arvokkaan nahkalaukun kanssa sotkea marraskuun räntäsateessa.
-Käyn ennen töitä tai töiden jälkeen kuntosalilla tai toisessa harrastuksessa ja näistä molemmat on ihan eri suunnalla kun kotini. Usein poikkean myös ruokakauppaan tekemään viikon ostokset. Kuvitelkaa sitä tavaramäärää mitä päivittäin pitäisi raahata jos menisin pyörällä :'D (pyöräilytarvikkeet+suihkukamat+laittautumisvälineet+työvaatteet ja asusteet kenkineen+kuntosalikassi+ruokakassi)
Ehkäpä tässä ne mitä tulee ensin mieleen.
ei kannata ajatella ympäristöä, koska merkkilaukku??! Kannattaisiko tulla siitä kuplasta ulos.
Vierailija kirjoitti:
No, pyörätiet rapistuis aika nopeasti, jos autoilijat ei maksais niitä..
Autoveroistako ne maksetaan?
En tiedä, kuuluuko tä ketjuun, koska koskee vain kesää siltä osin kuin en ole lomalla. Vietetään lähes koko kesä mökillä, ja autolla matkaa töihin on 40 min. Voitte kuvitella kuin pitkä se ois pyörällä. Muulloin pyöräilen mielelläni.