Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekosyynne, että ette pyöräile töihin

Vierailija
30.05.2016 |

Ainakin täällä pääkaupunkiseudulla on hienot pyörätiet ihan joka välimatkalle.

Lapsen voi laittaa istuimeen taakse. Ja pienemmät kauppaostokset hyvin laukkuun takapyörän sivulle tai reppuun. Jos pelkää hikoilua, niin ainahan voi ottaa vaihtopaidan mukaan ja pestä vessassa kainalot. Suihkukin löytyy useilta työpaikoilta.

Irvokkaan näköistä, kun saastuttaa tuprutetaan metallikehikossa ruuhka-aikaan yksi ihminen viiden hengen autossa. Jotenkin ihan sairasta. Pyörällä usein pääsee jopa nopeammin tai samassa ajassa sellaiset kymmenen kilsan matkat täällä. Eli ajankäyttö voi jopa tehostua.

Kommentit (239)

Vierailija
141/239 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1) Liian pitkä matka

2) Hiki tulee muutenkin herkästi

3)  Mua pelottaa ajaa Helsingissä pyörällä

Mikä hiessä pelottaa ja mikä Helsingissä pyöräillessä pelottaa? Ei ole enää kolkan kolkkaa, johon ei suunnilleen pääsisi pyörteitä. 

Ihan kantakaupungissa on, mutta ne pari sataa metriä voi sitten vaikka taluttaa pyörää. Itse kyllä uskaltauden autojen sekaan, mutta ymmärrän jos se ei luonnistu. 

Olen muuttanut pikkukaupungista ja täällä on "liikaa" autoja. Menen paniikkiin pyöräillessä. :(

Mutta kun ei pyöräteillä ole autoja? 

Vai menetkö paniikkiin jo tien ylityksestä? Senhän joutuu myös jalan tekemään varmasti työmatkallasi. Vai kuljetko siis autolla ihan ovelta ovelle?

Vierailija
142/239 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin jä säilytän meikit ja vaatteet töissä. Meikkaan ja vaihdan vaatteet siis vasta työpaikalla :)

T: 141

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/239 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1) Liian pitkä matka

Mikä hiessä pelottaa ja mikä Helsingissä pyöräillessä pelottaa? Ei ole enää kolkan kolkkaa, johon ei suunnilleen pääsisi pyörteitä. 

Ihan kantakaupungissa on, mutta ne pari sataa metriä voi sitten vaikka taluttaa pyörää. Itse kyllä uskaltauden autojen sekaan, mutta ymmärrän jos se ei luonnistu. 

Olen muuttanut pikkukaupungista ja täällä on "liikaa" autoja. Menen paniikkiin pyöräillessä. :(

Vai menetkö paniikkiin jo tien ylityksestä? Senhän joutuu myös jalan tekemään varmasti työmatkallasi. Vai kuljetko siis autolla ihan ovelta ovelle?

Kuljen bussilla. Olen tällä hetkellä vielä opiskelija ja työharjoittelussa. Mieluusti ajaisin pyörällä jos matka olisi hieman lyhyempi eikä pelottaisi tien ylittämiset.

Vierailija
144/239 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla oo tekosyytä. Matkaa vajaa 2km. Ajan autolla koska mulla sellanen on. Ja oon lihava.

Ällöttää yksi naapuri, joka käy ruokakaupassakin (matka 200m) autolla. Hyvä, jos mahtuu ratin ja penkin väliin. 

Jos nyt aloittaisi siitä, että tuon matkankin kävelisi mässyjä ostamaan. Hyi helvata... muija on varmaan 170-kiloinen. 

Vierailija
145/239 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatkaa on 50 kilometriä mäkisiä teitä. Ei vaan yksinkertaisesti jaksaa polkea säännöllisesti. Joskus tulee kyllä mentyä toinen suunta.

Vierailija
146/239 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1) Liian pitkä matka

Kuljen bussilla. Olen tällä hetkellä vielä opiskelija ja työharjoittelussa. Mieluusti ajaisin pyörällä jos matka olisi hieman lyhyempi eikä pelottaisi tien ylittämiset.

Voit ylittää tien ihan kuten kävellessä. Eli hyppää pois pyörän selästä ja taluta tien yli. 

Liian pitkä matka tietysti on sitten toinen juttu. Mikä on liian pitkä? Parikymmentä kilsaa suuntaansa on minusta jo aika pitkä. Tunnen kyllä sellaisia, jotka vetävät paljon enemmänkin. 

Itse siis reilu 12 km eli päivämatka 25 km. Tosi hyvin on mennyt, vaikka epäilin kuntoani. 

Vierailija
147/239 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen. Välillä tuntuu, että näille maailman parantajille ja vegaaneille tuntuu olevan tärkeämpää päästä pätemään kuin se itse auttamisen idea. Kuljen bussilla ja jos se saastuttaa luontoa niin ei voi mitään. Töihin on kymmenien kilometrien matka.

Vierailija
148/239 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että minun ideologiani mukaan ei ole realistista ajatella, että maailma pelastuisi sillä, että kaikki ihmiset innostuisivat ajelemaan jopoillaan romanttisesti ympäriinsä sinapinkeltaiset huovutetut kaavut heiluen kestovaippaiset kasvissyöjätaaperot tarakalla. Harva ihannoi sellaista elämää. Minun ideologiani mukaan maailma pelastuu tekniikan kehittyessä: energiantuotannosta tulee tehokkaampaa ja puhtaampaa, sähköautot yleistyvät. Olen johdonmukainen omalle ideologialleni ja valinnut myös sen mukaisen ammatin, jossa voin osaltani tehdä maailmaa paremmaksi paikaksi.

Vierailija
149/239 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilyvihaa täällä. Miksi? 

Sehän on autoilijoillekin hyvä asia, että ei ruuhkauteta autoteitä. Keneltä se on pois, jos naapuri pyöräilee töihin?

Vierailija
150/239 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1) Liian pitkä matka

Pyöräpätijä: Antaisitko jo tuon  edellisen kommentoijan olla?

Työnnä se satulantappi anukseesi, jos noin paljon harmittaa toisinliikkujat!

Vierailija
151/239 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syyt miksi pyöräilen:

Pyörää ei varasteta, koska lukitsen sen kahdella ketjulla ja vaikka varastettaisiinkin niin silti halvempi kuin auto

Onnittelut. Mun pyöräni varastettiin, vaikka oli lukittu kahdella ketjulla ja oli lukitussa varastossa, jonne ei ole avainta kuin saman pienehkön talon asukkailla. Ei ole varaa tai kiinnostusta hankkia uutta kunnon pyörää naapureille, kun vakuutus korvaa vain 150 euroa omavastuuta. Mitään romua en halua nurkkiini pyörimään ja vaihteettomalla pyörällä ei jaksa ajaa 8 km:n tiukkenevaa ylämäkeä kotiin keskustasta. Joten kuljen tarvittavat matkat kävellen tai julkisilla.

Vierailija
152/239 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että minun ideologiani mukaan ei ole realistista ajatella, että maailma pelastuisi sillä, että kaikki ihmiset innostuisivat ajelemaan jopoillaan romanttisesti ympäriinsä sinapinkeltaiset huovutetut kaavut heiluen kestovaippaiset kasvissyöjätaaperot tarakalla. Harva ihannoi sellaista elämää. Minun ideologiani mukaan maailma pelastuu tekniikan kehittyessä: energiantuotannosta tulee tehokkaampaa ja puhtaampaa, sähköautot yleistyvät. Olen johdonmukainen omalle ideologialleni ja valinnut myös sen mukaisen ammatin, jossa voin osaltani tehdä maailmaa paremmaksi paikaksi.

Äh, 

En nyt aloituksessani mitenkään käsittääkseni korostanut mitään maailmanpelastamista. Tulee vain hyvä olo kun liikkuu ja vieläpä on nämä ekologiset hyvät sivuvaikutukset. 

Ei tarvitse mitään keinotekoisa bodypumppeja, kun liikkuu luontaisesti arjessa. 

Vierailija
153/239 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syyt miksi pyöräilen:

Pyörää ei varasteta, koska lukitsen sen kahdella ketjulla ja vaikka varastettaisiinkin niin silti halvempi kuin auto

Onnittelut. Mun pyöräni varastettiin, vaikka oli lukittu kahdella ketjulla ja oli lukitussa varastossa, jonne ei ole avainta kuin saman pienehkön talon asukkailla. Ei ole varaa tai kiinnostusta hankkia uutta kunnon pyörää naapureille, kun vakuutus korvaa vain 150 euroa omavastuuta. Mitään romua en halua nurkkiini pyörimään ja vaihteettomalla pyörällä ei jaksa ajaa 8 km:n tiukkenevaa ylämäkeä kotiin keskustasta. Joten kuljen tarvittavat matkat kävellen tai julkisilla.

Noita avaimia voi kyllä olla kellä vaan, kun ihmiset jakelevat niitä. 

Vierailija
154/239 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1) Liian pitkä matka

Pyöräpätijä: Antaisitko jo tuon  edellisen kommentoijan olla?

Työnnä se satulantappi anukseesi, jos noin paljon harmittaa toisinliikkujat!

Perushullukin liittynyt ketjuun. 

Sehän täällä ei ole harvinaista. Mutta sanotaan nyt hänelle mieliksi: joo... työnnän satulantapin anukseeni ihan kohta. 

Vierailija
155/239 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska menen kesäisin cruiserilla(skeittilauta). Lapsi pyöräilee päiväkodille asti vierellä. Talvella pyöräillään kyllä molemmat.

Vierailija
156/239 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on autoilijoillekin hyvä asia, että ei ruuhkauteta autoteitä. Keneltä se on pois, jos naapuri pyöräilee töihin?

Pikemminkin tuntuu, että pyöräilijältä on jotenkin pois jos naapuri ajaa autolla töihin.

Vierailija
157/239 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävelen, matkaa ei ole kuin 3km ja sekin lähinnä kunnon pyöräteitä pitkin ja puistojen läpi :)

En edes haluaisi ajaa kun pyörällä pääsee kätevämmin, eikä mulla ole edes ajokorttia. Bussilla menen jos sataa kamalasti ja talvella jos on tosi kylmä.

Vierailija
158/239 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä *kävelen, matkaa ei ole kuin 3km ja sekin lähinnä kunnon pyöräteitä pitkin ja puistojen läpi :)

En edes haluaisi ajaa kun pyörällä pääsee kätevämmin, eikä mulla ole edes ajokorttia. Bussilla menen jos sataa kamalasti ja talvella jos on tosi kylmä.

Ahah, ajatusvirhe :D Siis *PYÖRÄILEN

Vierailija
159/239 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pikemminkin tuntuu, että pyöräilijältä on jotenkin pois jos naapuri ajaa autolla töihin.

Se oikeasti onkin, jos kokonaisuutta elämänkulussa tarkastellaan. 

Saastuttaa ja tuo turvattomuutta muille kulkijoille. 

Vierailija
160/239 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkäkipu. Ja kylmällä mukavuudenhalu