Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekosyynne, että ette pyöräile töihin

Vierailija
30.05.2016 |

Ainakin täällä pääkaupunkiseudulla on hienot pyörätiet ihan joka välimatkalle.

Lapsen voi laittaa istuimeen taakse. Ja pienemmät kauppaostokset hyvin laukkuun takapyörän sivulle tai reppuun. Jos pelkää hikoilua, niin ainahan voi ottaa vaihtopaidan mukaan ja pestä vessassa kainalot. Suihkukin löytyy useilta työpaikoilta.

Irvokkaan näköistä, kun saastuttaa tuprutetaan metallikehikossa ruuhka-aikaan yksi ihminen viiden hengen autossa. Jotenkin ihan sairasta. Pyörällä usein pääsee jopa nopeammin tai samassa ajassa sellaiset kymmenen kilsan matkat täällä. Eli ajankäyttö voi jopa tehostua.

Kommentit (239)

Vierailija
121/239 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörä on varastettu, enkä uutta hanki, ennen kuin muutan tästä hellholesta pois. Tärkein syy on silti varmaan se, että teen töitä kotoa käsin.

Vierailija
122/239 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen kotona.

Tuntuisi pöljältä kantaa fillari kellarista kotiin, että voisin ajaa vaikka keittiöstä työhuoneeseen. Kypärä päässä ja huomioliivi päällä. Ja eväät repussa, tietenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/239 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua näyttää köyhältä, ja miksi haluaisinkaan, kun en sellainen ole.

Ostat riksan ja palkkaat kuljettajan :)

Tai ostat jonkun helevetin kalliin hiilikuitumaantieraketin ja väreihin sointuvat ajokamppeet.

Vierailija
124/239 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla oo tekosyytä. Matkaa vajaa 2km. Ajan autolla koska mulla sellanen on. Ja oon lihava.

Vierailija
125/239 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vika on suomen sana ettettessä?

Vierailija
126/239 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo pyörää, työpaikka on kadun toisella puolella, joten luultavasti kauemmin menis hakea pyörä varastosta ja tulla sen kanssa hissillä katutasoon, taluttaa suojatien yli (eikö niin kuulukin tehdä?), nostaa pyörätelineeseen ja lukita. :D huh kuinka turhaa olisi!? Jos sanot tätä vielä tekosyyks niin haista kukkanen

Vierailija
127/239 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi lasta jotka kulkevat minun työaikataulujeni mukaisesti. Pyöräkärry harkinnassa, mutta en tiedä kestääkö oma terveys vetää niin raskasta kuormaa perässä.

Vierailija
128/239 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tekosyitä. Mieluummin ajan ilmastoidulla Audilla töihin kuin hikisenä ja tukka sekaisin fillarilla. Miksi kiduttaisin itseäni ?? Liikunta erikseen.

Vierailija
129/239 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

107km/suunta ja pitäis vielä lapset viedä ja hakea pväkotiin/-sta.

Vierailija
130/239 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on työauto jonka tuon kotiin yöksi.

Vierailija
131/239 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen töihin. Pyörien valmistaminen rasittaa myös ympäristöä. Mikä on ap:n tekosyy sille ettei kävele töihin? Lapset voi työntää jossain kärryissä päiväkotiin. Samoin ostokset helpompi vetää pyörällisessä ostoslaukussa kuin pakata pieneen pyöränkoriin. Ja jos matka on niin pitkä että kävely kestäisi liian kauan, niin ainahan voit ap juosta. Vai eikö kunto kestä juoksemista? Et kai vaan ole lihava?

Vierailija
132/239 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkaa 25km suuntaansa, työaika alkaa 6.00. Minkä helkutin takin lähtisin polkemaan ennen viittä, kun autolla kulkiessa voin torkkua viiteen asti?

Vierailija
133/239 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

35 kilometriä siinä syy senkin pääkaupunkilainen tollo joka ei muusta Suomen maasta tiedä.

Vierailija
134/239 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täälläkin, että työpaikalla  ei ole suihkua. En halua mennä asiakaspalveluun hikisenä ja tukka päätä myöten. Lisäksi se veisi kauemmin aikaakin ja talvella tai saateessa ketuttaisi kohtuuttomasti :) Pitäisi meikata ja laittaa hiukset työpaikalla ja siellä täytyisi sitten olla oma arsenaalinsa tähän tarkoitukseen, koska en jaksa kuljetella meikkejä, fööniä jne. aina mukanani.

Vierailija
135/239 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Liian pitkä matka

2) Hiki tulee muutenkin herkästi

3)  Mua pelottaa ajaa Helsingissä pyörällä

Vierailija
136/239 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tekosyytä, vaan syy: kävelen tai juoksen. Onko pyöräily nyt sitten jotenkin jalompaa, ap?

Ei,... lähinnä hätyyttelen yksityisautolla kulkevia. 

Julkinen ihan hyväksyttävä vaihtoehto ja kävely ja juoksu sitä parempi totta kai.  Kävely ja juoksu päivittäin sovellu useimmille. Mutta pyöräily soveltuu kaikille, joilla ei ole erityisiä rajoitteita alle kahden kympin matkoille. 

Tarkoitan nyt perusterveitä ihmisiä. 

Vierailija
137/239 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1) Liian pitkä matka

Mikä hiessä pelottaa ja mikä Helsingissä pyöräillessä pelottaa? Ei ole enää kolkan kolkkaa, johon ei suunnilleen pääsisi pyörteitä. 

Ihan kantakaupungissa on, mutta ne pari sataa metriä voi sitten vaikka taluttaa pyörää. Itse kyllä uskaltauden autojen sekaan, mutta ymmärrän jos se ei luonnistu. 

Vierailija
138/239 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelussa ei hirveästi innosta olla hikisenä meikit levinneenä pyöräilyn jälkeen. 

Vierailija
139/239 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1) Liian pitkä matka

Mikä hiessä pelottaa ja mikä Helsingissä pyöräillessä pelottaa? Ei ole enää kolkan kolkkaa, johon ei suunnilleen pääsisi pyörteitä. 

Ihan kantakaupungissa on, mutta ne pari sataa metriä voi sitten vaikka taluttaa pyörää. Itse kyllä uskaltauden autojen sekaan, mutta ymmärrän jos se ei luonnistu. 

Olen muuttanut pikkukaupungista ja täällä on "liikaa" autoja. Menen paniikkiin pyöräillessä. :(

Vierailija
140/239 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyt miksi pyöräilen:

Päivän liikunnat tulee työmatkalla, ei kerry kiloja ja kunto kasvaa

Parempi ja virkeämpi mieli liikunnan jälkeen, pysyy skarpimpana koko päivän

Lapset saa kätevästi kyytiin tarakalle

Ympäristöystävällisempää

Monta kertaa halvempaa kuin autoilu

Voin syödä mitä haluan, koska kulutan kalorit matkalla kuitenkin

En ole sidottuna julkiseen liikenteeseen tai ruuhkiin

Iho voi paremmin raikkaassa ilmassa ja näytän nuoremmalta

Pyörää ei varasteta, koska lukitsen sen kahdella ketjulla ja vaikka varastettaisiinkin niin silti halvempi kuin auto

Kaupan päälle kauniit lihaksikkaat sääret ja peppu, tätä moni kehuu :)

Ruokaostokset ja muut tavarat saa pyörälaukkuun

Rakastan pyöräilyä ja pyöräilen joka säällä vuoden ympäri!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän