Pitkässä suhteessa olleet - miten kestätte miehen häiritseviä tapoja?
Olen tuntenut mieheni jo 16-vuotta ja ottaa toden teolla päähän hänen epäromanttisuutensa... (sanoo jotain ällöttävää muka vitsiksi ja itseäni se vain tympäsee) tai se että jättää pesemättömiä vaatteita tuolin nojalla, jättää tavarat levälleen yms.
Alussa ne eivät häirinneet mutta nyt ajan saatossa on tullut siihen tulokseen ettei mies muutu ja ajatus siitä ahdistaa... tätäkö joudun katsomaan loppuelämän. Ei siinä mitään, itsepähän olen miehen valinnut mutta silti...
Kommentit (69)
Hei P. Älä tuhlaa elämääsi. Mieti onko tuo parisuhde jonka haluat ja jossa haluat pysyä. Kuulostaa että miehesi on jäänyt teinipojan tasolle.
Minä en kestä omia ärsyttäviä tapojani.
Jos miehellä on minua ärsyttäviä tapoja niin en ylipäätään ryhdy suhteeseen hänen kanssaan. Esim. asunnon likaisuus ja epäsiisteys on semmoinen asia mikä olisi aiva ehdoton dealbreaker. Samoin haluan romanttisen miehen eli miehet, jotka eivät osaa näyttää tunteitaan eivät myöskään menisi jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Jos miehellä on minua ärsyttäviä tapoja niin en ylipäätään ryhdy suhteeseen hänen kanssaan. Esim. asunnon likaisuus ja epäsiisteys on semmoinen asia mikä olisi aiva ehdoton dealbreaker. Samoin haluan romanttisen miehen eli miehet, jotka eivät osaa näyttää tunteitaan eivät myöskään menisi jatkoon.
Ja jos on nuorena valinnut väärin niin ei ole väärin päättää suhde ja lähteä etsimään sitä tosi rakkautta
No eikö ne ole suht helppoa napata siitä ja viedä suoraan kaikki vaan pyykkikoriin? Mies oppii äkkiä, laittaa ne pois, ettet vaan heti vie niitä pyykkiin.
Tajuamalla jo parisuhteen alussa että ei se mies siitä muutu, minä voin vain valita että otanko sen sellaisena kuin on. Toistaiseksi olen tyytyväinen, vaikkei ne sukat aina pyykkikoriin osukaan.
En aina kestäkään. Varsinkaan sitä sottaisuutta. Mies on aina ollut välinpitåmätön paikkojen siisteydestä, mutta kun on tullut ikää ja fyysisiä vaivoja, sottaisuus on pahentunut. Ei saa oikein mitään aikaiseksi omien tavararöykkiöidensä suhteen. Ja niitähän on! Autotalli täynnä.
Mutta eihän se ole silti syy ottaa ja lähteä liitosta. On paljon myös hyvää, ja yhteiset lapset ja lapsenlapset, yhteinen talo ja mökki jne.
Ohis:
16 vuotta. 16-vuotias. Ei väliviivaa ensimmäisessä tapauksessa. Väliviiva toisessa.
Kun nyt ihmisten kanssakäyminen on pelkistetyimmillään vaihtokauppaa niin ehdottaisin ap, että rauhallisesti keskustelemalla hierot kauppaa sen puolison kanssa.
Hän luopuu sinua häiritsevästä tavasta Y ja sinä luovut häntä ärsyttävästä tavasta X.
Jos vastavuoroisuus puuttuu niin eihän siitä mitään tule.
Uskon että kummallakin on häiritseviä tapoja j jos puoliso rakas ei niistä välitetä .Kun kumpikin tietää että toista ei muuteta,niin hyvin sujuu.49v hyvässä liitossa
Nukuin sohvalla, oli parempi mun selälle...
En kestänytkään. Otettiin asumusero. Edelleen rakastan häntä, mutta nyt mieleni lepää ja voin paremmin!
Muutosleikit kirjoitti:
Siis mitä? Mieskö ei muutu? Mikset valinnut parempaa koulutusprojektia? Vai eikö rahkeet riittäneet? Vai etkö vain osaa kouluttaa?
Päinvastoin. Ongelma on juuri se, että miehet muuttuvat pitkässä suhteessa. Huonompaan suuntaan!! Ryhtyvät patalaiskoiksi. Hävetkää ukot.
Sekä miehestä että sen ärsyttävistä tavoista pääsee eroon laittamalla eropaperit vetämään .
Oma mieheni on mukava,älykäs ja huomaavainen. Olemme olleet yhdessä koko aikuisikämme eli 35 vuotta. Ei ärsytä mikään.
Vierailija kirjoitti:
Miehillä usein tulee tilanteita, että pitää vaihtaa runtta vaateet päälle kesken päivän ja pari tuntia päällä ollutta paitaa ei ole järkevää viedä pyykki koriin eikä toisaalta ole sitä järkeä tunkea takaisin vaatekaappiin puhtaiden sekaan. Joten penkin selkä noja on oiva paikka sille. Mistä sen voi vetäistä sitten takaisin päälle sopivan hetken tullessa. Jos moinen asia on suuri ongelma maailmassasi niin kannattaa elää täydellisen itsesi kanssa ihan yksin.
Aika hienon tulkinnan sait aikaiseksi ihan selkokielellä kirjoitetusta aloituksesta, jossa kuvataan erittäin tyypillistä suomalaisten parisuhteiden ilmiötä. Syyllistät syytöntä ja yrität kääntää väärintekijän (ja itsesi) uhrin asemaan. Ap:n miehen käytös ei ole mitään muuta kuin laiskuutta, itsekkyyttä ja arvostuksen puutetta puolisoa kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Miehillä usein tulee tilanteita, että pitää vaihtaa runtta vaateet päälle kesken päivän ja pari tuntia päällä ollutta paitaa ei ole järkevää viedä pyykki koriin eikä toisaalta ole sitä järkeä tunkea takaisin vaatekaappiin puhtaiden sekaan. Joten penkin selkä noja on oiva paikka sille. Mistä sen voi vetäistä sitten takaisin päälle sopivan hetken tullessa. Jos moinen asia on suuri ongelma maailmassasi niin kannattaa elää täydellisen itsesi kanssa ihan yksin.
Näitä puolipitoisia vaatteita varten myydään ihan vaateteluneitäkin niin ettei tarvitse tuolille laittaa.
https://www.asko.fi/tuotteet/tuote/394/36072/lumi-vaateteline-valkoinen…
No laskemalla loppusaldon. Onko parisuhteen kokonaisuus niiden ärsytysten sietämisen arvoinen. Mulle tämä on, saan niin paljon että ei haittaa maksaa se miehen kirjahyllyyn kasaamien astioiden ja roskien hinta.
Mutta "nyt ajan saatossa on tullut siihen tulokseen ettei mies muutu ja ajatus siitä ahdistaa" - mikä ihmeen aivohäiriö teillä joillakin naisilla on mikä pistää teidät kuvittelemaan että mies alkaisi yhteen muuttamisen jälkeen yhtäkkiä siivota? Kun mä näin mieheni kämpän kun alettiin seurustella, mulle oli täysin selvää että hän tulee olemaan ikuisesti sottapytty, ja se pitää hyväksyä jos haluaa että tämä toimii.
Romantiikka on se millä parisuhteet kestävät.
Ällövitsit ovat romantiikan vastakohta.
Informoi miestä tuosta, kerro vaikka että aiot elää romanttisessa suhteessa, hän voi päättää että haluaako olla siinä sinun kanssasi.
t Mies
Naisille kysymys: minkä asian/asiat omassa kodissasi olet rutiininomaisesti alkanut tehdä miehesi mieleisellä tavalla?
Eli muuttanut hänen vinkkelistään "väärän" tavan ja alkanut toimia "oikein"?
Yhtä kauan kuin me. Tai kohtahan tulee jo 35v.