Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesänuput vko 27

01.07.2008 |

Edellinen:

[http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]

Koitetaanpas tällaista kun ei kukaan muukaan ollut vielä kerennyt :)

Meillä nukuttiin tämä yö ihan kokonaan!!! Nukkui jo alkuillasta kahdeksasta 11 asti, sitten valvoi tunnin, ja

yön aikana heräsi vain yhdesti tankkaamaan. Nytkin vielä nukkuu, tosin ähisee jo siihen malliin että kohta herää.

On muuten aika tuskaista aivastella/ yskiä, kun sattuu niin alapäähän. Onko muut huomanneet... Eipä ole

tullut ikinä ennen mieleen, että sitäkin päätä tarvitsee yskimiseen :)

Meille sovittiin ristiäiset 7.9. asti. Onpahan aikaa miettiä nimeä.

Mulla meni laitoksella rinnanpäät ihan ruvelle ja ehtivät jo ruveta parantumaan kun ostin rintakumit ja olen myös

lypsänyt. Nyt sitten olen imettänyt ilman kumeja ja imuotteessa täytyy vielä olla jotain häikkää tai joku

muu vialla, nytkin imetyksestä puoli tuntia ja rintaa/ rinnanpäätä vihloo jatkuvasti vaikka ruvet ovat jo

oikeastaan parantuneet. Laitoin maidonkerääjän väliin niin se vähän helpottaa kipua.

Jos nyt kävis vessassa ja menis katsomaan milloin se tyllerö oikein malttaa herätä...

Alcatraz ja tyttö 1vko

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
06.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tintti: hyvä että lähtee sidonta sujumaan. Ja vauvelin totuttamiseenkin saattaa mennä pari kertaa eli ei kannata heti lannistua jos tuntuu että vauva ei heti viihtyisi liinassa.

Meidän MissRöhköpossu nukkuu käytännöllisesti katsoen koko päivän!

Muutamana yönä ja päivänä tuossa kitisi siihen malliin että olin varma että enteilee koliikkia kuten edelliselläkin muksulla, mutta kuumuttahan tuo vinkui. Yöllä nukkuu nyt pelkässä vaipassa ja tuuletin pyörii lähellä sänkyä. Heti loppui kitinä ja päivälläkin on taas rauhallisempaa kun tänään oli kylmempi sää ja tupakin viileämpi. Täytynee varastosta hakea toinenkin tuuletin jos säät tästä taas lämpenisi joskus...haaveilee hän.

hormoninäpyistä,kukas se niistä puhuikaan...

Meillähän äityi todella pahaksi ne näpyt. Rehellisesti sanottuna kasvoista ei näkynyt senttiäkään paljasta pintaa ja alkoivat märkimäänkin. Hiuspohjakin aivan valtoimenaan. Käytin neuvolassa varuiksi mutta ei siinä mitään epänormaalia ollut eikä mitään tarvinnut tehdä. Aiemmillakin lapsilla on ollut mutta ei missään nimessä tällaisella mittakaavalla.

Nyt ovat häviämässä,ja vähän tänään sipaisin bepanthenia kuivimpien rupien päälle kun iho näytti vähän kiristelevän niissä kohti.

Eli kyllä ne lähtee itsestään pois pikkuhiljaa.

nappula ja lillipulla 4vkoa

Vierailija
62/65 |
06.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän madame on aika vaihtelevasti hereillä päivisin, mutta luulen, että n 5-6 tuntia on hereillä, katselee ympärilleen ja syö. Huomaan myös, että lämpimät säät teki tehtävänsä ja meillä kitistiin ja valvottiin enemmän, nyt kun kylmeni niin kaikki menyt taas kivasti. Jonkinlaista rytmiä on alkanut muodostua, mutta jotkut yöt menee yhä aika vaihtelevasti syödessä, useimmiten kuitenkin nukahtaa siinä 21-22 maissa, nukkuu tunnin pari, herää syömään ja nukahtaa yöunille puolilta öin. Ensimmäinen nukkumapätkä on kolmesta viiteen tuntiin ja aamu n klo 4 syödään ja itketään, isi kantaa ympäri taloa ja sitten nukutaan vielä pari kolme tuntia eli 7-8 maissa herätään ja takas nukkumaan klo 11 ja siitä nukutaankin lähes koko päivä ilta tankkaukseen asti.

Itse en ole kokeillut kantoliinaa, on ollut niin paljon noita sylittelijöitä meillä vieraina ja muutenkin tyttö viihtyy ihan hyvin sitterissäkin. Kiltti vauva on, etenkin kun päätin kylmän rauhallisesti lopettaa jekovitit joksikin aikaa, ostan muuta valmistetta pian, ei varmaan kaamee asia jos ei näin aurinlosena aikana niitä heti anna...?

Kix ja madaami 3vko3pv

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
06.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä piti vielä kysyä, että minkäköhän takia maito pakkaantuu vain toiseen rintaan? Mun vasen rinta on nyt ollut pari kertaa aivan täynnä ja kova, viimeksi tänään. Oikea rinta on ihan normaali ja siitä tuntuu tulevan ihan kunnolla maitoakin. Imeminenhän tuohon pakkaantumiseen auttaa, mutta en viitsi koko ajan syöttää vain vasemmasta rinnasta, jotta oikeakin saa ärsytystä.

Toistissinen

Vierailija
64/65 |
06.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olikohan Alcatraz ja tintti kun kyselitte niistä. Vauvaa voi kyllä kylvettää vaikka joka päivä, rajana on lähinnä se että jos iho ei kestä niin sitten kylvetyksen tahtia täytyy harventaa.

Ihoa voi rasvailla ihan apteekin perusvoiteella ja tämänkin voi tehdä vaikka rutiinisti jos iho on kuiva, tai sitten kuuriluontoisesti. Itse käytän vauvaöljyä vain hierontaan. Kylvyn yhteydessä laitan ammeen pohjalle puserruksen perusvoidetta ja lasken sitten veden päälle, näin olen tehnyt jokaisen vauvan kanssa. Öljyä en laita kylpyveteen siksi että mielestäni vauvasta tulee silloin sietämättömän liukas ja sitä on jotenkin hankala pidellä kylvetettäessä ja ammeesta nostaessa...

Kun voide-aiheeseen on päästy niin vinkkinä uusi voidetuttavuus. Locobase repair-niminen voide on sitten kuulkaa aivan ihme tököttiä, se paransi parissa päivässä entistä ehommaksi ihon pahan vaippaihottuman alta (ekat maitokakat polttivat heti elämän ensimetreillä pyllyn ihon rakkuloille ja bepanthen ei auttanut yhtään). Se on muutenkin aivan ihmeellistä ainetta, se korjaa ihmeellisen nopeasti "vialliset" ihoalueet! Kokeilkaa ihmeessä esim. rikkinäisiin rinnanpäihin jos kellä sellaista ongelmaa on, tämä voi olla niihinkin loistava. Ja työläät jalkahoidot voi unohtaa, ei kun Locobasea jalkaan ja sukat päälle yöksi.

Vierailija
65/65 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetätkö molemmista rinnoista yhtäpaljon/kauan? Auttaisiko esim. imetysasentojen vaihtaminen? Vauvahan saa eniten maitoa leuanalta olevalta alueelta eli jos imetässit esim. niin että vauva on vierellä kainalossasi...

Sitten hieronnala/rintapumpulla voit auttaa herumista ennen imetystä. Ja älkäämme myöskään nyt unohtako SITÄ KAURAPUSSIA ; )

Meillä on tänään eka oikea neuvola, kotikäyntihän oli sillon 8pv ikäisenä. Jänskättää mitenkä tytön paino on alkanut kehittymään. Pojille olen alustalähtien joutunut antamaan korviketta kun eivät ole saaneet tarpeeksi maitoa. Nyt siis takana täysimetystä vajaa 3vkoa ja tyttö on ainakin päällisinpuolin tyytyväinen...

Joo nyt pitää laittaa tavaraa kasaan. Isoveljet menevät naapuriin kun iskä siis tänään töissä...

art&neiti 2vkoa 5pv