Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesänuput vko 27

01.07.2008 |

Edellinen:

[http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]

Koitetaanpas tällaista kun ei kukaan muukaan ollut vielä kerennyt :)

Meillä nukuttiin tämä yö ihan kokonaan!!! Nukkui jo alkuillasta kahdeksasta 11 asti, sitten valvoi tunnin, ja

yön aikana heräsi vain yhdesti tankkaamaan. Nytkin vielä nukkuu, tosin ähisee jo siihen malliin että kohta herää.

On muuten aika tuskaista aivastella/ yskiä, kun sattuu niin alapäähän. Onko muut huomanneet... Eipä ole

tullut ikinä ennen mieleen, että sitäkin päätä tarvitsee yskimiseen :)

Meille sovittiin ristiäiset 7.9. asti. Onpahan aikaa miettiä nimeä.

Mulla meni laitoksella rinnanpäät ihan ruvelle ja ehtivät jo ruveta parantumaan kun ostin rintakumit ja olen myös

lypsänyt. Nyt sitten olen imettänyt ilman kumeja ja imuotteessa täytyy vielä olla jotain häikkää tai joku

muu vialla, nytkin imetyksestä puoli tuntia ja rintaa/ rinnanpäätä vihloo jatkuvasti vaikka ruvet ovat jo

oikeastaan parantuneet. Laitoin maidonkerääjän väliin niin se vähän helpottaa kipua.

Jos nyt kävis vessassa ja menis katsomaan milloin se tyllerö oikein malttaa herätä...

Alcatraz ja tyttö 1vko

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä kertaa ehdin tännekin kirjoitella, synnytyskertomuskin on vielä raapustamatta. Meille siis syntyi tyttö 24.6. klo 02.07.

Eli pikkumimmi on nyt viikon ja 2 päivää vanha, ja kaikki on sujunut toistaiseksi oikein hyvin. Ensimmäiset päivät meni hieman sumussa kun sain spinaalin seurauksena kaikkien aikojen päänsäryn, mutta nyt se on onneksi historiaa, oli meinaan ehkä karmaisevampi kokemus kuin itse synnytys! Tai eihän synnytys itsessään ole karmaisevaa, tarkotin lähinnä niitä kipuja :)

Eilen kävi neuvolan täti, painoa on tullut pikkuiselle lisää sen verran että ensi viikolla ei tarvitse mennä neuvolaan jos ei ole mitään ongelmia, eka aika on sitten kuukauden ikäisenä. Tyttö oli syntyessään sen verran iso (4490 g ja 53 cm) että on tosi helppo käsitellä, nostelee jo päätäkin kovasti.

Sen verran puuhaa on riittänyt näitä kahta leidiä paimentaessa etten oo aikaisempia pinoja joutanut lukemaan, tämän lukaisin pikaisesti läpi äsken. Mukava kuulla että kaikilla menee hyvin nuppujensa kanssa!

On muuten hämmästyttävää miten nopeasti toisen lapsen synnytyksestä voi toipua!! Istuin heti synnytyksen jälkeen eikä tikkejäkään laitettu kuin kolme, vaikka vauva olikin niin kookas. Miehelle sanoinkin synnytystä seuraavana päivänä, että jos ei päätä särkis niin en kyllä tietäis synnyttäneeni :) Imetyskin on nyt niin paljon helpompaa, rinnanpäät ei oo kipeät eikä lisämaitoa ole tarvinnut antaa kertaakaan. Kai tässä ollaan sitten vanhoja tekijöitä :)

Viikonloppuna lähdetään lasten kanssa mökille, mies meinaa pitää varpajaiset eikä huvita kärvistellä kotona koko viikonloppua. Anoppi ja miehen sisko lähtevät mukaan niin saa vähän huilailtuakin. Yöt menee periaatteessa ihan hyvin, oon niin pihalla etten aamulla muista kuinka monta kertaa oon imettänyt, kellonajoista puhumattakaan. Jossain vaiheessa aamuyöstä luulen että tyttö viettää rinnalla parikin tuntia niin että välillä nukkuu ja välillä imaisee.

Nyt pitäis ruveta hoitelemaan ristiäisasioita... mistähän aloittais?! Mukavaa päivänjatkoa kaikille :)

Deepest_Blue & tyttö 1 viikko ja rapiat :)

Vierailija
22/65 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä kirjoittelen, pikku-ukko heräilee varmaan kohta.

Ihana nimi tuo Aurora :)

Missä vaiheessa vauvelit alkavat kannatella päätään? Pitäisikö sitä jotenkin harjoituttaa vai tapahtuuko se itsestään? Meinaan, me aina tietenkin tuetaan päätä ja niskaa, joten vauva ei kauheasti itse joudu sitä pitelemään. Tyhmä kyselee ;)

Tänään kokeillaan Cuplatonia, kunhan keksin, miten sitä antaisi kätevimmin. Meillä syödään pullosta ja mietinkin, heitetäänkö ne tipat sinne vai pitääkö ne laittaa esim. lusikalle ja liuottaa pieneen määrään maitoa? Miten te muut toimitte?

Vauvan söpöydestä: meidän mielestämme meillä on maailman suloisin lapsi :) Varmaan näin on kaikilla vanhemmilla. Muut ajatelkoot mitä haluavat.

Meikäläisellä alaosasto on jo aika hyvässä reilassa, en enää syö särkylääkkeitäkään. Jälkivuotoa on vielä, tänäänkin tuli jotain hyytymiä, yöks.

Onko muilla vielä liitoskipuja? Minulla särkee häpyliitosta melkein enemmän kuin raskausaikana, kun kävelen. Ja tuntuu sellaista painetta siellä luissa.

Kokeneemmat, milloinkohan tuon löysän mahan voisi odottaa häviävän kokonaan? Alkupäivinä maha pieneni huimaa vauhtia, nyt pelkään, että pieneneminen on pysähtynyt ja eteen jää tollainen ihana, arpinen reppu.

Onko kenelläkään ristiäisiä vasta elokuun lopussa? Meillä on varmaan vasta silloin, papin kiireisyyden vuoksi. Poju on silloin jo 2,5 kk.

Poltsi+poju 2 vk 2 pv

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se siitä helleviikosta... piti olla 25 ja aurinkoista, täällä on ainakin vaan ahdistava kostea ilma ja välillä ripsii vettä.

Viime yö oli yhtä hulabaloota, esikoinen tahtoi viereen ja heräs jokainen vauvan syöttökerta hillumaan ja niitä syöttökertoja oli viime yönä USEITA, varmaan tunnin välein, aamu kuudelta jo väänsin itkua ja annoin vauvan hyvällä mielin nanni pullon kans miehelle ja menin nukkumaan vierashuoneeseen. Esikoisen ajoin omaan sänkyynsä. Maitoa kyllä tuntuu tulevan nyt ihan hyvin, pumppaamalla en tosin enää saa sitä herumaan, 60ml maksimi ja sekin tuskan takana. Jos olen siis mennyt johonkin kuten kampaajalle, mies on antanut korviketta pullosta. Muuten mennään täysimetyksellä, vaikka aika tiheästi syödään yhä! Taidan ostaa sen Aventin pumpun minäkin...

Mites teillä vauvat nukkuu päivällä? Meillä saatetaan nukkua nykyään parit kolmen tunnin päikkärit.

Kanelisokeri: ihana nimi!! Me vietiin eilen maistraattiin tyttären nimipaprut ja lauantaina juhlimme sitä.

Mulla ei kyllä oo mitään kipuja itsellä, alapää toipui päivässä, liitoskipuja ei ole, maha on pienentynyt niiden kaameiden jälkisupistusten myötä, nekin on jo historiaa... tosi hyvä olo itsellä vaikka 10kg on vielä ylimääräistä.

Kix ja neiti 3viikkoa

Vierailija
24/65 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ihanasti taas valvottu yö takana, miten toi pikkunen jaksaaki. tuntuis et sillä on ilmaa mahassa ku koko päivän pitäny olla taas sylissä. ei puhettakaa et sais mitää aikaseks muuta ku jotain yhellä kädellä räpelöintiä. säälittää ku toinen ähisee ja pieree. pitäis kokeilla kans jotain noita tippoja masulle.

Kanelisokerin vauva oli kyllä nätin nimen saanu! :) Meijän pikkukossista tuli Hugo Manuel.

pojulla on kyllä maailman näteimmät pappakulmat! tummat ja sojottaa suoraan eteenpäin. :)) sopii hyvin tohon paksuun röllitukkaan. :) <3

en oo enää lypsäny yhtään. kaikki suoraan suuhun, tosin edelleen rintakumin avulla. harmittaa jos ei pääse eroon siitä, kanniskella niitä kumeja joka paikkaa mukaa.. ei oo vielä onnistunu. miehen kanssa yhessä yritetty mut poika vaa huutaa ku päätä leikattais. ei se ymmärrä sitä taktiikkaa oikeen ku siitä kumista tottunu saamaa heti hyvän otteen. no yritystä yritystä..

mä en oo vieläkää käyny puntarilla synnytyksen jälkeen. vähän kiinnostais, mut me ei semmosta omisteta. oon sitte vaa tiukoimmista farkuista ottanu mittaa (ei mee vielä jalkaa). kait sitä ylimäärästä vielä muutama kilo on.

noni, huuto kuuluu taas.

alf ja boss vajaa kolme vk

Vierailija
25/65 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masukivut on alkaneet meilläkin. Säälittää kun toine ähisee ja murisee;) eikä saa nukuttua. Yöt menny vielä ihan ok, mutta päivisin on hankalampaa. Aikanaan käytin cuplatonia, lusikkaan pikkasen maitoa ja siihen cuplatonia olikos se ennen syömistä. Mitäs noi Relatipat ja mikäs se toinen d:llä alkava juttu oli? Uusia tuttavuuksia mulle, toimiikohan ne? Ja mistä niitä saa, apteekistako?

Mä alan olla aika väsynyt, kun selkä on vielä öisin ja aamuisin tosi kipeä. Yösyötöt vielä vaatii osansa, ja mun pitää ton selän kanssa aina nousta ja mennä nojatuoliin syöttämään, makuula ei onnistu. Onneks neiti nukahtaa samantien uudelleen, eikä jää kukkumaan. Ja mies on ollut aivan ihana, hoitaa isommat ja antaa mun aamulla nukkua. Mua pelottaa tosissaan se ens viikko kun mies on reissussa. En haluis viedä mieheltä iloa reissustaan, enkä sille sano pelostani, mutta onneks teille voi ruikuttaa. Isommat lapset vielä vaatis koko ajan ohjelmaa. Ja pikkuneiti roikkuu tissillä koko ajan vain enemmän.

Mä huomaan, etten ehdi pumppailemaan, ja sillon ku pumppaan, ni tulee max 60 ml. Pitäis varmaan tohon korvikkeeseenkin totuttaa, ni pääsis vähän jossain käymään.

Ihania nimiä teillä! Meillä vielä pieni mietintävaihe päällä. Jospa sitä pian päästäis yhteisymmärrykseen, pari viikkoa vielä aikaa.

Alapäässä ei kipuja ole, selkä vaan särkee ja mullakin kauhea maha vieläkin!!! Paino ei ole pudonnut paljon yhtään. Mulla ei oikeasti ole mitään päällepantavaa. Ahdistus. Aina ennen lähtenyt hyvin kilot pois ja palautunut, nyt pitää vissiin uusia koko vaatevarasto. Miten pian te olette uskaltaneet urheilla ja liikkua, ja mitä lajeja olette harrastaneet? Antakaapa hyviä mahanpienennysvinkkejä!

Kuinka pian olette muuten pikkuisen kanssa käyneet reissussa? Meillä isommat hinkuu puuhamaahan, ja mietin, joko pienen voisi sinne päiväksi mukaan ottaa.

Mutta nyt taas syöttämään ja isommille iltapalaa pian laittamaan.

Selma ja neiti 12vrk

Vierailija
26/65 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti tulla vielä hehkuttaan, kun ostin huuto.netistä sen avent isiksen käsipumpun ja kokeilin, kyllä maito liikkuu nyt :) Suosittelen!! Aivan eri luokkaa heruminen eikä ennenkaikkea käy kipeää (kuin sillä italialaisella muinaismuistolla...).

Neuvolantäti silmät kiiluen katseli noita meidän retrovaatteita, kun sanoin sille että vauvalla on päällä minun vanhat potkuhousut ja niitä on vielä paljon lisää :)

Täti vei mun neuvolakortin enkä todellakaan muista paljonko se paino oli!! Kuitenkin syntymäpaino oltiin ylitetty (syntymäpaino 3225g, sairaalasta lähtöpaino tais olla 3116g), arvelisin että paino oli nyt 3260g.

Mies lähtee huomenna Alastaroon kiihdytyskisoihin ja tulee lauantaina illalla takaisin, meidän pitää nyt pärjäillä sitten kahdestaan se aika, mutta eiköhän tuo onnistu.

Meillä on mun mummoni ihan hepulissa, kun sai kuulla ettei halutakaan ottaa oman kunnan tuttua pappia vaan naapurikunnasta ja vieläpä naispappi! Nyt se vaahtoaa siellä ihan tohkeissaan miten meille tulee kauheat matkakulut (joo, 20 km matka...) ja miksi ei muka tuttu pappi kelpaa ja vielä naispappi jne jne... Koittais nyt vähän miettiä, että eiköhän se asia ole meidän päätettävä eikä mummon... Kuitenkin kun suostuttiin siihen että ristiäiset järjestetään mummolla, koska se niin halusi.

Tämmöstä taas,

Alcatraz ja tinni :)

Vierailija
27/65 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ristiäisistä vielä että meillä ne on tosiaan vasta syyskuun ekana viikonloppuna, eikä nimestä vielä hajuakaan :)

Vierailija
28/65 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa vikaa kuin Pirkolla: nettailu on jäänyt ja en ole ehtinyt edes kuulumisia täältä kauheammin lukea, saati sitten kirjoittaa itse. Vauva ja isoveljet pitävät kiireisenä. Täyteläistä on elämä, ihanaa ja kamalaa.

Lisäksi on miljoona muuta asiaa, remontti uudessa kodissa on alkanut sekä ostotyövoimalla että omin voimin, ja kuun lopussa muutto. Ristiäiset ovat 20.7. Heinäkuu menee tiiviisti remontoidessa, suunnitellessa, tapetoidessa, pakkaillessa ja purkaessa... Ristiäisiä ei järkätä kotona ja tarjoilut ostetaan valmiina, joku järki täytyy olla minkä verran tekemistä yhteen kuukauteen mahtuu.

Meidän poika on nyt kuukauden ikäinen ja tuntuu kuin hän olisi ollut meillä aina! Liitelen vielä vähän jossain onnen sfääreissä enkä oikein jaksaisi arjen tasolle, mutta pakkohan tuo on. Mies on kyllä ollut ihana ja antanut minun mahdollisuuksien mukaan nauttia vauvasta.

Synnytyksestä olen toipunut hyvin, tosin korsettilihakset ovat edelleen hieman hakusassa ja yritän muistaessani jumpata niitä. Joku kirjoittikin hyvän arkiliikuntaniksin vatsalihaksille, otan sen käyttöön! Oma jaksaminen vaihtelee yhä: vaikka pahin väsy on ohi, niin silti joskus on sellaisia päiviä että väsyttää väsyttää väsyttää... Täytyy antaa aikansa kropalle, takana oleva raskaus oli kuitenkin pitkä ja melko hankala. Ja mielikin tasoittuu omaan tahtiinsa ei tahdon mukaan.

Pikkuinen on hyvä nukkuja ja nukuskeleekin ahkerasti niin että en viitsi edes miettiä että monetko päikkärit päivään mahtuu =D Nyt tuo on valvonut kuusi tuntia vain silloin tällöin torkahdellen, ja tämä lienee ennätys valveillaoloa. Ruoka maistuu, ja paino syntymästä neliviikkoiseksi on noussut hienosti 2350g:sta 3630g:aan. Huutojakaan ei ole tarvinnut kuunnella, paitsi eilen ja tänään kun aloitimme rautalisän (syntyessään pienipainoisille vauvoille annetaan 4vkon iästä alkaen) ja se kirvistää mahaa sekä aiheuttaa pulauttelua. Tylsää mutta pakko kai sitä on antaa kun kerran käsketään. Se rautalisä on kamalaa tököttiä, maistuu ja haisee ihan verelle, yäääääk.

Hassua että takana on vasta neljä viikkoa, ajan kulku on jotenkin hidastunut tai kaareutunut, sillä vaikka päivät menevät nopeaan niin pojan syntymästä tuntuisi olevan paljon pidempi aika. Niin paljon on mahtunut tähän alkuun. Itse rimpuilen jossakin normaalielämän ja epätodellisuuden välimaastossa, milloin enemmän milläkin puolella. Vauvaa en kyllästy tuijottamaan, sen sijaan isoveljet saavat edelleen herkästi äidin älähtämään. Yhtä aikaa tuntuu että oi kun tämä vastasyntyneen aika kestäisi ikuisesti, toisaalta taas elämän tasoittuminen ja arkeen laskeutuminenkin tulevat olemaan aika jees sitten kun se tapahtuu...

Ihanan kesäyön keskeltä

Maarmeladi

& poika 4vkoa 2 pvää

Vierailija
29/65 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selmalle: Rela-tipat on maitohappobakteereja ja Disflatyl on Cuplatonin kaltainen, sitä vaan annetaan 2-3 kertaa päivässä, Cuplatonia kun pitää antaa joka ruualla. Molempia saa apteekista, Rela-tipat on aika arvokkaita, noin 20 euroa ja Disflatylitkin taitaa olla 13 euroa.

Mulla mielialat menee vähän ylös alas. Joku päivä en edes noteeraa vauvan itkua, toisena päivänä se tuntuu jo iäisyydeltä. Eli siis neiti huutaa melkein kaiken valveillaoloaikansa. Yöllä sitte nukutaan kyllä sikeästi, parempi näin päin. Esikoinen oli ihan samaa sorttia. Vauvan itku välillä häviää arjen touhujen keskellä, mutta eilen tuli jo sellainen fiilis, että lopeta jo! Eikö se hemmetti osaa muuta tehdä kuin huutaa?? Ensihymyä ei ole oikeastaan vielä tullut, ehkä sellaista pientä. Kohta tää ihan pikkuvauvavaihe alkaa olla ohi (ihanaa!) ja pääsee nauttimaan siitä kun vauva oppii kaikkea uutta.

Poltsille: Kyllä se vauva itse oppii sitä päätä kannattelemaan vaikka te sitä tukisitte. Toki sitä pitääkin vielä tukea. Huomaatte kyllä kun alkaa itse yrittämään nostella päätä, silloin voi päästää kättä vähän niskasta irti, mutta pitää käden kuitenkin siinä lähellä. Pikkuhiljaa kannattaa rueta laittamaan vauvaa myös lattialle sekä selälleen että masulleen. Sillä tavalla te tuette hänen motorista kehitystään.

Mies on taas kiukkuinen kuin ampiainen kun joutui heräämään kuuden jälkeen (kuten minäkin). Esikoinen on ollut kovassa kuumeessa ja nukkui viime yön meidän välissä. Ärsyttää kun mies kiukkuaa AINA aamuisin. Tulee vähän sellainen olo, että pitäisikö minun tehdä kaikki kotityöt ja lastenhoidot kaikessa hiljaisuudessa, että mies varmasti saisi tarpeeksi unta, ruokaa, omaa aikaa ym. Pikkaisen sais enemmän olla joustavuutta ja mukautumiskykyä. Hän ei ole vielä tajunnut, että toisen lapsen jälkeen työmäärä molemmilla kasvoi. Luulee, että kun hän hoitaa esikoista, niin hänen osuus on siinä. Niin, vielä ois sitten ne muut kotityöt. Hoidanhan minäkin koko ajan vauvaa (ja vielä esikoistakin). Riidat on taas lisääntyneet aika huomasti, joka päivä saadaan joku tappelu aikaiseksi. Miehellä on niin älyttömän lyhyt pinna. Koko ajan saa miettiä miten asiat sille ilmaisisi, ettei se suuttuisi.

No joo, nyt alkoi lastenohjelmat (aamun pelastus)

Tytteli-83 ja typykkä 5vk

Vierailija
30/65 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kanssa miehellä raivostuttavan lyhyt pinna, ja aina joutuu miettimään viitsiikö jostakin asiasta sanoa nyt vai myöhemmin, ja ennenkaikkea miten. Ihanaa :/

Keskinäinen aika on jäänyt nyt tosi vähälle, ja siitä on tietysti vähän pinna kireällä miehellä.. Ja ristiäiset lähestyy ja vielä pitäis tehdä sata asiaa jotta tää kämppä olis siinä kunnossa että tänne kehtaa ketään päästää. Pitäsköhän pyytää anoppi ikkunanpesulle.. vaikka se tosin jo leipoo pullat ja kakutkin..?

Meillä oli eilen pikkuäijän 4vko neuvolakäynti - tai siis terkka käväisi meillä kotona. Paino oli noussut mukavasti, 4800g nyt, kun syntymäpaino oli 3640g. Varsin hyvin siis pelkällä tissityksellä. Pikku hurmuri antoi tulla tätille muutenkin täydeltä laidalta, hymyili ja jutusteli niin, että tätsykkä oli ihan myyty.

Niin, hymyily on tosiaan lisääntynyt ja jutustelukin alkanut - ei ihme että alkaa jo harjoitella vastaansanomista kun sille leperrellään täällä koko ajan ;)

Päiväunet on nykyään aika pieniä pätkiä - ei nuku enää kolmen tunnin unosiakaan. Kämppä on meilläkin välillä aika kaaoksessa, kun päivät on pikkuherran kanssa täällä kaksin, ja se niiiiin tykkää siitä sylissä olemisesta.. ja silloinhan sitä ei saa mitään tehtyä, hyvä jos itse saa syötyä. Sitterikin saatiin pari päivää sitten, vaan eipä oikein viihdy siinäkään. Yhdet puolen tunnin torkut otti kun jalalla hytkyttelin.

Ulkona on taas ihan järkyttävän kuuma, niinkuin eilenkin. Ei tahdo viitsiä lähtä vaunuilemaan, kun ei tiedä miten pukis ittensä (kun t-paita ei oikein suojaa rintoja) ja vauvan.

Nyt pitää mennä pusuttaan töihinlähtevä mies, ja nokkauniltaan heräävä vauva :)

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Sakariini ja pusunasu 4vkoa 6pvää

Vierailija
31/65 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona on hellekeli, mutta minä en siitä tiedä mitään, kun makaan vain sängyssä. Keskiviikkona oli vielä hyvä olo ja kävin pariin otteeseen kävelemässäkin, mutta eilen illalla alkoi olla jo tosi kipeä olo taas. Yöllä väänsin itkua, kun vessakäynnitkin oli yhtä helvettiä. Taisin revitellä liikaa silloin keskiviikkona, eikä epparihaava tykännyt siitä. Haava on kyllä parantunut hyvin, mutta tikit kiristelee edelleen tosi kipeästi.

Meillä oli kans aika levoton yö. Vauveli valvoi kahdestatoista neljään. Söi ja ähisi koko sen ajan. Vatsanväänteitä varmaan, söin nimittäin eilen aika paljon viinirypäleitä. Ne voi kuulemma aiheuttaa ilmaa vattaan.

Aivan kuin olisin saanut tänään ekan kerran vastauksen omaan hymyyni :) Voi olla, että Nuuskis vain sattui hymyilemään samaan aikaan, mutta ihanalta se tuntui :D Mahtavaa seurata pienen ihmisen kehitystä näin läheltä, tuntuu, että joka päivä tapahtuu jotain uutta.

Mies lähti vauvan kanssa äsken vaunuilemaan. Saa nähdä, mitä pikkukaveri tykkää helteestä. Vähän oli vaikea päättää, miten paljon pistää päälle. Käskin miehen kokeilla niskasta, onko liikaa vaatetta ja vähentää sitten.

Haissa ja Nuuskamuikkunen 1 vko 4 pv

Vierailija
32/65 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytiin tänään reilun tunnin vaunulenkillä ja kylläpä oli kuuma. Vaunuissa lämpötila nousi 32 asteeseen, eikä sille oikein voinut mitään tehdä. Poju kuitenkin nukkui aina, kun oltiin liikenteessä, joten kai kuitenkin kesti sen.

Tänään aloitettiin Cuplaton, toivottavasti auttaisi pian. Meillä päivät menevät nykyään masuväänteitä kärsiessä :-/ Heti, kun helpottaa, poika nukahtaa. Öisin noita ei onneksi ole niin paljon, en kyllä ymmärrä, miksi ei, mutta hyvä niin.

Poltsi+poju 2,5 vk

Vierailija
33/65 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin piti käydä rela-tipat ostamassa. Tyttö heräsi puoli 10:ltä, ja puoliltapäivin lähdettiin kauppareissulle. Luulin että se nukahtaisi tapansa mukaan ensimmäisille päiväunille piankin, mutta saikin jostain mahanväänteitä ja kitisi koko reissun ajan. Aina välillä torkahti ihan hetkeksi väsyneenä ja sitten taas hätkähti kiukuttelemaan. Vaippaa vaihdoin alvariinsa ja imetin missä pystyin, viimeisessä kaupassa tytöltä meni lopullisesti hermot ja huuto oli sitä luokkaa että mentiin "mummolaan" apteekin kautta. Kello oli jo puoli 4 - valvonut siis jo tuntikaupalla!

Typy kiskaisi lusikasta tipat oikein innolla alas ja imetyksen jälkeen nukahti heti 2 tunniksi. Ei herännyt siihenkään kun ajeltiin kotiin ja siirsin vaunuihin nukkumaan. Onpa hyvä jos tipat tosiaan noin tehokkaita!

Olen ihan PA vaan silti piti ostaa vaatteita TAAS, amme, lakki, ne tipat... Kotoa sain pieniä vanhoja pyyhkeitä ja harsoja muovipussillisen, ja kantorepun. Äiti oli myös ostanut Oulun reissultaan ihanan pehmeäkarvaisen nalle-haalarin (hupussa korvat) ja siihen sointuvan pipon :) Se on sitten varmaan ensitalvena sopiva.

Alcatraz ja kärtymakkara 10vrk

Vierailija
34/65 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta inhaa viettää se virastoissa juosten...

Tänään oli aivan pakko viedä Röhköpossun passihakemus ja hoitaa samalla sen sata muuta asiaa. Olen niin fanaattinen helteitten perään että itkua väänsin kun iltapäivällä tulin lasten kanssa kotiin, niin hukkaan meni puolet päivästä. pöh.

Mieskin palasi eilen kotimaan kamaralle ja aikoo reilu pari viikkoa pitää lomaa. Vähän on totuttelemista sen tääll oloon kun on nyt kuuden viikon aikana ollut vain muutamana viikonloppuna kotona. Arki rullaa niiiiiiiiiiin paljon paremmin tällaisena yh:na kuin että pitää vielä isännän tulla siihen sekoittamaan meidän rytmiä ;-)

Nimestä on tapeltu eikä tosiaan päästy yhteisymmärrykseen. Loppujen lopuksi kävi niin että lapselle tuli nimi mihin kukaan meistä ei ole tyytyväinen. Ja tällä kertaa minun piti muka saada päättää tytön nimi mutta turha tässä nyt on enää itkeä...

Ristiäiset on vasta elokuussa kun tuttu pappi ei muulloin päässyt. EN halua ketään vierasta pappia koska tämä kyseinen tyyppi tietää ettemme ole uskonasioiden perään ja kastetilaisuuskin järjestyy silloin ihan meidän näköiseksi.

Poltsi: minä tiputan vauvan tipat suoraan sille suuhun ilman mitään lusikoita tms. SOrmella vaan vähän leuasta suuta auki ja tipat sinne. SItten vähän rintaa heti perään jos näyttää kovasti irvistelevän maulle :)

Selma: puuhamaahan vaan mars, mars! Itse en osaa arastella vauvan kanssa liikkumista vaan menen ihan niinkuin ennenkin :) Tässä vaiheessa etenkin kun se on niin äärettömän helppoa, mitä pienempi vauva niin sitä vaivattomampaa. Meillä olisi tarkoitus tehdä pieni ulkomaan pyrähdys tässä lähiviikkoina jonnekin, tosin kovin montaa päivää ei voida olla kun on tuo lastenhoito-ongelma noitten isompien mukeloiden kanssa...

Nyt tylsistyneenä sohvalle lojumaan, ei jaksa raato eväänsäkään liikuttaa...

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Nappula ja röhköpossu 4vkoa

Vierailija
35/65 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

HeP :)

Arvoin että ajelenko säärikarvat vai tulenko nettiin.. hehee..

Huomenna lähdemme kavereiden luokse Valkealaan, sieltä Tykkimäkeen ja sitten toisen kaverin luo Espooseen. Ikea here I come! :D

Jekovitit meikkä unohtaa niin lahjakkaasti antaa pienelle joten delegoin suosiolla isin hommaksi moisen. Jotenkin muistan häntä paremmin muistuttaa asiasta kuin että itse muistaisin antaa. Kumma homma :)

Oltiin eilen ja tänään rantsussa koko poppoo ja onnistuin polttamaan itteni rintakehästä ja olkapäistä. Ihana kuumotus. Laitoin aurinkorasvaakin mutta tietty porotti niin kamalasti että kalkkunankalpea iho siitä huolimatta alkoi punottaa.

Jeespoks, jos vielä ehtisin ainakin polvet ajella. Musta ei oo kauhean naisellista jos on karvaiset polvet..

- Pirkko ja sinappisilli 3vko

p.s. on meilläkin nimi tiedossa nöösille, mutta ei julkaista sitä ennen nimiäisiä. Ovat 2.- tai 3.8. Aattelin isoveljen synttärit pitää samalla vaivalla. Saadaanpa mummot ja ukit kerrankin yhteen. Eivät muuten ole tavanneet vielä toisiaan :D

Vierailija
36/65 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs on kiirettä pitänyt, siivottiin tänään koko kämppä ja muutakin järkkäilyä ollut, yritetään saada kämppä ristiäisten vietto kuntoon sunnuntaille jolloin meidän pikku neiti saapi nimen =)

Edelleen on hyvin mennyt, yöllä nukutaan sellaisia 4h unia ja sit taas tankataan ja jatketaan unia. Omaan sänkyyn siirrän aina (yöllä) syönnin jälkeen tytön vaikka mielellään hänet vieressä pitäisinkin =)

Tipoista: Meillä on jekovitin tipat ja suoraan suuhun annan minäkin tipat ja ihan hyvin menee, kovasti alkaa vain suu nappasemaan ja maiskuttelemaan =)

Ensi hymy on tullut ja kovasti yrittää jo "seurustella", ympäristö on myös alkanut enempi kiinnostaan ja helistintä seuraa jo katseellaan kun sitä liikutetaan kasvojen edessä. Uutta vauva kuumetta pukkaa jo kovasti täälläkin!!! (jollakin muullakin taisi olla...) Vaikka tätä tyttöä odottaessa jotenkin ajattelin että kun tämä syntyy niin meidän lapsiluku on sitten täys...no katsotaan!!=)

Ensi viikolla on sitten tytön 1kk neuvola ja oma jälkitarkastus onkin sitten heinäkuun lopulla.

Nyt täytyy mennä tuota tyttöä taas imettään niin päästään sitten yöunille yhdessä =)

Kauris ja tyttö 3,5vkoa
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=2710f257-49f5-11dd-af9e-…!

Vierailija
37/65 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans touhua riittää niin paljon, etten läheskään niin useasti pääse tai jouda koneelle kuin aiemmin...

Tänään ollaan rampattu virastoissa. Ensin käytiin isyydentunnustuksessa, oli nopea juttu. Kysyi vaan puhelimessa kuinka kauan ollaan seurusteltu ja asuttu yhdessä. Paperit oli tehnyt kaikki valmiiksi, joten ei ollut muutakuin allekirjoitukset. Ja sitten käytiin kirkkoherranvirastossa sopimassa ristiäisasiat valmiiksi. No, nyt on nekin asiat hoidettu.

Meillä on isommat lapset olleet jo muutaman päivän mummin kanssa ja ollaan oltu kotosalla miehen ja vauvan kans. Tänään käytiin myös kaupungilla ja syömässä kebabit. Ja olihan kuulkaas hyvää kun en ole yhdeksään kuukauteen pystynyt sitä syömään. Nam! Toivottavasti vauvalle ei tule vatsanväänteitä tulisesta kastikkeesta. Huomenna lähdemme Ranuan eläinpuistoon ja mummi tuo isommat lapset meille sinne.

Meillä on vauva itse kehitellyt rytmin. Aamulla heräilee 8-9 aikaan ja on 1-2 tuntia hereillä, sitten nukkuu vähän aikaa ja herää syömään. 12.-12.30 laittaa pitemmille päiväunille, noin 3-4h. Sitten herää syömään ja nukahtaa ehkä vielä vähäksi aikaa ja kuuden maissa on hereillä 2h ajan ja sen jälkeen laittaa nukkumaan yöunille. Heräilee yöllä kahdentoista maissa ja kolmen-neljän aikaan. Ja sitten aamuyöllä kuuden aikaan. Tulipahan sekava kirjoitus... mutta suurin piirtein näin on nyt menty muutaman päivän ajan. Ja rytmi sopii mulle myös. Isukki on huolehtinut kahdentoista syötön yöllä ja olen saanut nukkua 4-5 tuntiakin putkeen.

Imetys takkuaa edelleen kovasti ja osittain olenkin siitä jo luopunut. Lypsän silti lähes kaiken maidon vauvalle, mutta välillä saa korvikettakin lisäksi. Käy kyllä vielä rinnallakin, mutta imut ei ole kovin tehokkaita. Mutta pysyypähän maidontuotanto yllä. Mua harmittaa niin kovasti tämä asia, mutta ei sille oikeastaan mitään voi : (

Nimeä ollaan kovasti yritetty miettiä. Aluksi oli nimi jo valmiina, mutta nyt en tiedäkään onko enää hyvä. Ja kun pitää olla kolme nimeä niin kuin muillakin lapsilla. Onneks on vielä muutama viikko aikaa miettiä.

Nyt lähen sohvalle nauttimaan viimeisestä rauhallisesta illasta ennen kuin isommat lapset tulee kotiin!

Mukavaa viikonloppua kaikille : )

Tuikku ja vauveli 1vko 4päivää

Vierailija
38/65 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika on alkanut hereillä ollessa kiukutteleen koko ajan!! mut on jossain vaiheessa kumminki nukahtanut ja rauhoittunut!! nyt se huutaa jo toista tuntia eikä suostu nukkuun vaik pilkkii koko ajan! piereskelee kokko ajan et ei ilmaa masussa pitäis kauheesti olla ja syö ihan normaalisti! tuttia ei suostu ottaan

mikä auttais pojan nukahtaan? ?? pitää mennä rauhoittaan poikaa..miehellä alkaa mennä hermot!

poika täyttää ens viikolla 1kk

Vierailija
39/65 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas mikä päivä takana! Ensin pojan kanssa parturiin sieltä koko perheen voimin syömään ja sitten vaunuostoksille.Tuolla viimeksi mainitussa menikin sitten tosi kauan kun emme osanneet päättää. Oli siinä myyjällä tuskaiset hetket kun joutui yhdet peräkkäinistuttavat rattaatkin meille kokoamaan näytille paketista, emmekä siltikään päätyneet niihin :P Ostime lopulta Zinnober red- väriset Emmaljungan Twin City Cross yhdistelmät pehmeällä kantokopalla. Saan ne hyvässä lykyssä jo ensi viikolla, viimeistään kuitenkin 2vkon sisällä. Sitten kun joku ostaisi nuo toiset Emmaljungat (Cerox Combi), jotka jäivät nyt tarpeettomiksi. Ihan sydämeen särkee joutua luopumaan niistä kun ovat olleet niin hyvät käytössä.

Noista Jekovit -tipoista piti kysyä, että oletteko maistaneet niitä itse? Minä maistoin ja hyi hitsit, että ne olivat pahan makuisia, maistuvat ihan viinalle :) Annan vauvalle Devitolia ihan suosiolla, kun vain muistaisin aloittaa ne hitsin tipat...

Meillä on ihan selkeästi alkanut olemaan enemmän valveillaoloa ja ainahan se sylissä oleminenkin menee itkuksi, jollei ole tissi suussa tai huulet kiinni pullossa. Välillä tuntuu, että koko valveillaoloaika on yhtä itkua vaan ja tokihan se kiristää meidän vanhempien hermoja ihan tosissaan. Tulee sitten sanottua yhtä sun toista...mitä ei tarkoita...

Kuten Marmelaadi totesi, ei tämä vauva-aika ole kuin pieni hetki vain, vaikka se tuntuukin tosi pitkältä ajalta ja ainakin minusta tuntuu kuin aika olisi seisahtunut nyt vauvan syntymän jälkeen. Kyse on varmasti vain siitä, että saan nukkua niin hirveän vähän vuorokaudessa, että päivät tuntuvat pitkiltä kuin nälkävuosi. Oikein odotan syyspimeitä, jotta vauvalle kehittyisi edes jonkinlainen taju yöstä ja päivästä...kun on oikeasti pimeää...

Jep nyr pitää lopettaa ja katsoa josko saisi tämän tiitiäisen omaan sänkyynsä...lypsääkin pitäisi vielä...himskatin tissirumba :(

Kanelisokeri & Aurora 3vko 2pv

Vierailija
40/65 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin viestisi kun olin laittanut omani eteenpäin...

Mitenkäs olisi iltakylpy? Entäs vauvan jalkojen jumppaaminen (tulee paukut ulos)? Kääri poika pyyhkeeseen ja kävele hissukseen heijaillen poikaa sylissä.

Yksi hyvä keino on meillä ollut rauhoittamiseen se, että hyssyttää sanoen: "hsssssssss" (melko voimakkaasti) vauvan korvan juuressa niin kauan, että lapsi hiljenee. Meillä on myös koettu klassisen musiikin auttavan, kunhan se on rauhallista.

Yksi keino saada vauva katkaisemaan itku on puhaltaa erittäin lempeästi kasvoihin päin. Ei siis mitään isopahasusi puhallussta, jolla kaatuu talokin, vaan ihan hellä puhallus :)

Koettakaa jaksaa...!

Kanelisokeri