Täytyykö yhteiskunnan mielestäsi maksaa siitä, että vammainen pääsee pyhiinvaellukselle? (linkki)
http://kynnys.palvelut.uusisuomi.fi/2016/05/27/luottamuksen-suoja-lains…
Nämä ovat vähän hankalia asioita. Olen hyvinvointivaltion kannattaja ja näen aina punaista, jos joku joutuu odottamaan poliklinikka-aikaa syöpäepäilyn kanssa kolme kuukautta tai jos luokkakokoja yritetään kasvattaa. Mutta nämä vammaisjutut ovat vähän hankalia, sillä touhua läheltä seuranneena (en sen tarkemmin erittele että miltä kantilta, tunnistamisen välttämiseksi) en pysty ihan kauheasti surkuttelemaan sitä, että kunta ei maksanutkaan keskimäärin n. 20 e/h sivukuluineen 19 h per päivä, jotta joku liikuntarajoitteinen saisi matkustaa juuri sen verran kuin tahtoo, ei esimerkiksi vähän hitaammassa tahdissa.
Kommentit (70)
Olen työtön. Tulot siis vähäiset. Haluan ulkomaille, koska se vie ajatukset pois työttömyydestä. Mulla ei o rahaa. Vaadin, että toimeentulotukea saan matkaan. En mitenkään muuten pääse matkalle.
Vierailija kirjoitti:
Olen työtön. Tulot siis vähäiset. Haluan ulkomaille, koska se vie ajatukset pois työttömyydestä. Mulla ei o rahaa. Vaadin, että toimeentulotukea saan matkaan. En mitenkään muuten pääse matkalle.
Tervetuloa keskustelemaan. Me olemme täällä keskustelleet vammaispalvelulain mukaisesta henkilökohtaisesta avusta ja sen myöntämisestä lomamatkoille. Olemme siis koko ajan puhuneet sellaisista henkilöistä, joilla on itsellään varaa maksaa oma ulkomaanmatkansa.
Vierailija kirjoitti:
http://kynnys.palvelut.uusisuomi.fi/2016/05/27/luottamuksen-suoja-lains…
Nämä ovat vähän hankalia asioita. Olen hyvinvointivaltion kannattaja ja näen aina punaista, jos joku joutuu odottamaan poliklinikka-aikaa syöpäepäilyn kanssa kolme kuukautta tai jos luokkakokoja yritetään kasvattaa. Mutta nämä vammaisjutut ovat vähän hankalia, sillä touhua läheltä seuranneena (en sen tarkemmin erittele että miltä kantilta, tunnistamisen välttämiseksi) en pysty ihan kauheasti surkuttelemaan sitä, että kunta ei maksanutkaan keskimäärin n. 20 e/h sivukuluineen 19 h per päivä, jotta joku liikuntarajoitteinen saisi matkustaa juuri sen verran kuin tahtoo, ei esimerkiksi vähän hitaammassa tahdissa.
Minulle ei oikein auennut miksi katolilaisen pitäisi saada pyhinvaelluksensa avustusta valtiolta tai kunnalta koska katolilaisuus ei ole Suomessa valtionuskonto. Sama koskee islamia , buddhalaisuutta jne. Maksakoot näiden uskontokuntien Suomessa toimivat seurakunnat tai vaikka Vatikaani jäsentensä matkat.
Ei kai vammaisen perusoikeuksiin kuulu tehdä matkaansa mahdollisimma hankalasti ??? Jos sinne kohteeseen on pakko päästä, niin sitten lento lähimmälle kentälle, sieltä taksi jne. Mikä järki ajaa autolla ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa keskustelemaan. Me olemme täällä keskustelleet vammaispalvelulain mukaisesta henkilökohtaisesta avusta ja sen myöntämisestä lomamatkoille. Olemme siis koko ajan puhuneet sellaisista henkilöistä, joilla on itsellään varaa maksaa oma ulkomaanmatkansa.
Muttei avustajaansa.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä täällä on kylmää porukkaa! Vammaisuus on ihan tarpeeksi kamalaa ilman että sen takia joutuu luopumaan unelmistaan. Miettikää itse miltä teistä tuntuisi jos olisitte tuon naisen asemassa!
Elämä voi olla tarpeeksi kamalaa, vaikka ei olisi vammainen. Silti voi joutua luopumaan unelmista. Yhteiskunta eli me veronmaksajat emme maksa veroja unelmien toteuttamisen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muttei avustajaansa.
Niin. Juuri sen laki mahdollistaa, että vammaisen ei tarvitse maksaa tuplahintoja vammattomiin verrattuna. Ei tarvitse matkustaessaan maksaa kahden hengen kuluja, niin kuin ei muidenkaan ihmisten tarvitse.
VpL 1 §: "Tämän lain tarkoituksena on edistää vammaisen henkilön edellytyksiä elää ja toimia muiden kanssa yhdenvertaisena yhteiskunnan jäsenenä sekä ehkäistä ja poistaa vammaisuuden aiheuttamia haittoja ja esteitä."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muttei avustajaansa.
Niin. Juuri sen laki mahdollistaa, että vammaisen ei tarvitse maksaa tuplahintoja vammattomiin verrattuna. Ei tarvitse matkustaessaan maksaa kahden hengen kuluja, niin kuin ei muidenkaan ihmisten tarvitse.
VpL 1 §: "Tämän lain tarkoituksena on edistää vammaisen henkilön edellytyksiä elää ja toimia muiden kanssa yhdenvertaisena yhteiskunnan jäsenenä sekä ehkäistä ja poistaa vammaisuuden aiheuttamia haittoja ja esteitä."
Saisikohan sinkut yhteiskunnan tukea matkustamiseen? Nimittäin hotelleissa yhden hengen huoneet maksaa yleensä lähes saman kuin kahden hengen huone, eli sinkku joutuu maksamaan kahden hengen kulut!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muttei avustajaansa.
Saisikohan sinkut yhteiskunnan tukea matkustamiseen? Nimittäin hotelleissa yhden hengen huoneet maksaa yleensä lähes saman kuin kahden hengen huone, eli sinkku joutuu maksamaan kahden hengen kulut!
Valitettavasti ei saa. (Vaikeavammainen) sinkku joutuu maksamaan yhden hengen huoneestaan lähes saman kuin pariskunta kahden hengen huoneesta.
Vaikuttaa siltä, että vammaisen sinkun pitäisi joidenkin mielestä maksaa kaksi yhden hengen huonetta aina matkustaessaan. Jos jo yhtä yhden hengen huonetta pidetään rasitteena sinkulle, niin jännä että kahta ei.
Pienistä puroista kasvaa suuri joki... Eikä se 400 € ole mikään pikkusumma sekään. Saan itse opintorahaa 303,19 €/kk ja sillä täytyy maksaa kaikki, myös osa vuokrasta. Käteen jääkin vuokran jälkeen vain 248 €/kk, vaikka asun halvimmassa mahdollisessa solussa.