Vierailija

http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-2000001186847.html

" Yhdestä kuvasta saan saman summan kuin päivän työstä messuilla, hän vertaa haastattelussa."

Joku sponsori maksaa vai kuinka tämä toimii? Ei ihme, että ystävänsä Sabina on tykittänyt myös kuvia runsaasti. Tuollaisille nämä sitten perustaa elämänsä/toimeentulonsa.

Sivut

Kommentit (131)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Mietin, että kuka tuollaisesta oikein maksaa? Siis jutussa kerrotaan, että hän julkaisi Turusta kuvan, jossa "etsii leikkikaveria Turkuun" (hmmm...)  ja viitattiin, että tällaisesta kuvasta tienaa "päivän messukeikan verran rahaa". Tai vaihtoehtoisesti, miten vähän jostain messukeikasta maksetaan?

Ymmärrän jonkun tuotteen piilomainostamisen kuvassa, mutta muuten en tajua ansaintalogiikkaa.

No, toisaalta, en vaihtaisi paikkaa näiden julkisuustyrkkyjen kanssa, vaikka olisi nuori ja nätti. Oma yksityisyys on itselleni arvo sinänsä.

Vierailija

Helposti saattaa maksaa noin 200-400 euroa ja isosti seuratuille varmasti enemmän. Itse olen tehnyt pari instagram-mainosyhteistyötä, kummastakin sain 250 euroa. Minulla on noin 20000 seuraajaa.

Olen myös joskus tehnyt messukeikkoja, en toki ole missi mutta kuitenkin. Yhdestä messupäivästä sain noin 150 euroa.

Vierailija

Eiköhän se saa sitä rahaa vaan tietyistä kuvista eli sponsori maksaa, kun kuvassa heidän tuotteensa oli sitten joku adidaksen paita, arabian kulho, proteiinipatukka tai tietty kahvila tai ravintola kuvissa.. Tietty voi olla, ettei ota muita kuin sponssikuvia, mutta epäilen. Ihan kätevä kikka mainostajiltakin, kun instaa porukka selaa ihan innoissaan, mainoskatalogia harvemmat.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi halutaan maksaa, jos mukana ei ole mainontaa? Mikä on se hyöty?

ei niistä kuvista maksetakaan, jossa ei ole mainontaa mukana

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Helposti saattaa maksaa noin 200-400 euroa ja isosti seuratuille varmasti enemmän. Itse olen tehnyt pari instagram-mainosyhteistyötä, kummastakin sain 250 euroa. Minulla on noin 20000 seuraajaa.

Olen myös joskus tehnyt messukeikkoja, en toki ole missi mutta kuitenkin. Yhdestä messupäivästä sain noin 150 euroa.

Oletko myös rakennussuunnittelija joka tienaa 4600€/kk nettona?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mietin, että kuka tuollaisesta oikein maksaa? Siis jutussa kerrotaan, että hän julkaisi Turusta kuvan, jossa "etsii leikkikaveria Turkuun" (hmmm...)  ja viitattiin, että tällaisesta kuvasta tienaa "päivän messukeikan verran rahaa". Tai vaihtoehtoisesti, miten vähän jostain messukeikasta maksetaan?

Ymmärrän jonkun tuotteen piilomainostamisen kuvassa, mutta muuten en tajua ansaintalogiikkaa.

No, toisaalta, en vaihtaisi paikkaa näiden julkisuustyrkkyjen kanssa, vaikka olisi nuori ja nätti. Oma yksityisyys on itselleni arvo sinänsä.

Messukeikoista maksetaan melko hyvin, riippuu tietty vähän. Pari keikkaa kuussa niin hyvin tämmöinen opiskelija elelee! :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

20 000 IG-seuraajaa, niin montako tykkäystä per kuva sinulla on?

Vierailija

Eikös se Barkovin tyttöystävä ole tienannut jo miljoonia installa, toki se on hänelle myös cv ja sitä kautta saanut rahakkaita keikkoja sun muuta.

Vierailija

Siksipä en moisia tyhjäpäitä seuraakkaan. Mitä enemmän noita klikkailette ja kattelette, sitä enemmän tyhjäpäät ansaitsee rahaa tyhjästä ja nuoret saa surkeita esikuvia elämäänsä. Meidän maailma on sairas, esim. vanhusten hoitajat tekee oikeasti paljon duunia ja palkka on surkea + saat muiden syljet ja halveksunnan päällesi. Sitten joku pumpattu turbohuuli saa 200€ siitä että postaa jonnekkin someen yhden kuvan. Ihmiskunta on sairas.

Vierailija

Niitä ei-mainoskuvia tarvitaan, jotta seuraajamäärä ja tykkäysmäärä pysyisi tasaisena. Ja tietysti katsojille ei tule oloa, että koko ajan myydään jotain, jos välissä on muutakin sisältöä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eikös se Barkovin tyttöystävä ole tienannut jo miljoonia installa, toki se on hänelle myös cv ja sitä kautta saanut rahakkaita keikkoja sun muuta.

No nyt on pakko olla räikein tapaus ikinä ostetuista IG-tykkääjistä! :D 2,1 MILJOONAA seuraajaa ja kuvissa vain 20 000 - 35 000 tykkäystä per kuva. Pitäisi olla 10-kertainen määrä!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No nyt on pakko olla räikein tapaus ikinä ostetuista IG-tykkääjistä! :D 2,1 MILJOONAA seuraajaa ja kuvissa vain 20 000 - 35 000 tykkäystä per kuva. Pitäisi olla 10-kertainen määrä!

Tässä vertailun vuoksi Avril Lavignen Insta, jossa 3,2 miljoonaa seuraajaa. Kuvien tykkäyset 6-numeroisia jokaisessa kuvassa. https://www.instagram.com/avrillavigne/

Vierailija

Piilomainonta on kiellettyä ja Sara vaikuttaa syyllistyvän siihen. Instagramissa saa tottakai julkaista sponsoroituja sisältöjä, mutta siitä, että kuvan julkaisija saa julkaisemisesta taloudellista hyötyä, pitäisi mainita. Ihan sama kuin blogipostauksissa eli kaupallisesta sisällöstä pitää kertoa

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Piilomainonta on kiellettyä ja Sara vaikuttaa syyllistyvän siihen. Instagramissa saa tottakai julkaista sponsoroituja sisältöjä, mutta siitä, että kuvan julkaisija saa julkaisemisesta taloudellista hyötyä, pitäisi mainita. Ihan sama kuin blogipostauksissa eli kaupallisesta sisällöstä pitää kertoa

Kyseessä on amerikkalainen palvelu, jota ei sido mitkään suomalaiset piilomainontasäännöt.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on amerikkalainen palvelu, jota ei sido mitkään suomalaiset piilomainontasäännöt.

Saraa sitovat.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat