Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskauden aikainen sokerirasituskoe - Onko pakko mennä ?

Vierailija
25.05.2016 |

Raskauden aikainen sokerirasituskoe. Onko sinne pakko mennä ? Tai onko pakko mittailla arvoja itse kotona ?
Ylipäätänsä ihmistä EI VOIDA kai pakottaa.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tiiän et en pääse läpi ja aion kyllä mennä mut mä en kyl rupee kotona mittaamaan yhtikäs mitään

Nyt menossa rv 19

Herran tähden, kun olet lapsellinen !! Luuletko,että niitä arvoja pitää mitata sinun kiusaksesi ??

En jaksa kommentoida sen enempää. Tämän on pakko olla provo !

Vierailija
42/71 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä edes miettinyt kieltäytymistä, juuri eilen kävin. Mun mielestä ei ollut edes paha, voisin mennä uudestaankin. Ainoastaan sen jälkeen tuli hirveä väsy & päänsärky, ei mitään mikä ei ruualla ja levolla korjaantuisi. Pääkaupunkiseudulla siihen ei tarvita isompaa syytä, kaikki yli 25v ensisynnyttäjät saa lähetteen.

Riippuu muuten neuvolasta tuo asia. Osassa lähetetään kaikki yli 25v:t ja osassa vain jos on jotain rasitteita, kovaa painonnousua, isp sf-mitta tai virtsatestien tikuissa sokerit alkavat nousta eli hälyyttäviä merkkejä siitä että kaikki ei ehkä ole ihan ok.

Ok, mulle sanottiin vain noin neuvolassa, muuten ei tarkempaa tietoa. 😃

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tokassa taas jankataa asiasta. Tästä kieltäydyin kun ei ole taaskaan oireita ja kiusaa se on olla syömättä 12h ja saada juoda tuona aikana 1/2dl vettä (ainakin viime ohjeistuksena oli näin) niin nyt en suostu menemään. Ei ole riskiä, enkä usko et tuliskaan. Sen verran hyvät arvot antoi viime mittauksessa. Ja kun itse kehoni tunnen, niin aiheesta suostun jatkossa menemään, enkä "varuiks" koska en halua mennä tilittää joka asiasta, niinkuin eräät. Onneksi neuvolamammamme tietää ja uskoo minua, onha se tässä jo nähnytkin meitä sen verran usein että uskoo kun sanon

Vierailija
44/71 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö muka tottatosiaa oo helpompaa keinoa etsiä raskausdiapeettesta kuin rääkätä odottavaa syömättä/juomatta 14h??

Vierailija
45/71 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö muka tottatosiaa oo helpompaa keinoa etsiä raskausdiapeettesta kuin rääkätä odottavaa syömättä/juomatta 14h??

Mä en tiedä kuinka paljon muut syö, mutta en mä mitenkään kärsinyt siitä, että söin iltapalan ennen kahdeksaa illalla ja sitten kymmenen jälkeen seuraavana aamuna söin aamupalan.

Vierailija
46/71 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tokassa taas jankataa asiasta. Tästä kieltäydyin kun ei ole taaskaan oireita ja kiusaa se on olla syömättä 12h ja saada juoda tuona aikana 1/2dl vettä (ainakin viime ohjeistuksena oli näin) niin nyt en suostu menemään. Ei ole riskiä, enkä usko et tuliskaan. Sen verran hyvät arvot antoi viime mittauksessa. Ja kun itse kehoni tunnen, niin aiheesta suostun jatkossa menemään, enkä "varuiks" koska en halua mennä tilittää joka asiasta, niinkuin eräät. Onneksi neuvolamammamme tietää ja uskoo minua, onha se tässä jo nähnytkin meitä sen verran usein että uskoo kun sanon

Niin minäkin tunsin itseni ihan terveeksi, mutta kummasti diagnoosi napsahti. Ei se näkynyt edes peilistä, voitko kuvitella. Radi ei ole mikään uskon asia ja on silkkaa typeryyttä olla käymättä rasituksessa, jos sellaiseen pääsee. Aikuinen ihminen ei sitä paitsi kuole siihen reilu 12h paastoon.

31

Vierailija
47/71 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pakko mutta kyllä itse ainakin vauvan takia halusin mennä. Tässä oikeastaan olen nyt sokerirasituskokeessa, kohta pääsen lähtemään huh.

Vierailija
48/71 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hellallettas ei tietenkään sun tarvii mennä. Mäkin oon kieltäytynyt kaikista ylimääräisistä pistoksista ja kokeita jotka tovin tuntuu niin epämukavilta! Multa löytyi myös vasta-aineita verestä, mutta en suostu lisätutkimuksiin kun se neula on niin ällö yhyy!

Ootsä kyllä dorka ämmä voi jestas.

Vierailija
49/71 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeks vaan mut mun mielipide on että kaikki ne äidit, jotka vaarantaa oman lapsensa hengen siksi koska, "en haluu juoda sitä pahaalitkuu, yök", ei ole valmiita äidiksi. Ne pitäis pistää heti lastensuojelun tarkkailuun. Miten tuleva äiti voi olla noin lapsellinen! Sitäpaitsi JOKAISEN ihmisen pitäisi tänäpäivänä tietää että raskausdiabetes voi tulla ja olla ilman mitään riskitelijöitä.Tollaset lapselliset äidit ei ole ansainnut yhtään lasta.

Vierailija
50/71 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeks vaan mut mun mielipide on että kaikki ne äidit, jotka vaarantaa oman lapsensa hengen siksi koska, "en haluu juoda sitä pahaalitkuu, yök", ei ole valmiita äidiksi. Ne pitäis pistää heti lastensuojelun tarkkailuun. Miten tuleva äiti voi olla noin lapsellinen! Sitäpaitsi JOKAISEN ihmisen pitäisi tänäpäivänä tietää että raskausdiabetes voi tulla ja olla ilman mitään riskitelijöitä.Tollaset lapselliset äidit ei ole ansainnut yhtään lasta.

Oletpas sinä niin herttainen. Silmiini pisti tuo : "Ne pitäis pistää heti lastensuojelun tarkkailuun. Miten tuleva äiti voi olla noin lapsellinen"

Heti antamassa ukaasia LaSulla. Olet nolo!

Vierailija
51/71 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä aina vähän ihmetyttää, kun niille veroeuroille tarjotaan hyvää vastinetta, niin niistä nillitetään! Sokerivauvat ovat isoja ja synnytys ison vauvan kanssa riski, vauvan sokeriaineenvaihdusta sekaisin (pitkäaikaisia vaikutuksia, tästä tullaan vielä kuulemaan lisää), diabeetikko vanhemman lapsella riski epämuodostumiin (tästä puhutaan harvoin), äidin kohonnut raskauaikainen verensokeri ei välttämättä korjaannu synnytyksen jälkeen - osaa jää jopa insuliinihoitoikseksi diabeetikoksi ym, ym.! Itselleni sanottiin PCO:n vuoksi, ylipainoa j ja ikää on, että varmuudella tulee sokeritasapainon ongelmaa raskaudessa ja pääsin ylimäräisiinkin rasituksiin, jotka kävin mielihyvin - kaikki oli hyvin kaikissa testeissä, mutta oli hyvä, etä osasin ennakoida ja ennaltaehkäistä riskin toteutumista.

Se vain on valitettavasti niin, että se vastuuttomuus ei lopu siihen, että testeistä kieltäydytään, vaan se jatkuu sittenkin, kun lapsella on syntymän jälkeen ongelmaa (hapenpuutetta, kun ison lapsen synnytys venyy tai Erbin pareesia, kun iso lapsi ei mahdu ulos tai vauvan huonovointisuutta ja tehohoidon/tiputuksen/nenämahaletkun/labrakokeiden yms. tarvetta sokereiden heitellessä. Eipä juuri silloinkaan henkseleitä paukutella, että "minäpä tyttö se päätin olla menemättä testeihin, kun ei huvittanut ja, kun vielä asioihin olisi voinut vaikuttaa", vaan sittenkin nillitetään ja kiukutellaan hoitohenkilökunnalle. Tää on niiiiiin nähty sairaalassa ja monesti!

Jihuu ja sitten yksi ja ainut sokerirasituskoe estää isot vauvat ja kaikki muut vaivat!

Ei kuule estä. Mun lapsella oli erbin pareesi, painoi alle 4kg. Ei ollut sokerivauva eikä minulla sokereissa häikkää. Toinen painoi syntyessään 4,6kg ja taaskin syyt oli muualla kuin sokerissa. 

Vierailija
52/71 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammat taas vinkuu!

Vierailija
53/71 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten kun menet ja saat sen diagnoosin saat alkaa käymään äitiyspoliklinikalla vähintään 4 viikon välein, ja eiköhän siitä napsahda aina sellainen 30e poliklinikkamaksu, jolla vois ostella kaikkea kivaa vauvalle, mutta ei se menee siihen typerään maksuun. Se siellä ravaaminen saisi olla kyllä ilmaista, varsinkin jos tuo kaikki ravaaminen on ihan turhaa, joka ultrassa vauvalla kaikki hyvin ja itsellä myös. 

Vierailija
54/71 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrätte kai, että vauvan mahdollinen suuri koko ei ole sinoa syy, miksi radi pyritään toteamaan ajoissa?? Siitä on oikeasti haittaa lapsen jopa aikuisiän terveyteenkin, jos sitä on sikiöaika uitettu sokeriliemessä! Helvetti, järki päähän nyt! >:(

Vierailija
55/71 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko.

Hoitamattoman raskausdiabeteksen seurauksena voit synnyttää sitten 6 kg painavan vauvan.

Valintoja, valintoja.

Vierailija
56/71 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sä annat vaikka THLlän sahata kädet mukulaltas jos ne haluaa tutkia sellasta, että miten se reagoi kun sahaa kädet irti?

Vierailija
57/71 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
58/71 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thl valehtelee ihmisille erittäin rankalla kädellä.

Uskotteko oikeasti suuryhtiötä, joka tavoittelee vain omaa etua?

Vierailija
59/71 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tod ole pakko mennä. Älä mene jos siltä tuntuu.

Vierailija
60/71 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli läpi raskauden RaDi, mutta siitä huolimatta vauvani painoi 2900 ja oli todella terve ja sai hyvät pisteet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi