Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskauden aikainen sokerirasituskoe - Onko pakko mennä ?

Vierailija
25.05.2016 |

Raskauden aikainen sokerirasituskoe. Onko sinne pakko mennä ? Tai onko pakko mittailla arvoja itse kotona ?
Ylipäätänsä ihmistä EI VOIDA kai pakottaa.

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään oo pakko. En kyllä ymmärrä miks kieltäytyä kun se on äidille ja vauvalle parhaaks.

Kyllä muaki ärsytti mennä mut tietty menin.

Vierailija
2/71 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vissiin ne kysyy, että haluutko mennä ja sit saa päättää. Jos on epäilyjä niin sit ei kysellä vaa mennään kysymättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän neuvolassakaan ole mikään pakko käydä. Miksi et menisi?

Vierailija
4/71 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä menisin, jos lähetteen sokerirasituskokeeseen saisin. En ymmärrä miksi siitä haluaa edes kieltäytyä.

Vierailija
5/71 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko, mutta tokihan vauvan ja oman itsesi parhaaksi menet testaamaan. Jos radi löytyy, saat testailla arvoja kotona.

Vierailija
6/71 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiiän et en pääse läpi ja aion kyllä mennä mut mä en kyl rupee kotona mittaamaan yhtikäs mitään

Nyt menossa rv 19

Vierailija
7/71 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sä jaksat vauvaa hoitaa, jos et tuollaista asiaa viitsi hoitaa? Kyse myös vauvan hyvinvoinnista.

Vierailija
8/71 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko mennä. Itsekin jätin väliin viimeisimmässä raskaudessa.

Vierailija
9/71 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko ei. Ihan ihmisten kiusaksihan tällaisia terveysvouhotuksia ja ylipäätään neuvolaseurantaa järjestetään. Mietipä minkä takia näitä tutkimuksia tehdään? Olisiko syntyvän vauvan terveydellä jotain tekemistä asian kanssa vaikka omasta terveydestä et välittäisikään.

Vierailija
10/71 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tiiän et en pääse läpi ja aion kyllä mennä mut mä en kyl rupee kotona mittaamaan yhtikäs mitään

Nyt menossa rv 19

Sitten saatat itsesi ja lapsesi vaaraan. Tiedäthän minkä vuoksi kotona pitäisi mitata?

Vierailija
11/71 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

on muuten ihan järkyttävää se sokerilitku mitä pitää juoda jättisatsi. Menin ja kaikki oli kuitenkin ok, vauva oli muka iso ja tasan 3000kg syntyi (tosin vajaa 2vk etuajassa).

Vierailija
12/71 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ha haa oli iso tuo 3000kg, typo 3000g

Vierailija
13/71 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä syy pitää olla että sinut laitetaan testeihin?

Vierailija
14/71 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ylipainoa 30 kg ja pääsin puhtain paperin läpi.

Vierailija
15/71 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mennyt. Neuvolan täti hiukan saarnasi mutta yksityisgyne jolla kävin ei nähnyt koetta  tarpeelliseksi. Neuvolan peruste oli ylipaino ja kolmas raskaus. Ei ollut sokerivauva, olisin käynyt turhaan kokeessa.

Vierailija
16/71 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siinä mitataan ja miten raskaudenaikaisen diabeteksen saa tai tulee? Syömällä mäkkiruokaa vai karkkia?

Vierailija
17/71 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

on muuten ihan järkyttävää se sokerilitku mitä pitää juoda jättisatsi. Menin ja kaikki oli kuitenkin ok, vauva oli muka iso ja tasan 3000kg syntyi (tosin vajaa 2vk etuajassa).

Tästäkin ollaan montaa mieltä. Minusta se oli makeaa muttei mitenkään järkyttävää. Ja oliko sitä desi vai 2 eli ei paha juttu ollenkaan.

Vierailija
18/71 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mennyt. Neuvolan täti hiukan saarnasi mutta yksityisgyne jolla kävin ei nähnyt koetta  tarpeelliseksi. Neuvolan peruste oli ylipaino ja kolmas raskaus. Ei ollut sokerivauva, olisin käynyt turhaan kokeessa.

Itselläni taasen lääkäri ei nähnyt sitä tarpeellisena toisin kuin th, joka jankkasi varmaan neljällä käynnillä siitä. Syynä se, että painoindeksini oli tasan 25. Edelliset vauva olivat kyllä olleet isokokoisia (yli nelikiloisia) mutta meidän suvussa se on ihan sukuvika.

Joten jätin väliin (ei ollut sokerivauva vaikka taas olikin yli nelikiloinen).

Vierailija
19/71 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä syy pitää olla että sinut laitetaan testeihin?

Minun mielestä järkyttävän merkittävä ylipaino tai ikä.

Liian herkästi laitetaan. Jos vähänkin ylipainoa niin eikun menoksi.

Vierailija
20/71 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä voi tulla monen monta mutkaa vastaan, jos sulla todetaan raskausajan diabetes.

Se että käyt säännöllisissä kontrolleissa ja hoidat itseäsi parhaalla mahdollisella tavalla, pitäisi olla ihan itsestäänselvyys, miksi ihmeessä et niin tekisi?

Pahimmillaan lapsi voi kuolla tai sinä itse sairastua vakavasti, myös riski sairastua 2 tyypin diabetekseen raskauden jälkeen kasvaa huomattavasti.

En voi kuin ihmetellä miksi??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä