Vierailija

Raskauden aikainen sokerirasituskoe. Onko sinne pakko mennä ? Tai onko pakko mittailla arvoja itse kotona ?
Ylipäätänsä ihmistä EI VOIDA kai pakottaa.

Sivut

Kommentit (71)

Vierailija

Ei tietenkään oo pakko. En kyllä ymmärrä miks kieltäytyä kun se on äidille ja vauvalle parhaaks.

Kyllä muaki ärsytti mennä mut tietty menin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Ei ole pakko ei. Ihan ihmisten kiusaksihan tällaisia terveysvouhotuksia ja ylipäätään neuvolaseurantaa järjestetään. Mietipä minkä takia näitä tutkimuksia tehdään? Olisiko syntyvän vauvan terveydellä jotain tekemistä asian kanssa vaikka omasta terveydestä et välittäisikään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä tiiän et en pääse läpi ja aion kyllä mennä mut mä en kyl rupee kotona mittaamaan yhtikäs mitään
Nyt menossa rv 19

Sitten saatat itsesi ja lapsesi vaaraan. Tiedäthän minkä vuoksi kotona pitäisi mitata?

Vierailija

on muuten ihan järkyttävää se sokerilitku mitä pitää juoda jättisatsi. Menin ja kaikki oli kuitenkin ok, vauva oli muka iso ja tasan 3000kg syntyi (tosin vajaa 2vk etuajassa).

Vierailija

En mennyt. Neuvolan täti hiukan saarnasi mutta yksityisgyne jolla kävin ei nähnyt koetta  tarpeelliseksi. Neuvolan peruste oli ylipaino ja kolmas raskaus. Ei ollut sokerivauva, olisin käynyt turhaan kokeessa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
on muuten ihan järkyttävää se sokerilitku mitä pitää juoda jättisatsi. Menin ja kaikki oli kuitenkin ok, vauva oli muka iso ja tasan 3000kg syntyi (tosin vajaa 2vk etuajassa).

Tästäkin ollaan montaa mieltä. Minusta se oli makeaa muttei mitenkään järkyttävää. Ja oliko sitä desi vai 2 eli ei paha juttu ollenkaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En mennyt. Neuvolan täti hiukan saarnasi mutta yksityisgyne jolla kävin ei nähnyt koetta  tarpeelliseksi. Neuvolan peruste oli ylipaino ja kolmas raskaus. Ei ollut sokerivauva, olisin käynyt turhaan kokeessa.

Itselläni taasen lääkäri ei nähnyt sitä tarpeellisena toisin kuin th, joka jankkasi varmaan neljällä käynnillä siitä. Syynä se, että painoindeksini oli tasan 25. Edelliset vauva olivat kyllä olleet isokokoisia (yli nelikiloisia) mutta meidän suvussa se on ihan sukuvika.

Joten jätin väliin (ei ollut sokerivauva vaikka taas olikin yli nelikiloinen).

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mikä syy pitää olla että sinut laitetaan testeihin?

Minun mielestä järkyttävän merkittävä ylipaino tai ikä.
Liian herkästi laitetaan. Jos vähänkin ylipainoa niin eikun menoksi.

Vierailija

Siinä voi tulla monen monta mutkaa vastaan, jos sulla todetaan raskausajan diabetes.
Se että käyt säännöllisissä kontrolleissa ja hoidat itseäsi parhaalla mahdollisella tavalla, pitäisi olla ihan itsestäänselvyys, miksi ihmeessä et niin tekisi?
Pahimmillaan lapsi voi kuolla tai sinä itse sairastua vakavasti, myös riski sairastua 2 tyypin diabetekseen raskauden jälkeen kasvaa huomattavasti.
En voi kuin ihmetellä miksi??

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat