Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11853)

Vierailija
1541/11853 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ex oli laatinut juristin kanssa paperin, johon pyysi viattomasti allekirjotustani. Mikäli olisin allekirjoittanut, olisin valtuuttanut hänet tekemään puolestani kaikki päätökset. Käytännössä hänellä olisi siis ollut pääsy tileihini, omaisuuteni, lapseeni (ei ole yhteinen, lapsella on oma ja oikea isä) jne.

Suutahti, kun luettuani paperin kieltäydyin kunniasta.

Exä ei taida olla terävimmästä päästä, vaikka kiero yrittääkin olla.

Niin ja ei avoimen valtakirjan tekoon lakimiestä tarvita niin helppo se on tehdä itse, mutta se on todella vaarallinen paperi väärälle ihmiselle tehtynä :)

Eräs sukulaiseni todellakin oli niin tyhmä että laittoi allekirjoituksen tyhjään paperiin kuulemma jotta sisaruksensa voisivat hoitaa perintöasioita kun vanhempi oli kuollut. Ne sisarukset sitten hoitivat sillä paperilla koko perinnön itselleen. Eikä sukulaisella ollut varaa mennä oikeuteen siitä että ei ollut laittanut allekirjoitusta tietäen että paperista tehtäisiin jokin avoin valtakirja.

Vierailija
1542/11853 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni on rakennusalalla. Häntä ollaan jatkuvasti pyytämässä "pikkuremppoihin". Pikkurempalla tarkoittavat yleensä koko asunnon tapetointia, maalausta, laminaatin asennusta, kylppärin ja keittiön täydellistä uusimista (laatoitus, kaapistot jne). Sisätöiden jälkeen pitää maalata talo ulkoapäin. Lopuksi pitää vielä olla laittamassa piha uusiksi. 

Nämä viikkojen, jopa kuukausien hommat pitäisi tehdä oman päivätyön lisäksi ilta- ja viikonloppuhommina, ilmakseksi tottakai. Sukulaisten ja tuttavien mielestä mieheni velvollisuutena on alalla olevana ja ihmisiä tuntevana, käyttää näitä yhteyksiään hyväksi että sukulaiset ja tuttavat saa ostettua materiaaleja tai vuokrattua koneita normaalia halvemmalla.

Suuttuvat kun kieltäytyy (toki lähisukua eli omia vanhempiaan ja sisaruksiaan auttaa ja minun lähisukua).

Tämä on meilläkin totta. Kaikki tavarat pitäisi tietysti ostaa ammattilaisten alennuksillakin vielä. Yhdessä vaiheessa joka viikonloppu mieheni oli eri ystävillään remontoimassa. Meni hermo ja ilmoitin kaikille, että turha enää koskaan pyytää apua. Itse emme saaneet vastavuoroisesti apua edes muutossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1543/11853 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuo ihmisten passaaminen on aiheuttanut itselle semmosen inhoreaktion että en osaa/halua pyytää apua, koska mietin ekana että kuinka paljon itseäni ärsyttäisi kun joku pyytää tekemään jotakin

Vierailija
1544/11853 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joku tämmöinen. Olen kampaaja, toimitilat on kotini yhteydessä. Random naapuri anelee palvelua nopealla aikataululla ja ufoon aikaan (tyyliin myöhään illalla). Tämä ei koskaan ala tinkimään hinnoista, joten suostun tällä kertaa. Illasta tuleekin ikimuistoinen, koska

a) Olen asemissa hyvissä ajoin ja ehdin hyvin keräillä kamat lähietäisyydelle. Alan vilkuilla kelloakiin ja kohta hän ilmoittaa myöhästyvänsä 10 min

b) Hän soittaa uudelleen puolivälistä matkaa, että lompakko unohtui

c) Kun hän viimein istahtaa tuoliin, hän haluaa elämyspalvelua; päivä prinsessana alkakoon. Pohtii hartaasti, millainen tyyli sopisi hänelle ja pyytää kuvastoja mietintään tueksi. (Minä kuvittelin kiireisen homman olevan vaan entisen mallin siistimistä. )Yleensä tykkään ideoida uutta ilmettä, mutta lasten iltapuurolta töihin kavunneena se tuntuu todella kaukaiselta asialta. Pääsemme kuitenkin yhteiseen visioon ja se toteutetaan.

d) Illalla nukkumaan mennessä huomaan hänen laittaneen useita WhatsApp-viestejä ja kyselee neuvoja tukan laittamiseen. Viestit ovat tulleet puolen yön tienoilla ja pahoittelee niissä, jos herätti...No ei herättänyt ainakaan intoa vastata. Vastaan sitten töiden alettua kymmenen maissa (vaikka tiedän, että meno, johon tätä päivitystä haettiin on jo mennyt).

Vierailija
1545/11853 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on pieni asia moniin teidän kirjoituksiin verrattuna, mutta kirjoitan silti.

Anoppini kävi ostamassa kesäkukkia eräältä puutarhalta (siis maksoi ja varasi) sen jälkeen ilmoitti minulle ja miehelleni, että meidän on tuotava hänelle ne kukat tänään "Ne on jo maksettu ja kerroin nimet, ketkä tulee hakemaan"

Ei siis kysynyt etukäteen olemmeko edes kotona.

Meiltä tuonne puutarhalle+anopille on matkaa edestakaisin n.40km. Eikä tietenkään maksanut bensoja ym.

Vierailija
1546/11853 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ex oli laatinut juristin kanssa paperin, johon pyysi viattomasti allekirjotustani. Mikäli olisin allekirjoittanut, olisin valtuuttanut hänet tekemään puolestani kaikki päätökset. Käytännössä hänellä olisi siis ollut pääsy tileihini, omaisuuteni, lapseeni (ei ole yhteinen, lapsella on oma ja oikea isä) jne.

Niin ja ei avoimen valtakirjan tekoon lakimiestä tarvita niin helppo se on tehdä itse, mutta se on todella vaarallinen paperi väärälle ihmiselle tehtynä :)

Eräs sukulaiseni todellakin oli niin tyhmä että laittoi allekirjoituksen tyhjään paperiin kuulemma jotta sisaruksensa voisivat hoitaa perintöasioita kun vanhempi oli kuollut. Ne sisarukset sitten hoitivat sillä paperilla koko perinnön itselleen. Eikä sukulaisella ollut varaa mennä oikeuteen siitä että ei ollut laittanut allekirjoitusta tietäen että paperista tehtäisiin jokin avoin valtakirja.

no ei ole mahdollista mitenkään. Miten se avoin valtakirja voisi tehdä yhdestä rintaperillisestä perinnöttömän, ei mitenkään. Testamenttiasioissa pitää aina olla kaksi esteetöstä todistajaa läsnä samaan aikaan kun nimet vedetään papreihin. Jos oli joku "Luovun perinnöstäni" paperi niin helppohan tuo olisi huijauksesi todistaa, senkun menee tuomarille sanomaan että EN luovu! 

Vierailija
1547/11853 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no ei ole mahdollista mitenkään. Miten se avoin valtakirja voisi tehdä yhdestä rintaperillisestä perinnöttömän, ei mitenkään. Testamenttiasioissa pitää aina olla kaksi esteetöstä todistajaa läsnä samaan aikaan kun nimet vedetään papreihin. Jos oli joku "Luovun perinnöstäni" paperi niin helppohan tuo olisi huijauksesi todistaa, senkun menee tuomarille sanomaan että EN luovu! 

Oli mahdollista kun sukulaiseni ei tosiaan tehnyt mitään kun huomasi huijauksen. Pelkäsi että viimeisetkin varat menee oikeudessa ramppaamiseen. Jos olisi nostanut haloon niin mikäs siinä mutta on vähän aina ollut sisarustensa tossun alla niin ei nytkään uskaltanut kapinoida. Varmaan juuri siihen huijarit luottivat kun kehtasivat tuollaisen juonen punoa.

Vierailija
1548/11853 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli mahdollista kun sukulaiseni ei tosiaan tehnyt mitään kun huomasi huijauksen. Pelkäsi että viimeisetkin varat menee oikeudessa ramppaamiseen. Jos olisi nostanut haloon niin mikäs siinä mutta on vähän aina ollut sisarustensa tossun alla niin ei nytkään uskaltanut kapinoida. Varmaan juuri siihen huijarit luottivat kun kehtasivat tuollaisen juonen punoa.

senkun menee poliisille, poliisi tutkii jos on rikos tapahtunut, ja syyttäjä nostaa syyttten. Oikeuessa häviäjä maksaaa, jos on köyhä saa ilmaisen oikeusavustajan. oikeudenkäynti eii maksa jos syyttäjä nostaa syytteen.

Vierailija
1549/11853 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

senkun menee poliisille, poliisi tutkii jos on rikos tapahtunut, ja syyttäjä nostaa syyttten. Oikeuessa häviäjä maksaaa, jos on köyhä saa ilmaisen oikeusavustajan. oikeudenkäynti eii maksa jos syyttäjä nostaa syytteen.

Yritin kyllä minäkin monen muun kanssa sanoa että tekee asialle jotain mutta tyyppi halusi mieluummin pitää hyvät välit sisaruksiinsa. Kai sitä sitten saa antaa omaisuutensa pois jos haluaa vaikkakin alunperin ei ollut aikomus.

Vierailija
1550/11853 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omistamme ison matkaveneen (moottorivene), jolla käymme perheen ja ystävien kanssa usein muutamien päivien retkillä. Eräs sukulaisperheemme oli kerran puolen päivän retkellä mukana (olemme käyttäneet sukulaisia tuollaisella retkellä, jos ovat halunneet) ja ovat tämän jälkeen kovasti kärttäneet venettä lainaan. Ei mene millään perille, ettemme lainaa sitä henkilöille, joilla ei ole mitään kokemusta veneilystä ja joilla ei ole mitään navigaatiokoulutuksia käytynä. Kun ehdotimme, että kävisi saaristo- ja rannikkolaivuritutkinnot ja sen jälkeen voitaisiin keskustellu keskustella uudestaan, niin ei sopinut. "Kyllähän nyt jokainen ohjata osaa" ja "ei se vesillä liikkuminen niin monimutkaista ole", olivat kommentit. Olemme kuulemma pihejä nuosukaspaskoja, kun emme lainaa.

Täydellisenä maakrapuna tällainen ajatusmaailma tuntuu ihan hullulta. Miten kukaan osaamaton voisi vaan päräyttää merelle..?

Vierailija
1551/11853 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli yksi entinen kaveri joka eli kuppaamisella. Autot korjasi ex-miehet ja kodin remontit hoiti isä ja uusi mies. Kavereilta lainattiin vaatteita ja naapurista kävi lainaamassa tutultaan JAUHELIHAA, esimerkiksi. :DD Pattereista lähtien pyysi naapurilta kaikkea, lopulta naapurissa asuva kaveri ei avannut edes ovea. Luonnollisesti takaisin niitä lainattuja asioita ei koskaan saanut. Kun sitten osti remontointikuntoisen asunnon oletti, että kaikki kaverit menevät talkoisiin. Isänsä lopulta teki suurimmaksi osaksi kaiken. Jotkut ihmiset ovat vaan niin härskejä, että slobbaavat läpi elämänsä muiden kustannuksella ja sitten kuitenkin kerskuvat niitä omaksi saavutuksekseen. Kun tiesi sen, miten vähän tää ihminen sen remppakohteensa eteen teki tuntui absurdilta lukea Facebookista näitä "taas yks raksapäivä takana" päivityksiä. Ei ole tuo ihminen enää mun elämässä, yritti kupata minultakin ties mitä, yleensä kyytiä johonkin.

Vierailija
1552/11853 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

,

Anoppini kävi ostamassa kesäkukkia eräältä puutarhalta (siis maksoi ja varasi) sen jälkeen ilmoitti minulle ja miehelleni, että meidän on tuotava hänelle ne kukat tänään "Ne on jo maksettu ja kerroin nimet, ketkä tulee hakemaan"

Ei siis kysynyt etukäteen olemmeko edes kotona.

Meiltä tuonne puutarhalle+anopille on matkaa edestakaisin n.40km. Eikä tietenkään maksanut bensoja ym.

En yritä puolustella anopin käytöstä. Mutta oliko kukkia niin paljon, ettei hän voinut itse niitä tuoda kotiinsa? Siis pyörällä tai kävellen, jos hänellä ei ole autoa?

Matkana ei edestakainen matka 40 km ole hirveän pitkä. Ei varmaan tajunnut, ettei teille olisi sopinut tai edes tarjota jotain korvaukseksi?  Kannattaa varmaan ensi vuotta varten tehdä joku suunnitelma, ettei tämä toistu?

Vierailija
1553/11853 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omistamme ison matkaveneen (moottorivene), jolla käymme perheen ja ystävien kanssa usein muutamien päivien retkillä. Eräs sukulaisperheemme oli kerran puolen päivän retkellä mukana (olemme käyttäneet sukulaisia tuollaisella retkellä, jos ovat halunneet) ja ovat tämän jälkeen kovasti kärttäneet venettä lainaan. Ei mene millään perille, ettemme lainaa sitä henkilöille, joilla ei ole mitään kokemusta veneilystä ja joilla ei ole mitään navigaatiokoulutuksia käytynä. Kun ehdotimme, että kävisi saaristo- ja rannikkolaivuritutkinnot ja sen jälkeen voitaisiin keskustellu keskustella uudestaan, niin ei sopinut. "Kyllähän nyt jokainen ohjata osaa" ja "ei se vesillä liikkuminen niin monimutkaista ole", olivat kommentit. Olemme kuulemma pihejä nuosukaspaskoja, kun emme lainaa.

Täydellisenä maakrapuna tällainen ajatusmaailma tuntuu ihan hullulta. Miten kukaan osaamaton voisi vaan päräyttää merelle..?

Tämä ajatusmaailma tulee kai siitä, että kun näillä henkilöillä itsellään on ollut aiemmin kesämökki ja siellä soutuvene, jossa on ollut perämoottori eikä sillä yhdistelmällä ajelu vaatinut mitään perehtymistä, vaan maalaisjärkeä, niin ajattelivat, että samoin sujuu tuollakin. Käynnistetään vaan ja laitetaan kaasua ja käännellään sitten oikealle ja vasemmalle. Eivät suostu ymmärtämään, että asia ei ole noin, vaan tuollaisella veneellä veneily vaatii oikeasti perehtymistä.

Vierailija
1554/11853 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kerrostalossa.. Kerrostalon alakerrassa on pesula, jonne pitää aina varata omat vuorot. Olin varannut koko päivän itselleni, mutta tulikin yllättävä este ja en päässyt samantien aamulla pyykkaamaan. No, ei se mitään, olihan minulla koko päivä varattuna. Ihmettelin, kun kello 10.30 naapuri kävi laittamassa postiluukusta lapun, jossa kertoi että pyykkasi minun vuorollani ja laittoi vaatteet kuivumaan. Hän mainitsi lapulla lisäksi, että mikäli tarvitsisin omaa vuoroani voisin mennä hänen ovelleen kelloa soittamaan.

Vierailija
1555/11853 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun kerrostalossa.. Kerrostalon alakerrassa on pesula, jonne pitää aina varata omat vuorot. Olin varannut koko päivän itselleni, mutta tulikin yllättävä este ja en päässyt samantien aamulla pyykkaamaan. No, ei se mitään, olihan minulla koko päivä varattuna. Ihmettelin, kun kello 10.30 naapuri kävi laittamassa postiluukusta lapun, jossa kertoi että pyykkasi minun vuorollani ja laittoi vaatteet kuivumaan. Hän mainitsi lapulla lisäksi, että mikäli tarvitsisin omaa vuoroani voisin mennä hänen ovelleen kelloa soittamaan.

No huhuh. Onpas röyhkeää! Varatkoon omat vuoronsa

Vierailija
1556/11853 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis varasit *koko päivän* itsellesi pyykinpesuun...?? Onko tuo tosiaan sallittua teidän taloyhtiössä? Ihan mielenkiinnosta vaan.

Vierailija
1557/11853 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis varasit *koko päivän* itsellesi pyykinpesuun...?? Onko tuo tosiaan sallittua teidän taloyhtiössä? Ihan mielenkiinnosta vaan.

Itse asiassa veikkaan että on ns. "sallittua" lähinnä koska ei ole erikseen tajuttu kieltää... Harvemmin ihmiset kuitenkaan niin härskejä ovat että vievät koko taloyhtiön pyykkituvan koko päiväksi itselleen.

Vierailija
1558/11853 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin kanssa oltiin menossa bändikeikalle. Minä sain lipuista pari euroa alennusta, kodka mulla on S-etukortti. Sovittiin, että ostan lipun tälle kaverille myös, että saa halvemmalla. Ostin liput, kaveri sai omansa ja tietenkin maksoi lipun hinnan mulle.

Kaikki ok keikkapäivän aamuun asti. Silloin kaveri soittaa ja kertoo, ettei pääse keikalle, ja että HALUAA RAHANSA TAKAISIN. Yritin selittää, lipuilla ei ollut palautusoikeutta (yllättäen ei :D), mutta kyllä vaan oli hänen mielestään mun velvollisuus ostaa hänen lippu takaisin. Kas kun minä sen olin alunperinkin ostanut niin on väärin, että hän joutuu kärsimään :D

Täsdä episodissa meni välit kokonaan.. onneksi oli vaan sellainen hyvänpäiväntuttu eikä mitenkään kovin läheinen ihminen...

Vierailija
1559/11853 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ystäväni jäi työttömäksi, oli silloin 2 lapsen yksinhuoltaja.

Pyysi lainaksi vuokraan 300 euroa, lupasi maksaa "seuraavasta tilistä".

En pitänyt mitään kiirettä asialla.

Muutaman kuukauden päästä onnittelin häntä uudesta työpaikasta. Halusin antaa aikaa saada taloutensa kuntoon.

Kun ei vielä vuoden (uuden työpaikan saamisesta) jälkeenkään ollut maksanut mitään, aloin kyselemään rahojen perään. Vastaus: "Mikä on se sun tilinumero?". No, annoin tilinumeroni. Mitään ei tapahtunut.

Menetin itse työni ja siinä vaiheessa 300 olisi ollut iso raha. Ehdotin hänelle, että jos voisi maksaa takaisin vaikka 20-50 euroa kuussa, jos ei pysty kaikkea kerralla.

Nyt minut on plokattu hänen toimestaan facessa eikä vastaa mihinkään puheluihin tai viesteihin.

HUOH. Olen luovuttanut. Luulin että ollaan ystäviä

Vierailija
1560/11853 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha ystäväni jäi työttömäksi, oli silloin 2 lapsen yksinhuoltaja.

Pyysi lainaksi vuokraan 300 euroa, lupasi maksaa "seuraavasta tilistä".

En pitänyt mitään kiirettä asialla.

Muutaman kuukauden päästä onnittelin häntä uudesta työpaikasta. Halusin antaa aikaa saada taloutensa kuntoon.

Kun ei vielä vuoden (uuden työpaikan saamisesta) jälkeenkään ollut maksanut mitään, aloin kyselemään rahojen perään. Vastaus: "Mikä on se sun tilinumero?". No, annoin tilinumeroni. Mitään ei tapahtunut.

Menetin itse työni ja siinä vaiheessa 300 olisi ollut iso raha. Ehdotin hänelle, että jos voisi maksaa takaisin vaikka 20-50 euroa kuussa, jos ei pysty kaikkea kerralla.

Nyt minut on plokattu hänen toimestaan facessa eikä vastaa mihinkään puheluihin tai viesteihin.

HUOH. Olen luovuttanut. Luulin että ollaan ystäviä

Kirjattu karhukirje postitse ja eräpäivä. Ei hänellä ole oikeutta varastaa sinulta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme