Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (12011)

Vierailija
12001/12010 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri oisi tullut kylään lyhyellä varoitusajalla omalla ilmoituksella, että tulee tiettyyn klo aikaan minulle kylään. Ei siis kysynyt olenko edes kotonani/sopiiko ylipäätään koko asia. Jätin kylmän viileästi koko viestiin vastaamatta, kun noin törkeetä toimintaa kehdataan toimia..yleensähän kysytään /sovitaan yhdessä näkemiset toisen kotona ym. Oisiko minunki pitänyt hänelle laittaa joku kerta samalla tavalla, että tulen klo x sinulle kylään lyhyellä varoitusajalla... No en todellakaan. 

Miten luulet ihmisten toimineen ennen kännyköitä?

Sitä vaan mentiin kylään katsoon onko ketään kotona. Nykyään pitää varata aika vähintään kuukautta aikasemmin.

Museoissa näkee vielä lankapuhelimia, niitä oli jo parikymmentä vuotta ennen kännyköitä lähes jokaisessa taloudessa. Selvennän vielä että lankapuhelimilla voitiin soittaa toiselle henkilölle jolla oli myös lankapuhelin.

Aika monella oli myös kaukopurettava puhelinvastaaja...

Vierailija
12002/12010 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitaisko me tulla teille saunomaan, kun meillä on sauna juuri uusittu emmekä halua että se likaantuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12003/12010 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulainen oli kuollut ja perikunnan jäsenet riidoissa. Oli päädytty hakemaan käräjäoikeudelta pesänselvittäjää ja kaikki olivat tähän suostuneet. Pesänselvittäjän tehtävähän on arvioida pesän omaisuus, maksaa esim. velat ja pesänjakajana sitten jakaa jäljelle jäänyt omaisuus niin, että kaikki saavat yhtä paljon, tarvittaessa myymällä omaisuutta. 

Yksi perikunnan jäsen vaati muilta, että jotta pesänselvitys pääsisi mahdollisimman nopeasti käyntiin, pitäisi sitä ennen kaikkien perikunnan jäsenten käydä hakemassa vainajan talolta haluamansa tavarat itselleen. Osalla perikunnasta oli auto, johon ahdata tavaraa, osa ei olisi edes päässyt paikalle.

Sukulainen katkaisi keskusteluvälit kokonaan kun sanoin, että pesänselvitykseen kuuluu kyllä Suomen lain mukan ihan koko kuolinpesä.

Vierailija
12004/12010 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 15v sitten olin pitkällä junamatkalla ja söin eväitä omalla 4 hengen paikalla. Vastapäätä istuva n.6v poika näki pätkis-suklaani ja alkoi mankua isältään suklaata. Isä sitten sanoi ihan pokkana minulle että annapa tuo suklaa, kun et näköjään edes itse syö. Ajattelin silloin että tuo on joku vanhemman mielenhäiriö ja reaktio lapsen kitinään, että kehtaa vaatia tuollaista. Ilman sitä komentelua olisin saattanut jopa tarjota tuota pätkistä pojalle, mutta tuon käskytyksen jälkeen söin kyllä itse. Isä lähti sitten pojan kanssa ravintolavaunuun. Vielä nykyäänkin kun itselläni on lapsia, mietin että ei tulisi mieleenkään käyttäytyä noin tuntematonta ihmistä kohtaan.

Vierailija
12005/12010 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin autoani ja katsomaan tullut mies ehdotti pokkana, että haluaisinko lainata autoa päivän ajaksi, niin hän kokeilee sitä. Kaikenlaisia huijareita sitä onkin liikkeellä, huh huh. 

Vierailija
12006/12010 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oppinut että kannattaa heti ekassa repliikissä sanoa ei jossei oikeasti sovi tai halua. Myöhemmin siitä joutuu vaikeuksiin jos yrittää selitellä tai sovitella, parempi kerralla ei kuin jatkuva vääntö. 

Vierailija
12007/12010 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni pyysi kolmea tonnia lainaan, tietenkin koroitta ja kuluitta. Kysyin miksei ota lainaa pankista? No sehän on kuulema ihan tyhmää koska se maksaa rahaa!

Vierailija
12008/12010 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin miespuoliselle kaverilleni, jonka luulin olevan empaattinen ja ystävällinen, että minut oli raiskattu. Hän kuuntelikin, sen vähän mitä aiheesta pystyin puhumaan ja toivoi, että mies saisi teostaan rangaistuksen. Sen jälkeen hän oli hetken aikaa hiljaa ja totesi sitten, että oikeastaan hän voisi vaatia minulta seksiä korvaukseksi siitä, että oli suostunut kuuntelemaan minun juttujani. 

Vierailija
12009/12010 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni kummi kertoi ettei ole oikein kiinnostunut lapsestani ja toivoo että voisimme olla ystäviä niin että lapseni olisi mahdollisimman vähän hänen elämässään.

Taustatieto: Hän on nähnyt lasta n. 1-2 kertaa vuodessa.

Ikävä että se ystävyys oli siinä.

Vierailija
12010/12010 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulvatti sentään minkälaisia aikuisia täällä voivottelee rahan lainaamisista ym muista asioista.Eikö millään ÄO sano, että tommoset asiat/ehdot kirjataan vaikka vessapaperin palaseen, kun raha/tavara vaihtaa omistajaa!

Vierailija
12011/12010 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin perheeni kanssa vanhempieni mökillä vierailulla, kun mieheni (keski-ikäinen) veli alkoi viestittelemään. Hän oli veneretkellä uuden naisystävänsä kanssa samalla vesistöllä. Halusivat tulla vanhempieni mökille, ilmoitimme että ei sovi, isäntäväki paikalla.

Seuraavana päivänä taas viestiä, voidaanko tulla. Suostuttiin (tyhmät!), koska vanhempani lähtivät kotiinsa. No pariskunta tuli pikavauhtia, varmaan niemen takana kytänneet. Saunaan halusivat ja jäädä yöksi. Ruokaa tai juomia eivät tuoneet. Olisi pitänyt olla laktoositonta tarjottavaa kuulemma. No eipä oltu varauduttu. Heillä oli veneessä jääkaappi ja siellä laktoosittomat margariinit ym, mutta eivät hakeneet. Seuraavana  päivänä lähtivät eivätkä tainneet edes kiittää. Meillä olikin jääkaappi tyhjänä ja piti lähteä kotiin.