Tänään pörssisähkö parhaimmillaan 49 c. Vieläkö nauratte kun hankin määräaikaisen sopparin?
Kommentit (29)
Kyllä, hyvin väliaikainen ongelma. Eikä sähköä edes kulu kun ei tarvitse edes kämppää maalämmöllä lämmittää.
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin hankin uuden määräaikaissopimuksen, koska en rupea miettimään harrastuksena sähkön kunkin hetken pörssihintoja. Joku hinta on omalla ajallanikin enkä muutenkaan jaksa mokomaa säätämistä. Arkiasioiden on sujuttava vaivatta.
Niinpä niin, appsista hinnan tarkistus vie ehkä sen 30 sekuntia. Suuri vaiva, joka haittaa arkiaskareita.
Pörssisähkön keskihinta jää silti reilusti alle 10 sentin tässä kuussa.
Mikäs minä olen sinun valinnoille nauramaan, vedä vaikka hame päällesi.
Pörssisähkön hinnan seuranta voi olla myös mielenkiintoinen hupi. Mulla ei mene 30sek hinnan tarkistukseen vaan ehkä kolme sekuntia. Fingridin sovellusta köytän. Joko suunnittelen pyykin pesut sun muut sen mukaan tai jos ei ole aikaa ja maksuja sinä päivänä niin sitten teen sähköä vaativat hommat silloin kun ehdin. Ymmärrän jos joku kokee tän hankalana tai riskaabelina, mutta pörssisähkö tulee lähes aina halvemmaksi kuin määräaikainen soppari, poislukien muutama vuosi sitten tehdyt naurettavan alhaiset kahden vuoden sopparit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin hankin uuden määräaikaissopimuksen, koska en rupea miettimään harrastuksena sähkön kunkin hetken pörssihintoja. Joku hinta on omalla ajallanikin enkä muutenkaan jaksa mokomaa säätämistä. Arkiasioiden on sujuttava vaivatta.
Niinpä niin, appsista hinnan tarkistus vie ehkä sen 30 sekuntia. Suuri vaiva, joka haittaa arkiaskareita.
Kyllä se on, jos on vaikkapa vaativa työ. Ihan rättiväsynyt töiden jälkeen, ja pitää alkaa miettimään raaskiiko saunan napsauttaa päälle.
Eri asia, jos vapaaherrana tai eläkeläisenä puuhastelisi.
Vierailija kirjoitti:
Pörssisähkön keskihinta jää silti reilusti alle 10 sentin tässä kuussa.
Mites talvella (taas) käy?
Vierailija kirjoitti:
Hanki ihmeessä! Jos on sellainen tyyppi että on löysät housuissa kun hinta on pari päivää korkealla niin tottakai kannattaa tehdä heti kahden vuoden sopimus vähintään. Ilmeisesti et kykene hyödyntämään halpoja hintoja esim ajastimella tai älypistokkella.
Jos taas on vähän enemmän älyä, pystyy katsomaan paljonko pörssisähkö on maksanut viime kuukausina ja mikä on ennuste. Mutta ei mitään ap, ota 10 c/kWh sopimus, ei ole säätämistä ja on vaivatonta maksaa lasku. Mitä sillä on väliä jos muut maksavat puolet vähemmän.
Vaikka on ollut korkeita tuntihintoja elokuun keskihinta meillä 6,45cnt, 3 viimeistä kk reilu 5cnt/kwh
Ei todellakaan kannata sitoa itseä kiinteähintaiseen! Kerran päivässä katson onko hintapiikkejä tulossa ja vältän esim uunin käyttöä siihen aikaan.
Nythän ei ole edes lämmitys päällä joten vain ilmanvaihto ja lämmin vesi vie sähköä ilman että itse hirveästi voi vaikutaa.
Kikkailua. Sähköä tuottavien yhtiöiden pitää tehdä tulosta omistajille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on, jos on vaikkapa vaativa työ. Ihan rättiväsynyt töiden jälkeen, ja pitää alkaa miettimään raaskiiko saunan napsauttaa päälle.
Jos elämä on noin kortilla, niin suosittelen elämänhallinta kurssia ja/tai helpompaan työympäristöön siirtymistä. Susta ei yksinkertaisesti ole tuohon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä olen hammaslääkäri ja useamman lapsen äiti. En koe tätä kohtuuttomana rasitteena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki ihmeessä! Jos on sellainen tyyppi että on löysät housuissa kun hinta on pari päivää korkealla niin tottakai kannattaa tehdä heti kahden vuoden sopimus vähintään. Ilmeisesti et kykene hyödyntämään halpoja hintoja esim ajastimella tai älypistokkella.
Jos taas on vähän enemmän älyä, pystyy katsomaan paljonko pörssisähkö on maksanut viime kuukausina ja mikä on ennuste. Mutta ei mitään ap, ota 10 c/kWh sopimus, ei ole säätämistä ja on vaivatonta maksaa lasku. Mitä sillä on väliä jos muut maksavat puolet vähemmän.
Ja jos on vielä enemmän älyä, niin on hankkinut sellaisen tulotason ettei muutaman kympin tai satasen ero sähkölaskussa merkitse mitään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulisi että vaativasta työstä joka noin väsyttää maksetaan sen verran hyvin että ihan sama paljonko sähkö maksaa. Mutta toki se on rankkaa avata silmäluomi ja vilkaista päivää ennen seuraavan päivän hinta.
Otin 2 vuoden määräaikaisen sopimuksen, maksaa noin 2 euroa kuukaudessa enemmän kuin pörssisähkö on maksanut viime kesänä.
Jokainen voi valita mikä itselle parhaiten sopii. Siirryin pörssiin kun ns halpa sopimus loppui, tähän saakka hintojen seuraaminen on ollut mielenkiintoista. Ja kun halpaakin halvemmalla haluaa päästä, niin tulee oikeasti seurattua mihin sähköä käyttää ja mikä on turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Otin 2 vuoden määräaikaisen sopimuksen, maksaa noin 2 euroa kuukaudessa enemmän kuin pörssisähkö on maksanut viime kesänä.
Jep jep, mulla sähköyhtiö maksaa joka kuukausi mun käytön mukaan