Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?
Kommentit (11848)
Vierailija kirjoitti:
Aina joskus joku nenäkäs tyyppi tokaisee jotain idioottia lapsien hankkimiseen liittyen. Voisi ottaa nenänsä toisen kohdusta pois koska seksuaaliterveyden asiat ovat yksityisasioita.
Ei tunnu olevan kun katsoo iltapskajuttuja. Moni kertoo avoimesti omista intiimiasioistaan tai harrastaa seksiä julkisilla paikoilla ja ihmiset käskee vaan relata eikä olla tiukkis...samoin vaikkei liitykään seksuaalisuuteen myös korona aikaan moni kyseli onks sulla rokotteet vaikka sekin on yksityisasiat,koko suomi sekosi ja nyt taas puhutaan mm allergiasta koronana....toivottavasti ihmiset ei taas lähde tyhmyyteen mukaan.
Periminen määräytyy lain mukaan, älä valita!
Kaverilla muutama lapsi ja haluaisi reissata. Puolisonsa ei ole asiasta innostunut. Kaveri halusi reissuunsa seuraa kun ei yksin lastensa kanssa pärjää.
Minulla on omat lapset, joista pidän huolta ja joiden kanssa pärjään hyvin tarvittaessa yksinkin. En halua reissuun, jossa minun pitäisi huolehtia kaverinkin lapsista. Ei se ole enää lomaa minulle vaan työleiri.
Vierailija kirjoitti:
Kaveri olis halunnut koiranpennun. Ja kun rahaa siihen ei ollut niin ehdotti, että mä olisin maksanut sen ja hän sitten olis pikkuhiljaa maksanut mulle takas. Eli vissiin tyyliin 10e/kk kaverin tuntien. Juu, kiitos ei.
Millähän rahalla olis ruokkinut sen, hankkinut tarvikkeet ja hoitanut eläinlääkärikulut. Toivottavasti ei saanut koiraa hankittua millään keinolla.
Vierailija kirjoitti:
Eräs "kaverini" heittäytyy täysin avuttomaksi, kun kyläilen hänen luonaan. Maksattaa aivan kaikki ruuat minulla, ja väittää maksavansa myöhemmin takaisin. Mutta ei se mitään maksa, vaikka pyydänkin edes pientä summaa myöhemmin takaisin. Hän myös käskee kokkaamaan ja siivoamaan hänen luonaan, itse vain laiskottelee sohvalla. Teen aivan kaikki työt. Ensin ajattelin, että on kiva olla avuksi, ja haluan vähän auttaa, vieraana kun olen. Mutta tämä alkaa vaikuttaa jo hyväksikäyttämiseltä. Enpä taida hänen luonaan enää vierailla.
Seuraavan kerran jos menet, ota hotellihuone. Vierailet varmaan halvemmalla eikä tarvitse tehdä töitä. Helppo sanoa, että pitää lähteä hotelliin jos alkaa sua käskyttämään etkä päästä lokkeilijaa sun huoneeseen.
saiskohan teetettyä samettihameen kuten romnaaleilla on? Lapselle meinaan
Vierailija kirjoitti:
Periminen määräytyy lain mukaan, älä valita!
Mihin viestiin tämä oli kommentti?
Vierailija kirjoitti:
Hälle ja hällä on aika outoja sanoja.
Hälle=hänelle, hällä=hänellä
Ei nyt välttämättä täytä otsikon kriteerejä, mutta ainakin naurettavia: olin parikymppisenä silloisen kaverini (minua n. 20 vuotta vanhempi) kotieläinpihassa työkkärin kustantamassa työkokeilussa. Olimme sopineet, että voin majoittua heidän ylimääräisessä huoneessa aina ma-pe, asuin n. 25km päässä eikä minulla ollut autoa. Tein heille siis ilmaista työtä, hoidin eläinten lisäksi kahden alakouluikäisen ruokinnan, ja usein myös talon siivouksen. Tämä kaverini sitten otti puheeksi, että koska majoitun heillä, voisin joko maksaa huoneesta vuokraa tai vaihtoehtoisesti maksaa joka toinen kerta ruokaostokset. Oli nelihenkinen perhe tuo.. en suostunut, mielestäni ei olisi ollut millään muotoa kohtuullinen diili..
Toinen tuli äidilläni, soitti kerran kysyäkseen, mihin aikaan me ruokimme koirat illalla.. olin sen verran häkeltynyt (tosin ei ole uutta, että kyselee ja kyseenalaistaa asioita mitkä hänelle ei kuulu pätkääkään) että vastasin "klo 19 maissa". Vastaus oli, että meidän koirat pitäisi ruokkia klo 18, koska muuten tulee liian pitkä väli ruokinnoille.. ei vaivautunut kysymään milloin ruokimme koirat aamuisin.. Tämä on vain yksi esimerkki siitä, miten äitini yrittää hallita, miten elämme elämäämme, puolisoni ja lastemme kanssa... Ja olen kuitenkin jo nelikymppinen, normaali työssä käyvä, en holhottava tms.. ja mainittakoon vielä, että äitini on laittanut aina välillä välit poikki sen takia, että olen niin vaikea, kun en ole sulattanut äitini kotkotuksia ja olen sanonut, että me päätämme täällä puolisoni kanssa asioista, ei äitini..
Vierailija kirjoitti:
Kaverilla muutama lapsi ja haluaisi reissata. Puolisonsa ei ole asiasta innostunut. Kaveri halusi reissuunsa seuraa kun ei yksin lastensa kanssa pärjää.
Minulla on omat lapset, joista pidän huolta ja joiden kanssa pärjään hyvin tarvittaessa yksinkin. En halua reissuun, jossa minun pitäisi huolehtia kaverinkin lapsista. Ei se ole enää lomaa minulle vaan työleiri.
Ai härski pyyntö kysyä lähdetäänkö lomalle yhdessä?
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt välttämättä täytä otsikon kriteerejä, mutta ainakin naurettavia: olin parikymppisenä silloisen kaverini (minua n. 20 vuotta vanhempi) kotieläinpihassa työkkärin kustantamassa työkokeilussa. Olimme sopineet, että voin majoittua heidän ylimääräisessä huoneessa aina ma-pe, asuin n. 25km päässä eikä minulla ollut autoa. Tein heille siis ilmaista työtä, hoidin eläinten lisäksi kahden alakouluikäisen ruokinnan, ja usein myös talon siivouksen. Tämä kaverini sitten otti puheeksi, että koska majoitun heillä, voisin joko maksaa huoneesta vuokraa tai vaihtoehtoisesti maksaa joka toinen kerta ruokaostokset. Oli nelihenkinen perhe tuo.. en suostunut, mielestäni ei olisi ollut millään muotoa kohtuullinen diili..
Toinen tuli äidilläni, soitti kerran kysyäkseen, mihin aikaan me ruokimme koirat illalla.. olin sen verran häkeltynyt (tosin ei ole uutta, että kyselee ja kyseenalaistaa asioita mitkä hänelle ei kuulu pätkääkään) että vastas
Kyllähän täytti täydellisesti,otsikon kriteerit, oli yksi härskeimmistä. Miten muuten työkokeilu jatkui?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai härski pyyntö kysyä lähdetäänkö lomalle yhdessä?
Ei. Hän itse sanoitti, ettei pärjää lasten kanssa reissussa yksin. Kyllä se on silloin tulkittava niin, että minulle kaatuisi osa hoitovastuuta myös hänen lastensa suhteen.
Vähän vanha aloitus. Mutta yks mummo pyytää mua tekemään melkein suursiivouksen ja maksaa vaan 20€. Kuitenkin maksaa jotain, mutta mikään ruhtinaallinen palkka tuo ei ole imuroinnista ja luuttuamisesta. Ja tiedän että tämä mummu on rikas. Meni melkein ramppaamiseksi, joten sanoin painokkaasti että nyt vietän kesälomaa. Eli EN tule siivoamaan. Kaverit ehdotti että ala vaatimaan kovempaa palkkaa. Tuohan on naurettava summa siivoamisesta. Tai hommatkoon ammattilaisen. Miksikään vapaaehtoistyöntekijäksi en ala, sillä minulla menee rahaa bussimatkoihin. Ehkä kaikkein pöljintä oli kun tää mummo paasasi ettei tykkää hyväksikäytöstä. Silloin mulla oli päästä naurun pyrskähdys.
Vierailija kirjoitti:
Niin kirjoitti:
Rahanruikuttajat kyllä ärsyttävät. Tässä tai jossakin toisessa ketjussa joku hyvin sanoi että hampaankiskominenkin toiselta on lopulta helpompaa kuin omiensa takaisinsaaminen.
Jos ei vaatimisesta huolimatta maksa, väkivalta auttaa kyllä asiaa, nimim. "kokemusta on"
No väkivalta on aina väärin. Itseäni enemmän ärsyttää se että vinkkaillaan muttei kysytä suoraan vaan rivien välistä pitäis osata lukea. Sitten loukkaannutaan eikä puhuta mitään seuraavat 2 viikkoa ja siinä sitten arvuutellaan että mistä olet vihainen?
Vierailija kirjoitti:
Vähän vanha aloitus. Mutta yks mummo pyytää mua tekemään melkein suursiivouksen ja maksaa vaan 20€. Kuitenkin maksaa jotain, mutta mikään ruhtinaallinen palkka tuo ei ole imuroinnista ja luuttuamisesta. Ja tiedän että tämä mummu on rikas. Meni melkein ramppaamiseksi, joten sanoin painokkaasti että nyt vietän kesälomaa. Eli EN tule siivoamaan. Kaverit ehdotti että ala vaatimaan kovempaa palkkaa. Tuohan on naurettava summa siivoamisesta. Tai hommatkoon ammattilaisen. Miksikään vapaaehtoistyöntekijäksi en ala, sillä minulla menee rahaa bussimatkoihin. Ehkä kaikkein pöljintä oli kun tää mummo paasasi ettei tykkää hyväksikäytöstä. Silloin mulla oli päästä naurun pyrskähdys.
Me mummot ollaan ovelia, mitä tulee rahojen pihtaamiseen. Toisinaan pihtaus on aiheellista, mutta rikkaiden mummojen kohdalla se on silkkaa ajanvietettä.
Vaadi kunnon korvaus siivouksesta. 20 € voisi olla tuntihinta, mutta tuskin tunnissa selviää kunnon siivouksesta. Jos selviät tunnissa, ota ainakin 30 €. Menee sinulla kuitenkin matkakulut ja aikaa niihin matkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä menee varmaan tämän ketjun jatkoksi. Olisi todella mielenkiintoista tietää, onko tällainen käytös yleistä.
Olin eräässä kahvilassa lounaalla. Istuin ikkunapöydässä syöden ja samalla kirjaa lukien. Paikalle pelmahti äiti kahden ehkä 3-5 v. lapsen kanssa. He pyörivät salissa pöytää etsien, vaikka siellä oli useampikin vapaa pöytä. Hetken kuluttua perheen äiti lähestyi minua ja kysyi voisinko vaihtaa istumapaikkaa, sillä hänen lapsensa haluaisi istua juuri siinä pöydässä.
Minä kysyin miksi, sillä onhan vieressä vapaita pöytiä. Äiti sanoi, että hänen poikansa haluaisi päästä istumaan juuri siihen pöytään jossa minä olen. Sanoin, että minulla on nyt tässä lounas ja hengähdyshetki kesken, ja etten halua siirtyä mihinkään. Äiti alkoi maanitella minua, mutta sanoin, että he voivat aivan hyvin istua jossain noista muista vapaista pöydistä, ja että minä en halua siirtyä kamojeni ja puoliksi syödyn ruoka-ann
tässä sen taas huomaa: heti kun on kakaroita, on mukamas etuoiketettu! Hyvä kun pidit pintasi! t: mies 1 vee
Naapuruston mummo ehdotti ruohonleikkuuta okt. Kysyin onko hänellä omakone ja bensa vai minunko käytetään ja ajatteliko millaista maksua/korvausta. No minun kone, bensa ja maksu max. 10 e käteisellä. Siis melkein tunnin hommasta tai ainakin 45min. Sanoin etten voi tehdä pimeänä on niin paljon ilkeitä ihmisiä, jotka käräyttää verottajalle. Jäi sitten ruohot leikkaamatta. Pörriäiset tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olimme juuri ostaneet asunto-osakkeen. Kesäsää kun oli, nostin itse ostamani vaatetelineen omaa pikku pihaan jossa tuuletin petivaatteita. Naapurin rouva oli nähnyt telineemme ja pisti miehensä soittamaan ovikelloa että lainaisimme Halpa-Hallista vähän yli 10€ maksanutta telinettä heille että hekin saisivat kuivattaa rannassa pestyt painavat mattonsa siinä (jumaleissön terassin kaiteelle muutkin kosteat mattonsa laittoivat kuivumaan) Kylmästi totesin että kaupasta näitä saa, sieltä mekin se ostettiin. Ei pyydellyt enää.
Myös sukulainen aikanaan soitti ettå kun pyöräilet töistä kotiin, voitko tuoda 10 kg käsipainon hälle ettå saa alkaa kuntoilla. Juu en vienyt, kehoitin ottaa jalat alle ja kävellä itse kauppaan, hällä kun oli sitä aikaa päivisin (eläkkeellä hyväkuntoinen).
Hä
Murteissa on vain yksi pronomi 3.pers.yksikössä. joko se tai hän. Molemmat otettu kirjakielen keinotekoisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kirjoitti:
Rahanruikuttajat kyllä ärsyttävät. Tässä tai jossakin toisessa ketjussa joku hyvin sanoi että hampaankiskominenkin toiselta on lopulta helpompaa kuin omiensa takaisinsaaminen.
Jos ei vaatimisesta huolimatta maksa, väkivalta auttaa kyllä asiaa, nimim. "kokemusta on"
No väkivalta on aina väärin. Itseäni enemmän ärsyttää se että vinkkaillaan muttei kysytä suoraan vaan rivien välistä pitäis osata lukea. Sitten loukkaannutaan eikä puhuta mitään seuraavat 2 viikkoa ja siinä sitten arvuutellaan että mistä olet vihainen?
Onko oikein jättää velka maksamatta ja miksi lainaajan edes pitää velasta muistuttaa? Luulisi takaisinmaksamisen hoituvan ilman muuta? t: mies 61 vee
Eikä pikavippien neuvominen kuulu jokaisen tietotaitoihin - minä en eläissäni ole ottanut yhtään vippiä, en pika- enkä muunlaista, joten en osaisi ketään neuvoa sellaisen ottamisessa. Että sellainen avuton täällä.