Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?
Kommentit (11882)
Myhäilen tässä juuri tyytyväisenä kun kaveripiirissä lokkina tunnettu henkilö laitettiin juuri maksamaan osuutensa kimppalahjasta.
Olimme siis sopineet tyttöporukalla kimppahäälahjan ostamisesta tulevana viikonloppuna naimisiin menevälle kaverille. Tuttu lokkeilija ilmoittautui tuttuun tapaan olevansa mukana lahjassa (tietenkin, voi mennä lahjassa muiden siivellä ja toivoa, ettei maksua muisteta kysyä häiden jälkeen montaa kertaa).
Nyt lahjan ostajaksi ja rahojen kerääjäksi valittu henkilö piti päänsä kylmänä eikä hermoillut. Vaikka häät ovat lauantaina ja lahja ostamatta hän ilmoitti käyvänsä ostamassa lahjan heti kun kaikilta on rahat saatu. Whatsuppiryhmässä muistutteli pari kertaa lokkia, että hänen rahansa ovat vielä maksamatta. Lokki oli joka kerta yllättynyt, että ai jaa, mitkä rahat, ai niin ne lahjarahat.
Nyt oli lokin vihdoin pakko maksaa, koska häät ovat lauantaina ja kaikkien yhteinen lahja hänen takiaan hankkimatta.
Näin se pitää lokin kanssa asioida!
Noista häiden yhteislahjoista oli kaveripiirissä sellainen tapaus, jossa henkilö oli aluksi osallistumassa yhteislahjaan, mutta ei koskaan maksanut osuuttaan lahjasta.
Lahja oli lahjakortti, joten se ei sinänsä haitannut. Jätimme vain hänen nimensä pois kortista.
Tämä henkilö oli sitten jossain vaiheessa hääjuhlan tuoksinassa käynyt hissukseen lisäämässä oman nimensä korttiin.
Siipeilijöihin tehoaa myös että sovitaan päivä mihin mennessä pitää maksaa ja joka ei maksa ei pääse mukaan, ei mökkilomalle, lahjaan ei tule hänen nimeään jne. Yleensä yksi kerta toteutusta riittää, eikä kannata kysellä että maksatko vaan jättää kylmästi ulkopuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Noista häiden yhteislahjoista oli kaveripiirissä sellainen tapaus, jossa henkilö oli aluksi osallistumassa yhteislahjaan, mutta ei koskaan maksanut osuuttaan lahjasta.
Lahja oli lahjakortti, joten se ei sinänsä haitannut. Jätimme vain hänen nimensä pois kortista.Tämä henkilö oli sitten jossain vaiheessa hääjuhlan tuoksinassa käynyt hissukseen lisäämässä oman nimensä korttiin.
toivottavasti nimi yliviivattiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverini soitti minulle töihin että onko mulla vielä tietyn automerkin moottorin jakohihnan vaihtotyökalusatsi? Kerroin että on. Se piti sitten saada kiireellä korjaamolle jossa poikansa auto oli ja hän tuli hakemaan sen about heti kun olin tullut kotiin. Kysyi vielä että myynkö vai lainaksi? Sanoin että lainaksi. Oli outo kysymys koska tarvitsen sitä itse vielä.
Sitten odotin saavani sen takaisin. Ja odotin. Oli hirveä kiire kyllä hakea se, mutta palauttamisella ei ollut sitten yhtä kiire.
Mietin että katsotaan kuinka kauan menee. Nyt on jo yli 5kk mennyt. Aika pitkään korjaamolla menee jakohihnan vaihtamisessa sitikkaan..
Ounastelin tätä kyllä ja otin satsista ja mukana olleista ohjeista kuvat siltä varalta että jäisi jotain puuttumaan. Mikäli en saa satsia takaisin, on se kallis lasku. Maksoi 248e aikanaan fiksuksella
ilmoita, että palautus välittömästi taikka turpiin raskaalla hanskalla
Vierailija kirjoitti:
Muutama vuosi sitten istuin eräässä baarissa ilman seuraa, ja tilasin itselleni juotavaa tarpeen mukaan. Sitten baariin tuli isompi porukka, joka biletti yhden julkisuuden henkilön kanssa. Nämä olivat reteetä ja iloista porukkaa, ja halusivat tarjota koko baarille kierroksen. Kun minulle tuotiin lasi pöytään, sanoin että maksan itse omat juomiseni, niin tämä porukka alkoi v..tuilemaan että eikö viina kelpaa. Sanoin siihen, että jokainen juo omilla rahoillaan mitä haluaa. Siinä vaiheessa sen porukan selvimmät lähtivät muualle juhlilmaan.
Mikä tässä oli se härski odotus tai lokkeilu?
Oltiin juopottelemassa ja kusireissulla yks ärsyttävä kaveri kysyi, saisiko panna mun vaimoa?
Sanoin että eihän se ole minun päätettävissä, kysy häneltä, mulle se on ihan ok.
Loppuillasta heitä ei enää näkynyt, sainpahan ryypätä rauhassa 🥰
M43
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutama vuosi sitten istuin eräässä baarissa ilman seuraa, ja tilasin itselleni juotavaa tarpeen mukaan. Sitten baariin tuli isompi porukka, joka biletti yhden julkisuuden henkilön kanssa. Nämä olivat reteetä ja iloista porukkaa, ja halusivat tarjota koko baarille kierroksen. Kun minulle tuotiin lasi pöytään, sanoin että maksan itse omat juomiseni, niin tämä porukka alkoi v..tuilemaan että eikö viina kelpaa. Sanoin siihen, että jokainen juo omilla rahoillaan mitä haluaa. Siinä vaiheessa sen porukan selvimmät lähtivät muualle juhlilmaan.
Mikä tässä oli se härski odotus tai lokkeilu?
Kuka nyt haluaisi ryypätä jossain vajakkiporukassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi kivaa, kun lapsuudenkaverit soittelevat monen vuoden jälkeen, ja asia on: 1: rahaa "lainaksi", tietekään ei makseta takaisin, 2: kyyti johonkin ilmaiseksi, t: mies 61 vee
Tää joku vitsipalsta? Eihän kaikki voi olla niin avuttomia ettei neuvo edes Pikavippiä jonka saa heti.
Pikavippiäkään ei saa, jos on liikaa maksuja rästissä näille rahoitusyhtiöille.
Kaverini oli kutsuttu Ranskaan viikonlopuksi sukulaisensa häihin. Hän ehdotti, että lähtisin mukaan kaveriksi, tietysti omalla kustannuksella lennot + 2 hotelliyötä. Hän yöpyisi sukulaisensa luona, ja minä hotellissa. Näkisimme vain lentomatkoilla mennen tullen, kun hänen mielestään ei ole kiva matkustaa yksin.
Vierailija kirjoitti:
Kaverini oli kutsuttu Ranskaan viikonlopuksi sukulaisensa häihin. Hän ehdotti, että lähtisin mukaan kaveriksi, tietysti omalla kustannuksella lennot + 2 hotelliyötä. Hän yöpyisi sukulaisensa luona, ja minä hotellissa. Näkisimme vain lentomatkoilla mennen tullen, kun hänen mielestään ei ole kiva matkustaa yksin.
Ei nyt ihan noin härski mutta kaverini kutsui minut harrastusporukkansa joukkueen pikkujouluihin. Siis mitä ihmettä olisin siellä tehnyt? Jäin miettimään että taksillekko halusi maksajan vai mitähän vittua
Yks idari pyysi aina vessapaperia.
Kaveri olis halunnut koiranpennun. Ja kun rahaa siihen ei ollut niin ehdotti, että mä olisin maksanut sen ja hän sitten olis pikkuhiljaa maksanut mulle takas. Eli vissiin tyyliin 10e/kk kaverin tuntien. Juu, kiitos ei.
Mun isäpuoli oli ihan samanlainen; monta kertaa hävetti, kun oli niin härski. Painosti etäistä sukulaismiestä antamaan meidän mökkityömaalle ilmaista materiaalia jne. Yritti aina tingata kaikesta myös paikoissa, joissa se ei ole mahdollista - tyyliin ruokakaupassa jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ajanut traktoria siitä asti kun jalat ylsi polkimille ja tyttö olen. Ei se kuulkaa poijat ole mitään rakettitiedettä.
Niinpä. Huonoitsetuntoiset miehet yrittävät pitää yllä sellaista illuusiota että kaikki traktorit, moottorisahat ynnä muut pörisevät ja pärisevät laitteet toimivat vain jos käyttäjällä on pippeli.
Oikeasti missään "miesten"koneessa ei ole sellaista paikkaa mihin se muna pitäisi työntää että kone lähtisi käyntiin.
Apinapelle miehet pelkäävät kauhuissaan että salaisuus paljastuu naisille, ja sitten miehillä ei ole mitään millä päteä.
Aivan ihana kommentti!
Aina joskus joku nenäkäs tyyppi tokaisee jotain idioottia lapsien hankkimiseen liittyen. Voisi ottaa nenänsä toisen kohdusta pois koska seksuaaliterveyden asiat ovat yksityisasioita.
Katamaraani kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Törkeää on mielestäni myös se, että lapsen koululuokalla on oma tili, johon vanhemmat maksavat pikkusumman (15 €) ja jonne pannaan myyjäisten tuotot. Opettaja käyttää tiliä lasten kanssa tarvittaviin kuluihin (retket, jätskit, tarvikkeet sekä me vanhemmat hommaamme opettajalle lukukauden päätteeksi tilin lopuilla yhteisen lahjan). Kätevää ja helppoa, ei tarvitse jatkuvasti olla leipomassa myyjäisiin eikä opettaja huku kymmeniin tyhjänpäiväisiin pikkulahjoihin joka joulu ja kevät.
No, luokallamme tosiaankin on joitain perheitä, jotka eivät ole n e l j ä n vuoden aikana osallistuneet tähän ollenkaan. Käsittämätöntä. Heistä ei ole kuulunut mitään, ei selitystä, mikseivät ole osallistuneet ja tilinhoitaja on laittanut omistaan tarvittavat summat, että saadaan yhteinen lahjakortti opettajalle (ettei 1-2 perheen lapsosen nimi jää ainoana kortista pois). Lisäyksenä vie
Koeta jakaa tekstisi. tommosta pötköä ei kukaan jaksa lukea.