Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?
Kommentit (11849)
Selitäpä poliisille ratsiassa ettei kiekko ole käytössä kun hupia vaan ajetaan.
Ihan päättömiä asioita, en kerro täällä kun tunnistavat jos lukevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko kylän lapset käy meillä pelaamassa kun muiden vanhemmat ei osta niille mitään pelikoneita tai peliaikaa on tyyliin tunti viikossa.
Sitten se on muka ok, että meillä voi luuhata joka päivä tuntikaupalla.
Haistakaa paska.
Tässähän sauma lisätienesteihin, ota maksua kohtuulliset 10€ tunti, loppuu loisiminen, t: mies 61 vee
Aikuisena sinun pitäisi laittaa rajat kavereiden jokapäiväisille vierailuille. Keksiköön muuta ajanvietettä ulkona ja omassa kotona. Jääkö omilta lapsilta läksyt tekemättä, kun tuntikaupalla koka päivä pelaavat ? Liikunta ainakin vähäistä.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on yksi mielestäni hyvin härski odotus/vaatimus: anoppi käyttää puolisoani ilmaisena terapeuttina ja seuralaisena.
Ei ole elämänsä aikana ystävyyssuhteita luonut tai saanut pidettyä ja nysvää nyt eläkkeellä yksin kotonaan, vaikka lähellä olisi kulttuuripalveluja ja tarjontaa viihteeksi monenlaista. Varaakin hänellä varmasti olisi käydä vaikka päivittäin kahviloissa istumassa edes sen lehden lukemassa, että olisi ihmisten ilmoilla sekä kerran viikossa vaikka teatteriin, museoihin, elokuviin... Edes jotakin sosiaalista tekemistä, vaikka kirjakerho tai kutomapiiri eläkeläisten kesken, missä saisi kielenkantojaan lärpättää ja tuulettaa ja voisi itsekin paremmin.
Mutta ei, soittelee monen tunnin puheluja iltaisin ja valvottaa töissä käyvää perheellistä jälkeläistään jäkättämällä ihan tie mitä jonninjoutavaa paskaa, suoraan sanottuna. Joskus kumoaa kuppia ja itkee vanhoja traumojaan, jotka olisi voinut jo aj
Ystävällä vähän sama juttu anopin kanssa kun soitteli yksinäisyyttään perheellisille lapsilleen. Jatkuvaa valitusta! Yksi lapsista kielsi soittelemasta mutta muut yrittivät parhaansa kuunnella jne Ihan kauheaa tuollainen yksinäisyys mutta ei sitä sentään voi lankoja pitkin tuppaantua toisten kotiin ja perhe-elämään latelemaan mielipiteitään ja puuttumaan asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se, joka suostuu.
Vihaan tätä sanontaa, se on täyttä paskaa nykyaikana, jolloin ymmärretään myös psykologisten mekanismien toiminta. Lapsena alistettu saattaa aikuisenakin miellyttää muita ja kärsiä siitä, mutta ei pysty tuosta noin vaan rikkomaan aivoihinsa juurtunutta käytöskaavaa.
Tämän takia juuri tulee vanhempien opettaa lapsensa huomaamaan millaisia hyväksikäyttäjiä saattaa yllättäen löytyä ystäväpiiristäkin. Tämähän ei vielä riitä, vaan täytyy opettaa mitä ja miten näille vastataan! Satuin nimittäin kuulemaan tarinan eräästä äidistä, joka toimi näin. Tästä asiasta on myös erotettu ns normaalit auttamiset missä ei ole hyväksikäyttämisen makua!
Opettakka vanhemmat siis keinoja ja hyviä tapoja, jotta lapsenne osaisivat eri tilanteissa toimia oikein!
Tytön ylioppilasjuhlat olivat tulossa ja sukulaisia tuli meille yöpymään. Veljeni vaimo alkoi vaatia että lähden hänen kanssaan kaupungille etsimään hänelle juhla-asua vaikka tiesi varsin hyvin ettei siihen ole aikaa kun valmistelin herkkuja seuraavalle päivälle äitini ja tyttöni kanssa. Valitti varmaan pari tuntia että voin jättää mm. mieheni äitini avuksi hoitamaan syötäviä vaikka mieheni oli hikihatussa hoitamassa pihaamme juhlakuntoon veljeni kanssa. Lopulta veljeni kyllästyi nalkutukseen ja vei vaimonsa kaupungille ja ilmoitti hakevansa kun hän on valmis.
Tiettyjen henkilöiden joka ainoaan muuttoon tunnun olevan jotenkin velvollinen menemään. Kun sä kerran käyt salillaki. Palkaksi saa kiitokset ja sen, että on tervetullut taas seuraavaan muuttoon, joka tapahtuu keskellä kuuminta kesää ja kerrostaloon, jossa ei ole hissiä. Jos ei pääse vaikka töiden takia auttamaan, niin saa kuulla viikkotolkulla, että ei haitannut, koska onneksi minulla on niin auttavaisia ja vahvoja ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Ystäväni oli tutustunut netissä mieheen, jonka kanssa oli mennyt kihloihin. Sormuksen oli itse ostanut itselleen ja miehelle, koska tässä vaiheessa eivät vielä olleet tavanneet, koska mies asui toisella mantereella ja ei töiden vuoksi ollut vielä päässyt matkustamaan Suomeen. Ystäväni kehui tätä miestä kovasti, oli kuulemma niin paljon ihanampi kuin yksikään suomalainen mies. Ystäväporukassa yritimme varoitella rakastunutta naista, mutta huonoin tuloksin. Olimme vain kateellisia, kun epäilimme hänen rakkaansa motiiveja. Noh, siten lähestyi se päivä, kun tämän miehen piti saapua Suomeen. Vaan ikävästi rahat oli hältä loppu ja pankkitili suljettu jonkin virheen vuoksi. Tämä ystäväni sitten ihan pokkana pyysi minua lainaamaan 500e jotta mies saisi ostettua lentolipun. Pyysi samaa summaa myös muilta ihmisiltä, kuten työkavereitaan. 5000e olisi pitänyt saada kasaan matkakassaa. Minä ja muut kieltäydyimme maksamasta ja kehoitimme olemaan lähettä
varoittava esimerkki
Vierailija kirjoitti:
Tässä on yksi mielestäni hyvin härski odotus/vaatimus: anoppi käyttää puolisoani ilmaisena terapeuttina ja seuralaisena.
Ei ole elämänsä aikana ystävyyssuhteita luonut tai saanut pidettyä ja nysvää nyt eläkkeellä yksin kotonaan, vaikka lähellä olisi kulttuuripalveluja ja tarjontaa viihteeksi monenlaista. Varaakin hänellä varmasti olisi käydä vaikka päivittäin kahviloissa istumassa edes sen lehden lukemassa, että olisi ihmisten ilmoilla sekä kerran viikossa vaikka teatteriin, museoihin, elokuviin... Edes jotakin sosiaalista tekemistä, vaikka kirjakerho tai kutomapiiri eläkeläisten kesken, missä saisi kielenkantojaan lärpättää ja tuulettaa ja voisi itsekin paremmin.
Mutta ei, soittelee monen tunnin puheluja iltaisin ja valvottaa töissä käyvää perheellistä jälkeläistään jäkättämällä ihan tie mitä jonninjoutavaa paskaa, suoraan sanottuna. Joskus kumoaa kuppia ja itkee vanhoja traumojaan, jotka olisi voinut jo aj
Mikä on haitallisin lintulaji? Tietenkin jäkättirastas; se laulaa jäkäti jäk, jäkäti jäk, lopetuspiikin paikka, t: mies 61 vee
Vierailija kirjoitti:
Kaverini sairastui flunssaan ja kävi korona testeissä, jonka takia hän ei tietenkään voinut kulkea julkisilla paikoilla, ennenkö testitulokset selviävät onko testin tulos positiivinen vai negatiivinen. Hän laittoi viestiä valitellen siitä, että on nyt kipeä eikä pääse kauppaan ja ruoka-ainekset ovat aivan lopussa. Hän kuitenkin kyseli onko minulla auto käytössä vai ei. Arvasin tästä, että hän haluaa jotain palvelusta ja ajattelin tietenkin ystävällisesti tarjoutua ja lähteä kauppaan hakemaan hänelle ruokia, jotta hänen ei tarvitsisi nähdä nälkää kotona.
Kaverini kiitteli vuolaasti ja sanoi kirjoittavansa minulle kauppalistan. Kauppalistan kirjoittamiseen venyi n. 1,5h ja aloin ärsyyntyä kun ajattelin hakevani nopeasti hänelle perusainekset, jolla saa itselleen tehtyä ruoan ja jotain karkkia mieliksi (kauppapalvelun kotiinkuljetusta hän ei voinut käyttää, koska kello oli jo niin paljon, että se ei ollut enää mahdol
Saatanan aikavaras! Tuollaiseen EI pidä suostua, t: mies 61 vee
täytepantti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okt kirjoitti:
Pankki ei anna lainaa jos ei ole takaaja. Okt on sen hintainen hankinta, että suurin osa tarvitsee takaajan. Sinun tyttäresi ovat olleet harvinaisen onnekkaasti niin rikkaita syntymästään ettei ole tarvinnut takaajia okt:lleen. Naapuria, ystävää tms en takaisi itsekään itse mutta omia lapsiani kyllä.
Ei takaajia, vaan vakuudet. Takaajia ei enää kelpuuteta nykyisiin asuntolainoihin, vaan vakuuksia. Se voi olla esim vanhempien kesämökki, tai asunto tai jtn muuta, jonka vakuusarvoa sitten käytetään, mikäli ei muuten selviydy veloista ja joudutaan realisoimaan.
Silloin kun asettaa vakuuden toisen puolesta, pitää aina muistaa antaa vain euromääräinen täytepantti.
Pankki aina haluaisi ensisijaisesti omavelkaisen takauksen vakuuden muodossa, mutta se tarkoittaa sitä, että pan
fiksuinta on tietenkin olla suostumatta takaajaksi, miksi ottaa turhaa riskiä, t: mies 61 vee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko kylän lapset käy meillä pelaamassa kun muiden vanhemmat ei osta niille mitään pelikoneita tai peliaikaa on tyyliin tunti viikossa.
Sitten se on muka ok, että meillä voi luuhata joka päivä tuntikaupalla.
Haistakaa paska.
Tässähän sauma lisätienesteihin, ota maksua kohtuulliset 10€ tunti, loppuu loisiminen, t: mies 61 vee
Omituinen Asunto!? Kaikki Tuntemani Henkilöt ja Minäkin PÄÄTTÄÄ ketä ketä Asunnoissamme Käy Ja Koska!!
Vierailija kirjoitti:
Olen yksityinen kuorma-autoilija. Valitettavasti myös jotkut "ystäväni" tietävät sen. Aina silloin tällöin tulee ystäväpiiristäni yhdeltä henkilöltä ehdotuksia, siis pyyntöjä/suorainaisia kerjäämisiä, hänen tai hänen kavereidensa ilmaisten kuljetustarpeiden tyydyttämiseksi. V-mäinen kun olen, niin laitoin stopin heti ensimmäiseen kerjuuseen: Mulle tarjottiin (lue: kerjättiin) yli 780 kilometrin kuljetuskeikkaa kaveriapuna. Olisi kuulemma voinut maksaa 80-100 euroa polttoaineista. Muutenhan keikasta ei hänen mukaan koituisi minulle muita kustannuksia? Autona olisi ollut omistamani 27 000 Kg:n kokonaispainoinen 3-akselinen kuorma-auto n. 400 Hv - moottorilla. Latasin tuolle kerran kaikki kustannukset naamalleen. Idiootti kun tuo oli, ei ymmärtänyt alkuunkaan, kuinka suomessa on sellainenkin instituutio kuin verottaja, tai mm työaikalaki. Hän kuvitteli kaiketi pienessä mielessään, kuinka max satasen polttoainemaksulla, laitan vähintään toisen mokoman
Vein tuttavan muuttokuorman. Päättänyt antaa palkaksi puolikkaan "kirkasta" Harmitteli kovasti kun luuli olevan kaksi kuormaa mutta mahtuivatkin yhteen kuormaan.
Vierailija kirjoitti:
Äitini antoi minun ja veljeni tavaroita pois kysymättä meiltä, kun olimme nuoria. Lupaili myös meitä vaikka mihin töihin ja kuljetuksiin kysymättä meiltä. Ja kun emme pystyneet hoitamaan asiaa - hirveä huuto.
Esim. Olin 24v ja olin avovaimoni kanssa juhlimassa toisella paikkakunnalla. Äitini soitti, että on luvannut minun hakevan serkun serkun poikaystävän seuraavana aamuna lentokentältä, ettei tarvi hänen taksia maksaa.
Wtf?
Tästä tuli mieleen tätini, terveisiä vaan jos joku tunnistaa!
Olin yläasteikäinen, kun olivat meillä kesän aikaan lomailemassa. Kun tulimme äidin kanssa kauppareissulta yhtenä päivänä, niin oli alkanut keneltäkään kysymättä tyhjentää meidän ullakkoa ja heittänyt jo hyvän tovin tavaraa roskiin. Sinne meni mm. äitini vaatteita, meidän leluja ja kirjoja sekä vauvavaatteita, joita äiti halusi säilyttää muistona/osan antaa lapsenlapsia varten. Näitä vaatteita äiti kävikin roskapöntöstä pelastamassa.
Aikuisiällä muutin samalle paikkakunnalle, missä tätini asuu. Oli käynyt katsomassa minulle tuntemattoman ihmisen vastasyntynyttä vauvaa (en edes muista mitä sukua hän minulle oli, jos oli edes mitään) ja pyysi minua mukaan. En päässyt, koska oli oikeasti menoa, mutta jälkeenpäin tätini kertoi että oli minulta kysymättä luvannut, että tulisimme lapsenvahdiksi joku kerta jos lapsen äiti haluaa omaa aikaa. Tänäkään päivänä ei kutsua lapsenvahdiksi tullut.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku ymmärsi tästä mitä mies saattoi tarkoittaa, kertokaa mullekin?
Kulttuurieroja todennäköisesti ja toisin kuin osa väitti ei siinä välttämättä ole sen kummemmasta kyse kuin iästä. Jossain kulttuureissa tuon iän kanssa on erittäin tarkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Kokkailtiin kaverin luona ja tarvitsin kuorimaveistä, olin nähnyt sen olevan tiskikoneessa, joten nappasin sen sieltä ja pesin käsin. Kaverini suuttui ja sanoi ettei syö likaisella veitsellä kuorittuja perunoita. Kuorimaveistä ei olisi saanut käyttää ennenkuin kone oli sen pessyt, käsin ei kuulemma tule yhtä puhdasta.
-tyypillinen niuhari
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokkailtiin kaverin luona ja tarvitsin kuorimaveistä, olin nähnyt sen olevan tiskikoneessa, joten nappasin sen sieltä ja pesin käsin. Kaverini suuttui ja sanoi ettei syö likaisella veitsellä kuorittuja perunoita. Kuorimaveistä ei olisi saanut käyttää ennenkuin kone oli sen pessyt, käsin ei kuulemma tule yhtä puhdasta.
-tyypillinen niuhari
On se vähän järkkyä, kun ihmiset juo kerran vettä mukista, sitä pitää pyörittää 3 tuntia 70 asteessa.