Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11849)

Vierailija
11261/11849 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lauantai yönä pääsin saatille jä yöksi naisen luokse,siinä peiton alla touhutessamme tyttären äitikin tuli mukaan leikkeihin .pääsin panemaan äitiä ja tytärtä,ikimuistoinen yö oli

Mulle kävi samanlainen tsäkä Riikassa, Latviassa. Kyseessä olivat 18- ja 19-vuotiaat sisarukset. Voi sitä naatittavaa temmellystä sängyssä, edestä ja takaa!

Härskiä tuossa on ainakin se ettei minulle ole moista suotu. Tiedä sitten kuinka härskejä petipuuhat olivat...

Vierailija
11262/11849 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutimme omakotitaloon ja lupasin pihalla olevan keinutelineen ja hiekkalaatikon reunuksen siskolleni kun omat lapsemme ovat jo lukio ikäisiä. Parin talon päässä oleva naapurimme tuli siihen ja alkoi valittaa siskoni miehelle, joka purki keinua, että heille pitää korvata kun lapset eivät pääse enää siihen pihaan leikkimään. Tämän naapurin lapset olivat käyneet leikkimässä edellisen omistajan lasten kanssa ja hän oletti että leikkiminen saa jatkua vaikka omistajat vaihtuvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11263/11849 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha vedätys, viedään hövelisti tutut ravintolaan ja tarjotaan ravintoladinneri, maksuvalmius kerrotaan vasta laskun tultua. Seuraavan kerran onkin sitten tuttujen vuoro tarjota dinner, sitten vedättävät tilaavat syötävät ja juotavat kalliimman mukaan. Lasku onkin huomattavasti isompi kuin aiemmalla kerralla, mutta tuttujen vuoro tarjota, eivät kehtaa kieltäytyä laskun maksamisesta. Tämä siinä on härskiä. Ehkä hyvä tietää jos jutun kirjoittajan pointti meni ohi oman ymmärryksen. 

Vierailija
11264/11849 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä vanhoja härskejä ehdotuksia on varmaan paljonkin. Kun olin lapsi, leikin joskus sukulaisilla yhden heiden hieman vammaisen lapsensa kanssa. Hänellä on pari sisarustakin ja tapahtumasta on kymmeniä vuosia. Koska meillä vähän synkkasi ja viitsin touhuta sen lapsen kanssa, nuo vanhemmat ehdottivat että "minähän voisin hoitaa häntä sitten kun he eivät enään kykenisi". Ei ole kiva sanoa lapselle noin. Nyt toinen heistä haudassa ja toinen loppuvaiheissa. Vammainenkin on jo eläkeikäinen, suhteeet kylmenivät hieman myöhemmin, kun hän myi lainaamaani omaisuutta. Mihinkähän lie päätyy, tuskin sisarukset hoitavat ainakaan...

Samat sukulaiset joskus kymmentä vuotta myöhemmin tulivat pummaamaan vanhemmiltani rahaa, kun heillä on niin paljon perhettä ja menoja ja nyt jo kuolleella äidilläni oli hieman säästöjä... Fiksu äitini ei taipunut tietenkään, pettyneet sukulaiset vannottivat ettei pummaamisesta saisi puhua minulle. Äitini kertoi tietysti heti. Suhteet menivät melko viileiksi sen jälkeen. Hekään eivät ole tyhjätaskuja, mutta lisää olisi pitänyt saada...

Inttiaikana inttikaveri yritti monta kertaa lomalle matkatessa maanitella minua takaamaan jotain lainaa, eikä meinannut millään luovuttaa. Laina olisi aivan varmasi jäänyt maksettavakseni, hyvin epämääräinen tyyppi. Kuka hölmö takaa toisten puolituttujen lainoja noinvain?

Onhan sitä myöhemminkin sattunut vaikka mitä "ehdotuksia" mutta nuo olivat törkeimmästä päästä.

Vierailija
11265/11849 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha vedätys, viedään hövelisti tutut ravintolaan ja tarjotaan ravintoladinneri, maksuvalmius kerrotaan vasta laskun tultua. Seuraavan kerran onkin sitten tuttujen vuoro tarjota dinner, sitten vedättävät tilaavat syötävät ja juotavat kalliimman mukaan. Lasku onkin huomattavasti isompi kuin aiemmalla kerralla, mutta tuttujen vuoro tarjota, eivät kehtaa kieltäytyä laskun maksamisesta. Tämä siinä on härskiä. Ehkä hyvä tietää jos jutun kirjoittajan pointti meni ohi oman ymmärryksen. 

Naurettavaa. Ei ole tuollaisessa tarjoamisessa ole mitään vuoroja. Tarjota saa ja kutsuja tarjoaa, mutta muuten jokainen vastaa omista laskuistaan. 

Vierailija
11266/11849 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko siinä sitten käynyt noin? Voihan olla, että he olisivat vain halunneet tutustua tähän pariskuntaan, mistä sen tietää? Ei kaikilla ole huijaus mielessä. Eräs henkilö, johon tutustuin matkalla melkein kieltäytyi, kun vuorostani lupasin tarjota.

Vierailija
11267/11849 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin pappa tuli ovelle huutamaan etten saisi saunassa heittää löylyä koska hänen vuorollaan saunassa on kostea ilma. Olen siitä saakka kastellut joka paikan letkulla märäksi vuoroni päätteeksi. Aikaisempia vuoroja olisi kyllä vapaana, mutta jäisi papalta kaunarit ja salkkarit katsomatta.

Vierailija
11268/11849 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se aika härskiä tai ainakin noloa, kun yritetään saada joku muu maksamaan heidän syömisensä ja juomisensa.

Vierailija
11269/11849 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäisessä tarinassa ravintolassa tarjoajat halusivat seuraavalla kerralla, että heille tarjottaisiin sillä kerralla, joten nimenomaan oli odotus, että tarjoaminen on vuoropohjaista. Minulle tuli ainakin mieleen tuo, että olisivat tilanneet sillä kerralla kalliimmat annokset.

Miksi muuten tarjota ruoka, kun ei se tutustumisenkaan kannalta ole välttämätöntä, varsinkaan kun odotetaan että heille tarjotaan seuraavalla kerralla.

Vierailija
11270/11849 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lauantai yönä pääsin saatille jä yöksi naisen luokse,siinä peiton alla touhutessamme tyttären äitikin tuli mukaan leikkeihin .pääsin panemaan äitiä ja tytärtä,ikimuistoinen yö oli

Miten tämä fantasiasi liittyy ketjun aiheeseen? Miksi roiskit tätä pas.kaasi tänne vuodesta toiseen? Ei ketään kiinnosta seksikuvitelmasi.

Vierailija
11271/11849 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näemmä epärehellisyys on lähtöolettama. En itse ainakaan mieti ravintolassa ruokaa tilatessani, että maksanko minä vai joku muu. Porukalla voi olla vaan helpompaa, että yksi maksaa ja seuraavalla kerralla joku muu. Itselle tämä käy, kun useimmiten kuitenkin suht samanlaiset tilaukset eikä minun puolestani ole tarpeen sentilleen laskea, että kenen ruuat maksoivat mitäkin. Eri asia sitten, jos joku haluaa jotain poikkeuksellisen hintavaa. Mutta kommentit kertovat, että kusettaminen on sitten hyvinkin tavallista.

Vierailija
11272/11849 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli vuosia sitten kaveri, joka oli hieroja. Nähtiin pari kertaa viikossa, käytiin kahvilla, baareissa ja kävelemässä. Kerran kun sovittiin seuraavaa kertaa, hän kysyi, että haluatko hieronnan, hänellä on maanantaina vapaata aikaa. 

Menin hänen vastaanotolleen ja hän hieroi niskan ja hartiat ja juteltiin. Kun olin lähdössä, häm kysyi, enkö aio maksaa? Maksoin sitten nolona, vaikka minulla ei oikeastaan olisi ollut edes varaa. 

Vieläkään en tiedä, kumpi meistä oli se paskiainen, minä joka oletin hänen hierovan ilmaiseksi vai hän, joka myi minulle palvelun jota en oikeastaan olisi edes halunnut.

Paskiainen oli niin sanottu kaverisi.

Outo olet sinäkin jos kuvittelet, että toinen tekee elannokseen hierontaa ja sinä et edes älyä kysyä

No, jos kysyy toiselta "haluatko hieronnan?" Niin, kyllä se kuulostaa kovasti tarjotulta palvelukselta. Jos hän olisi maksua tästä halunnut niin sitten olisi pitänyt muotoilla kysymys hieman eri tavalla kuten: haluatko hieronnan, voin antaa kaverihinnalla xx eur/ haluatko ostaa hieronnan kun minulla on maanantaina vapaa aika? tmv.

Outoa on kysellä toiselta, haluatko jotain ja sitten jälkeenpäin rahastaa. Tai paremminkin röyhkeäähän tuo oli, sillä sen vuoksi hän juuri noin tekikin, koska tiesi, ettei hieronnasta olisi muuten kauppoja tullut.

Vierailija
11273/11849 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se luetun ymmärtäminen taas kerran. Hehän maksoivat syömänsä illallisen tuolle tyrkkypariskunnalle. Eivät siis lokkeilleet. Takaisin kouluun, mars!

Vierailija
11274/11849 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

täytepantti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okt kirjoitti:

Pankki ei anna lainaa jos ei ole takaaja. Okt on sen hintainen hankinta, että suurin osa tarvitsee takaajan. Sinun tyttäresi ovat olleet harvinaisen onnekkaasti niin rikkaita syntymästään ettei ole tarvinnut takaajia okt:lleen. Naapuria, ystävää tms en takaisi itsekään itse mutta omia lapsiani kyllä.

Ei takaajia, vaan vakuudet. Takaajia ei enää kelpuuteta nykyisiin asuntolainoihin, vaan vakuuksia. Se voi olla esim vanhempien kesämökki, tai asunto tai jtn muuta, jonka vakuusarvoa sitten käytetään, mikäli ei muuten selviydy veloista ja joudutaan realisoimaan.

Silloin kun asettaa vakuuden toisen puolesta, pitää aina muistaa antaa vain euromääräinen täytepantti.

"Minua on usein pyydetty takaajaksi, niin sukulaiset kuin muutkin. Kun en ole suostunut, on välit menneet poikki."

Parempi noin, kuin maksella toisen velkoja, koska kyllä ne välit olisi menneet siinäkin tapauksessa.

Vierailija
11275/11849 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin avauksen teksti on hävinnyt? Siinä oli muutakin kuin pelkkä piste.

Vierailija
11276/11849 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkuperäisessä tarinassa ravintolassa tarjoajat halusivat seuraavalla kerralla, että heille tarjottaisiin sillä kerralla, joten nimenomaan oli odotus, että tarjoaminen on vuoropohjaista. Minulle tuli ainakin mieleen tuo, että olisivat tilanneet sillä kerralla kalliimmat annokset.

Miksi muuten tarjota ruoka, kun ei se tutustumisenkaan kannalta ole välttämätöntä, varsinkaan kun odotetaan että heille tarjotaan seuraavalla kerralla.

Kun varattomat ihmiset matkustavat jonnekin etelään lomaansa viettämään, niin niillä on aikomus, että joku muu maksaa niiden oleskelun ainakin osaksi. Ja kun on vielä ennestään tuntematon pariskunta, joka asuu viereisessä hotellihuoneistossa, niin yritetään saada näistä itseään varakkaammista naapureista heidän lomakuluihinsa maksaja. Se, jos mikä on härskiä, törkeää ja halveksuttavaa käytöstä.

Vierailija
11277/11849 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun varattomat ihmiset matkustavat jonnekin etelään lomaansa viettämään, niin niillä on aikomus, että joku muu maksaa niiden oleskelun ainakin osaksi. Ja kun on vielä ennestään tuntematon pariskunta, joka asuu viereisessä hotellihuoneistossa, niin yritetään saada näistä itseään varakkaammista naapureista heidän lomakuluihinsa maksaja. Se, jos mikä on härskiä, törkeää ja halveksuttavaa käytöstä.

Edellyttäen, että siinä olisi käynyt niin.

Vierailija
11278/11849 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaapa lisää hämmästeltävää!

Vierailija
11279/11849 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sukulaiset päätti jostain syystä että minä (26v) olen ainoa oikea vaimo ehdokas minua 8 vuotta vanhemmalle työttömälle jätkälle joka asui vanhmpiensa luona ja oli tarpeeksi kaukaista sukua. Asun omillani ja käyn töissä ja yhtäkkiä nämä tyypit keksivät että minä muutan keskelle ei mitään ja alan hoitaa sen miehen vanhempia sekä laittaa vanhaa maalaistaloa kuntoon, kyllä se mieskin piristyy ja kömpii hommiin kun saa naisen. Juu, ei... 

Vierailija
11280/11849 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on moukkamaista lokkeilua eikä tuollaiseen pidä suostua. Ei toinen osapuoli voi päättää tuollaisesta järjestelystä. Jos haluaa tarjota niin se on sen asia, mutta ei pidä vaatia toiselta mitään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän