Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11849)

Vierailija
11201/11849 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksityinen kuorma-autoilija. Valitettavasti myös jotkut "ystäväni" tietävät sen. Aina silloin tällöin tulee ystäväpiiristäni yhdeltä henkilöltä ehdotuksia, siis pyyntöjä/suorainaisia kerjäämisiä, hänen tai hänen kavereidensa ilmaisten kuljetustarpeiden tyydyttämiseksi. V-mäinen kun olen, niin laitoin stopin heti ensimmäiseen kerjuuseen: Mulle tarjottiin (lue: kerjättiin) yli 780 kilometrin kuljetuskeikkaa kaveriapuna. Olisi kuulemma voinut maksaa 80-100 euroa polttoaineista. Muutenhan keikasta ei hänen mukaan koituisi minulle muita kustannuksia? Autona olisi ollut omistamani 27 000 Kg:n kokonaispainoinen 3-akselinen kuorma-auto n. 400 Hv - moottorilla. Latasin tuolle kerran kaikki kustannukset naamalleen. Idiootti kun tuo oli, ei ymmärtänyt alkuunkaan, kuinka suomessa on sellainenkin instituutio kuin verottaja, tai mm työaikalaki. Hän kuvitteli kaiketi pienessä mielessään, kuinka max satasen polttoainemaksulla, laitan vähintään toisen mokoman omistani, ja lisäksi olen valmis polttamaan liikennelupani, sekä ottamaan rajut sakot työaikalain rikkomisesta.

Vierailija
11202/11849 |
29.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulaisen ex-puoliso vaati 1,5v heidän eron jälkeen että en saa olla tekemisissä sukulaiseni uuden kumppanin kanssa vaan minun tulee halveksua tätä. Sukulaiseni oli siis tavannut uuden kumppaninsa vielä naimisissa ollessaan ja eronnut siksi eksästään. En sano että moinen tapa erota olisi ollut mitenkään reilu mutta erosta oli jo tosiaan aikaa. Ymmärtäisin jos olisi ollut kyse 1,5 viikosta tai kuukaudesta....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11203/11849 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme lomalla Enlannissa ja tätini pyysi tuomaan hänelle merkkilaukun, laittoi valmiiksi tiedot mallista ja ohjeet miten löydän myyntipaikan ja lopulta jopa varasi sen valmiiksi. Sanoin että voin hakea sen kun liikuimme jokatapauksessa alueella jossa liike oli ja posti + tullit ovat ihan kamalat. Kun tiedustelin hintaa, niin hän vain sanoi että se on vähän parempi laukku. No, menin liikkeeseen ja tiedustelin laukkua, se maksoi 520. Soitin sukulaiselleni että laitoin tilinumeron viestillä, maksa tilille tai mobilePaylla, saat siirtää rahat laukkua varten, ei mulla ole noin paljon ylimääräistä matkakassassa!!!  Hän oli vain että senhän piti olla tuliainen, ei niistä mitään makseta. Sen verran alkoi vatuttaa että ostin siitä liikkeestä vähän halvemman laukun itselleni, enkä vastannut ahneen viesteihin tai soittoihin loppumatkan aikana. 

Vierailija
11204/11849 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se puuttuva g...

Vierailija
11205/11849 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustin Tallinnaan ja tuttu pyysi tuomaan laatikon olutta. Ei siis autoa eikä mitään kuljetuskärriä mukana. Sanoin, että en jaksaa kantaa edes itselleni. Sitten pyysi tuomaan tupakkakartongin. Toin sen, mutta kun rahaa ei ollut, niin en antanut. Jakelin askit sitten "joululahjaksi" työpaikan tupakkimiehille. Hyvin kelpasi. Pummi mikä pummi.

Vierailija
11206/11849 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun appivanhemmat vaati kerran, että ei mennä töihin aamulla, vaan tullaan auttamaan kattorempassa. Niille siis pitää kaiken tapahtua aamulla, eli viimeistään kello 7. Mielellään jo kello 5, mutta naulaaminen jne ei ihan ole asiallista kello 5. 

Suuttuivat kun oli pakko mennä töihin. Ex-tempore loman ottokin on aika vaikeaa. 

Vierailija
11207/11849 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yksityinen kuorma-autoilija. Valitettavasti myös jotkut "ystäväni" tietävät sen. Aina silloin tällöin tulee ystäväpiiristäni yhdeltä henkilöltä ehdotuksia, siis pyyntöjä/suorainaisia kerjäämisiä, hänen tai hänen kavereidensa ilmaisten kuljetustarpeiden tyydyttämiseksi. V-mäinen kun olen, niin laitoin stopin heti ensimmäiseen kerjuuseen: Mulle tarjottiin (lue: kerjättiin) yli 780 kilometrin kuljetuskeikkaa kaveriapuna. Olisi kuulemma voinut maksaa 80-100 euroa polttoaineista. Muutenhan keikasta ei hänen mukaan koituisi minulle muita kustannuksia? Autona olisi ollut omistamani 27 000 Kg:n kokonaispainoinen 3-akselinen kuorma-auto n. 400 Hv - moottorilla. Latasin tuolle kerran kaikki kustannukset naamalleen. Idiootti kun tuo oli, ei ymmärtänyt alkuunkaan, kuinka suomessa on sellainenkin instituutio kuin verottaja, tai mm työaikalaki. Hän kuvitteli kaiketi pienessä mielessään, kuinka max satasen polttoainemaksulla, laitan vähintään toisen mokoman

Miten tuossa olisi liikennelupa palanut? Kai saat omalla autollasi ajaa huvin päiten? Ei sinun tarvitse kenellekään ilmoittaa, että sinulla on ystävältäsi toimeksianto tai että saat ajelusta rahaa. Silloin kyse ei ole työstä, eikä työaikalainsäädäntö liity asiaan mitenkään.

Vierailija
11208/11849 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olimme lomalla Enlannissa ja tätini pyysi tuomaan hänelle merkkilaukun, laittoi valmiiksi tiedot mallista ja ohjeet miten löydän myyntipaikan ja lopulta jopa varasi sen valmiiksi. Sanoin että voin hakea sen kun liikuimme jokatapauksessa alueella jossa liike oli ja posti + tullit ovat ihan kamalat. Kun tiedustelin hintaa, niin hän vain sanoi että se on vähän parempi laukku. No, menin liikkeeseen ja tiedustelin laukkua, se maksoi 520. Soitin sukulaiselleni että laitoin tilinumeron viestillä, maksa tilille tai mobilePaylla, saat siirtää rahat laukkua varten, ei mulla ole noin paljon ylimääräistä matkakassassa!!!  Hän oli vain että senhän piti olla tuliainen, ei niistä mitään makseta. Sen verran alkoi vatuttaa että ostin siitä liikkeestä vähän halvemman laukun itselleni, enkä vastannut ahneen viesteihin tai soittoihin loppumatkan aikana. 

Jos tätisi ideana oli saada ilmainen laukku tuliaisena, niin mitä hän ylipäätään sopersi jotain tulleista ja postimaksuista? 

Vierailija
11209/11849 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Serkkuni painosti minua ja puolisoani menemään jonkun sijoituskerhon tilaisuuteen. Sanoin ettei ole sellaisia rahoja, ja kyselin talletussuojasta ja mihin sijoitettaisiin ym. Vastaukset olivat epämääräisiä ja kysyinkin, miten se eroaa pörssiosakkeisiin sijoittamisesta. Taas jotain epämääräistä, ei selkeää vastausta mihin valuuttaan, insturmentteihin tms. sijoitettaisiin. Teeskentelin tietämättömämpää kuin olinkaan ja homma haisi palaneen kärylle.

En halunnut olla epäkohtelias joten otin esittelytilaisuuden tiedot ylös. Netistä löytyi tilan tiedoilla myös varaajan tiedot: Winclub/Wincapita. Googletin lisää ja KRP:n sivuilla oli tiedote, jossa kerrottiin siihen kohdistuvasta tutkinnasta , epäilynä pyramidihuijaus. Serkun äiti soitteli äidilleni ja vouhotti kuinka tärkeää olisi että liittyisimme kerhoon.

N. tuntia ennen tilaisuutta serkkuni joka ei koskaan kysellyt kuulumisiani tai pitänyt

Kailajärvi tulee vielä takaisin. Koska tahansa. Lopun aika on jo käsillä! Uskokaa Herraan niin Hän on teidät palkitseva.

Vierailija
11210/11849 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se puuttuva g...

Noo, kyl me pärjätään... :)

Vierailija
11211/11849 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkuna viihtyvä velipoika tulee meille aina sillä asenteella, että hänelle pitää tarjota ruokaa. Meillä on lapsia, joiden ruokiin menee muutenkin ihan sievoinen summa rahaa. Jos ei heti tarjota, hän itse alkaa vihjailemaan että onpas nälkä. Joskus jopa suoraan kysyy että olisko hänelle antaa ruokaa.

Muuten ehkä tarjoaisinkin mielelläni, mutta hän on todella itara ja ei koskaan itse tarjoa meille mitään. Lisäksi hän on lapseton ja hyvätuloinen.

Vierailija
11212/11849 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tätisi ideana oli saada ilmJos tätisi ideana oli saada ilmainen laukku tuliaisena, niin mitä hän ylipäätään sopersi jotain tulleista ja postimaksuista?

Perusteli kaiketi, miksei raski itse tilata suoraan liikkeestä postitse. Halvempaa jos joku tuo mukanaan.

Vierailija
11213/11849 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin n 16-vuotiaita, kaverini harrasti ratsastusta. Hän pyysi mut mukaan katsomaan ratsastustuntiaan, joka kesti n 1,5 h. Tunnin alkaessa opettaja sanoi, että tänäänhän oli se päivä, kun kuvataan tämä tunti videolle ja sitten tunnin jälkeen katsotaan ja analysoidaan tekniikoita sun muita. No, istuin ensin katsomassa sen puolitoistatuntisen ja sitten videolta vielä uusiksi. Oli aivan tuhottoman tylsää, ei silloin ollut edes puhelinta mitä selata. En päässyt sieltä itse pois enkä edes tiennyt missä olin. Koko tuohon hommaan meni varmaan 5 tuntia. Kaveriani ei tuntunut yhtään häiritsevän, että roikuin siellä mukana koko tuon ajan, tekiköhän sitten tahallaan tuon jostain syystä. Hänen vanhempansa veivät ja hakivat tuonne ja näyttivät tietävän tuosta videoinnista. Olisivat nyt sanoneet jotain.

Toinen juttuni ei ehkä ihan suoraan kosketa ketjun aihetta, mutta on tämä kyllä ollut härskiä ja inhottavaa.. minulla oli teininä nätti kaveri, keihin monet pojat laidasta laitaan olivat ihastuneita. Hänen mielestään oli hauskaa valehdella niille epätoivoisimmille "luusereille", että minä voisin olla kiinnostunut heistä ja antoi jopa numeroani heille. Näiltä sitten tuli jotain outoja viestejä ja sanoivat itse mistä olivat "kuulleet minun ihastuksestani". Hän pyöri vanhempien kavereiden kanssa ja minulle oli tosi ahdistavaa torjua näitä tuntemattomia tyyppejä, keistä en todellakaan ollut kiinnostunut mitenkään.

Jatkoi tuota vielä kun kävimme baareissa, valehteli ties kenelle aina että "tää mun kaveri on ihastunut suhun, menkää treffeille". Hänellä tietysti oli aina poikaystävä ja minulla ei, hän usutti aina häntä iskemään tulleita miehiä minun kimppuuni tyylillä "tämä mun kaveri olis sinkku" ja sitten  ne tyypit hävisi ja äkkiä. Todella nöyryyttävää.

Otin hänen kanssaan puheeksi tämän niin hihitteli vaan että vitsiä vaan ja kuulemma mä en sais olla "niin kranttu". Hänhän sen päättää mitä mä saan olla ja mitä en... hirveä tyyppi. Ja tuosta oli hänelle hupia, mua ja niitä miesparkoja kohtaan toi oli todella törkeetä touhua.

Vierailija
11214/11849 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oltiin n 16-vuotiaita, kaverini harrasti ratsastusta. Hän pyysi mut mukaan katsomaan ratsastustuntiaan, joka kesti n 1,5 h. Tunnin alkaessa opettaja sanoi, että tänäänhän oli se päivä, kun kuvataan tämä tunti videolle ja sitten tunnin jälkeen katsotaan ja analysoidaan tekniikoita sun muita. No, istuin ensin katsomassa sen puolitoistatuntisen ja sitten videolta vielä uusiksi. Oli aivan tuhottoman tylsää, ei silloin ollut edes puhelinta mitä selata. En päässyt sieltä itse pois enkä edes tiennyt missä olin. Koko tuohon hommaan meni varmaan 5 tuntia. Kaveriani ei tuntunut yhtään häiritsevän, että roikuin siellä mukana koko tuon ajan, tekiköhän sitten tahallaan tuon jostain syystä. Hänen vanhempansa veivät ja hakivat tuonne ja näyttivät tietävän tuosta videoinnista. Olisivat nyt sanoneet jotain.

Toinen juttuni ei ehkä ihan suoraan kosketa ketjun aihetta, mutta on tämä kyllä ollut härskiä ja inhottavaa.. minulla oli teininä nätti kaveri

Mun kaveri taas oli käänteinen tuon miesten huomion antamisen suhteen. Vielä vuosia jälkikäteenkin muisteli kuinka hauskaa oli kun hän aina ajoi kaikki miehet baarissa pöydästämme pois eikä kukaan saanut tulla juttelemaan mulle... 

Vierailija
11215/11849 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tätisi ideana oli saada ilmainen laukku tuliaisena, niin mitä hän ylipäätään sopersi jotain tulleista ja postimaksuista? 

Postin ja tullit olisi tätini joutunut maksamaan jos olisi ostanut laukun netin kautta ja postituksella, ajattelin auttaa häntä säästämään ne lisäkulut kun ei yksi laukku niin paljoa matkalaukussa paina. Tuo tuliais vaatimus tuli ihan yllätyksenä. 

Vierailija
11216/11849 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni hermot olla joku ihmeen seuraneiti baari-iltoihin entisille kavereilleni, oli useampi joka harrasti tätä. Sovittiin jo pitkän ajan päähän, että olis niin kiva nähdä, mutta koko näkemisen pointti on se, että täytyy saada joku seuraksi baariin. Siinä olis voinut istua heidän kanssa vaikka joku tuntematon ihminen, kun se koko illan pointti oli vaan lähteä jollekin lihatiski-klubille etsimään joku yhden illan juttu. Koitin siinä vähän jutella jotain kuulumisia niin toinen vaan liimailee tekoripsiä ja kiekuu kun on niin hyvä biisi. Tavoite vetää pää täyteen ja keikkua jossain tanssilattialla. Itse en juo tuohon kuntoon itseäni enää ollenkaan, enkä jaksa tanssia koko iltaa, niin tuohan oli minulle ihan todella tylsää.

Ja se jankkaus, kun ilmoitan, että mä lähden sitten vikalla bussilla kotiin, eli n 00:30! Kuulemma ens kerralla "pitää luvata", että oon ainakin 02 asti. Koitin sitten tälle kaverille ehdottaa, että nähtäis vaikka pubissa ja otettais vähän rauhallisemmin, niin kuulemma on liian kallista :D en suostunut ollenkaan enää tapaamaankaan koko ihmistä, eipä hänestäkään ole kuulunut ja hyvä niin.

Lisäksi nämä ketkä tarvitsevat vaan jonkun hahmon viereensä, eikä muuten ole mitään asiaa minulle ovat myös kovia lainailemaan rahaa. Tämä yllämainittu bilehile yritti aina lainata multa taksiin rahaa, tässä puhuttiin jo 50 eurosta, mikä on mun mielestä iso raha heittää ihan turhaan. Toinen kaverini paljasti aina kun oltiin jo baarissa sisällä, että hänellä ei ole yhtään rahaa. Kerran poistuin vain paikalta tuon ilmoituksen jälkeen, niin jaksoi pitkään irvailla tuosta, miten urposti minä muka toimin. Jotenkin inhottaa miten perusluonteessa joillain on tuollainen ahneus, tyhmyys ja itsekkyys.

Vierailija
11217/11849 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pummipaskoja, fiksumpaa poistaa kaveripiiristä, t: mies 61 vee, kokemusta on

Vierailija
11218/11849 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
11219/11849 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa rakkaudesta ole kysymys vaan äidin jo "äidinmaidossa" lapseensa istuttamasta syyllisyyden tunteesta. Ei rakasta äiti eikä hänen puhelinmaratonien uuvuttama lapsensakaan. Laske puhelujen kestot, jotta voit osoittaa puolisollesi, kuinka mittavaa puhelinterrori on.

En mä ala tuhlata aikaani puheluiden kellottamiseen :)

Puoliso tietää joka tapauksessa kantani kun aiemmin olen selkeästi havaintoni ja kantani hänelle esittänyt ja perustellut havaintojani. Puolisoni silti pysyy omassa kannassaan ja istuu tuntitolkulla puhelin korvallaan kun äitinsä soittaa. En aio puolisoni päähän istuttaa väkisin ajatuksia tai havaintoja, jotka ovat minun ja jotka hän on päättänyt hylätä kuunneltuaan ne kerran. Sehän olisi manipulatiivista käytöstä enkä moiseen alennu. Kyllä puolisoni näyttää jollain tasolla näkevän äitinsä epäjohdonmukaisuuden; eri asia sitten miten h

Aivan oikein! Kaikkea paskaa EI tarvitse sietää, t: mies 61 vee

Vierailija
11220/11849 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko kylän lapset käy meillä pelaamassa kun muiden vanhemmat ei osta niille mitään pelikoneita tai peliaikaa on tyyliin tunti viikossa.

Sitten se on muka ok, että meillä voi luuhata joka päivä tuntikaupalla.

Haistakaa paska.

Tässähän sauma lisätienesteihin, ota maksua kohtuulliset 10€ tunti, loppuu loisiminen, t: mies 61 vee