Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?
Kommentit (11882)
Yksi "hyväkaveri" soitti, että voisitko hakea täältä kapakasta ja viedä kotiin, kun ei rahat riitä kotimatkalle. No mikäpä siinä. Poikettiin hänen pyynnöstään lähimarkettiin ja rahaton osti kassillsen ruokaa ja korin kepua. Perillä sanoi, että pyydä naapurilta kyytiraha.
Jos tuo älysin ajoissa, olisi saanut jäädä niitä ostoksiaaan kantamaan yksin.
Saimme siskoni kanssa perintöä ja hänen miehensä sukulainen kuuli tästä. Tuli kyläilemään ja kahvipöydässä alkoi kysellä, josko sukulaistalon voisi nyt maalata. Taisi jotain muutakin kenkkuilla samalla. Oli käynyt ko taloa jo katsastamassakin tulevan omistajan elkein. Eipä sisareni laittanut sentään rahojaan jonkun puolilahon talon maalaamiseen, kun sille rahalle oli tärkeämpääkin käyttöä.
Poikani pyysi rahaa huvitteluun - sanoin, hanki omat rahasi esim työllä, niin minäkin.
Poika lähetti isälleen viestin: No money, no funny, your sonny. Isä vastasi: How bad, so sad, your dad. (Joo, vanha vitsi, mutta sopii veljeeni ja meidän isään)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Lapselliset" ex-kaverit piti lapsettomia bile automaatteina. Ja siitä suututtiin jos elämässä on muuta kun baarissa juokseminen. Ei saanut perjantaisin edes töiden jälkeen lenkillä olla rauhassa, kun hirveä kitinä. Nykyään luuri kiinni pe-la.
Huomasin saman kun kaverit alkoivat saamaan lapsia. Itse olen vapaaehtoisesti lapseton sinkkuihminen. Kun lapset oli isovanhemmilla niin alkaa puhelin piipittää viestiä että nyt olisi tilaisuus lähteä "radalle" yökerhoon ja pitkästä aikaa bilettää oikein pitkän kaavan mukaan niin kuin ennen tehtiin.
Olin 35v, lopettanut yökerhoissa ravaamisen varmaan 10 vuotta aiemmin ja muutenkin elämä pyöri ihan muunlaisten asioiden ympärillä kuin "radalla" käymisen. Tämä oli vaikea näiden perheellisten ymmärtää ja vänkäsivät ja piinasivatt kun oli nyt niin ainutlaatuinen tilaisuus kun ovat kerrankin lapsivapaalla. "Ei" tuntui olevan täysin tuntematon sana. Mikään muu tekeminen ei heille kelvannut, konsertit, patikointi luonnossa, edes rauhallisessa pubissa istuskelu ei ollut vaihtoehto.
Ihan kuin olisivat kuvitelleet ettei perheettömän sinkun elämä etene olleenkaan, vaan ollaan samanlaisia bilehileitä kuin parikymppisenä. Ei olla.
Niin tuttua. Sitten suututaan eikä mikään muu yhteinen tekeminen kelpaa.
Mulla taas päin vastoin. Kaverit lapsettomia ja joka viikko pitäisi olla notkumassa baareissa, eikä kukaan tajua, että se kuuden herätys on joka päivä riippumatta siitä, mihin aikaan on sänkyyn kömpinyt. Mikseivät lähde meidän kanssa leikkipuistoon, metsään, uimarannalle, uimahalliin Ei. Baariin pitäisi päästä.
Kuulostaa että tarvitset ehkä äitikavereita. Olen tuo bilettäjävanhempiin kyllästynyt, mutta en minäkään kovin useasti jaksa lähteä leikkipuistoon tai uimahallin vahtimaan lapsia. Silloin mennään niin lasten ehdoilla, pitää miettiä mitä voi puhua ja lapset on kaikessa ykkösprioriteetti, kuten kuuluukin olla.
Vapaa-aika on vähäistä ja mielummin lähden aikuisten kesken vaikka kahville tai lenkille.
n
No eikö, jos haluaa aiukiskavereita, kannata kaveriksi pyytää muita mahoja?
Tuota, Suomessa ei tilastoida ihonvärin perusteella, jos on saanut Suomen kansalaisuuden tilastoidaan suomalaisena, se minkä värinen on sitten toinen juttu.[/quote]
Yhtä kaikki naiset ja tytöt joutuvat varomaan kaikenvärisiä miehiä, r kaaja on mies.
Vastakkainasettelun ( mikä on aivan hullua, ikäänkuin valkoisen tekemänä ei olisi yhtä paha ja tuomittava) sijaan pitää jo alkaa vihdoin kouuttamaan miehiä olemaan r kaamatta. Aivan hullua että naiset ja tytöt on törkeän rikoksen uhreja ja heidät unohdetaan jonkun ihonvärirotujamkutuksen taakse.
Miehet ja pojat kaikenväriset pitåä saada uskomaan että naisiin ja tyttöihin ei kosketa ilnan lupaa[/quote]
Miten tämä liittyy ketjun aiheeseen?
Vierailija kirjoitti:
Minä teetän uros koirallani pentuja /myyn spermaa. Saan siitä 2500-3000€/kerta, tai pennun pentueesta.
Ystäväni sisko kuuli tästä ja halusi etten olisi ottanut seuraavasta pentueesta rahaa vaan pennun, jotta hänen ei olisi tarvinnut maksaa koirasta eikä siitä olisi minullekaan tullut menetyksiä kun "koiranihan vain astuu nartun ja saan pennun ilmaiseksi".
Myyt spermaa? Kerro lisää. Miten otat sperman talteen? Käsin vetkuttamalla johonkin suppiloon?
Vierailija kirjoitti:
Yksi "hyväkaveri" soitti, että voisitko hakea täältä kapakasta ja viedä kotiin, kun ei rahat riitä kotimatkalle. No mikäpä siinä. Poikettiin hänen pyynnöstään lähimarkettiin ja rahaton osti kassillsen ruokaa ja korin kepua. Perillä sanoi, että pyydä naapurilta kyytiraha.
Jos tuo älysin ajoissa, olisi saanut jäädä niitä ostoksiaaan kantamaan yksin.
Et älynnyt, vaikka rahat ei riittänyt edes kotimatkaan??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä teetän uros koirallani pentuja /myyn spermaa. Saan siitä 2500-3000€/kerta, tai pennun pentueesta.
Ystäväni sisko kuuli tästä ja halusi etten olisi ottanut seuraavasta pentueesta rahaa vaan pennun, jotta hänen ei olisi tarvinnut maksaa koirasta eikä siitä olisi minullekaan tullut menetyksiä kun "koiranihan vain astuu nartun ja saan pennun ilmaiseksi".
Myyt spermaa? Kerro lisää. Miten otat sperman talteen? Käsin vetkuttamalla johonkin suppiloon?
En sentään. Ihan eläinlääkärillä vetkutellaan. Tuossa on lisätietoa->
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hankimme perheelle kaksi koiranpentua, sekarotuiset nartut vahinko pentueesta, mutta molemmat vanhemmat tiedossa joten tiedämme suurin piirtein minkä kokoisia tulevat olemaan aikuisina. Naapurimme äimistyi kun kuuli etteivät koiramme ole puhdasrotuisia ja ehdotti että puhuu tuttunsa kanssa ja saa meille hyvällä hinnalla rotupennut, niin voimme sitten lopettaa sekarotuiset rakkimme.
Vuosikymmenien kokemuksella voi sanoa että sekarotuiset On terveitä ja rotukoiria joutuu käyttämään turhan usein eläin lääkärillä ja se maksaa eikä vähän maksakaan.
hohhoi nyt taas, väärässä olet. hullu pitbull mamma.
Vierailija kirjoitti:
En uskalla enää kysyä kummilapsen lahjatoiveita, kun tulee lahjatoive myös sisarukselle. Ja molemmille 30€ lahja. Joo budjettini ei kaadu 60 euroon, mutta kun on vielä sukulaislapset ja pari muutakin kummilasta. Kaikille kun ostaisi 30€ lahjan niin ei 200€ riittäisi, sitten vielä muut joulun kulut päälle.
Sikamaista alkaa vaatia sisaruksille lahjaa! En ostaisi. Tai sitten molemmille muksuille yhteinen lahja: vuohi Afrikkaan! Olisi hyvä näpäytys tuolle perheelle.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omistan perityn autiotilan. Metsää ja pusikkoa on sen verran, että olen helposti tehnyt vapaa-ajan harrastuksena polttopuut omaan käyttöön. Jo keväällä arvasin, että polttopuulle saattaa olla tarvetta ensi talvena. Ehdotin keväällä ja kesällä useammalle sukulaiselle, työkaverille jne. halkotalkoita. Pari tehokasta viikonloppua, ja saisivat viedä kaikki puut mitä tekevät. Minä olisin saanut pihapiiriä siistimmäksi, ja kaverit polttopuuta. Kukaan ei ehtinyt, ei ollut tarvetta, lomat kuulema käytetään lepäämiseen jne.
Arvatkaapa paljonko on puhelin soinut nyt syksyllä? Lähes kaikki ketä pyysin talkoisiin on soitellut ja kysellyt ilmaista polttopuuta. Olen kuulema luvannut sellaista :D. Yksi olisi tullut lokakuun alussa mielellään talkoisiin, tekemään ensi talveksi puuta. Suuttui kun naureskelin, että nyt on kyllä liian myöhäistä, mutta kevättalvella sitten seuraavan talven puita tekemään...
Meillä mies ehdotti kavereilleen, että tulevatko meidän mökille auttamaan puuhommissa (n. 4 tuntia), niin vietetään samalla poikien viikonloppu mökillä saunoen, paljussa rentoutuen ja kalastaen veneellämme. Ei kuulemma kiinnostanut puita tehdä, mutta sauna, palju ja kalastus olisivat sopineet. Mies totesi että antaa olla, teimme miehen kanssa puut itse ja käytimme ne itse saunaan ja paljuun
Sille joka alapeukutti tätä, tiedoksi että valitettavasti sauna ja palju (ja mökki) tarvitsevat puuta lämmetäkseen, joten puuta on tehtävä, jos niistä haluaa nauttia. Mielellään olisivat tulleet vain oleskelemaan ja pitämään hauskaa, mutta kun se ei mökillä vaan toimi niin.
No voittehan te mökin omistajat tehdä ne puut yms. ihan itse. Eihän ne vieraille kuulu ja kun eivät halua sellaista tehdä niin se on niin eikä siitä voi heitä moittia.
Mitä itse tuumaisit jos saisit kutsun toisen ihmisen juhliin ja siellä pitäisi ensin siivota juhlapaikka ja kattaa ja laittaa paikat kuntoon kun ei se niin mene että tullaan vain rentoutumaan?!Tuossahan oli ihan reilusti kyse talkoista , jossa 4 tunnin työ olisi palkittu mökki viikonlopun saunomisilla , paljulla ja kalastelulla. Ja vaikka ei mainittukaan , niin varmaan olisi tarjottu ruuat myös jne.
Oletko koskaan kuullut tällaisista talkoista?
Ne ovat juuri tällaisia, joissa autetaan kaveria .
Kyllä esim hyvin vanhan ihmisen synttärit järjestetään usein talkoilla, kun tämä ei enää itse pysty.
Tietysti asia pitää tehdä etukäteen selväksi, eikä nakittaa hommiin, kun vieras on luullut tulevansa viettämään viikonloppua mökille tai juhliin.Kutsu poikien viikonloppuun ei kyllä ole talkoot.
En minäkään menisi toisten mökille mihinkään ilmaistyöhön, ja palkinnoksi pääsee oikein saunaan. Juu ei kiitos!Kyllä meillä ainakin on poikien mökkiviikonlopulla joskus ryypiskelty ja saunottu, joskus ryypiskelty, saunottu ja asennettu puomi ja joskus ryypiskelty, saunottu ja maalattu mökki. Joskus kaveria autetaan tuollakin tavalla. Isommat remontit ja muut ovat sitten erikseen, yleensä ammattilaisen hommia. Ei kaikki ole vain pelkkää saamista. Voi olla, että itse joskus tarvitset talkooapua. Talkoothan ovat vapaaehtoisia.
Tämä on juuri se pointti, että talkoot on vapaaehtoisia. Sinne tulee ne jotka haluaa puuhailla. Esim itse kerrostaloasukkina rakastan kaikkea mökkipuuhaa ja olen ensimmäisenä mukana puutalkoissa eikä se kuuluisa huussin tyhjennyskään saa karkaamaan.
Jos ei kaveripiiristä löydy vapaaehtoisia 4h puusavottaan, ei voi loukkaantua kun ihana mökkisauna ei kelpaa palkaksi. Talkoot on vapaaehtoisia. Näillä ihmisillä voi olla kotonaan jo tarpeeksi puunkantoa ja haluavat vapaa-aikanaan rentoutua. Silloin tehdään itse tai ostetaan apua rahalla jos ei itse jakseta.
Jaa a. Minä en varsinaisesti ole mikään "puuhailija", luonnostani enemmän Hansu Hanhi -tyyppiä eli tykkään vetää lonkkaa. Itse kuitenkin näkisin, että näin vieraan näkökulmasta talkoissa ei ole kyse puuhailusta, vaan auttamisesta ja yhdessä tekemisestä.
Se, kun näkee, miten pieni kaveriporukka tekee parissa tunnissa läpänheiton ja kaljanjuonnin ohessa valmiiksi homman, johon muuten olisi mennyt pari päivää, ja tietää, että se joukkovoima palvelee tarvittaessa jokaista porukan jäsentä, on monesti aika eri mittakaavan rentouttavaa, kuin vaikka viinilasi ja aikakauslehti. Toki siinä pitää olla luottoa puolin ja toisin, ja sekin auttaa, että jos joku joskus sanoo että nyt en pääse, niin muut ei heti oleta pahinta ja mene vauvaan kirjoittamaan, miten kerran oltiin sen talkoissa, mutta kun itse järjestettiin niin ei muka päässyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hankimme perheelle kaksi koiranpentua, sekarotuiset nartut vahinko pentueesta, mutta molemmat vanhemmat tiedossa joten tiedämme suurin piirtein minkä kokoisia tulevat olemaan aikuisina. Naapurimme äimistyi kun kuuli etteivät koiramme ole puhdasrotuisia ja ehdotti että puhuu tuttunsa kanssa ja saa meille hyvällä hinnalla rotupennut, niin voimme sitten lopettaa sekarotuiset rakkimme.
Vuosikymmenien kokemuksella voi sanoa että sekarotuiset On terveitä ja rotukoiria joutuu käyttämään turhan usein eläin lääkärillä ja se maksaa eikä vähän maksakaan.
Riippuu vähän. Tutulla oli sekarotuinen koira, vanhemmat siis rotukoiria. Piskillä oli kaikki molempien rotujen ylijalostuksen tuottamat viat. Lopetettiin kaksivuotiaana.
Se on jäänyt mieleen kun silloisen vaimoni siskon mies tuli kysymään moottorisahaa lainaksi. "Sain tilapäisen työhomman apuna yhdessä korjaushommassa ja siellä pitäisi yksi parru katkaista" Sopihan se. Kun sahaa ei kuulunut takaisin aloin kysellä sitä. "Se saha leikkasi kiinni". Sanoin että no tuo se saha kuitenkin tänne, katson selviääkö siitä sylinterin ja männän vaihdolla. " En voi kun sitä ei ole enää, heitin sen metalliromunkeräykseen". Se oli viimeinen kerta kun kyseisen ukon kanssa olen jutellut. Tiesin tyypin kyllä rahattomaksi ja käytännössä hän siis varasti meiltä moottorisahan ja ilmeisesti myi sen rahanpuuttessa jollekin.
Naapurit kärttivät kyytiä baariin aina ja koko ajan.
Kun sitten elämän kriisi vaiheessa lähettivät oman yövieraan sunnuntai aamuna klo 7 , teippasin taksin mainoksen ulko-oveen.
Jos on varaa olla alkoholisti, on varaa myös taxiin.
Ihan aikuinen kaveri piti aina kavereille synttäreillään/tupareillaan illan istujaiset tyyliin tarjolla mokkapalaa ja sipsiä oma pullo mukaan. Sitten teki aina facebookkiin tapahtuman ja laittoi sieltä kutsut ihmisille näihin pippaloihin sekä lahjalistan mistä voi valita hänelle lahjan.
Vierailija kirjoitti:
Mies on sähköasentaja ammatiltaan, arvatkaa vaan paljon on kyselyitä tulla tekemään sitä ja tätä ja toki ilmaiseksi tai jollain pullo viskiä kaapista palkalla. Matkat, työkalut ja tarvikkeethan ei mitään toki maksa ja vapaa-aikakin on kiva käyttää ilmaistöissä.
Ja kaikki tutut ja tutuntutuntutut kärttää pimeisiin töihin halvalla hinnalla ja suuttuu jos et mene.
Lyökää kiusaajia aina täysillä vastapalloon. se on niille ihan oikein, koska he valitsevat kiusaamisen
Eritoten PEtteri
Pysy sukulaisista loitolla, ainakin vaimon. kirjoitti:
Se on jäänyt mieleen kun silloisen vaimoni siskon mies tuli kysymään moottorisahaa lainaksi. "Sain tilapäisen työhomman apuna yhdessä korjaushommassa ja siellä pitäisi yksi parru katkaista" Sopihan se. Kun sahaa ei kuulunut takaisin aloin kysellä sitä. "Se saha leikkasi kiinni". Sanoin että no tuo se saha kuitenkin tänne, katson selviääkö siitä sylinterin ja männän vaihdolla. " En voi kun sitä ei ole enää, heitin sen metalliromunkeräykseen". Se oli viimeinen kerta kun kyseisen ukon kanssa olen jutellut. Tiesin tyypin kyllä rahattomaksi ja käytännössä hän siis varasti meiltä moottorisahan ja ilmeisesti myi sen rahanpuuttessa jollekin.
Mitä teki vaimon sisko? Jos oma mies tekisi noin sukulaiselle niin häpeäisin niin että tarjoutuisin maksamaan itse rikotun (tai varastetun) tavaran. Ja potkisin miehen pellolle.
Ja toki kun hinnasta mainitsee niin suututaan kun kavereitahan tässä ollaan.