Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?
Kommentit (11882)
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
No sitten ei toiminta-ajatus ole firmalla kannattava ylipäänsä, jos asia on näin.
Jotain on kuitenkin tehtävä henkensä pitimiksi jos ei ole joku sosiaalisiipeilijä. Toiminta-ajatus voi olla hyvinkin kannattava kunhan muut ei perseile em. tavalla. Ei luulisi olevan ylitsepääsemättömän vaikeaa osata käyttäytyä.
Pyynnöt eivät ole ammatinharjoittamiseen liittyviä. Niistä moni jo osaakin kieltäytyä.
Sen sijaan on loukkaavaa pyytää pienyrittäjä käymään ja tekemään jonkun homman sanoen, jos teettäisin tämän toisella, se maksaisi monta kymppiä. Yrittäjällä maksut juoksee, hän menettää satasia jotta avunpyytäjä voi tyytyväisenä säästää muutaman kympin.
Eläkeläisen voi pyytää vaikka kyyditsemään autolla, koska taksi on niin kallis, maksan bensat. Toisen luo voi majoittautua, koska hotelli maksaa satasia. Näistä sentään ei aiheudu antajalle ansionmenetystä tai lisäkuluja, ja näitäkin pyyntöjä pidetään härskeinä.
Näitä on paljon, mutta ehkä yksi härskeimmistä on tämä.
Lapseni harrasti yleisurheilua ja samassa ryhmässä oli sisarukset. Kerran näiden sisarusten äiti laittoi minulle viestiä, että ei pysty viemään lapsiaan treeneihin, koska on työreissussa toisessa kaupungissa, että onnistuisiko niin, että minä vien heidät. Toinen näistä lapsista harrasti viulun soittoa ja treenit olivat ennen yleisurheilutreenejä. Että onnistuisiko mitenkään heittää lapset jo tuonne viulutreenille ja voisivat siitä sitten kävellä lähellä olevaan yhdessä yleisurheiluun.
Tiesin, että äiti on juuri eronnut ja itsekin olin aiemmin ollut yh, niin autoin häntä mielelläni ja vuorotyötä tekevä miesystäväni pystyi heittämään lapset jo tuonne viuluun. No, olin iloinen, että pystyimme auttamaan. MUTTA seuraavalla viikolla olisi taas tarvinnut hoitaa hänen lapsensa sinne viulutunnille. Tämä ei käynyt, koska olin itse töissä ja miehellä myös työvuoro tuolloin. Noo, se oli ihan ok, MUTTA seuraavalla viikolla TAAS olisi pitänyt hoitaa viuluhommat. Tällöin vastasin, että valitettavasti ei käy, että en voi lähteä töistä ennen aikojani. Tämä äiti sitten loukkaantui ja kun oli näiden sisarusten synttärit (olivat siis kaksoset ja samalla luokallani oman lapseni kanssa), niin koko muu luokka kutsuttiin yön yli kestäviin juhliin, paitsi minun lapseni. Vieläkin rämä puistattaa, vaikka lapseni on jo aikuinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesämökin vuokraisäntä oletti saavansa seksiä rahan lisäksi. Seuraavaa vuotta ei tullut.
Kävikö mielessä, että olisit saanut samalla itsekin?
Mutta kun en halua miesten välistä seksiä!
Vierailija kirjoitti:
Näitä on paljon, mutta ehkä yksi härskeimmistä on tämä.
Lapseni harrasti yleisurheilua ja samassa ryhmässä oli sisarukset. Kerran näiden sisarusten äiti laittoi minulle viestiä, että ei pysty viemään lapsiaan treeneihin, koska on työreissussa toisessa kaupungissa, että onnistuisiko niin, että minä vien heidät. Toinen näistä lapsista harrasti viulun soittoa ja treenit olivat ennen yleisurheilutreenejä. Että onnistuisiko mitenkään heittää lapset jo tuonne viulutreenille ja voisivat siitä sitten kävellä lähellä olevaan yhdessä yleisurheiluun.
Tiesin, että äiti on juuri eronnut ja itsekin olin aiemmin ollut yh, niin autoin häntä mielelläni ja vuorotyötä tekevä miesystäväni pystyi heittämään lapset jo tuonne viuluun. No, olin iloinen, että pystyimme auttamaan. MUTTA seuraavalla viikolla olisi taas tarvinnut hoitaa hänen lapsensa sinne viulutunnille. Tämä ei käynyt, koska olin itse töissä ja miehellä myös työvuoro tuolloin. Noo, se oli ihan ok, MUTTA seuraavalla viikolla TAAS olisi pitänyt hoitaa viuluhommat. Tällöin vastasin, että valitettavasti ei käy, että en voi lähteä töistä ennen aikojani. Tämä äiti sitten loukkaantui ja kun oli näiden sisarusten synttärit (olivat siis kaksoset ja samalla luokallani oman lapseni kanssa), niin koko muu luokka kutsuttiin yön yli kestäviin juhliin, paitsi minun lapseni. Vieläkin rämä puistattaa, vaikka lapseni on jo aikuinen.
Samanlainen tapaus itselläni, kun olen teknisten aineiden opettaja peruskoulun yläasteella ja asun rivitalossa, niin erään lapsen äiti sai siitä loistoidean, että meidän lapsihan voi tulla sinun kyydissäsi kouluun ja sitten takaisin kotiin. Ei kannata muiden lapsia kuljetella, sillä jos jotain sattuu automatkan aikana niin on vastuussa sen lapsenkin turvallisuudesta.
Minä teetän uros koirallani pentuja /myyn spermaa. Saan siitä 2500-3000€/kerta, tai pennun pentueesta.
Ystäväni sisko kuuli tästä ja halusi etten olisi ottanut seuraavasta pentueesta rahaa vaan pennun, jotta hänen ei olisi tarvinnut maksaa koirasta eikä siitä olisi minullekaan tullut menetyksiä kun "koiranihan vain astuu nartun ja saan pennun ilmaiseksi".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutimme pois rivitalosta. Myöhemmin sattumalta tapaamamme naapuri kritisoi, että emme osallistuneett rakentamaan yhteistä hiekkalaatikkoa. Ahaa siis 5kk lapsemme leikki kovasti hiekkalaatikolla.
Pienissä taloyhtiöissä tehdään asoita talkoilla, tulee halvemmaksi kuin palkata ammattilainen tekemään. Itsekin olen ollut tekemässä hiekkalaatikkoa, vaikka lapsemme olivat jo ohittaneet hiekkalaatikkoiän. Talkoot ovat kuitenkin vapaaehtoisia.
Talkoiden suosio laskee koko ajan. Meillä oli aikanaan jokakeväiset pihatalkoineen haravointeineen ja pikku kunnostustöineen. Palkaksi tuli olutta, limpparia ja grillimakkaraa, joita taloyhtiössä asunut kauppias myikin yllättäen ylihintaan taloyhtiölle. Ennen talkoiden hiipumista jotkut osakkaat saattoivat lähteä lenkille, kun aloittelimme talkoita ja tulivat sitten kaljalle ja makkaralle. Ei varmaan kiellettyä, mutta jostain syystä ei talkoita ole järjestetty vuosiin.
On suorastaan surku että talkookulttuuri on väistymässä. Ennen oli mukava puuhailla porukalla pihalla, kun ei täällä kerrostalossa liikaa ulkopuuhia ole.
Halukkaat osallistui, kaikki ymmärsi että A-rapun vanha pappa ei pysty osallistumaan rakentamiseen mutta oli mukana juttelemassa ja grillaamassa, tai että yövuorossa ollut hoitaja nukkui päivän ja tuli mukaan kun heräili. Sitten grillattiin ja saatiin viihdettä kun juoruttiin loppukesä kuinka Virtanenkin oli tullut makkaraa syömään vaikka ei laittanut tikkua ristiin. Ja ihailtiin itse omalla työllä pystytettyä leikkimökkiä.
Vierailija kirjoitti:
Mummu jolta ostimme talon viime syksynä, päätti tulla poimimaan marjat pois talon pihalla olevista pensaista. Kun huomasimme takapihallamme pyörivän vanhuksen ja menimme kysymään mitä hän oikein tekee niin ilmoitti että marjat ovat hänen, hän istutti pensaat vuosia sitten ja on hoitanut niitä. Piti pari kertaa selittää että talon ja tontin mukana meille siirtyivät myös pihan kasvit, lukuunottamatta yhtä koristepensasta jonka siirrosta oli sovittu kauppakirjassa.
Härskiä, mutta vähän myös säälittää höpsö mummo joka ei osannutkaan luopua pensaistaan. Toivottavasti tilanne ratkesi kauniisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin järjestämässä tyttöni 10v. kaverisynttäreitä ja yhden luokkakkaverin äiti vastasi että heidän tyttönsä pääsee synttäreille, mutta että pikkusisko tulee myös. Hän siis ilmoitti että kutsutun tytön lisäksi tulee tämän 6-vuotias sisko, koska muuten pikkusisko tuntee itsensä syrjityksi. No, ajattelin ettei yksi pienempi haittaa, itselläkin on 5- ja 7- vuotiaat kotona.
Seuraavaksi alkoi tulla listaa mitä meillä ei saa olla: Ei tiettyjä karkkeja, ei poppareita, ei koristeita jotka roikkuvat tai voi muuten vetää alas, ei pöytäliinaa, vain kertakäyttö astioita. Suklaalähde, joka on synttäreiden lähes keskipiste, kielletttiin myös. Ilmoitin tytön äidille että olen järjestämässä juhlia omalle tytölleni, en hänen pikkuiselleen, eli jos 6v repii pöytäliinat ja koristeet alas ja eikä kestä nähdä jotain herkkuja, niin äiti joko tulee mukaan vahtimaan häntä tai hän jää kotiin. Tämä äityli suuttui ja lopulta kumpikaan siskoksista ei tullut.
Meillä oli sillä lailla joskus vuosia sitten, että naapurin lapsen laittamassa synttärikutsussa luki, että Huom! Myös xxxx:lle (pikkuveli) lahja.
Meidän kummilapsen synttärit on aina olleet yhteisjuhlat ja päivänsankareita on useampi perheenjäsen = useampi lahja, kiitos! Harmi että tämä kostautuu sille meidän kummilapselle, kun jos olemme varanneet hänen synttärilahjaksi vaikka 40 € mutta joudumme siitä ostamaan myös 3 muun ihmisen lahjat, niin kukin sitten saa sitten 10 € lahjan... Ollaan vielä ristiin kummeja ja heillä on aina vaikeuksia päästä meille kummilapsensa synttäreille vaikka sama matka kumpaankin suuntaan on. Eli tilanne on monta vuotta ollut jo se että meidät kutsutaan heille, viedään 4 lahjaa ja sitten kun olisi vastavuoroisuuden aika ja heidät on kutsuttu meille juhlimaan, ei nyt oikein mitenkään aikatauluihin sovi, tai sitten tulevat koko perheenä (ja heitä on paljon!) ja tuovat 5 € kynttilän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omistan perityn autiotilan. Metsää ja pusikkoa on sen verran, että olen helposti tehnyt vapaa-ajan harrastuksena polttopuut omaan käyttöön. Jo keväällä arvasin, että polttopuulle saattaa olla tarvetta ensi talvena. Ehdotin keväällä ja kesällä useammalle sukulaiselle, työkaverille jne. halkotalkoita. Pari tehokasta viikonloppua, ja saisivat viedä kaikki puut mitä tekevät. Minä olisin saanut pihapiiriä siistimmäksi, ja kaverit polttopuuta. Kukaan ei ehtinyt, ei ollut tarvetta, lomat kuulema käytetään lepäämiseen jne.
Arvatkaapa paljonko on puhelin soinut nyt syksyllä? Lähes kaikki ketä pyysin talkoisiin on soitellut ja kysellyt ilmaista polttopuuta. Olen kuulema luvannut sellaista :D. Yksi olisi tullut lokakuun alussa mielellään talkoisiin, tekemään ensi talveksi puuta. Suuttui kun naureskelin, että nyt on kyllä liian myöhäistä, mutta kevättalvella sitten seuraavan talven puita tekemään...
Meillä mies ehdotti kavereilleen, että tulevatko meidän mökille auttamaan puuhommissa (n. 4 tuntia), niin vietetään samalla poikien viikonloppu mökillä saunoen, paljussa rentoutuen ja kalastaen veneellämme. Ei kuulemma kiinnostanut puita tehdä, mutta sauna, palju ja kalastus olisivat sopineet. Mies totesi että antaa olla, teimme miehen kanssa puut itse ja käytimme ne itse saunaan ja paljuun
Sille joka alapeukutti tätä, tiedoksi että valitettavasti sauna ja palju (ja mökki) tarvitsevat puuta lämmetäkseen, joten puuta on tehtävä, jos niistä haluaa nauttia. Mielellään olisivat tulleet vain oleskelemaan ja pitämään hauskaa, mutta kun se ei mökillä vaan toimi niin.
No voittehan te mökin omistajat tehdä ne puut yms. ihan itse. Eihän ne vieraille kuulu ja kun eivät halua sellaista tehdä niin se on niin eikä siitä voi heitä moittia.
Mitä itse tuumaisit jos saisit kutsun toisen ihmisen juhliin ja siellä pitäisi ensin siivota juhlapaikka ja kattaa ja laittaa paikat kuntoon kun ei se niin mene että tullaan vain rentoutumaan?!Tuossahan oli ihan reilusti kyse talkoista , jossa 4 tunnin työ olisi palkittu mökki viikonlopun saunomisilla , paljulla ja kalastelulla. Ja vaikka ei mainittukaan , niin varmaan olisi tarjottu ruuat myös jne.
Oletko koskaan kuullut tällaisista talkoista?
Ne ovat juuri tällaisia, joissa autetaan kaveria .
Kyllä esim hyvin vanhan ihmisen synttärit järjestetään usein talkoilla, kun tämä ei enää itse pysty.
Tietysti asia pitää tehdä etukäteen selväksi, eikä nakittaa hommiin, kun vieras on luullut tulevansa viettämään viikonloppua mökille tai juhliin.Kutsu poikien viikonloppuun ei kyllä ole talkoot.
En minäkään menisi toisten mökille mihinkään ilmaistyöhön, ja palkinnoksi pääsee oikein saunaan. Juu ei kiitos!Kyllä meillä ainakin on poikien mökkiviikonlopulla joskus ryypiskelty ja saunottu, joskus ryypiskelty, saunottu ja asennettu puomi ja joskus ryypiskelty, saunottu ja maalattu mökki. Joskus kaveria autetaan tuollakin tavalla. Isommat remontit ja muut ovat sitten erikseen, yleensä ammattilaisen hommia. Ei kaikki ole vain pelkkää saamista. Voi olla, että itse joskus tarvitset talkooapua. Talkoothan ovat vapaaehtoisia.
Tämä on juuri se pointti, että talkoot on vapaaehtoisia. Sinne tulee ne jotka haluaa puuhailla. Esim itse kerrostaloasukkina rakastan kaikkea mökkipuuhaa ja olen ensimmäisenä mukana puutalkoissa eikä se kuuluisa huussin tyhjennyskään saa karkaamaan.
Jos ei kaveripiiristä löydy vapaaehtoisia 4h puusavottaan, ei voi loukkaantua kun ihana mökkisauna ei kelpaa palkaksi. Talkoot on vapaaehtoisia. Näillä ihmisillä voi olla kotonaan jo tarpeeksi puunkantoa ja haluavat vapaa-aikanaan rentoutua. Silloin tehdään itse tai ostetaan apua rahalla jos ei itse jakseta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin järjestämässä tyttöni 10v. kaverisynttäreitä ja yhden luokkakkaverin äiti vastasi että heidän tyttönsä pääsee synttäreille, mutta että pikkusisko tulee myös. Hän siis ilmoitti että kutsutun tytön lisäksi tulee tämän 6-vuotias sisko, koska muuten pikkusisko tuntee itsensä syrjityksi. No, ajattelin ettei yksi pienempi haittaa, itselläkin on 5- ja 7- vuotiaat kotona.
Seuraavaksi alkoi tulla listaa mitä meillä ei saa olla: Ei tiettyjä karkkeja, ei poppareita, ei koristeita jotka roikkuvat tai voi muuten vetää alas, ei pöytäliinaa, vain kertakäyttö astioita. Suklaalähde, joka on synttäreiden lähes keskipiste, kielletttiin myös. Ilmoitin tytön äidille että olen järjestämässä juhlia omalle tytölleni, en hänen pikkuiselleen, eli jos 6v repii pöytäliinat ja koristeet alas ja eikä kestä nähdä jotain herkkuja, niin äiti joko tulee mukaan vahtimaan häntä tai hän jää kotiin. Tämä äityli suuttui ja lopulta kumpikaan siskoksista ei tullut.
Meillä oli sillä lailla joskus vuosia sitten, että naapurin lapsen laittamassa synttärikutsussa luki, että Huom! Myös xxxx:lle (pikkuveli) lahja.
Meidän kummilapsen synttärit on aina olleet yhteisjuhlat ja päivänsankareita on useampi perheenjäsen = useampi lahja, kiitos! Harmi että tämä kostautuu sille meidän kummilapselle, kun jos olemme varanneet hänen synttärilahjaksi vaikka 40 € mutta joudumme siitä ostamaan myös 3 muun ihmisen lahjat, niin kukin sitten saa sitten 10 € lahjan... Ollaan vielä ristiin kummeja ja heillä on aina vaikeuksia päästä meille kummilapsensa synttäreille vaikka sama matka kumpaankin suuntaan on. Eli tilanne on monta vuotta ollut jo se että meidät kutsutaan heille, viedään 4 lahjaa ja sitten kun olisi vastavuoroisuuden aika ja heidät on kutsuttu meille juhlimaan, ei nyt oikein mitenkään aikatauluihin sovi, tai sitten tulevat koko perheenä (ja heitä on paljon!) ja tuovat 5 € kynttilän.
En uskalla enää kysyä kummilapsen lahjatoiveita, kun tulee lahjatoive myös sisarukselle. Ja molemmille 30€ lahja. Joo budjettini ei kaadu 60 euroon, mutta kun on vielä sukulaislapset ja pari muutakin kummilasta. Kaikille kun ostaisi 30€ lahjan niin ei 200€ riittäisi, sitten vielä muut joulun kulut päälle.
Vierailija kirjoitti:
"Lapselliset" ex-kaverit piti lapsettomia bile automaatteina. Ja siitä suututtiin jos elämässä on muuta kun baarissa juokseminen. Ei saanut perjantaisin edes töiden jälkeen lenkillä olla rauhassa, kun hirveä kitinä. Nykyään luuri kiinni pe-la.
Huomasin saman kun kaverit alkoivat saamaan lapsia. Itse olen vapaaehtoisesti lapseton sinkkuihminen. Kun lapset oli isovanhemmilla niin alkaa puhelin piipittää viestiä että nyt olisi tilaisuus lähteä "radalle" yökerhoon ja pitkästä aikaa bilettää oikein pitkän kaavan mukaan niin kuin ennen tehtiin.
Olin 35v, lopettanut yökerhoissa ravaamisen varmaan 10 vuotta aiemmin ja muutenkin elämä pyöri ihan muunlaisten asioiden ympärillä kuin "radalla" käymisen. Tämä oli vaikea näiden perheellisten ymmärtää ja vänkäsivät ja piinasivatt kun oli nyt niin ainutlaatuinen tilaisuus kun ovat kerrankin lapsivapaalla. "Ei" tuntui olevan täysin tuntematon sana. Mikään muu tekeminen ei heille kelvannut, konsertit, patikointi luonnossa, edes rauhallisessa pubissa istuskelu ei ollut vaihtoehto.
Ihan kuin olisivat kuvitelleet ettei perheettömän sinkun elämä etene olleenkaan, vaan ollaan samanlaisia bilehileitä kuin parikymppisenä. Ei olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Lapselliset" ex-kaverit piti lapsettomia bile automaatteina. Ja siitä suututtiin jos elämässä on muuta kun baarissa juokseminen. Ei saanut perjantaisin edes töiden jälkeen lenkillä olla rauhassa, kun hirveä kitinä. Nykyään luuri kiinni pe-la.
Huomasin saman kun kaverit alkoivat saamaan lapsia. Itse olen vapaaehtoisesti lapseton sinkkuihminen. Kun lapset oli isovanhemmilla niin alkaa puhelin piipittää viestiä että nyt olisi tilaisuus lähteä "radalle" yökerhoon ja pitkästä aikaa bilettää oikein pitkän kaavan mukaan niin kuin ennen tehtiin.
Olin 35v, lopettanut yökerhoissa ravaamisen varmaan 10 vuotta aiemmin ja muutenkin elämä pyöri ihan muunlaisten asioiden ympärillä kuin "radalla" käymisen. Tämä oli vaikea näiden perheellisten ymmärtää ja vänkäsivät ja piinasivatt kun oli nyt niin ainutlaatuinen tilaisuus kun ovat kerrankin lapsivapaalla. "Ei" tuntui olevan täysin tuntematon sana. Mikään muu tekeminen ei heille kelvannut, konsertit, patikointi luonnossa, edes rauhallisessa pubissa istuskelu ei ollut vaihtoehto.
Ihan kuin olisivat kuvitelleet ettei perheettömän sinkun elämä etene olleenkaan, vaan ollaan samanlaisia bilehileitä kuin parikymppisenä. Ei olla.
Niin tuttua. Sitten suututaan eikä mikään muu yhteinen tekeminen kelpaa.
Muutettiin rivitaloon ja pihassa oli edellisen asukkaan jättämä aitaverkkorakennelma, jolla oli koiransa pitänyt takapihalla. Jonkin ajan kuluttua eräs naapuri pyyti - tai lähinnä ilmoitti - saada aidan, sillä perusteella että edellinen asukas oli luvannut tuon aidan heille, että he ottavat sen siitä kunhan lumi sulaa, se varmasti passaa meille. Oli vähän epäilyttävän oloinen tieto tuo, mutta naapurisovun merkeissä en ruvennut vastustelemaan tai selvittämään asiaa edelliseltä asukkaalta, kun ei meillä tuolla aidalle akuuttia tarvetta ollut ja kaupastahan noita saa. Aita lähti pihaltamme keväällä ja jo pian kesällä se oli rullailtuna jätekatoksen taakse (rajoittuu metsikköön niin sinne on hyvä "unohtaa"). Oli ilmeisesti hetken yrittänyt kaupitella sitä tuloksetta, eikä sitten kai kehdannut enää kysyä haluammeko sen takaisin, vaan kantoi sen jonnekin mistä emme sitä muka hoksaisi.
Yksi rivitalonaapuri oli kovin kiinnostunut muiden asioista ja kerran hän tuli ovelle kylpytakissaan, kun ulko-ovensa oli muka noin vain pamahtanut kiinni hänen käydessään tupakalla, eikä avaimia ollut mukana. Hän sanoi että voi varmaankin tulla meille lämmittelemään ja odottamaan siksi aikaa kunnes huoltomies ehtisi paikalle avaamaan oven. Kieltäydyin yllätysvisiitistä kun ei oltu enempiä tekemisissä muutenkaan, mutta lupasin kyllä soittaa huoltomiehen paikalle. Lupasin myös avata lämpimän saunarakennuksen oven, jossa hän voi odotella ja jonne voin tuoda vaikkapa kahvikupposen jos maistuu. Niin kylmä ei sitten ollutkaan, että hän olisi sinne mennyt, vaan seisoi pakkasessa kuin mielenosoituksellisesti täristen kunnes huoltomies saapui. Mainittakoon, että ulko-ovet olivat niin raskaita ja lukot eivät olleet herkkiä eikä ovissa ollut sitä palautusjousta tms. eli vahingossa ne eivät menneet kiinni - ei vaikka tuulisi - vaan pikemminkin voimaa käyttäen ne oli painettava kiinni. Se pettymys ja kihisevä katse oli kyllä mieltä lämmittävää, kun hänen suunnitelmansa päästä katsomaan mitä seinän takana on, ei toteutunutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Olin luvannut lasten sängyn ilmaiseksi siskoni pojalle aikoja sitten. Olimme menossa kylään heille 130 km päähän ja juuri pakanneet kamamme ja valmiina lähtöön. Sisko soitti, että tuokaa se sänky nyt samalla.
Ei onnistunut, koska sänky oli vintillä kokonaisena, meitä 4 henkeä matkaan lähdössä ja koko systeemi ei olisi mahtunut mukaan mitenkään palasinakaan. Henkilöauto kun oli. Tuloksena suuttunut sisko ja kaunan kanto tähän päivään saakka.
Tommoset sisarukset on meitsille pelkkää ilmaa. Kas kun minä en ole mikään masokisti. Riidelkööt keskenään. En ole koskaan ymmärtänyt mix joku roikkuu tommosissa häiriköissä.
Vierailija kirjoitti:
Kaveri otti hankalassa elämäntilanteessa minusta irti kaiken hyödyn, mutta heti kun päivä alkoi paistaa, lopetti yhteydenpidon. Jep.
Samat sanat. Sama kokemus. Kuinka paljon noita tyyppejä onkaan. Ihan vaan Infoksi ja Varoitukseksi muille Hyväx käytetyille!
Vierailija kirjoitti:
Hankimme perheelle kaksi koiranpentua, sekarotuiset nartut vahinko pentueesta, mutta molemmat vanhemmat tiedossa joten tiedämme suurin piirtein minkä kokoisia tulevat olemaan aikuisina. Naapurimme äimistyi kun kuuli etteivät koiramme ole puhdasrotuisia ja ehdotti että puhuu tuttunsa kanssa ja saa meille hyvällä hinnalla rotupennut, niin voimme sitten lopettaa sekarotuiset rakkimme.
Vuosikymmenien kokemuksella voi sanoa että sekarotuiset On terveitä ja rotukoiria joutuu käyttämään turhan usein eläin lääkärillä ja se maksaa eikä vähän maksakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla taas päin vastoin. Kaverit lapsettomia ja joka viikko pitäisi olla notkumassa baareissa, eikä kukaan tajua, että se kuuden herätys on joka päivä riippumatta siitä, mihin aikaan on sänkyyn kömpinyt. Mikseivät lähde meidän kanssa leikkipuistoon, metsään, uimarannalle, uimahalliin Ei. Baariin pitäisi päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla taas päin vastoin. Kaverit lapsettomia ja joka viikko pitäisi olla notkumassa baareissa, eikä kukaan tajua, että se kuuden herätys on joka päivä riippumatta siitä, mihin aikaan on sänkyyn kömpinyt. Mikseivät lähde meidän kanssa leikkipuistoon, metsään, uimarannalle, uimahalliin Ei. Baariin pitäisi päästä.
Kuulostaa että tarvitset ehkä äitikavereita. Olen tuo bilettäjävanhempiin kyllästynyt, mutta en minäkään kovin useasti jaksa lähteä leikkipuistoon tai uimahallin vahtimaan lapsia. Silloin mennään niin lasten ehdoilla, pitää miettiä mitä voi puhua ja lapset on kaikessa ykkösprioriteetti, kuten kuuluukin olla.
Vapaa-aika on vähäistä ja mielummin lähden aikuisten kesken vaikka kahville tai lenkille.
Mies on sähköasentaja ammatiltaan, arvatkaa vaan paljon on kyselyitä tulla tekemään sitä ja tätä ja toki ilmaiseksi tai jollain pullo viskiä kaapista palkalla. Matkat, työkalut ja tarvikkeethan ei mitään toki maksa ja vapaa-aikakin on kiva käyttää ilmaistöissä.