Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11856)

Vierailija
9201/11856 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjensimme anopin kuolinpesän ja toimme tavarat meille odottamaan tarkempaa lajittelua ja sovimme miehen veljen kanssa että katsotaan rauhallinen hetki hautajaisten jälkeen niin hän tulee meille perheineen ja jaetaan tavarat niin että jokainen saa jotakin mitä haluaa ja mitä lahjoitetaan seurakunnan kirppikselle jne.  

Mutta se härski puoli asiassa: naapurimme kuuli tavaroista ja tuli meille muka surunvalittelu käynnille, mutta lopulta sai kysyttyä voiko hän vilkaista jäämistöä? Ihmettelin miksi ja vastaus oli että "ihan mielenkiinnosta vain". Näytin hänelle huvikseni paria maljakkoa ja ne olivat kuulemma vain "tiimari laatuisia", mutta hän voi maksaa muutaman euron kun on nätin näköisiä. Voitte googlata Wirkkalan Kanttarellin ja Tynelin isoimman Aurinkopullon... Kerroin jo käyneeni lasitavaraa läpi ja että Google Lens on varsin näppärä apu. Naapuri meni punaiseksi ja häipyi varsin hiljaisena.  Kuulin sitten että oli yrittänyt huijata muiltakin arvo tavaroita samalla tekniikalla ja hamstraa koko ajan tavaraa jota sitten myy kirppiksellä ja netissä.

Vierailija
9202/11856 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen voinut tän jo kirjoittaa ketjun alkupuolelle, mutta tosi juttu vaikkei uskois: myimme omakotitalon, saimme 30 000 euroa voittoa. Anopin mielestä puolet voitosta olisi tarvinnut antaa miehen siskolle. Perustelu: viimeisessä leposijassa ei ole taskuja

Ihan itse sijoitettiin rahat seuraavaan asuntoon

Eli te ette oikeasti voittaneet mitään, koska sen seuraavan asunnon hinta oli noussut samassa suhteessa ja jopa absoluuttisesti enemmän kuin se teidän "voittonne".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9203/11856 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulaisten nakittaminen lemmikkieläinten hoitajaksi ilmaiseksi, jotta pääsee itse aina matkoille. Röyhkeä tyyppi jolla olisi kyllä rahaa maksaa.

Näihin ei saa suostua kertaakaan. Ei siis kertaakaan!!!! Kyllä menee jakeluun siinä noin kymmenennellä kerralla. Yleensä välit säilyy vaikka nurinaa voi tulla.

Itsekin viemme lemmikit eläinhoitolaan. Ei tulisi mieleenkään kiusata ihmisiä moisella!

Vierailija
9204/11856 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dille dong kirjoitti:

Sain sukulaiselta kutsun lapsensa ammattkoulun valmistujaisjuhliin, ilmoitin että en pääse tulemaan niin tuli viesti mihin tilinumeroon voin maksaa lahjan.

Mielestäsi siis lahja annetaan vain, jos osallistutaan juhliin?

Jos on vieraampi sukulainen, niin sitten näin. Läheisemmät erikseen.

Eli lahja on vain sun tapasi maksaa juhlien tarjoiluista eikä suinkaan muistaa ja palkita esim ammattiin valmistunutta vuosien ahkerasta työstä?

Herranen aika, eihän kotijuhlien tarjoilusta pidä maksaa, vaan juhlanpitäjä kiittää tarjoilulla vieraita siitä, että nämä ovat viitsineet tulla paikalle juhlistamaan juhlittavaa.

Mikäli kutsussa on tilinumero, en taatusti osallistu rahastustilaiauuteen. Juhlat kustannetaan itse, ja vieraat antavat, mitä haluavat.

Saat ruokaa.

Annat lahjaksi rahaa.

Et maksanut ruoasta.

Rahat kuitenkin menivät tilaisuuden kulujen peittämiseksi.

Käytännössä siis maksoit ruoasta.

Vierailija
9205/11856 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapurimme tapasi yrittää tyrkätä meille vanhat huonekalunsa, kun hankkivat uusia eivätkä viitsineet viedä kierrätykseen.

Kuulemma hyvällä vaan, jos tarvitaan. No ei tarvita, eikä mahdu.

Yrittivät antaa ruokapöytää meille ilmaiseksi. Kävin sanomassa itse, että teillä on peräkärry pihalla, viette ne turhat tavarat minne viette, tää ei oo mikään kierrätyskeskus.

Työkaveri kertoi, että sukulaiset tuo hänen äitinsä mökille tuliaisina vanhoja huonekaluja (pois uusien tilalta) ja tämä työkaveri sitten kuljettaa ne mökiltä lähimmälle jäteasemalle,. Mikään puhe ei auta ja pitkä matka palauttaa kotiovellensa.

Itse varastoisin ne viikoksi ulos ja kun ovat kunnolla Suomen kesäsäissä kostuneet ja mehustuneet, vuokraisin peräkärryn ja ajelisin kierroksen, jättämättä nämä kalusteet "lahjoittajien" kotioville.

Vierailija
9206/11856 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen voinut tän jo kirjoittaa ketjun alkupuolelle, mutta tosi juttu vaikkei uskois: myimme omakotitalon, saimme 30 000 euroa voittoa. Anopin mielestä puolet voitosta olisi tarvinnut antaa miehen siskolle. Perustelu: viimeisessä leposijassa ei ole taskuja

Iso virhe! Anopille tai muille sukulaisille ei saa koskaan kertoa, jos jostakin on tullut rahaa. Sen jakajat ovat heti käsi ojossa paikalla.

Minun anoppi ja appi maksoivat talomme lainat, jotta pystyin jäämään velattomaan taloon lapsen kanssa kun tuli ero heidän pojastaan, joka on siis lapsen isä.

No tuohan kertoo miks alunperin menit naimisiin sen kans. Rahaa riittää suvussa.

Mun mielestä tuo kertoo siitä että talossa asuu pidetty miniä ja lapset.

Ja silti eivät saaneet pidettyä häntä miniänä.

Vierailija
9207/11856 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex-naapurini oli muuttamassa. Hän oli työtön eli kaiket päivät aikaa. Muuttoajankohta oli ollut tiedossa ainakin kuukauden. 

Muuttopäivä oli maanantai ja sunnuntai-iltana klo 18 hän soitti minulle ja sanoi, että sinun on PAKKO tulla auttamaan kun hän ei millään saa yksin pakattua kaikkea huomiseen mennessä.

En mennyt. Jos olisi ilmoittanut aiemmin päivällä tarvitsevansa apua, olisin mennytkin mutta minulla oli illalle muita suunnitelmia. Hänellä jäi yleensäkin kaikki asiat viime tippaan. 

Muuton pakkaamista ei välttämättä voi aloittaa kuukautta aikaisemmin. Ainakin jos meinaa käyttää tavaroitaan.

Vierailija
9208/11856 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini järjesti eläkkeellä olevan sukulais naisen kysymättä minulta avukseni, kun ranteeni leikkattiin. Sanoin heti, että en tarvitse apua, enkä varsinkaan tämän henkilön toimesta. No, äitini oli käymässä ja päästi hänet sisään. Tämä eläkeläinen aloitti penkomalla läpi kaikki kaapit ja laatikot, suuttui kun kielsin kaivamasta ja sekoittamasta vaatteitani yms. Oli heittämässä roskiin leikkauskipuun saamiani kipulääkkeitä, koska eihän kukaan niin vahvoja tarvitse. Yritti järjestää keittiötäni niinkuin hänellä kaikki on ja aikoi heittää pois ne ruoka-tarvikkeet joita HÄN ei tarvinnut tai osannut käyttää.  

Äitini oli tässä vaiheessa jo lähtenyt ja kun olin menossa vessaan, niin sukulainen yritti tulla mukaan. Käskin hänen häipyä ja lopulta jo soitin hätäkeskukseen että asunnossani on henkilö, joka ei suostu poistumaan. Onneksi poikakaverini tuli paikalle ja on sen verran karskin näköinen että tämä kaappien kaivaja pelästyi ja poistui. Emme asu vielä yhdessä poikakaverini kanssa ja olimme sopineet että hän tulee luokseni heti kun voi.

Sain sitten useamman sukulaisen vihat niskaani kun en suostunut tämän eläkeläisen "avustettavaksi" eikä hän päässyt kertomaan mitä kaikkea hän teki minun vuokseni.  Tämän eläkeläisen elämää olisi kuulemma niin paljon piristänyt, jos hän olisi saanut tuntea itsensä tarpeelliseksi. Kun vastasin että tavaroideni kaivaminen ja pyrkiminen vessaan yhtä aikaa kanssani ei ole auttamista, niin suurin osa ei tietenkään uskonut hänen tehneen niin. Kiitokseksi asuntoni sekoittamisesta hän pani liikkeelle huhuja että olen lääkkeiden väärinkäytttäjä ja poikaystäväni on sen näköinen että varmaan pahoipitelee jokaisen vastaantulijan.

Kuka niitä lääkkeitä nyt roskiin menee laittamaan!? :O

Vierailija
9209/11856 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri pyysi pesemään ison talonsa ikkunat 30 eurolla. Kuulema samalla voi jutskata ja kahvitella. Kieltäydyin ja ilmoitin voivani tullla ihan jutskaamaan ilman ikkunan pesuakin.

Olisit ottanut rahat, pessyt yhden ikkunan, todennut, että tähän riitti rahat tällä kertaa ja lähtenyt kotiin.

Vierailija
9210/11856 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on pakettiautoilijalla kavereita, niin arvatkaa kuinka paljon kavereita on huoltoyrittäjällä jolla on Hiluxissa lumiaura... 

Mun miehellä ja kaverillaan on sellainen kahden miehen huoltoyhtiö, tekevät mm. pihojen lumitöitä talvella ja puutarhahommia kesällä.  Asumme kuuden perheen paritaloyhtiössä, jonne yhtiökokous on raha säästääkseen päättänyt olla hankkimatta huoltoyhtiön palveluja, lumityöt tehdään "talkoilla ja kukin vastaa omistaan". Mies tekee meidän lumityöt sillä Hiluxilla, ennen kun lähtee töihin ja se herättää närää. Pitäishän sen nyt koko piha hoitaa ilmaiseksi kun on työkalut ja kaikki. Yks rouva haluais että mieheni lähtisi töihinsä samaan aikaan kuin hän, ja ajaisi hänen työpaikkansa kautta että saisi ajaa aurattuja jälkiä töihin. 

Mies on kieltäytynyt hoitamasta talonyhtiön lumitöitä ilmaiseksi, koska se olisi pois hänen maksavilta asiakkailtaan ajankäytön osalta. Joka yhtiökokouksessa tämä on tapetilla ja hänellä on aina kohtuuhintainen tarjous millä hinnalla sitoutuisi tekemään lumityöt, mutta aina se katsotaan kalliiksi kun "tekee se omansakin ilmaiseksi". Ja toki moni kaverikin on esittänyt että mies voisi "ohikulkiessaan vähän töniä" lumikasoja. 

Eräs ystäväni joutui sairaalaan just siinä, kun oli ne pahimmat lumikelit tällä talvella. Kotiutumisen jälkeenkin on toipilas pitkään.  Sille mies kävi pyytämättä ja ilmaiseksi tekemässä lumityöt kadulta ovelle, että taksi pääsee pihaan eikä tarvitse toipilaana kolata. Kaveri kiitti "auratonttua" Facessa ja siitä seurasi kateellisten marmatusta siitä miten epäreilua on että toisille tehdään lumityöt ja toisille ei.

Riittää muuten sekin, että omistaa pakettiauton. Jono sukulaisia vähän väliä pyytämässä sitä lainaksi milloin minkäkin kuljettamiseen. 

Pakettiauto on metka juttu.

Et ole koskaan omistanut pakettiautoa.

Et ole kertonut kenellekään aikovasi ostaa pakettiauton.

Menet ostamaan pakettiauton.

Ajaessasi kotiin, puhelin soi ja joku tutun tuttu kertoo kuulleensa, että sullahan on pakettiauto, että et millään ehtis jeesimään muutossa huomenna?

Vierailija
9211/11856 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaakko K:n viesti ilmiannettu. Koeta jätkä olla edes hauska, kun fiksuutta ei löydy.

Ketä Jaakko K?

Jaakko Kolmonen, se kokki vai?

Ilmianna itsesi, kyylä.

Mistäpä sinä sitä tietäisit, kun Jaakko K:n törkyviesti poistui ilmiannostani. Tein ketjusta paremman sinullekin, ei tarvitse kiittää, mutta älä sentään hyvästä teosta kyyläksi nimittele.

Vierailija
9212/11856 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on pakettiautoilijalla kavereita, niin arvatkaa kuinka paljon kavereita on huoltoyrittäjällä jolla on Hiluxissa lumiaura... 

Mun miehellä ja kaverillaan on sellainen kahden miehen huoltoyhtiö, tekevät mm. pihojen lumitöitä talvella ja puutarhahommia kesällä.  Asumme kuuden perheen paritaloyhtiössä, jonne yhtiökokous on raha säästääkseen päättänyt olla hankkimatta huoltoyhtiön palveluja, lumityöt tehdään "talkoilla ja kukin vastaa omistaan". Mies tekee meidän lumityöt sillä Hiluxilla, ennen kun lähtee töihin ja se herättää närää. Pitäishän sen nyt koko piha hoitaa ilmaiseksi kun on työkalut ja kaikki. Yks rouva haluais että mieheni lähtisi töihinsä samaan aikaan kuin hän, ja ajaisi hänen työpaikkansa kautta että saisi ajaa aurattuja jälkiä töihin. 

Mies on kieltäytynyt hoitamasta talonyhtiön lumitöitä ilmaiseksi, koska se olisi pois hänen maksavilta asiakkailtaan ajankäytön osalta. Joka yhtiökokouksessa tämä on tapetilla ja hänellä on aina kohtuuhintainen tarjous millä hinnalla sitoutuisi tekemään lumityöt, mutta aina se katsotaan kalliiksi kun "tekee se omansakin ilmaiseksi". Ja toki moni kaverikin on esittänyt että mies voisi "ohikulkiessaan vähän töniä" lumikasoja. 

Eräs ystäväni joutui sairaalaan just siinä, kun oli ne pahimmat lumikelit tällä talvella. Kotiutumisen jälkeenkin on toipilas pitkään.  Sille mies kävi pyytämättä ja ilmaiseksi tekemässä lumityöt kadulta ovelle, että taksi pääsee pihaan eikä tarvitse toipilaana kolata. Kaveri kiitti "auratonttua" Facessa ja siitä seurasi kateellisten marmatusta siitä miten epäreilua on että toisille tehdään lumityöt ja toisille ei.

Riittää muuten sekin, että omistaa pakettiauton. Jono sukulaisia vähän väliä pyytämässä sitä lainaksi milloin minkäkin kuljettamiseen. 

Jopa se piisaa, että on ylipäätään auto, niin jo on pe*saukisia kinuamassa kyytiä sinne sun tänne. Ja tarjotut korvaukset on mallia "kahvit ABC:llä" - harmi vaan, että kovinkaan moni normi-auto ei kyllä montaa metriä kulje 1,5 desilitralla kahvia.

Ajaisin ABCille ja parkkeeraisin auton bensapumpun viereen.

"Tankkaa sä auto, mä käyn sisällä kahvilla".

Vierailija
9213/11856 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iso virhe! Anopille tai muille sukulaisille ei saa koskaan kertoa, jos jostakin on tullut rahaa. Sen jakajat ovat heti käsi ojossa paikalla.

Minun anoppi ja appi maksoivat talomme lainat, jotta pystyin jäämään velattomaan taloon lapsen kanssa kun tuli ero heidän pojastaan, joka on siis lapsen isä.

No tuohan kertoo miks alunperin menit naimisiin sen kans. Rahaa riittää suvussa.

Pojalla ei tietysti ollut mitään osuutta siihen, että ero tuli. Mutta erosta huolimatta ex miniä tuntuu olevan pidetty ja isovanhemmat haluavat pitää huolta lapsenlapsistaan. Fiksu appi ja anoppi.

Pakko sanoa, että kommenttisi on yksi tämän keskusteluketjun typerimmistä.

Oletko kateellinen nyksä? Vai lapsenlapsistaan erotettu exanoppi?

Vierailija
9214/11856 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapurini, ystäväni (on edelleen).

Meillä on tapana käydä yhdessä lauantaisin kaupassa (meillä auto, hänellä ei). Yleensä käymme klo 12-15. Yhtenä lauantaina oli sitten lapseni kaverisynttärit klo 17. Sanoin, että pitää mennä jo aamupäivällä kauppaan ja niin tehtiinkin. Hän oli hyvin tietoinen juhlista, koska ostelin sipsiä, limuja ym.

Sitten klo 16.55 soi puhelin. Naapuri soittaa ja ilmoittaa, että pitää lähteä uudelleen kauppaan, koska hän unohti ostaa jotain tärkeää (ei suostunut sanomaan mitä, varmaan tupakkaa). Vastasin, etten todellakaan voi lähteä - meille oli tullut pari vierasta ja lisää oli tulossa. Hänen mielestään mieheni voisi vahtia juhlijoita. No mieheni oli lähtenyt juhlia karkuun. Sitten sanoi, että ne pärjää keskenään. Vastasin, ettei pärjää, en aio ottaa riskiä, että kakkukynttilästä syttyy tulipalo - ja sitä paitsi HALUAN olla mukana juhlassa enkä kuskaamassa häntä kauppaan. Viimein uskoi "täytyy sitten mennä bussilla"

Toinen kerta: en uskalla ajaa kaupanparkkihalliin jouluaatonaattona koska on rysis. Silloin mieheni lähtee mukaan. Soitin naapurille aamupäivällä, että lähdemme kauppaan nyt - tahtooko mukaan. Ei tahtonut.

Sitten hän soittaa klo 16: nyt hän voisi mennä kauppaan. Silloin oli jo huono kelikin ja vielä pahempi rysis. En lähtenyt.

Mikä kauppa on auki jouluaattona klo 16?????

- - -

Onko maailma todella muuttunut kuudessa vuodessa niin paljon, ettei nyt kuulosta mitenkään kummalliselle, jos kauppa olisi auki jouluaattona klo 16...?

Vierailija
9215/11856 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pojalla ei tietysti ollut mitään osuutta siihen, että ero tuli. Mutta erosta huolimatta ex miniä tuntuu olevan pidetty ja isovanhemmat haluavat pitää huolta lapsenlapsistaan. Fiksu appi ja anoppi.

Et siis huomaa minkälaista valtapeliä kulissien takana on ollut? Pidetään miniä otteessa kiitollisena ja sitä kautta palveluautomaattina. Kerrotaan kylillä, miten "me siitä miniästä ja lapsista pidetään huolta, vaikka se semmosen tempun teki".

Oletko ikinä itse kokenut samaa?

Miltäs omat typerät oletuksesi tuntuvat tässä valossa?

Vierailija
9216/11856 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et siis huomaa minkälaista valtapeliä kulissien takana on ollut? Pidetään miniä otteessa kiitollisena ja sitä kautta palveluautomaattina. Kerrotaan kylillä, miten "me siitä miniästä ja lapsista pidetään huolta, vaikka se semmosen tempun teki".

Voi olla valtapeliä. Tai ei ole.

Sitähän me ei kumpikaan tiedetä.

Tiedämme vain, että tämä eix miniä on tyytytyväinen tilanteeseen. Ei viestitä lainkaan olevansa kieron valtapelin uhri.

Miltä sinun typerä oletuksesi tuntuu tässä valossa?

Vierailija
9217/11856 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla valtapeliä. Tai ei ole.

Sitähän me ei kumpikaan tiedetä.

Tiedämme vain, että tämä eix miniä on tyytytyväinen tilanteeseen. Ei viestitä lainkaan olevansa kieron valtapelin uhri.

Miltä sinun typerä oletuksesi tuntuu tässä valossa?

Eix miniälle ei ole vielä valjennut totuus. Taudin kuvaan kuuluu, että ensin ollaan mielin kielin ja kiedotaan toinen köysiin niin, että tämä ei edes tajua sitä ja sitten kun alkaa tulla täyslaidallista, niin siitä ei sitten niin vain irtaudutakkaan.

Vierailija
9218/11856 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini järjesti eläkkeellä olevan sukulais naisen kysymättä minulta avukseni, kun ranteeni leikkattiin. Sanoin heti, että en tarvitse apua, enkä varsinkaan tämän henkilön toimesta. No, äitini oli käymässä ja päästi hänet sisään. Tämä eläkeläinen aloitti penkomalla läpi kaikki kaapit ja laatikot, suuttui kun kielsin kaivamasta ja sekoittamasta vaatteitani yms. Oli heittämässä roskiin leikkauskipuun saamiani kipulääkkeitä, koska eihän kukaan niin vahvoja tarvitse. Yritti järjestää keittiötäni niinkuin hänellä kaikki on ja aikoi heittää pois ne ruoka-tarvikkeet joita HÄN ei tarvinnut tai osannut käyttää.  

Äitini oli tässä vaiheessa jo lähtenyt ja kun olin menossa vessaan, niin sukulainen yritti tulla mukaan. Käskin hänen häipyä ja lopulta jo soitin hätäkeskukseen että asunnossani on henkilö, joka ei suostu poistumaan. Onneksi poikakaverini tuli paikalle ja on sen verran karskin näköinen että tämä kaappien kaivaja pelästyi ja poistui. Emme asu vielä yhdessä poikakaverini kanssa ja olimme sopineet että hän tulee luokseni heti kun voi.

Sain sitten useamman sukulaisen vihat niskaani kun en suostunut tämän eläkeläisen "avustettavaksi" eikä hän päässyt kertomaan mitä kaikkea hän teki minun vuokseni.  Tämän eläkeläisen elämää olisi kuulemma niin paljon piristänyt, jos hän olisi saanut tuntea itsensä tarpeelliseksi. Kun vastasin että tavaroideni kaivaminen ja pyrkiminen vessaan yhtä aikaa kanssani ei ole auttamista, niin suurin osa ei tietenkään uskonut hänen tehneen niin. Kiitokseksi asuntoni sekoittamisesta hän pani liikkeelle huhuja että olen lääkkeiden väärinkäytttäjä ja poikaystäväni on sen näköinen että varmaan pahoipitelee jokaisen vastaantulijan.

Kuka niitä lääkkeitä nyt roskiin menee laittamaan!? :O

Täysin rajaton mummeli joka ei ole koskaan ottanut muita lääkkeitä kuin aspirinia ja buranaa ja joka on mielestään aina oikeassa ja tietää kaiken paremmin kuin muut.  Jotenkin hän on onnistunut pysymään terveenä koko ikänsä, ei ole koskaan loukannut itseään ja hänen mielestään kaikki kolmio-lääkkeet ovat yhtäkuin huumeita. Unohdin mainita tuossa aiemmin että oli kertonut äiidilleni tekevänsä poliisille ilmoituksen että poikaystäväni on huumekauppias, sillä eihän minulla mitenkään muuten voi olla sellaisia lääkeitä kotonani, sen aikeen äitini oli sentään torpannut. 

Vierailija
9219/11856 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumma että jotkut katsoo kaiken avun pyytämisen "härskiksi toiminnaksi".  Eikö ne ystävät ja sukulaiset ole myös sitä varten että voi apua pyytää. tuntemattomiltako sitä pitäisi kysyä. Tosin  Ei minua haittaa auttaa ihmisiä jos siihen vain pystyn vaikka olisi tuntematonkin, kiitoksella pääsee.  

Vierailija
9220/11856 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ex-naapurini oli muuttamassa. Hän oli työtön eli kaiket päivät aikaa. Muuttoajankohta oli ollut tiedossa ainakin kuukauden. 

Muuttopäivä oli maanantai ja sunnuntai-iltana klo 18 hän soitti minulle ja sanoi, että sinun on PAKKO tulla auttamaan kun hän ei millään saa yksin pakattua kaikkea huomiseen mennessä.

En mennyt. Jos olisi ilmoittanut aiemmin päivällä tarvitsevansa apua, olisin mennytkin mutta minulla oli illalle muita suunnitelmia. Hänellä jäi yleensäkin kaikki asiat viime tippaan. 

Muuton pakkaamista ei välttämättä voi aloittaa kuukautta aikaisemmin. Ainakin jos meinaa käyttää tavaroitaan.

Jos tavaraa on niin vähän että ihan kaikkea tarvitsee viime hetkille asti, ne ehtii pakata itse vaikka muuttopäivän aamuna.