Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11856)

Vierailija
9161/11856 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

15-vuotias ongelmainen lapseni yritti muka-ovelasti kiertää lähisukulaiset, jottei saataisi tietää (yeah right), ja pisti muutamalle tyypille, muunmuassa siskoni ex-miehelle viestin, jossa ensin kysyi mitä kuuluu (ei pidä meistä keheenkään koskaan yhteyttä) ja heti perään muistuttaa, että joulu on tulossa ja nythän saisi black friday-alennuksista edullisesti vaatteita (ne alet oli menneet jo) ja enää ei oikein T-paidalla tarkene ulkona (no ei ollut voinut pärjätä pariin kuukauteen), joten jos voisit joululahjarahat pistää ennakkoon, eli laitatko 120€, kiitos.

A) ei ollut saamassa joululahjarahaa, saati moisia summia per lärvi, varsinkaan näiltä ihmisiltä.

B) sossu ja sijaisvanhemmat (järjestyksessä toiset, joilta oli jo varastanut tuhansia euroja) pitävät huolen hänen vaatetuksesta ja muista tarpeistaan.

C) ei todellakaan mennyt noin huono ja härski yritys läpi, joten tottakai suuttui ja haukkui siskoni juopoksi, kun hän alan ammattilaisena kysyi suoraan, onko rahat menossa päihteisiin vai velkoihin vai päihdevelkoihin, ja siinä sivussa haukkui siskolleni minut narkkariksi, mikä ei voisi olla kauempana totuudesta.

Tämä on viimeisin yritys lapseltani, joka ei kykene empatiaan, on hyvin itsekäs, valehtelee työkseen ja näkee kaikissa muissa syyn, jos hän mukamas tekee väärin, vaikkei siis pidä väärin toimimisena esim. sitä, että varastelee mitä tahansa keneltä tahansa ja on jo aloittanut luottokorttipetokset toisten laskuun. Ei tunne katumusta, suuttuu kyllä helkkaristi kun jää kiinni.

Hain hänelle apua vuosikaudet ennen sijoitusta, eikä näy kukaan muukaan pärjäävän hänen kanssaan, eikä hän ole halukas ottamaan apua vastaan. Raha kyllä kelpaisi, mutta minuun, "maailman huonoinpaan äitiin" ei ole ollut yhteydessä, (eikä vastaa vaan on estänyt mut) enää sen jälkeen, kun en laittanut rahaa hänen laitettuaan ensi kertaa vuoteen viestinä vain tilinumeronsa.

Kärsin tästä tietenkin äitinä valtavasti, onnekseni minulla on vielä jo täysi-ikäinen esikoiseni sekä kuopukseni elämässäni.

Mieheni on hyvin pidetty, eikä syyttä ja häneltä saa aina apua kun pyytää, hänelle tulee itselleen hyvä mieli auttamisesta eikä odota palkkaa tai edes vastapalveluksia.

On kuitenkin onnistunut haalimaan ison kaveripiirinsä mukavien ihmisten joukosta ja kyllä on meillekin apua löytynyt kun on tarvittu.

Mies kävi kaupassa yhdelle kaverille, joka oli koronassa, ja kun taas me oltiin, kävi kaksikin eri kaveria tekemässä ostokset, vaikka oisin voinut myös tilata kaupasta kotiinkuljetuksella.

Ihmettelin hiukan, kun jotkut tässä ketjussa painotti, etteivät autoa lainaa koskaan kellekään - kyllä mä lainaan esim. appiukolle, joka laittoi tiskikoneen kiinni ja miehen kavereille, jotka maksaa bensansa eivätkä hurjastele holtittomasti. Miksei, jos ei ite tarvita? Vaikka auto on yksin mun, miehelläni ei ole edes korttia.

Ei puhettakaan, etteikö mieheni tapetoisi ja maalaisi äitinsä kotia - vaikka sitä ehkä vähän oletetaankin, ostaan silti pyytää ja kiittää, ja työttömyysaikana saatiin sitten ihan rahallista apua häneltä.

Joskus aikoinaan siivosin siskon talon useempaan kertaan, olenhan ammattilainen siinäkin, mutta hän sentään kysyi sopisiko se mulle ylipäätään, käykö tämmönen aika ja hän maksaisi sen ja sen verran, sekä tarkat työtehtävät sovittiin etukäteen.

Olen myös litteroinut hänen haastattelujaan ja piirtänyt kuvia, aina etukäteen sovitun taksan mukaisesti.

Vanhempien talon oon siivonnut monesti pyytämättä ihan yllärinä kun ovat olleet matkalla - ei ollut rahaa lahjoihin, joten sillä tavalla sain annettua takaisin heiltä saamaani apua (vaikkei se mitenkään ole mielestäni riittänyt). He kun eivät ole kovin siivousintoisia ja tekemistä riittää koko viikonlopuksi. Nykyään se ei onnistu, kun asun satojen kilsojen päässä :(

Sydäntä kylmää lukea kun äiti pitää alaikäistä lastaan vihollisenaan ja haukkuu palstalla. Saattaa tietysti olla aivan legendaarinen mätämuna, mutta onko hänellä ketään, joka uskoisi häneen, kaikesta huolimatta? Huh huh.

9162/11856 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos lapsi tosiaan on noin häiriintynyt, niin ei se sillä parane, että joku häneen uskoo. Psykopaatille sellaiset ihmiset on vain höynäytettäviä hölmöjä. Ei se heille merkitse mitään muuta.

Näistä asioista harvoin puhutaan näin avoimesti, pisteet kirjoittajalle rohkeudesta.

🇺🇦🇮🇱

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9163/11856 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Härskeintä ovat olleet odotukset suhtautumisestani ja käytöksestäni mahdottomalta tuntuvissa tilanteissa. En osaa sitä paremmin perustella tai kuvailla. Kerroin toisessa ketjussa äidistäni, jolle exäni on ihan mahdottoman rakas. Ihan kuin puuttuva poika, jolla on rajattomat oikeudet lampsia lapsuudenkotiini ja käyttää vaikka äitini pankkikorttia jos on tarvis. Sen sijaan minua voi moittia, arvostella ja kuulustella kuin vajaaälyistä teiniä ja edelleen exääni puolustellaan, vaikka hänen sekoiluidensa takia erosimme. 

Parasta on kuitenkin päivä, jolloin heitin hänet pihalle. Exäni aloitti kummallisen kissa-hiiri-leikin joitain kuukausia aiemmin, mutta ei suostunut millään kertomaan mikä mättää. Yhtenä päivänä hän soitteli minulle aamusta ja kaikki tuntui olevan ok, mutta yhtäkkiä häntä ei saanutkaan kirveelläkään kiinni. Sen lisäksi hän torjui puheluitani tai vastaili niihin ynseästi tekstiviestillä. Vaisto jotenkin sanoi, että nyt on jotain meneillään mistä minun pitäisi tietää, ja yhtäkkiä kaveri soitti, että tiedänkö missä mies on. Kaveri kertoi ajelleensa vähän oudommassa paikassa, ja mies oli ajanut häntä vastaan joku nainen kyydissä. 

Mies oli jo pidempään ollut manipuloiva, ilkeä ja pahoinpiteli minua, joten ennen kuin soitin uudelleen kaverille heitin miehen kaiken luonani olevan omaisuuden parvekkeelta. Laitoin tyypille viestiä että hakee omaisuutensa ennen kuin alkaa sataa ja soronoo. Puhuin puhelimessa ja kyselin tarkennuksia naisesta ja tilanteesta samalla kun kävin exän somea läpi kuin se olisi auttanut jotain. Yhtäkkiä soi ovikello, ja jos olin hetkeäkään kuvitellut sen olevan exäni, niin se olikin kiukkuinen äitini, joka oli kasannut pihalta kainaloonsa exän vaatteita ja tavaroita ja ilmoitti olevansa hakemassa jätesäkkejä. Sen lisäksi hän yritti komentaa minua mukaan siivoamaan, ettei naapurit häiriinny. Kun en todellakaan ollut menossa näihin talkoisiin, niin äiti yritti lapsuudesta tuttua tukis x ta x mis tekniikkaa. 

Sitä raivokohtausta en unohda. Äiti oli pitkään loukkaantunut tuon episodin jälkeen ja uhriutui, kun hänelle kävi niin pahasti. 

Ex oli nähnyt viestini, mutta hälytti paikalle äitini, koska ei kuulemma itse uskalla tulla paikalle kun "voin käyttäytyä arvaamattomasti". Missään tapauksessa hän ei voinut kertoa kärähtäneensä vieraissakäymisestä. Oli aika hienoa, kun molemmat olivat monta kuukautta minulle vihaisia. Toinen shokkierosta, kun eksän mielestä meidän olisi pitänyt puhua ensin ja äiti siksi, miten jätin hänen mussunsa noin vain. 

Vierailija
9164/11856 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nämä nykyajan teinit kutsuu juhliin mahdollisimman paljon vieraita, että saavat mahdollisimman paljon lahjoja/rahaa. Ahneita kun ovat.

Ylioppilaille ja ammattiin valmistujille riittää lahjaksi 50 euroa, ja jos ei riitä niin antakoon rahan takaisin.

Minä olen laittanut yhteiskeräykseen (entinen ruusuadressi) 5 €. Vain lapsenlapsille enemmän.

Minä en enää huolisi sinua yhteiskeräyksiin. Voithan kokeilla ostaa tuolla 5 eurolla jonkun lahjan sen sijaan, että osallistut yhteiskeräyksiin. Nyt peesaat aika törkeästi muiden siivillä.

Joku työpaikoilla kiertävä ylioppilaan yhteiskeräys, kyllä tuntemattomamman työkaverin lapselle on se 5€ ihan tarpeeksi. Ei ole tarkoituskaan, että juuri sinun rahallasi voisi ostaa hulppeita lahjoja vaan koko listan rahoilla yhteensä. Sehän se on yhteiskeräyksen tarkoitus, ei se, että jokainen laittaa ventovieraan keräykseen 50-100€.

Vierailija
9165/11856 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerätäänkö tosiaan jossain rahaa jonkun työkaverin lapsen yo-lahjaan (varmaan sitten myös rippilahjaan, kihlajais- ja häälahjaan yms)? Eri asia jos joku haluaa yksityishenkilönä lahjoa tuntemaansa työkaverin lasta mutta kollektiivinen keräys tuntemattomalle... uskomatonta junttiutta. Meillä on työyhteisössä turhankin toimeliaita kerääjänaisia mutta kohde sentään on aina joku työtoveri.

Vierailija
9166/11856 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin parikymppisenä uudessa työpaikassa.

Työkaveri kysyi, voinko ottaa hänen lauantain aamuvuoron.

Kuulemma järjestivät koko työporukan bileet perjantaina.

En ottanut, eikä pyydetty minua mukaan ja kuuntelin vaan vierestä kun kaikki puhuivat niistä bileistä.

Vierailija
9167/11856 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerätäänkö tosiaan jossain rahaa jonkun työkaverin lapsen yo-lahjaan (varmaan sitten myös rippilahjaan, kihlajais- ja häälahjaan yms)? Eri asia jos joku haluaa yksityishenkilönä lahjoa tuntemaansa työkaverin lasta mutta kollektiivinen keräys tuntemattomalle... uskomatonta junttiutta. Meillä on työyhteisössä turhankin toimeliaita kerääjänaisia mutta kohde sentään on aina joku työtoveri.

Joissakin pienissä ja tiiviissä työyhteisöissä ei ole niin tavatonta, että vanhempi kutsuu työkaverinsa yo-juhliin. Kutsuuhan moni naapuritkin, joten miksei sitten työkavereita. Tällaisissa tapauksissa on ymmärtää tuollaisen lahjakeräyksen.

Vierailija
9168/11856 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joissakin pienissä ja tiiviissä työyhteisöissä ei ole niin tavatonta, että vanhempi kutsuu työkaverinsa yo-juhliin. Kutsuuhan moni naapuritkin, joten miksei sitten työkavereita. Tällaisissa tapauksissa on ymmärtää tuollaisen lahjakeräyksen.

Sitten se on kokonaan asia kun ollaan perhetuttuja.

Vierailija
9169/11856 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelin takapihalla aidan yli eläkkeellä olevalle naapurilleni ja kerroin että olen menossa leikkaukseen, joten olen sitten n. kuukauden kotona. Juttelimme sitten muustakin ja lopuksi naapurini toivotteli hyvää toipumista ja käski ottaa kaiken irti kuukauden "koti lomasta"; se oli vitsi, hän oli itsekin ollut samankaltaisessa operaatiossa ja tiesi millaista haavan parantelu on.

Seuraavana päivänä toinen naapurini tuli ja kyseli että milloin oikein pidän sen kuukauden loman? Hän voisi silloin tuoda lapsensa meille, niin hänen ei tarvitse maksaa lapsenvahdille, kun tarvitsee sitä iltavuorojen vuoksi. Tänä perheen äiti oli siis kuunnellut keskusteluamme ja päättänyt heti hyötyä tilanteesta. Ei oikein mennyt jakeluun että se "loma" on varattu leikkauksesta toipumiseen, eikä tosiaankaan naapurin esikoulu ikäisen lapsen vahtimiseen.  Ja vaikka olisikin ollut normaali loma, niin ei sitä käytetä muiden lasten vahtimiseen.

Vierailija
9170/11856 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on pakettiautoilijalla kavereita, niin arvatkaa kuinka paljon kavereita on huoltoyrittäjällä jolla on Hiluxissa lumiaura... 

Mun miehellä ja kaverillaan on sellainen kahden miehen huoltoyhtiö, tekevät mm. pihojen lumitöitä talvella ja puutarhahommia kesällä.  Asumme kuuden perheen paritaloyhtiössä, jonne yhtiökokous on raha säästääkseen päättänyt olla hankkimatta huoltoyhtiön palveluja, lumityöt tehdään "talkoilla ja kukin vastaa omistaan". Mies tekee meidän lumityöt sillä Hiluxilla, ennen kun lähtee töihin ja se herättää närää. Pitäishän sen nyt koko piha hoitaa ilmaiseksi kun on työkalut ja kaikki. Yks rouva haluais että mieheni lähtisi töihinsä samaan aikaan kuin hän, ja ajaisi hänen työpaikkansa kautta että saisi ajaa aurattuja jälkiä töihin. 

Mies on kieltäytynyt hoitamasta talonyhtiön lumitöitä ilmaiseksi, koska se olisi pois hänen maksavilta asiakkailtaan ajankäytön osalta. Joka yhtiökokouksessa tämä on tapetilla ja hänellä on aina kohtuuhintainen tarjous millä hinnalla sitoutuisi tekemään lumityöt, mutta aina se katsotaan kalliiksi kun "tekee se omansakin ilmaiseksi". Ja toki moni kaverikin on esittänyt että mies voisi "ohikulkiessaan vähän töniä" lumikasoja. 

Eräs ystäväni joutui sairaalaan just siinä, kun oli ne pahimmat lumikelit tällä talvella. Kotiutumisen jälkeenkin on toipilas pitkään.  Sille mies kävi pyytämättä ja ilmaiseksi tekemässä lumityöt kadulta ovelle, että taksi pääsee pihaan eikä tarvitse toipilaana kolata. Kaveri kiitti "auratonttua" Facessa ja siitä seurasi kateellisten marmatusta siitä miten epäreilua on että toisille tehdään lumityöt ja toisille ei.

Riittää muuten sekin, että omistaa pakettiauton. Jono sukulaisia vähän väliä pyytämässä sitä lainaksi milloin minkäkin kuljettamiseen. 

Mun hyvän ystävän mies omistaa pakun.

Viimeksi, kun muutettiin, laitoin miehelle viestiä.

Muutamme 31.1. Olemme varanneet muuttopalvelun. En tule pyytämään pakuasi meidän muuttoon

Miksi tuollainen viesti? Tuo kuulostaa siltä kun olisitte riidelleet asiasta.

En minäkään ilmoittele ystävilleni, että meillä siivotaan viikonloppuna. Siivoamme itse. En tule pyytämään apuasi.

Onko ollut ystävän miehen paku "vuokralla" viime muutossa, mutta "unohdettu" maksaa siitä autovuokraa? Pakun omistajalta tullut sitten jälkikäteen kyselyä asiasta...

Vierailija
9171/11856 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kerätään myös ja se on samalla kutsu yo-juhliin. Itse laitan näihin 5-10€, mutta en ole käynyt valmistujaisjuhlissa vuosiin.

Vierailija
9172/11856 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jääkaappi lukkoon ja avain jemma-nimiseen paikkaan!

Vierailija
9173/11856 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain koronan, kunto meni niin huonoksi että jouduin melkein osastolla ja olin sairaslomalla useamman viikon. Asun rivitalossa ja kaikki asukkaat yritävät säästää kuluissa tekemällä mahdollisimman paljon pihatöitä itse. Naapurini päätti että minun pitäisi tehdä lumityöt yhteisillä alueilla, joihin aura-auto ei pääse, kun "vaan makaan kotona". Naapuri ei tietenkään voinut itse sitä minulle kertoa, vaan laittoi taloyhtiön puheenjohtajan asialle. Hän tuli sitten kysymään että miten on, voinko tehdä enemmän lumitöitä kun en käy töissä? Lumityö pyyntö muuttui aika nopeasti pahoitteluksi kun mieheni kertoi minä oikea tilanne on. 

Vierailija
9174/11856 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupauduin auttamaan muutossa, oletuksella että kaksiosta kannetaan yhden ihmisen tavarat pihalla odottavaan muuttoautoon ja uudessa osoitteessa kamat sisään, kysyjä kun painotti että muutto piti suorittaa sinä päivänä tiettyyn kellonaikaan mennessä.

Ovikelloa soitettuani selvisi että muuttaja ei ole pakannut mitään tavaroitaan ja asunto on kuin Aurikatariinan videolta, keittiö pursuaa roskia ja likaisia astioita, ympäriinsä lojuu niin paljon tavaraa että lattiaa ei näy kuin ovien kohdalta. Jossain vessan homeisissa uumenissa on pesukone joka pitää kantaa 6 kerrosta alas ja asukkaalla on selkäkipuja. Minun olisi asukkaan mukaan pitänyt ymmärtää tuoda hänelle jätesäkkejä ja pahvilaatikoita muuttoa varten ja tavaroiden kuljetus pitäisi suorittaa kaksiovisella pienellä henkilöautollani. En suostunut, en tiedä millaiseksi pelleautoksi hän silloista kauppakassiani luuli kun ajatteli että mm. 120cm leveä patja tai ruokapöytä mahtuu kyytiin. Loppusiivous olisi myös pitänyt mahduttaa niihin muutamiin tunteihin ja vaatinut näkyvien pintojen likaisuuden perusteella vähintään hazmat-pukua ja teollisuustason desinfiointia.

Vierailija
9175/11856 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lupauduin auttamaan muutossa, oletuksella että kaksiosta kannetaan yhden ihmisen tavarat pihalla odottavaan muuttoautoon ja uudessa osoitteessa kamat sisään, kysyjä kun painotti että muutto piti suorittaa sinä päivänä tiettyyn kellonaikaan mennessä.

Ovikelloa soitettuani selvisi että muuttaja ei ole pakannut mitään tavaroitaan ja asunto on kuin Aurikatariinan videolta, keittiö pursuaa roskia ja likaisia astioita, ympäriinsä lojuu niin paljon tavaraa että lattiaa ei näy kuin ovien kohdalta. Jossain vessan homeisissa uumenissa on pesukone joka pitää kantaa 6 kerrosta alas ja asukkaalla on selkäkipuja. Minun olisi asukkaan mukaan pitänyt ymmärtää tuoda hänelle jätesäkkejä ja pahvilaatikoita muuttoa varten ja tavaroiden kuljetus pitäisi suorittaa kaksiovisella pienellä henkilöautollani. En suostunut, en tiedä millaiseksi pelleautoksi hän silloista kauppakassiani luuli kun ajatteli että mm. 120cm leveä patja tai ruokapöytä mahtuu kyytiin. Loppusiivous olisi myös pitänyt mahduttaa niihin muutamiin tunteihin ja vaatinut näkyvien pintojen likaisuuden perusteella vähintään hazmat-pukua ja teollisuustason desinfiointia.

Mitä sitten tapahtui? Haluan ehdottomasti kuulla loput jutusta.

Vierailija
9176/11856 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin voivani ottaa joskus koiran hoitoon, jos tarvetta.

Aökoi tarvetta olemaan ihan joka viikonloppu ja myös viikolla.

Koskaan en kiitosta saanut, enkä edes koiralle ruokaa tms mukaan.

Pistin henkilön estolistalle, kun ei muuten saanut rauhaa häneltä.

Oli muutenkin töykeä ja negatiivinen ihminen.

Vierailija
9177/11856 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on pakettiautoilijalla kavereita, niin arvatkaa kuinka paljon kavereita on huoltoyrittäjällä jolla on Hiluxissa lumiaura... 

Mun miehellä ja kaverillaan on sellainen kahden miehen huoltoyhtiö, tekevät mm. pihojen lumitöitä talvella ja puutarhahommia kesällä.  Asumme kuuden perheen paritaloyhtiössä, jonne yhtiökokous on raha säästääkseen päättänyt olla hankkimatta huoltoyhtiön palveluja, lumityöt tehdään "talkoilla ja kukin vastaa omistaan". Mies tekee meidän lumityöt sillä Hiluxilla, ennen kun lähtee töihin ja se herättää närää. Pitäishän sen nyt koko piha hoitaa ilmaiseksi kun on työkalut ja kaikki. Yks rouva haluais että mieheni lähtisi töihinsä samaan aikaan kuin hän, ja ajaisi hänen työpaikkansa kautta että saisi ajaa aurattuja jälkiä töihin. 

Mies on kieltäytynyt hoitamasta talonyhtiön lumitöitä ilmaiseksi, koska se olisi pois hänen maksavilta asiakkailtaan ajankäytön osalta. Joka yhtiökokouksessa tämä on tapetilla ja hänellä on aina kohtuuhintainen tarjous millä hinnalla sitoutuisi tekemään lumityöt, mutta aina se katsotaan kalliiksi kun "tekee se omansakin ilmaiseksi". Ja toki moni kaverikin on esittänyt että mies voisi "ohikulkiessaan vähän töniä" lumikasoja. 

Eräs ystäväni joutui sairaalaan just siinä, kun oli ne pahimmat lumikelit tällä talvella. Kotiutumisen jälkeenkin on toipilas pitkään.  Sille mies kävi pyytämättä ja ilmaiseksi tekemässä lumityöt kadulta ovelle, että taksi pääsee pihaan eikä tarvitse toipilaana kolata. Kaveri kiitti "auratonttua" Facessa ja siitä seurasi kateellisten marmatusta siitä miten epäreilua on että toisille tehdään lumityöt ja toisille ei.

Riittää muuten sekin, että omistaa pakettiauton. Jono sukulaisia vähän väliä pyytämässä sitä lainaksi milloin minkäkin kuljettamiseen. 

Mun hyvän ystävän mies omistaa pakun.

Viimeksi, kun muutettiin, laitoin miehelle viestiä.

Muutamme 31.1. Olemme varanneet muuttopalvelun. En tule pyytämään pakuasi meidän muuttoon

Miksi tuollainen viesti? Tuo kuulostaa siltä kun olisitte riidelleet asiasta.

En minäkään ilmoittele ystävilleni, että meillä siivotaan viikonloppuna. Siivoamme itse. En tule pyytämään apuasi.

Onko ollut ystävän miehen paku "vuokralla" viime muutossa, mutta "unohdettu" maksaa siitä autovuokraa? Pakun omistajalta tullut sitten jälkikäteen kyselyä asiasta...

Varmaan palautettu tankki tyhjänä.

Vierailija
9178/11856 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain koronan, kunto meni niin huonoksi että jouduin melkein osastolla ja olin sairaslomalla useamman viikon. Asun rivitalossa ja kaikki asukkaat yritävät säästää kuluissa tekemällä mahdollisimman paljon pihatöitä itse. Naapurini päätti että minun pitäisi tehdä lumityöt yhteisillä alueilla, joihin aura-auto ei pääse, kun "vaan makaan kotona". Naapuri ei tietenkään voinut itse sitä minulle kertoa, vaan laittoi taloyhtiön puheenjohtajan asialle. Hän tuli sitten kysymään että miten on, voinko tehdä enemmän lumitöitä kun en käy töissä? Lumityö pyyntö muuttui aika nopeasti pahoitteluksi kun mieheni kertoi minä oikea tilanne on. 

Varsinaisessa kyttäysyhteisössä tunnutte asuvan. Mistä naapuri tiesi, että olet kotona? Miksei miehesi tehnyt lumitöitä, eikö hän pysty? Jos lumityöt tehdään talkoilla, ovat ne vapaaehtoisia. Jos lumitöihin on vuorot, riittää, kun hoitaa ne.

Vierailija
9179/11856 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten tapahtui? Haluan ehdottomasti kuulla loput jutusta.

En tiedä yksityiskohtia, mutta ymmärsin että asunto oli tyhjennetty lopulta ensimmäisen vuokranantajan toimesta ja tästä kaikesta oli tullut siivouksineen iso lasku muuttajalle. Kämppä haisi niin mädäntyneeltä biojätteeltä että siellä oli varmasti jouduttu uusimaan lattioita ja maalaamaan ennen uusia asukkaita. Jos googlettaa "kauhuvuokralainen" niin löytää kuvamateriaalia jonka vastaa tilannetta, lattiat olisi pitänyt ensin raivata lumikolalla. Kyseessä oli siis häätö josta asukas ei maininnut koskaan, olin aivan normaalisti tulossa kantamaan muuttolaatikoita ja pyyhkimään vaatekaappeja enkä tekemään kalmasiivousta. 

Vierailija
9180/11856 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusia kertomuksia kellään?