Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11856)

Vierailija
9181/11856 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri lähetti kirjeen, jossa ehdotti ensitreffejä alttarilla. Lupasi järjestää kaiken.

Vierailija
9182/11856 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain koronan, kunto meni niin huonoksi että jouduin melkein osastolla ja olin sairaslomalla useamman viikon. Asun rivitalossa ja kaikki asukkaat yritävät säästää kuluissa tekemällä mahdollisimman paljon pihatöitä itse. Naapurini päätti että minun pitäisi tehdä lumityöt yhteisillä alueilla, joihin aura-auto ei pääse, kun "vaan makaan kotona". Naapuri ei tietenkään voinut itse sitä minulle kertoa, vaan laittoi taloyhtiön puheenjohtajan asialle. Hän tuli sitten kysymään että miten on, voinko tehdä enemmän lumitöitä kun en käy töissä? Lumityö pyyntö muuttui aika nopeasti pahoitteluksi kun mieheni kertoi minä oikea tilanne on. 

Varsinaisessa kyttäysyhteisössä tunnutte asuvan. Mistä naapuri tiesi, että olet kotona? Miksei miehesi tehnyt lumitöitä, eikö hän pysty? Jos lumityöt tehdään talkoilla, ovat ne vapaaehtoisia. Jos lumitöihin on vuorot, riittää, kun hoitaa ne.

Ideana on se että kaikki tekevät piha- ja lumihommia vuorollaan ja yhdessä jos on isompia hommia, mutta joskus joku ottaa hoitaakseen useamman vuoron ja sitten vastavuoroisesti taas joku tekee hänen puolestaan. Naapurini on omasta mielestään "vuoro vastaava" ja yrittää aina järjestää nämä vuorot oman mielensä mukaan, ja aina kysymättä muilta. Tässä on 6 asuntoa ja homma on aina toiminut ja muita on autettu jos ja kun on ollut tarvetta, mutta tämä kyttääjä / määräilijä romuttaa systeemin ennemmin tai myöhemmin. Arvatkaapa myös onko tämä naapuri se joka muutti tähän yhtiöön viimeisenä? No tietenkin on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9183/11856 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverille kerroin meidän koiranpennusta. Toisena päivänä tuli tohkeissaan kertomaan miten hänen siskonsa haluaa meidän koiran lainaan, kuulemma lenkkikaveriksi ja seuraksi, oli pyytänyt kysymään jos puoleksi vuodeksi nyt ainekin koira voisi siskonsa tykö muuttaa.

Koira oli ollut meillä korkeintaan kaksi viikkoa siinä vaiheessa. Tämä työkaverin sisko asui aivan kaupungin keskustassa ja oli liikuntarajoitteinen. Mä en ymmärrä yhtään miksi kukaan kuvittelisi meidän antavan koiraa vieraaseen paikkaan, keskelle kaupunkia ja huonosti liikkuvan ihmisen luo, niin pitkäksi aikaa.

Ilmoitin meidän pitävän koiran ihan itsellämme. Äärimmäisen suosittu rotu kyseessä ja jonot pentuihin on pitkät, olikohan ajatuksena saada helposti varastettua koira vai mikä juttu.

Vierailija
9184/11856 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi aiemmin läheisempi ihminen pyyteli milloin mitäkin- kyytiä pöydälle, kaapille, lipastolle jne peräkärryn kanssa, muuttoapua kipsikätiseltä ihmiseltä, kissaa ruokkimaan, kukkia kastelemaan, rahaa lainaan, tuli myös pyytämättä yökylään (luulin monesti että kyse on normaalista kahvittelusta illalla mutta jäikin yöksi ja söi jääkaapin tyhjiin ja tonki kaappeja sekä käyttäytyi muutenkin rajattomasti )... Näissä ei sinänsä ole mitään erikoista jos on ns normaali läheinen ihmissuhde, mutta tämä tapaus loukkaantui kun häneltä pyydettiin vastapalveluksena lapsia vahtimaan pariksi tunniksi (tämänkin hän oli itse joskus ehdottanut...) Korvausta ei maksanut tai se oli jotain mikä ei kattanut edes kuluja kuten kahvin tarjoaminen tai joku muu alle 10€ "korvaus"

Jos kyse olisi ollut vastavuoroisuudesta, homma olisi toiminut mutta koin lopulta olevani palvelusautomaatti...

Vierailija
9185/11856 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi aiemmin läheisempi ihminen pyyteli milloin mitäkin- kyytiä pöydälle, kaapille, lipastolle jne peräkärryn kanssa, muuttoapua kipsikätiseltä ihmiseltä, kissaa ruokkimaan, kukkia kastelemaan, rahaa lainaan, tuli myös pyytämättä yökylään (luulin monesti että kyse on normaalista kahvittelusta illalla mutta jäikin yöksi ja söi jääkaapin tyhjiin ja tonki kaappeja sekä käyttäytyi muutenkin rajattomasti )... Näissä ei sinänsä ole mitään erikoista jos on ns normaali läheinen ihmissuhde, mutta tämä tapaus loukkaantui kun häneltä pyydettiin vastapalveluksena lapsia vahtimaan pariksi tunniksi (tämänkin hän oli itse joskus ehdottanut...) Korvausta ei maksanut tai se oli jotain mikä ei kattanut edes kuluja kuten kahvin tarjoaminen tai joku muu alle 10€ "korvaus"

Jos kyse olisi ollut vastavuoroisuudesta, homma olisi toiminut mutta koin lopulta olevani palvelusautomaatti...

Vierailija
9186/11856 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini järjesti eläkkeellä olevan sukulais naisen kysymättä minulta avukseni, kun ranteeni leikkattiin. Sanoin heti, että en tarvitse apua, enkä varsinkaan tämän henkilön toimesta. No, äitini oli käymässä ja päästi hänet sisään. Tämä eläkeläinen aloitti penkomalla läpi kaikki kaapit ja laatikot, suuttui kun kielsin kaivamasta ja sekoittamasta vaatteitani yms. Oli heittämässä roskiin leikkauskipuun saamiani kipulääkkeitä, koska eihän kukaan niin vahvoja tarvitse. Yritti järjestää keittiötäni niinkuin hänellä kaikki on ja aikoi heittää pois ne ruoka-tarvikkeet joita HÄN ei tarvinnut tai osannut käyttää.  

Äitini oli tässä vaiheessa jo lähtenyt ja kun olin menossa vessaan, niin sukulainen yritti tulla mukaan. Käskin hänen häipyä ja lopulta jo soitin hätäkeskukseen että asunnossani on henkilö, joka ei suostu poistumaan. Onneksi poikakaverini tuli paikalle ja on sen verran karskin näköinen että tämä kaappien kaivaja pelästyi ja poistui. Emme asu vielä yhdessä poikakaverini kanssa ja olimme sopineet että hän tulee luokseni heti kun voi.

Sain sitten useamman sukulaisen vihat niskaani kun en suostunut tämän eläkeläisen "avustettavaksi" eikä hän päässyt kertomaan mitä kaikkea hän teki minun vuokseni.  Tämän eläkeläisen elämää olisi kuulemma niin paljon piristänyt, jos hän olisi saanut tuntea itsensä tarpeelliseksi. Kun vastasin että tavaroideni kaivaminen ja pyrkiminen vessaan yhtä aikaa kanssani ei ole auttamista, niin suurin osa ei tietenkään uskonut hänen tehneen niin. Kiitokseksi asuntoni sekoittamisesta hän pani liikkeelle huhuja että olen lääkkeiden väärinkäytttäjä ja poikaystäväni on sen näköinen että varmaan pahoipitelee jokaisen vastaantulijan.

Vierailija
9187/11856 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli samantapainen tilanne, minun elämäni olisi pitänyt järjestää niin että sukulainen saa "jonkin syyn elää". Sain kaksoset ja kaikki olettivat että nyt ei voi pärjätä ja sukulaiset sopivat että kotiäitinä ikänsä ollut mummeli lähes muuttaa meille ja on apuna, kodinhoitajana ja lapsenvahtina. Unohtivat kysyä, että sopiiko meille että lähes tuntematon huonokuuloinen, uskonnollista paatosta puhiseva mummeli tulee kertomaan että teen kaiken väärin ja kaikki vaivani ovat paholaisen aiheuttamia ja rukoilu on apu kaikkeen. Eikä raamattua kovaan ääneen lukeva mummeli oikein auta kun yritän nukuttaa vauvoja.

Kestin 3 tuntia ja sitten mieheni onneksi keksi etttä hänen ripulinsa on varmaan noroviruksen aiheuttamaa ja kohta se on kaikilla, hän oksentaa ihan kohta. Hän oli käynyt kavereidensa kanssa syömässä ja sai mahansa sekaisin tulisella ruualla mässäämisestä...

Mummeli häipyi, yritti meille viikkoa myöhemmin, mutta sain sitten viimeinkin hänet ja äitini tajuamaan että pärjäämme ihan hyvin.

Vierailija
9188/11856 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveripiiriin sattuu kuulumaan kaksi päälle nelikymppistä miestä, jotka ovat sotkeneet taloutensa aikoinaan niin pahasti, että tuskin koskaan toipuvat moisesta kuin korkeintaan velkojen vanhenemisella. Tuet ovat arkipäivää, samoin pienten summien jatkuva vippaaminen.

Toiseen näistä voi luottaa, eli rahat tulevat aina tasan tarkkaan sinä (samana) päivänä, kun tilille maksetaan kuukausittainen isompi summa. Toisen kanssa saa yleensä arpoa enemmän, vaikka lopulta sieltäkin on saatu velat takaisin. Molempia yhdistää lainan jatkamisyritykset, eli pientä vippiä vipin perään saman kuukauden sisällä, samaten useat tahot, joilta lainataan. Puhutaan kuitenkin muutamista kympeistä per kuukausi, enimmillään toinen on ollut 70 € velkaa.

Toisen kanssa meni kerran hermo, kun satuin voittamaan lähes tonnin vedonlyönnistä, joten annoin tälle (pahemmalle pummille) edellisenä päivänä otetun 30 € velan anteeksi. Hän pyysi pari tuntia "nollauksen" jälkeen lisälainaa, kun oli taas "puhdas tili"! En antanut. Ruokaa oli sanonut ostavansa, mutta vielä mitä – kaljaan ne menivät ja oli taas "ruokarahaa" vailla. Heppu oli siis käynyt ostamassa 30 eurolla olutta, kun ajatteli saavansa taas velattomana lainaa ruokaan.

Kaiken lisäksi mokoma känniapina pilasi verkkopelit saman päivän iltana, vedettyään olutta kaksin käsin ja tuli purkamaan paskaa oloaan, kun on nälkä, ketuttaa ja kukaan ei ymmärrä.

Tämä nyt on aika vanha juttu, mutta nykyisin homma on sentään vähän paremmalla mallilla. Toinen saatiin kaveriporukalla lopettamaan uhkapelaaminen ja säästämään talouden kuluissa, kun taas tämä viimeksi mainittu rupesi käymään AAA-kerhossa ja tiukka edunvalvoja huolehtii lopusta. Vedettiin tiukka linja sen suhteen, että omillaan on toimeen tultava, eikä kukaan kaveripiiristä lainannut enää.

Molemmat kuitenkin polttavat kuin korsteenit. Se on kiusallinen menoerä, vaikka siinäkin säästävät käärimällä omat syöpäpatukkansa. Sitä pahetta lienee turha yrittää lopettaa väkipakolla, vaikka olen sellaista toisen kohdalla yrittänyt. Pitäisi kahlita heppu sohvaan kiinni ja viedä tupakantekovälineet ja sytkärit pois, kunnes himo häviää.

Vierailija
9189/11856 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaakko K:n viesti ilmiannettu. Koeta jätkä olla edes hauska, kun fiksuutta ei löydy.

Vierailija
9190/11856 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaakko K:n viesti ilmiannettu. Koeta jätkä olla edes hauska, kun fiksuutta ei löydy.

Ketä Jaakko K?

Jaakko Kolmonen, se kokki vai?

Ilmianna itsesi, kyylä.

Vierailija
9191/11856 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs henkilö pummasi kyytejä maksamatta mitään ja ylpeili sillä, ettei osta omaa autoa, kun bensa on niin kallista. Muutenkin eli toisten kustannuksella, Onneksi pistettiin välit poikki.

Vierailija
9192/11856 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän mitään törkeitä pyyntöjä on tässä ollut.

Hankalinta on ollut kun loma-asuntoomme viikon ajaksi kutsumamme perhe ei sitten halunnutkaan lähteä ajallaan.

Perheen äiti tuli sunnuntaina sitten selittämään että heidän aikatauluihinsa sopisi lähteä vasta parin päivän päästä. No meidän lyhyen loman aikatauluihin tämä ei sopinut joten syntyi mukavan lomaviikon lopuksi todella kiusallinen tilanne.

Jouduin heittämään vieraat ulos talosta.

Vierailija
9193/11856 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoin kaveriani jonka kodissa oli ollut tulipalo, annoin hänelle huonekaluja, keittiötavaraa ja vaatteita, että pääsivät alkun uudessa kodissa ja kuljetin muita tavaroita kun minulla oli silloin suht iso farmari auto.

Tämä kaverini tuli sitten käymään ja antoi listan mitä vielä tarvii ja kysyi milloin voi aloittaa? Ihmettelin kysymystä ja tämä kaverini meni suoraan vaatekaapilleni ja alkoi valita sieltä mitä vaatteita haluaa ja kysyi missä pidän korujani, hän tarvitsee ainakin pari riipusta ja muuta. 

Kun kerroin että minulla ei ole enempää annettavaa, hän suuttui, alkoi huutaa minulle ja lähti ovet kolisten pois. Laittoi pari päivää myöhemmin viestin, että voinko tulla autoni kanssa auttamaan, oli saanut ruokapöydän tuoleja ja tarvitsi kyydin. En nähnyt viestiä pariin tuntiin kun olin töissä ja seuraavat viestit olivatkin haistatteluja ja haukkumista kun en välitä hänestä. Eipä tullut vastattua enää.

Vierailija
9194/11856 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appiukko tuli veljensä kanssa autokauppaan, ja vaati että hänen tyttärensä mies myisi tälle veljelle auton huomattavalla alennuksella. Ei tullut kauppoja.

Vierailija
9195/11856 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisten nakittaminen lemmikkieläinten hoitajaksi ilmaiseksi, jotta pääsee itse aina matkoille. Röyhkeä tyyppi jolla olisi kyllä rahaa maksaa.

Vierailija
9196/11856 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin ulkomailla lomamatkalla hotellissa. Mentiin illalla hotellin illalliselle. Mentiin äitini kanssa istumaan terassille ja aloitettiin syömään. No, kohta siihen pelmahtaa ranskalainen nainen, joka kysyy saako he istua meidän pöytään. No sanoin, että juu ok. Sitten he istuivat siihen. Sitten tämä täti kysyy, että voidaanko me äidin kanssa poistua siitä pöydästä kun heille on tulossa lisää porukkaa.

Tässä vaiheessa sanoin, että me olimme siinä ensin ja emme nyt siirry siitä mihinkään. Tämä täti suuttui silmittömästi ja sanoi rude girl! Tarjoilijakin jo puuttui asiaan ja kehotti heitä istumaan toiseen pöytään. Täti lähti vihaisena silmät leiskuen.

Aloin nauraa tämän jälkeen, koska oli jotenkin niin absurdi tilanne.

Vierailija
9197/11856 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulainen oli viikon kylässä ja sillä alko särkeen hammasta. Sain sen luvalla tilata ajan tutulle lääkärille ja kun tuli ulos niin kysy että maksanko käteisellä vai kortilla. En kummallakaan vaan käskin pyytää itelleen laskun jos ei voi heti maksaa. Hieman hävetti sen hammaslääkärin edessä.

Vierailija
9198/11856 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli yksi kaveri, jonka tunsin kauan. Hänellä on tapana pummia vähän kaikilta kaikkea. Tosi ärsyttävää.

Pummi esim. kyytejä sinne tänne, kahvia, sokeria jne.

Itse ei koskaan anna mitään takaisin. Viime keväänä katkaisin välit kokonaan.

Viime lauantaina tältä ihmiseltä tuli sitten viestiä. Käski mun mädäntyä helvetissä ja muuta mukavaa. 😳🤣

En vastannut mitään, antaa mullin mullitella. 😂

Vierailija
9199/11856 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taannoin eräs erittäin mukavuudenhaluinen kaveri pyysi aina kyytejä milloin mihinkin. Joskus sain soiton aikaisin aamulla, oltuani edellisenä iltana todella myöhään iltavuorossa, joten unet jäivät vajaiksi. Ulkona oli satanut ohuehko lumikerros (lokakuun lopussa) ja minulla oli vielä kesärenkaat alla, olisi pitänyt viedä mainittu kaveri töihin autolla. Hän kun oli kuitannut vuokravälitysfirmalta aamutuimaan noin puolentoista tunnin kuluttua alkavan keikkatyövuoron naapurikaupungista (kuitenkin pk-seudulla)

Olin ensinnäkin erittäin kiukkuinen aikaisemmasta herätyksestä ja sanoin, etten tasan tarkkaan lähde viemään mihinkään kesärenkaat alla ja kelillä, minkä näin ikkunastani. Soittaja oli laskenut sen varaan, että tokihan minut tavoittaa kuskina. Lähdin sitten kuitenkin, koska ajattelin käyväni vaihdattamassa renkaat samalla. Vaan oli se hankala ajaa märillä ja lumen liukastamilla teillä, koska lunta oli tullut vielä niin vähän, ettei teitä aurattu.

Sen tein kuitenkin selväksi, että en varmasti tule hakemaan yhtään mistään töiden loputtua ja jatkossa puhelin oli aina äänettömällä ja ilman värinöitä jos nukuin.

Vanhan autonromun myin alle vuoden omistamisen jälkeen pois, koska en sitä juurikaan tarvinnut – se oli enemmän muiden arkea ja biletystä helpottamassa. Itse käytin sitä vain työmatkoihin. Hetken mielijohteesta sen olin ostanut, kun auto oli juuri katsastettu ja sain sen naurettavan halvalla.

Itsekseni virnuilin puhelimen toisessa päässä joka kerta, kun joku kysyi kyytiä sen jälkeen. Huvittavinta kuitenkin oli, että sain aina bensat maksettua kuukauden ajalta lähes kokonaan etenkin bilettävien (ja humalaisten) kyytiläisten ansiosta. Olivat varsin anteliaita päissään.

Vierailija
9200/11856 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun olisi kuulemma pitänyt poistua odottamasta parkkipaikalta, jossa odotin tytärtäni saapuvaksi, koska kadun toisella puolella olevan mummoihmisen koira alkoi ärhennellä ja mummo tiuskaisi että seisova ihminen on "uhka". Totesin vielä että voin mennä kauemmaksi mutta kyllä koiran pitäisi seisovia ihmisiä kestää; miten miljardit muut koirat siinä onnistuvat?!