Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11856)

Vierailija
9221/11856 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen voinut tän jo kirjoittaa ketjun alkupuolelle, mutta tosi juttu vaikkei uskois: myimme omakotitalon, saimme 30 000 euroa voittoa. Anopin mielestä puolet voitosta olisi tarvinnut antaa miehen siskolle. Perustelu: viimeisessä leposijassa ei ole taskuja

Ihan itse sijoitettiin rahat seuraavaan asuntoon

Iso virhe! Anopille tai muille sukulaisille ei saa koskaan kertoa, jos jostakin on tullut rahaa. Sen jakajat ovat heti käsi ojossa paikalla.

Minun anoppi ja appi maksoivat talomme lainat, jotta pystyin jäämään velattomaan taloon lapsen kanssa kun tuli ero heidän pojastaan, joka on siis lapsen isä.

No tuohan kertoo miks alunperin menit naimisiin sen kans. Rahaa riittää suvussa.

Mun mielestä tuo kertoo siitä että talossa asuu pidetty miniä ja lapset.

Ja silti eivät saaneet pidettyä häntä miniänä.

Pojalla ei tietysti ollut mitään osuutta siihen, että ero tuli. Mutta erosta huolimatta ex miniä tuntuu olevan pidetty ja isovanhemmat haluavat pitää huolta lapsenlapsistaan. Fiksu appi ja anoppi.

Pakko sanoa, että kommenttisi on yksi tämän keskusteluketjun typerimmistä.

Oletko kateellinen nyksä? Vai lapsenlapsistaan erotettu exanoppi?

Et siis huomaa minkälaista valtapeliä kulissien takana on ollut? Pidetään miniä otteessa kiitollisena ja sitä kautta palveluautomaattina. Kerrotaan kylillä, miten "me siitä miniästä ja lapsista pidetään huolta, vaikka se semmosen tempun teki".

Oletko ikinä itse kokenut samaa?

Miltäs omat typerät oletuksesi tuntuvat tässä valossa?

Voi olla valtapeliä. Tai ei ole.

Sitähän me ei kumpikaan tiedetä.

Tiedämme vain, että tämä eix miniä on tyytytyväinen tilanteeseen. Ei viestitä lainkaan olevansa kieron valtapelin uhri.

Miltä sinun typerä oletuksesi tuntuu tässä valossa?

Eix miniälle ei ole vielä valjennut totuus. Taudin kuvaan kuuluu, että ensin ollaan mielin kielin ja kiedotaan toinen köysiin niin, että tämä ei edes tajua sitä ja sitten kun alkaa tulla täyslaidallista, niin siitä ei sitten niin vain irtaudutakkaan.

No sinähän sen totuuden tiedät. Ikävää jos sinulle on käynyt noin, mutta ei kaikille välttämättä käy.

Itse tunnistan kuvion, jossa appivanhemmat ovat rakkaampia kuin oma puoliso. Olisin viihtynyt heidän kanssaan maailman tappiin, mutta ymmärsin että se ei ole mikään syy olla heidän lapsensa kanssa. Jos minulla olisi ollut lapsia, he olisivat varmasti huolehtineet meidän kaikkien hyvinvoinnista parhaansa mukaan. En pidä tuota kuvioita mitenkään outona.

Vierailija
9222/11856 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitimme juhlissa arpajaisissa hotellimajoituksen. Eräs puolituttu tuli kysymään, että antaisimmeko lahjakortin hänelle - hän voisi antaa sen tyttärelleen, joka menee ensi kesänä naimisiin...WHAT?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9223/11856 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisareni kutsui lapsensa ristiäisiin ja pyysi minua tuomaan tarjoilut mukana.

Vierailija
9224/11856 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ex-naapurini oli muuttamassa. Hän oli työtön eli kaiket päivät aikaa. Muuttoajankohta oli ollut tiedossa ainakin kuukauden. 

Muuttopäivä oli maanantai ja sunnuntai-iltana klo 18 hän soitti minulle ja sanoi, että sinun on PAKKO tulla auttamaan kun hän ei millään saa yksin pakattua kaikkea huomiseen mennessä.

En mennyt. Jos olisi ilmoittanut aiemmin päivällä tarvitsevansa apua, olisin mennytkin mutta minulla oli illalle muita suunnitelmia. Hänellä jäi yleensäkin kaikki asiat viime tippaan. 

Muuton pakkaamista ei välttämättä voi aloittaa kuukautta aikaisemmin. Ainakin jos meinaa käyttää tavaroitaan.

Kyllä pystyy! Vuodenajasta riippuen, kausivaatteet voi pakata. Liinavaatteita voi ottaa kuukauden tarpeen, samoin omia vaatteita. Hyvin vähäisellä määrällä keittiötarvikkeita ja -koneita tulee toimeen. Muuton loppuvaiheessa käytin kertakäyttöastioita.

Itse aloitin pakkaamisen kuukautta ennen ja samalla lähti turhat (joita en käytä), syöpäsäätiön ja eläinsuojeluyhdistyksen kirpparille. Tai annoin pois (Arabia, Iittala).

Sähkömies irroitti kattovalaisimet viikkoa ennen muuttoa, jalkalampuilla tuli toimeen.

Enkä muuten rasittanut sukua tai kavereita, muuttofirma tilattu ajoissa.

Jos on kansalainen, joka ei juuri mitään omista, pystyy kyllä pakkaamaan viikossa.

Vierailija
9225/11856 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun kuukautta aikaisemmin ei vielä voi pakata, toinen vaihtoehto on juuri se edellinen ilta? Näinkö ajattelet?

Vierailija
9226/11856 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs henkilö pummasi kyytejä maksamatta mitään ja ylpeili sillä, ettei osta omaa autoa, kun bensa on niin kallista. Muutenkin eli toisten kustannuksella, Onneksi pistettiin välit poikki.

Mulla on tällainen, joka pyytää myös kyytejä. Nyt olen oppinut etukäteen kysymään paljonko maksat.

Jos on ehdottanut 10 e, oon vaatannut palaa asiasn, kun nolla on perässä.

Vierailija
9227/11856 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini järjesti eläkkeellä olevan sukulais naisen kysymättä minulta avukseni, kun ranteeni leikkattiin. Sanoin heti, että en tarvitse apua, enkä varsinkaan tämän henkilön toimesta. No, äitini oli käymässä ja päästi hänet sisään. Tämä eläkeläinen aloitti penkomalla läpi kaikki kaapit ja laatikot, suuttui kun kielsin kaivamasta ja sekoittamasta vaatteitani yms. Oli heittämässä roskiin leikkauskipuun saamiani kipulääkkeitä, koska eihän kukaan niin vahvoja tarvitse. Yritti järjestää keittiötäni niinkuin hänellä kaikki on ja aikoi heittää pois ne ruoka-tarvikkeet joita HÄN ei tarvinnut tai osannut käyttää.  

Äitini oli tässä vaiheessa jo lähtenyt ja kun olin menossa vessaan, niin sukulainen yritti tulla mukaan. Käskin hänen häipyä ja lopulta jo soitin hätäkeskukseen että asunnossani on henkilö, joka ei suostu poistumaan. Onneksi poikakaverini tuli paikalle ja on sen verran karskin näköinen että tämä kaappien kaivaja pelästyi ja poistui. Emme asu vielä yhdessä poikakaverini kanssa ja olimme sopineet että hän tulee luokseni heti kun voi.

Sain sitten useamman sukulaisen vihat niskaani kun en suostunut tämän eläkeläisen "avustettavaksi" eikä hän päässyt kertomaan mitä kaikkea hän teki minun vuokseni.  Tämän eläkeläisen elämää olisi kuulemma niin paljon piristänyt, jos hän olisi saanut tuntea itsensä tarpeelliseksi. Kun vastasin että tavaroideni kaivaminen ja pyrkiminen vessaan yhtä aikaa kanssani ei ole auttamista, niin suurin osa ei tietenkään uskonut hänen tehneen niin. Kiitokseksi asuntoni sekoittamisesta hän pani liikkeelle huhuja että olen lääkkeiden väärinkäytttäjä ja poikaystäväni on sen näköinen että varmaan pahoipitelee jokaisen vastaantulijan.

Kuka niitä lääkkeitä nyt roskiin menee laittamaan!? :O

Täysin rajaton mummeli joka ei ole koskaan ottanut muita lääkkeitä kuin aspirinia ja buranaa ja joka on mielestään aina oikeassa ja tietää kaiken paremmin kuin muut.  Jotenkin hän on onnistunut pysymään terveenä koko ikänsä, ei ole koskaan loukannut itseään ja hänen mielestään kaikki kolmio-lääkkeet ovat yhtäkuin huumeita. Unohdin mainita tuossa aiemmin että oli kertonut äiidilleni tekevänsä poliisille ilmoituksen että poikaystäväni on huumekauppias, sillä eihän minulla mitenkään muuten voi olla sellaisia lääkeitä kotonani, sen aikeen äitini oli sentään torpannut. 

Eikö äidilläsi sit kuitenkaan hälytyskellot soineet edes tuossa vaiheessa?

Vierailija
9228/11856 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräällä tuttavallani, joka on lääkäri, oli tapana sanoa "sun pitäis varmaan mennä lääkäriin" kun joku vapaa-ajalla valitti vaivojaan. 😂

Vierailija
9229/11856 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, en nyt sano että "yleensä" menisin kylään kutsumatta tai ihan aina toivoisin yllätysvieraita, mutta joskus on tullut sitäkin tehtyä ja koen velvollisuudekseni yrittää selittää ilmiötä, jota moni tuntuu kovasti paheksuvan.

-Jos vieras oikein kutsutaan kylään, tulee tunne, että kutsujan pitää jotenkin valmistautua, siivota ja hankkia tarjottavaa. Kutsutun taas pitää pukeutua siististi ja tuoda mahdollisimman persoonaton tuliainen, kuten kahvipaketti, kukkapuska tai suklaarasia. Vieraiden lähdettyä voidaan huokaista ja ottaa rennosti. Kutsumatta tuleminen on viesti, että tulin piipahtamaan, mutta en odota hyysäystä, vaan ihan vaan tavallista yhdessäoloa, jos edes satut olemaan kotona, ja jos sinulla on aikaa. Jos ei, niin terve vaan, nähdään toisen kerran!

-Ystävä on ihminen, jonka tapaa mielellään. Siksi ystävän yllätysvisiitti on kiva yllätys, turhan tuttavan  tai nirppanokkaisen "vieraan" välttämättä ei. Saattaahan monella suomalaisellakin olla liian suuret luulot itsestään, kun luulee olevansa sellainen ystävä, joka voi soittaa ovikelloa ilman virallista kutsukorttia.

Minulla ei ole (lapsiani lukuun ottamatta) yhtään sellaista ystävää tai sukulaista, joka voisi ilmaantua ilmoittamatta ovelleni ja ilahtuisin aukaistessani sen. Otan muutamia ihmisiä ilolla vastaan, kun tulevat sovitusti. Sitten voidaan kyllä olla vaikka yöpuvuissa ja syödä suoraan jääkaapista, jos rentoutta toivotaan. Mutta odottamaton ovikellonsoitto on ihan myrkkyä.

Vierailija
9230/11856 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ex-naapurini oli muuttamassa. Hän oli työtön eli kaiket päivät aikaa. Muuttoajankohta oli ollut tiedossa ainakin kuukauden. 

Muuttopäivä oli maanantai ja sunnuntai-iltana klo 18 hän soitti minulle ja sanoi, että sinun on PAKKO tulla auttamaan kun hän ei millään saa yksin pakattua kaikkea huomiseen mennessä.

En mennyt. Jos olisi ilmoittanut aiemmin päivällä tarvitsevansa apua, olisin mennytkin mutta minulla oli illalle muita suunnitelmia. Hänellä jäi yleensäkin kaikki asiat viime tippaan. 

Muuton pakkaamista ei välttämättä voi aloittaa kuukautta aikaisemmin. Ainakin jos meinaa käyttää tavaroitaan.

Jaa-a, itse pakkasin suurimman osan tavaroista viikkoa ennen muuttoa. Välttämättömimmät jätin.

Vierailija
9231/11856 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a, itse pakkasin suurimman osan tavaroista viikkoa ennen muuttoa. Välttämättömimmät jätin.

Ja sun mielestä viikolla ja kuukaudella ei ole mitään eroa vai?

Vierailija
9232/11856 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri mutta kommentoin silti.

Viimeisellä illalla, viikolla ja kuukaudella on eroa. Mutta kyllä mulla onnistui omakotitalosta (asuttu yli 15 vuotta) muutto niin, että puolet kamoista oli hävitetty, myyty tai pakattu kuukautta ennen muuttoa. Lopuista puolet noin viikkoa ennen ja viimeisenä päivänä sitten loput, ne välttämäþömät, muuttolaatikkoihin. Kolme pikku apuria hääri siinä mukana.

Ihan naurettavaa väittää, etteikö lajittelua, karsimista ja pakkaamista pystyisi tekemään suurimmaksi osaksi hyvissä ajoin. Harvalla on niin vähän kamaa, että ne kaikki olisivat käytössä muuttoauton tuloon saakka.

Olen tosiaan ollut parikin kertaa pyydettynä kantoapuna muutossa, jossa muuttoauton tullessa Iso osa tavaroista oli levällään. Juuri mitään ei oltu tehty. Siinä sitten kiireellä mätetään kaikki sekaisin säkkeihin (laatikoita ei oltu hankittu). Varmaan hauska sitten uudessa asunnossa purkaa tavaroita kun ei yhtään tiedä mitä missäkin nyssäkässä on. En jäänyt avuksi, vaikka pyysivät.

Kyllä siinä vitutuksen lomassa ihmetteli, miten aikuiset ihmiset voi olla noin avuttomia ja epäjärjestelmällisiä.

Vierailija
9233/11856 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkuni halusi asumaan kämppääni muutamaksi kuukaudeksi, koska hän halusi käydä jotain kurssia täällä. Minulla on oma kämppä, mutta olen suurimman osan ajasta poikaystäväni luona. Maksan kuitenkin vuokraa+sähkölaskut omasta kämpästäni. Tämä siis keksi että hän tulee sitten asumaan minun kämppääni. Tuumasin siihen että vuokranantaja ei mahda pitää siitä että ilmoittamatta tulee joku random-tyyppi asustelemaan sinne. Sellaista vaan ei tehdä ilman lupaa. Naapuritkin ovat aika uteliaita. Olin jo aiemminkin kuullut saman pyynnön, että hän haluaa tulla siihen mun kämppään. Silloin jo sanoin ettei käy. Olen ihan varma, että jos olisin antanut periksi niin pian serkkuni olisi ollut siellä aina vain pitempiä ja pitempiä aikoja, maksamatta sähköjä ja vuokraa. No, siinähän meni sitten välit poikki. En välitä siitä. Jos tuollaisesta suuttuu niin olkoot. Mikä helvetti siinä on että toisen kämppää pidetään jonain hotellina. Menkööt sukulaiset retkeilymajaan oleskelemaan.

Vierailija
9234/11856 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeisellä illalla, viikolla ja kuukaudella on eroa. Mutta kyllä mulla onnistui omakotitalosta (asuttu yli 15 vuotta) muutto niin, että puolet kamoista oli hävitetty, myyty tai pakattu kuukautta ennen muuttoa. Lopuista puolet noin viikkoa ennen ja viimeisenä päivänä sitten loput, ne välttämäþömät, muuttolaatikkoihin. Kolme pikku apuria hääri siinä mukana.

Ihan naurettavaa väittää, etteikö lajittelua, karsimista ja pakkaamista pystyisi tekemään suurimmaksi osaksi hyvissä ajoin. Harvalla on niin vähän kamaa, että ne kaikki olisivat käytössä muuttoauton tuloon saakka.

Olen tosiaan ollut parikin kertaa pyydettynä kantoapuna muutossa, jossa muuttoauton tullessa Iso osa tavaroista oli levällään. Juuri mitään ei oltu tehty. Siinä sitten kiireellä mätetään kaikki sekaisin säkkeihin (laatikoita ei oltu hankittu). Varmaan hauska sitten uudessa asunnossa purkaa tavaroita kun ei yhtään tiedä mitä missäkin nyssäkässä on. En jäänyt avuksi, vaikka pyysivät.

Kyllä siinä vitutuksen lomassa ihmetteli, miten aikuiset ihmiset voi olla noin avuttomia ja epäjärjestelmällisiä.

No jos sulla on kamaa niin paljon, että pakkaaminen on pakko aloittaa kuukautta ennen, että sen saa määräpäivään mennessä tehtyä, niin tilanne on toinen.

Mutta normi-ihmisen tavarat pakkaa kyllä viikonlopun aikana.

Minimimalistin parissa tunnissa.

Vierailija
9235/11856 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena minulla oli kaveri, jonka äiti oli työtön alkoholisti pentutehtailija. Heidän kotonaan oli koiran ulosteita ja virtsaa lattialla, koskaan ei ollut lämmintä ateriaa pöydässä, näkkäriä ja teetä oli ainut ruoka mitä heillä koskaan oli. Joskus rusinoita ja riisiä. Tämä tyttö kävi meillä syömässä usein ja äitini tarjosi mielellään. Hän halusi myös ehdottomasti jäädä yöksi jos minulla tai sisaruksillani sattui olemaan syntymäpäivä jotta hän saa aamulla varmasti herkkuja, kun muut vieraat veivät ole vielä tulleet. Tälle tytölle piti lainata kameraa, vaatteita ja ties mitä kokkikerhoja maksaa ja häntä sinne kuskata. Koskaan ei kiitosta tullut mistään. Saattoi kans soittaa käskeviä puheluja että tule tänne minun luo leikkimään. Kun sinne meni hän luki aku ankkaa eikä reagoinut mitenkään vierauden tuloon vaikka hänelle yritti puhua. Viimeinen niitti vuosikausien epätasapainoisuuden lisäksi oli kun hän pursotti naamalleni vartalovoidetta 1 dl kun hän käski mennä sänkyyn selälleen makaamaan. Sen jälkeen sai mielettömän raivokohtauksen kuinka on minun syytä että hänen äitinsä kallista voidetta tuhlattiin. Oli joku eldorado tms merkkiä. Laitoin hänelle sitten eräänä iltana viestiä että en ole kaverisi enää. Viesti ilmeisesti meni hänen äitinsä puhelimeen kun ei tullut vastausta (olivat kai vaihtaneet simkortit kun äidin puheaika loppu)...Joo että tämmönen hyväksikäyttäjä kaveri..

Vierailija
9236/11856 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos sulla on kamaa niin paljon, että pakkaaminen on pakko aloittaa kuukautta ennen, että sen saa määräpäivään mennessä tehtyä, niin tilanne on toinen.

Löytyi yksi jolla on taatusti tavarat levällään kun muuttoapu kävelee sisään :D

Monet ovat yksinkertaisesti aivan liian optimistisia tavaramääränsä kanssa.

Vierailija
9237/11856 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löytyi yksi jolla on taatusti tavarat levällään kun muuttoapu kävelee sisään :D

Monet ovat yksinkertaisesti aivan liian optimistisia tavaramääränsä kanssa.

Mulla on tavaraa niin paljon, että menisi 3-4 päivää pakkaamiseen. Puhuinkin ns. normi-ihmisistä.

Vierailija
9238/11856 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan kaverilla meni suhde poikki tyttöystävänsä kanssa, kun äijä sattui pettämään ja jäi kiinni. Asuivat kaupungin asunnossa. Samainen kaveri ehdotti ihan pokkana mulle, että muuttaisin muijan tilalle kämppikseksi, jotta hän ei menettäisi hyvää asuntoa (joka olisi ollut kallis yhdelle). Suuttui, kun sanoin, että arvostan omaa rauhaa ja en ikinä haluaisi kämppistä – kumppani olisi tietysti eri asia.

Muutenkin oman asuntoni vuokra oli tuolloin erittäin edullinen ja kivalla ja rauhallisella paikalla rauhallisten naapureiden ympäröimänä. Eikä noihin kaupungin asuntoihin noin vain muuteta jonkun mielijohteesta, ainakin uskoisin näin.

Vierailija
9239/11856 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkoonkin, että "teinit ovat teinejä" niin osaavat olla härskejä silti. Omani (!!!) lintsasi taannoin ja pelasi päivän kotona muka kipeänä. Annettuani kipakan palautteen töistä tultuani, ilkesi tämä sankari muina teineinä pyytää, että ostaisin 140 euron arvoisen palikan pelikoneelleen. Ilmeeni oli varmasti näkemisen arvoinen.

Sama juniori pohti hetkeä myöhemmin haluavansa synttärilahjaksi VR-lasit ja pelejä. Ja ilmoitti, että jos annan pelikieltoa, hän ei lähde jatkossakaan kouluun.

Saman tien lähti koneen, modeemin sekä varuiksi vielä telkkarinkin virtajohto omaan jemmaani saatesanoilla, että ainoa tapa saada ne takaisin on käydä koulua. Puhelinta sai sen verran käyttää, että katsoi Wilmasta läksyt. Ja meni muuten kouluun heti seuraavana päivänä.

En tullut hyväksikäytetyksi, mutta yritys oli todellakin härski!

Vierailija
9240/11856 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutsi kirjoitti:

Olkoonkin, että "teinit ovat teinejä" niin osaavat olla härskejä silti. Omani (!!!) lintsasi taannoin ja pelasi päivän kotona muka kipeänä. Annettuani kipakan palautteen töistä tultuani, ilkesi tämä sankari muina teineinä pyytää, että ostaisin 140 euron arvoisen palikan pelikoneelleen. Ilmeeni oli varmasti näkemisen arvoinen.

Sama juniori pohti hetkeä myöhemmin haluavansa synttärilahjaksi VR-lasit ja pelejä. Ja ilmoitti, että jos annan pelikieltoa, hän ei lähde jatkossakaan kouluun.

Saman tien lähti koneen, modeemin sekä varuiksi vielä telkkarinkin virtajohto omaan jemmaani saatesanoilla, että ainoa tapa saada ne takaisin on käydä koulua. Puhelinta sai sen verran käyttää, että katsoi Wilmasta läksyt. Ja meni muuten kouluun heti seuraavana päivänä.

En tullut hyväksikäytetyksi, mutta yritys oli todellakin härski!