Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11856)

Vierailija
9141/11856 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen voinut tän jo kirjoittaa ketjun alkupuolelle, mutta tosi juttu vaikkei uskois: myimme omakotitalon, saimme 30 000 euroa voittoa. Anopin mielestä puolet voitosta olisi tarvinnut antaa miehen siskolle. Perustelu: viimeisessä leposijassa ei ole taskuja

Ihan itse sijoitettiin rahat seuraavaan asuntoon

Iso virhe! Anopille tai muille sukulaisille ei saa koskaan kertoa, jos jostakin on tullut rahaa. Sen jakajat ovat heti käsi ojossa paikalla.

Minun anoppi ja appi maksoivat talomme lainat, jotta pystyin jäämään velattomaan taloon lapsen kanssa kun tuli ero heidän pojastaan, joka on siis lapsen isä.

Ihanat iso- ja appivanhemmat.

Häpesivät varmaan poikansa puolesta ja halusivat omasta puolestaan varmistaa, että sinä ja rakas lapsenlapsi selviydytte mahdollisimman hyvin.

Vierailija
9142/11856 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia tulee sukulaisilta, tuttavilta ja naapureilta. Yksi haluaa lainata ylioppilaslakkiani, että voi mennä akateemisen avopuolisonsa kanssa vappubileisiin. Toinen haluaa lainaan tumman puvun hautajaisia varten, kun sellaista ei kannata itselleen ostaa. Kolmas olisi halunnut lainata asuntoautoa, mutta hänen ajokorttinsa ei riittänyt ison ajoneuvon kuljettamiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9143/11856 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin kaupungissa, kaverini pikkukylällä maalla, halusi tulla luokseni jotta tietty pääsee samalla isoon kaupunkiin.

Asuin kaksiossa, luonani hän ilmoitta pokkana, että voisiko hän nukkua makkarissa parisängyssäni koska on tottunut nukkumaan leveästi ja koska HÄNELLÄ pitää olla pimeä huone kun nukkuu, muuten HÄN ei saa nukuttua. Ja hiladi samassa kamansa minun makkariini.

Olohuonettani ei saanut ihan pimeäksi eikä hänelle ilmeisesti kelvannut sohvalla nukkuminen.

Siiiiis...... hetkinen....

seisoin muutaman sekunnin siinä ihan hölmönä osaamatta sanoa mitään järkevää. Ja hän tietty laski sen varaan etten kehtaa loukata vierasta koska tulemme olemaan koko vk lopun yhdessä.

Samalla kun hän alkaa jo purkaa kassejaan makkariini, kuittaa selkä minuun päin "kiva jos se sopii sulle".

Hän tulee kutsumatta luokseni ja alkaa määräämään missä nukkuun.

Jo on otsaa jumaliste, itselle ei ikinä tulisi mieleenkään tehdä moista. No hän on ollut aina, lapsrdta saakka todella dominoiva persoona, ihan hauska kyllä muuten.

Minä siis nukuin sohvalla puolivalosassa sen minkä nyt siinä sain nukuttua.

Ei ole tyo kaveri sittemmin ollut mun luona kylässä.

Vierailija
9144/11856 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menimme kaveriporukalla, 8 henkeä yhteensä, mökille uimaan ja viettämään pitkää viikonloppua, kävimme kaupassa ennen mökille menoa. Olimme sopineet pizza-illasta ja lastasimme ostoskärryyn kaikkea mitä pizzaan voi laittaa ja muita herkkuja + ruokaa ja juomaa ja päätimme jakaa kulut sitten mökillä, näin homma oli aina toiminut tällä porukalla.

Mökille päästyämme aloin tehdä pizza-pohjia ja muut purkivat ostoksia, yhtäkkiä joku kysyi missä ovat aurinkokuivatut tomaatit ja ottiko joku jo herkkusienet ja simpukat erilleen? Eihän niitä mistään löytynyt ja sitten yhden kaverimme uusi poikaystävä tunnusti, että oli ottanut ne pois ostoskärrystä, koska hän ei tykkää niistä. Hän syö vain kinkku-ananas pizzaa ja tonnikala-pizzaa. Ja koska hän haluaa viihtyä niin kaikkien muidenkin pitää syödä vain sellaista mistä hän tykkää. Samalla selvisi että ostoksista oli kadonnut myös muita tarvikkeita ja juomia joista hän ei tykännyt. Onneksi yksi kavereistamme ei ollut vielä avannut siideriään ja hyppäsi rattiin ja pakotti tämän idiootin mukaansa uudelle kauppareissulle. Tulivat sitten tunnin päästä takaisin ja uusi tyyppi oli saanut kuulla vähän elämän realiteetteja ajomatkalla, joten oli aika hiljaista poikaa loppuillan ja hävisi autollaan seuraavana päivänä kun tyttöystävänsä potki hänet pihalle. 

Vierailija
9145/11856 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan huippu!!! Jos joku porukasta alkaa ominpäin säätämään muiden puolesta, niin pihalle vain.

Vierailija
9146/11856 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri muuttanut yksin kaupunkiin, josta en tuntenut ketään. Tapasin ensimmäisenä työpäivänä kivanoloisen työkaverin ja hyväksyin fb-kaveriksi ajatuksena, että kenties saisin ihan oikean kaverin hänestä. Seuraavan viikon aikana en valitettavasti häntä töissä nähnyt ja sitten iski koronasulku ja 3 kk lomautus.

Tämän ajan ja kuukausia jälkeenpäinkin oltiin fb-kavereita, näin ja kommentoin tai tykkäsin päivityksistä, mutta vähitellen puheet vapaalla näkemisestä hiipuivat, kun ei hänelle sitten sopinutkaan koskaan.

Ei siinä mitään, eihän me tunnettu oikeasti eikä tullut mitään menetyksen tuntemusta.

Lomautuksen jälkeen työt jatkui, mutta eri toimipisteessä kuin missä tää tyyppi oli ja hän jäi enää yksinäisen ihmisen etäiseksi fb-kaveriksi kummittelemaan.

Yllätys oli melkoinen, kun n. 9kk tästä ainoasta tapaamisesta tää likka laittaa mulle ensimmäisen yksityisviestin, jossa kysyy rahaa lainaksi, kun heillä kummallakaan työssäkäyvänä miehensä kanssa ei ole yhtään rahaa kahteen viikkoon ja lapsikin olisi huollettavana. Ei selitellyt miksi ei ollut tai miksi ihmeessä multa sitä kysyi (en toki varmasti ollut ainut).

Olin vasta edellisenä tai sitä edellisenä päivänä kirjoittanut faceen, kuinka juuri työpaikkaa vaihtaneena olin sairastunut, enkä saa siksi lainkaan rahaa siltä ajalta, enkä tiedä miten saan rahani riittämään. En pyytänyt keltään mitään, se oli vain päivitys tilanteestani ja voinnistani sekä huolestani - eikä tää käytännössä tuntematon ihminen ollut edes päivityksiäni lukenut vaan kuulumisia kyselemättä lätkäisi suoraan rahapyynnön tiskiin.

Vastasin, että kuten jo kerroin, ei ole rahaa itsellänikään. Ei vastannut mitään.

Vierailija
9147/11856 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-vuotias ongelmainen lapseni yritti muka-ovelasti kiertää lähisukulaiset, jottei saataisi tietää (yeah right), ja pisti muutamalle tyypille, muunmuassa siskoni ex-miehelle viestin, jossa ensin kysyi mitä kuuluu (ei pidä meistä keheenkään koskaan yhteyttä) ja heti perään muistuttaa, että joulu on tulossa ja nythän saisi black friday-alennuksista edullisesti vaatteita (ne alet oli menneet jo) ja enää ei oikein T-paidalla tarkene ulkona (no ei ollut voinut pärjätä pariin kuukauteen), joten jos voisit joululahjarahat pistää ennakkoon, eli laitatko 120€, kiitos.

A) ei ollut saamassa joululahjarahaa, saati moisia summia per lärvi, varsinkaan näiltä ihmisiltä.

B) sossu ja sijaisvanhemmat (järjestyksessä toiset, joilta oli jo varastanut tuhansia euroja) pitävät huolen hänen vaatetuksesta ja muista tarpeistaan.

C) ei todellakaan mennyt noin huono ja härski yritys läpi, joten tottakai suuttui ja haukkui siskoni juopoksi, kun hän alan ammattilaisena kysyi suoraan, onko rahat menossa päihteisiin vai velkoihin vai päihdevelkoihin, ja siinä sivussa haukkui siskolleni minut narkkariksi, mikä ei voisi olla kauempana totuudesta.

Tämä on viimeisin yritys lapseltani, joka ei kykene empatiaan, on hyvin itsekäs, valehtelee työkseen ja näkee kaikissa muissa syyn, jos hän mukamas tekee väärin, vaikkei siis pidä väärin toimimisena esim. sitä, että varastelee mitä tahansa keneltä tahansa ja on jo aloittanut luottokorttipetokset toisten laskuun. Ei tunne katumusta, suuttuu kyllä helkkaristi kun jää kiinni.

Hain hänelle apua vuosikaudet ennen sijoitusta, eikä näy kukaan muukaan pärjäävän hänen kanssaan, eikä hän ole halukas ottamaan apua vastaan. Raha kyllä kelpaisi, mutta minuun, "maailman huonoinpaan äitiin" ei ole ollut yhteydessä, (eikä vastaa vaan on estänyt mut) enää sen jälkeen, kun en laittanut rahaa hänen laitettuaan ensi kertaa vuoteen viestinä vain tilinumeronsa.

Kärsin tästä tietenkin äitinä valtavasti, onnekseni minulla on vielä jo täysi-ikäinen esikoiseni sekä kuopukseni elämässäni.

Mieheni on hyvin pidetty, eikä syyttä ja häneltä saa aina apua kun pyytää, hänelle tulee itselleen hyvä mieli auttamisesta eikä odota palkkaa tai edes vastapalveluksia.

On kuitenkin onnistunut haalimaan ison kaveripiirinsä mukavien ihmisten joukosta ja kyllä on meillekin apua löytynyt kun on tarvittu.

Mies kävi kaupassa yhdelle kaverille, joka oli koronassa, ja kun taas me oltiin, kävi kaksikin eri kaveria tekemässä ostokset, vaikka oisin voinut myös tilata kaupasta kotiinkuljetuksella.

Ihmettelin hiukan, kun jotkut tässä ketjussa painotti, etteivät autoa lainaa koskaan kellekään - kyllä mä lainaan esim. appiukolle, joka laittoi tiskikoneen kiinni ja miehen kavereille, jotka maksaa bensansa eivätkä hurjastele holtittomasti. Miksei, jos ei ite tarvita? Vaikka auto on yksin mun, miehelläni ei ole edes korttia.

Ei puhettakaan, etteikö mieheni tapetoisi ja maalaisi äitinsä kotia - vaikka sitä ehkä vähän oletetaankin, ostaan silti pyytää ja kiittää, ja työttömyysaikana saatiin sitten ihan rahallista apua häneltä.

Joskus aikoinaan siivosin siskon talon useempaan kertaan, olenhan ammattilainen siinäkin, mutta hän sentään kysyi sopisiko se mulle ylipäätään, käykö tämmönen aika ja hän maksaisi sen ja sen verran, sekä tarkat työtehtävät sovittiin etukäteen.

Olen myös litteroinut hänen haastattelujaan ja piirtänyt kuvia, aina etukäteen sovitun taksan mukaisesti.

Vanhempien talon oon siivonnut monesti pyytämättä ihan yllärinä kun ovat olleet matkalla - ei ollut rahaa lahjoihin, joten sillä tavalla sain annettua takaisin heiltä saamaani apua (vaikkei se mitenkään ole mielestäni riittänyt). He kun eivät ole kovin siivousintoisia ja tekemistä riittää koko viikonlopuksi. Nykyään se ei onnistu, kun asun satojen kilsojen päässä :(

Vierailija
9148/11856 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen menossa leikkaukseen jonka jälkeen en voi käyttää oikeaa kättäni ollenkaan pariin viikkoon - kuukauteen ja senkin jälkeen todella varovaisesti. Varsinaisesti kättä saa käyttää vasta noin parin kuukauden jälkeen. Olen opetellut vasemman käden käyttämistä, mutta pitkien hiusten kanssa tulee ongelmia, kun en saa niitä yksin kiinni, saati pestyä.

Henkilö, jota luulin ystäväkseni, suorastaan ilahtui ongelmastani ja oli valmis tulemaan vaikka heti leikkaamaan hiukseni lyhyeksi. Sanoi että hän onkin odottanut milloin viimeinkin otan aikuisen naisen hiusten leikkuun. Suuttui kun sanoin että en todellakaan lyhennä hiuksiani ja tyrmistyi kun sanoin että mieheni auttaa minua ja opettelee jo nutturan laittoa. Tuli käymään luonani ja jankutti, että eihän mieheni ole auttamassa kuin aamuisin ja töiden jälkeen, kyllä ne hiukset pitää lyhentää! Lopulta miehenikin ärsyyntyi ja käski lopettaa päsmäröinnin.

En ymmärrä tuota intoa ja vaatimista hiusten suhteen, vaikka hän onkin entinen kampaaja. 

Vierailija
9149/11856 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

15-vuotias ongelmainen lapseni yritti muka-ovelasti kiertää lähisukulaiset, jottei saataisi tietää (yeah right), ja pisti muutamalle tyypille, muunmuassa siskoni ex-miehelle viestin, jossa ensin kysyi mitä kuuluu (ei pidä meistä keheenkään koskaan yhteyttä) ja heti perään muistuttaa, että joulu on tulossa ja nythän saisi black friday-alennuksista edullisesti vaatteita (ne alet oli menneet jo) ja enää ei oikein T-paidalla tarkene ulkona (no ei ollut voinut pärjätä pariin kuukauteen), joten jos voisit joululahjarahat pistää ennakkoon, eli laitatko 120€, kiitos.

A) ei ollut saamassa joululahjarahaa, saati moisia summia per lärvi, varsinkaan näiltä ihmisiltä.

B) sossu ja sijaisvanhemmat (järjestyksessä toiset, joilta oli jo varastanut tuhansia euroja) pitävät huolen hänen vaatetuksesta ja muista tarpeistaan.

C) ei todellakaan mennyt noin huono ja härski yritys läpi, joten tottakai suuttui ja haukkui siskoni juopoksi, kun hän alan ammattilaisena kysyi suoraan, onko rahat menossa päihteisiin vai velkoihin vai päihdevelkoihin, ja siinä sivussa haukkui siskolleni minut narkkariksi, mikä ei voisi olla kauempana totuudesta.

Tämä on viimeisin yritys lapseltani, joka ei kykene empatiaan, on hyvin itsekäs, valehtelee työkseen ja näkee kaikissa muissa syyn, jos hän mukamas tekee väärin, vaikkei siis pidä väärin toimimisena esim. sitä, että varastelee mitä tahansa keneltä tahansa ja on jo aloittanut luottokorttipetokset toisten laskuun. Ei tunne katumusta, suuttuu kyllä helkkaristi kun jää kiinni.

Hain hänelle apua vuosikaudet ennen sijoitusta, eikä näy kukaan muukaan pärjäävän hänen kanssaan, eikä hän ole halukas ottamaan apua vastaan. Raha kyllä kelpaisi, mutta minuun, "maailman huonoinpaan äitiin" ei ole ollut yhteydessä, (eikä vastaa vaan on estänyt mut) enää sen jälkeen, kun en laittanut rahaa hänen laitettuaan ensi kertaa vuoteen viestinä vain tilinumeronsa.

Kärsin tästä tietenkin äitinä valtavasti, onnekseni minulla on vielä jo täysi-ikäinen esikoiseni sekä kuopukseni elämässäni.

Mieheni on hyvin pidetty, eikä syyttä ja häneltä saa aina apua kun pyytää, hänelle tulee itselleen hyvä mieli auttamisesta eikä odota palkkaa tai edes vastapalveluksia.

On kuitenkin onnistunut haalimaan ison kaveripiirinsä mukavien ihmisten joukosta ja kyllä on meillekin apua löytynyt kun on tarvittu.

Mies kävi kaupassa yhdelle kaverille, joka oli koronassa, ja kun taas me oltiin, kävi kaksikin eri kaveria tekemässä ostokset, vaikka oisin voinut myös tilata kaupasta kotiinkuljetuksella.

Ihmettelin hiukan, kun jotkut tässä ketjussa painotti, etteivät autoa lainaa koskaan kellekään - kyllä mä lainaan esim. appiukolle, joka laittoi tiskikoneen kiinni ja miehen kavereille, jotka maksaa bensansa eivätkä hurjastele holtittomasti. Miksei, jos ei ite tarvita? Vaikka auto on yksin mun, miehelläni ei ole edes korttia.

Ei puhettakaan, etteikö mieheni tapetoisi ja maalaisi äitinsä kotia - vaikka sitä ehkä vähän oletetaankin, ostaan silti pyytää ja kiittää, ja työttömyysaikana saatiin sitten ihan rahallista apua häneltä.

Joskus aikoinaan siivosin siskon talon useempaan kertaan, olenhan ammattilainen siinäkin, mutta hän sentään kysyi sopisiko se mulle ylipäätään, käykö tämmönen aika ja hän maksaisi sen ja sen verran, sekä tarkat työtehtävät sovittiin etukäteen.

Olen myös litteroinut hänen haastattelujaan ja piirtänyt kuvia, aina etukäteen sovitun taksan mukaisesti.

Vanhempien talon oon siivonnut monesti pyytämättä ihan yllärinä kun ovat olleet matkalla - ei ollut rahaa lahjoihin, joten sillä tavalla sain annettua takaisin heiltä saamaani apua (vaikkei se mitenkään ole mielestäni riittänyt). He kun eivät ole kovin siivousintoisia ja tekemistä riittää koko viikonlopuksi. Nykyään se ei onnistu, kun asun satojen kilsojen päässä :(

Siinähän ihmettelit.

Vierailija
9150/11856 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri pyysi pesemään ison talonsa ikkunat 30 eurolla. Kuulema samalla voi jutskata ja kahvitella. Kieltäydyin ja ilmoitin voivani tullla ihan jutskaamaan ilman ikkunan pesuakin.

Vierailija
9151/11856 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nämä nykyajan teinit kutsuu juhliin mahdollisimman paljon vieraita, että saavat mahdollisimman paljon lahjoja/rahaa. Ahneita kun ovat.

Ylioppilaille ja ammattiin valmistujille riittää lahjaksi 50 euroa, ja jos ei riitä niin antakoon rahan takaisin.

Minä olen laittanut yhteiskeräykseen (entinen ruusuadressi) 5 €. Vain lapsenlapsille enemmän.

Minä en enää huolisi sinua yhteiskeräyksiin. Voithan kokeilla ostaa tuolla 5 eurolla jonkun lahjan sen sijaan, että osallistut yhteiskeräyksiin. Nyt peesaat aika törkeästi muiden siivillä.

Vierailija
9152/11856 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on pakettiautoilijalla kavereita, niin arvatkaa kuinka paljon kavereita on huoltoyrittäjällä jolla on Hiluxissa lumiaura... 

Mun miehellä ja kaverillaan on sellainen kahden miehen huoltoyhtiö, tekevät mm. pihojen lumitöitä talvella ja puutarhahommia kesällä.  Asumme kuuden perheen paritaloyhtiössä, jonne yhtiökokous on raha säästääkseen päättänyt olla hankkimatta huoltoyhtiön palveluja, lumityöt tehdään "talkoilla ja kukin vastaa omistaan". Mies tekee meidän lumityöt sillä Hiluxilla, ennen kun lähtee töihin ja se herättää närää. Pitäishän sen nyt koko piha hoitaa ilmaiseksi kun on työkalut ja kaikki. Yks rouva haluais että mieheni lähtisi töihinsä samaan aikaan kuin hän, ja ajaisi hänen työpaikkansa kautta että saisi ajaa aurattuja jälkiä töihin. 

Mies on kieltäytynyt hoitamasta talonyhtiön lumitöitä ilmaiseksi, koska se olisi pois hänen maksavilta asiakkailtaan ajankäytön osalta. Joka yhtiökokouksessa tämä on tapetilla ja hänellä on aina kohtuuhintainen tarjous millä hinnalla sitoutuisi tekemään lumityöt, mutta aina se katsotaan kalliiksi kun "tekee se omansakin ilmaiseksi". Ja toki moni kaverikin on esittänyt että mies voisi "ohikulkiessaan vähän töniä" lumikasoja. 

Eräs ystäväni joutui sairaalaan just siinä, kun oli ne pahimmat lumikelit tällä talvella. Kotiutumisen jälkeenkin on toipilas pitkään.  Sille mies kävi pyytämättä ja ilmaiseksi tekemässä lumityöt kadulta ovelle, että taksi pääsee pihaan eikä tarvitse toipilaana kolata. Kaveri kiitti "auratonttua" Facessa ja siitä seurasi kateellisten marmatusta siitä miten epäreilua on että toisille tehdään lumityöt ja toisille ei.

Riittää muuten sekin, että omistaa pakettiauton. Jono sukulaisia vähän väliä pyytämässä sitä lainaksi milloin minkäkin kuljettamiseen. 

Vierailija
9153/11856 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on pakettiautoilijalla kavereita, niin arvatkaa kuinka paljon kavereita on huoltoyrittäjällä jolla on Hiluxissa lumiaura... 

Mun miehellä ja kaverillaan on sellainen kahden miehen huoltoyhtiö, tekevät mm. pihojen lumitöitä talvella ja puutarhahommia kesällä.  Asumme kuuden perheen paritaloyhtiössä, jonne yhtiökokous on raha säästääkseen päättänyt olla hankkimatta huoltoyhtiön palveluja, lumityöt tehdään "talkoilla ja kukin vastaa omistaan". Mies tekee meidän lumityöt sillä Hiluxilla, ennen kun lähtee töihin ja se herättää närää. Pitäishän sen nyt koko piha hoitaa ilmaiseksi kun on työkalut ja kaikki. Yks rouva haluais että mieheni lähtisi töihinsä samaan aikaan kuin hän, ja ajaisi hänen työpaikkansa kautta että saisi ajaa aurattuja jälkiä töihin. 

Mies on kieltäytynyt hoitamasta talonyhtiön lumitöitä ilmaiseksi, koska se olisi pois hänen maksavilta asiakkailtaan ajankäytön osalta. Joka yhtiökokouksessa tämä on tapetilla ja hänellä on aina kohtuuhintainen tarjous millä hinnalla sitoutuisi tekemään lumityöt, mutta aina se katsotaan kalliiksi kun "tekee se omansakin ilmaiseksi". Ja toki moni kaverikin on esittänyt että mies voisi "ohikulkiessaan vähän töniä" lumikasoja. 

Eräs ystäväni joutui sairaalaan just siinä, kun oli ne pahimmat lumikelit tällä talvella. Kotiutumisen jälkeenkin on toipilas pitkään.  Sille mies kävi pyytämättä ja ilmaiseksi tekemässä lumityöt kadulta ovelle, että taksi pääsee pihaan eikä tarvitse toipilaana kolata. Kaveri kiitti "auratonttua" Facessa ja siitä seurasi kateellisten marmatusta siitä miten epäreilua on että toisille tehdään lumityöt ja toisille ei.

Riittää muuten sekin, että omistaa pakettiauton. Jono sukulaisia vähän väliä pyytämässä sitä lainaksi milloin minkäkin kuljettamiseen. 

Jopa se piisaa, että on ylipäätään auto, niin jo on pe*saukisia kinuamassa kyytiä sinne sun tänne. Ja tarjotut korvaukset on mallia "kahvit ABC:llä" - harmi vaan, että kovinkaan moni normi-auto ei kyllä montaa metriä kulje 1,5 desilitralla kahvia.

Vierailija
9154/11856 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen menossa leikkaukseen jonka jälkeen en voi käyttää oikeaa kättäni ollenkaan pariin viikkoon - kuukauteen ja senkin jälkeen todella varovaisesti. Varsinaisesti kättä saa käyttää vasta noin parin kuukauden jälkeen. Olen opetellut vasemman käden käyttämistä, mutta pitkien hiusten kanssa tulee ongelmia, kun en saa niitä yksin kiinni, saati pestyä.

Henkilö, jota luulin ystäväkseni, suorastaan ilahtui ongelmastani ja oli valmis tulemaan vaikka heti leikkaamaan hiukseni lyhyeksi. Sanoi että hän onkin odottanut milloin viimeinkin otan aikuisen naisen hiusten leikkuun. Suuttui kun sanoin että en todellakaan lyhennä hiuksiani ja tyrmistyi kun sanoin että mieheni auttaa minua ja opettelee jo nutturan laittoa. Tuli käymään luonani ja jankutti, että eihän mieheni ole auttamassa kuin aamuisin ja töiden jälkeen, kyllä ne hiukset pitää lyhentää! Lopulta miehenikin ärsyyntyi ja käski lopettaa päsmäröinnin.

En ymmärrä tuota intoa ja vaatimista hiusten suhteen, vaikka hän onkin entinen kampaaja. 

On kateellinen kauniista hiuksistasi. Itsekin olen törmännyt näihin.

T. Toinen kauniit pitkät hiukset omistava

Vierailija
9155/11856 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jopa se piisaa, että on ylipäätään auto, niin jo on pe*saukisia kinuamassa kyytiä sinne sun tänne. Ja tarjotut korvaukset on mallia "kahvit ABC:llä" - harmi vaan, että kovinkaan moni normi-auto ei kyllä montaa metriä kulje 1,5 desilitralla kahvia.

Tästä tuli mieleen miehen ex, joka oli monesti sitä mieltä, että miehen olisi heidän lapsensa kuljettamisen lisäksi ja/tai yhteydessä kuskailla exääkin menoilleen.

Paha vain, kun silloinen auto oli kokonaan minun ja pistin äkäisesti stopin exän kyyditsemisille.

Vierailija
9156/11856 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tullut uusia härskejä pyyntöjä mieleen?

Vierailija
9157/11856 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dille dong kirjoitti:

Sain sukulaiselta kutsun lapsensa ammattkoulun valmistujaisjuhliin, ilmoitin että en pääse tulemaan niin tuli viesti mihin tilinumeroon voin maksaa lahjan.

Mielestäsi siis lahja annetaan vain, jos osallistutaan juhliin?

Jos on vieraampi sukulainen, niin sitten näin. Läheisemmät erikseen.

Eli lahja on vain sun tapasi maksaa juhlien tarjoiluista eikä suinkaan muistaa ja palkita esim ammattiin valmistunutta vuosien ahkerasta työstä?

Jos kyseessä on henkilö, jota en ole koskaan tavannut ja kutsukin on laitettu vain lahjojen toivossa, niin sitten näin.

Kas. Maalitolpat siirtyi kesken keskustelun.

En täysin ymmärrä, mitä tarkoitit maalitolppien siirtymisellä. Valmistujaisten aikoihin tulee kutsupyyntöjä sellaistenkin sukulaisten juhliin lahjojen toivossa, joka ei ole koskaan edes tavannut ja joiden vanhemmista kuulee vain, kun he ovat jotakin vailla. En osallistu sellaisen sukulaisen lapsen valmistujaisiin, jota olen viimeksi tavannut joskus lapsena. Jos on läheisempi sukulainen, jonka valmistujaisiin ei pääse, vaikka muuten olisi mennyt, voi laittaa tilille lahjarahan

Me ei kyllä kutsuttu lapsen yo-juhliin ketään lahjan toivossa. Kutsuttiin sellaisiakin sukulaisia ja tuttuja joita ei olla pitkään aikaan nähty ja sen takia kun ei olla nähty pitkäään ja isommat juhlat on hyvä syy luontevasti nähdä. Ja monen kanssa ollaankin sen jälkeen oltu enemmän tekemisissä. Ei kaikkea tarvitse ajatella niin negatiivisesti.

Jos huomasit, niin nyt oli kyse vieraasta, eikä emännästä.

Vierailija
9158/11856 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun hyvän ystävän mies omistaa pakun.

Viimeksi, kun muutettiin, laitoin miehelle viestiä.

Muutamme 31.1. Olemme varanneet muuttopalvelun. En tule pyytämään pakuasi meidän muuttoon

9159/11856 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hän tuolla tiedolla tekee?

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
9160/11856 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun hyvän ystävän mies omistaa pakun.

Viimeksi, kun muutettiin, laitoin miehelle viestiä.

Muutamme 31.1. Olemme varanneet muuttopalvelun. En tule pyytämään pakuasi meidän muuttoon

Miksi tuollainen viesti? Tuo kuulostaa siltä kun olisitte riidelleet asiasta.

En minäkään ilmoittele ystävilleni, että meillä siivotaan viikonloppuna. Siivoamme itse. En tule pyytämään apuasi.