Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?
Kommentit (11849)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukulaispariskunta viettää perinteisesti osan vuodesta ulkomailla. Itselläni on niin vaativa elämä etten ehdi matkustaa enkä jaksaisi millään osallistua mihinkään juhliin tai edes tavata ketään vain huvin vuoksi, ja he tietävät sen. Tämä pariskunta hääräilee sukujuhlia joiden järjestelyihin minun pitäisi heidän mielestään osallistua kokkaamalla niitä minulle täysin vieraita ja eksoottisia erikoisuuksia joilla he hemmottelevat itseään kaukomailla...
Ja sinä et osaa lopettaa tuota? Jos olet niin tyhmä niin hoidat kyllä kokkaamaan. Minä sanoisin, että kokkaa itse juhlasi, heippa.
Miten se oman pään pitäminen voi olla niin vaikeaa.Ei tarvitse välejä katkaista eikä rumasti sanoa.
Minä sanoisin kauniisti, että sori, mutta iski noro.
Valehtelu onkin juu tosi hyvä vaihtoehto. Melko säälittävää jos ei pysty sanomaan asioita rehellisesti ja suoraan. Lastentarhaan kuuluvaa toimintaa lähinnä tuollaiset paskapuheet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukulaispariskunta viettää perinteisesti osan vuodesta ulkomailla. Itselläni on niin vaativa elämä etten ehdi matkustaa enkä jaksaisi millään osallistua mihinkään juhliin tai edes tavata ketään vain huvin vuoksi, ja he tietävät sen. Tämä pariskunta hääräilee sukujuhlia joiden järjestelyihin minun pitäisi heidän mielestään osallistua kokkaamalla niitä minulle täysin vieraita ja eksoottisia erikoisuuksia joilla he hemmottelevat itseään kaukomailla...
Ja sinä et osaa lopettaa tuota? Jos olet niin tyhmä niin hoidat kyllä kokkaamaan. Minä sanoisin, että kokkaa itse juhlasi, heippa.
Miten se oman pään pitäminen voi olla niin vaikeaa.Ei tarvitse välejä katkaista eikä rumasti sanoa.
Miksi valehdella? Ärsyttää tällaiset kun ei osata suoraan sanoa. Sekö on sitten rehtiä?
Miksi ei voi suoraan sanoa, että en pääse juhliisi kokkaamaan.
välipäivinä pitäisi hoitaa lasta , tulla aamulla julkisilla ennen klo. 7
Kaikki tuttavat, jotka kehtaa pyytää jotakin tavaraa tai työtä/palvelusta ilmaiseksi.
Siis tyyliin: " mä voin ottaa tuon sun auton ilmaiseksi, kun olet uutta hankkimassa".
Myös lentoliput, konserttiliput jne.
Joillakin on pokkaa, eikä edes peruskäytöstapoja.
Naapuri lähettää useinnomat mukulansa kysymään apua läksyihin meiltä. Ei olla tällaisesta mitään sovittu. Pyysi kerran itselleen apua ja siitä alkoi tämä kierre.
Mökkinaapurit tulivat porukalla juhannuksena kännissä vaatimaan, että alamme puhumaan ruotsia, koska ollaan ruotsinkielisellä alueella ja kaikki muut ovat ruotsinkielisiä.
Luulin aluksi, että on känniläppä, mutta olivat asiaa käsitelleet jopa kunnanhallituksessa. Joku perikunta oli vahingossa vastoin sovittua myynyt mökkitontin suomenkieliselle perheelle (meille).
Tämä tapahtui 80 luvulla.
Tosin osa on tätä pahoitellut 2000-luvulla 😁
Entinen naapurini, huh huh!
Asuin pitkään eräässä kerrostalossa, jossa naapurinani oli n. 45-50v hyvin asiallisen oloinen nainen. Hän oli aina pukeutunut kauniisti, mutta kuitenkin ihan normaalisti ja oli minulle aina hyvin ystävällinen. Kerran hän sitten kysyi, voisinko yhden illan vahtia hänen kolmea koiraansa. Tarkoituksena oli, että kävisin antamassa koirille iltaruuan ja käyttäisin iltapissalla. Ajattelin, että siihen ei kauaa mene, voin toki auttaa. Nainen kertoi, että jättää vielä muistilapun keittiön pöydälle.
Menin illalla asuntoon ja vastassa oli kolme koiraa. En tiennyt edes koirien nimiä! Keittiön pöydällä oli lappi, jossa luki (en enää muista koirien oikeita nimiä) "Hildalle 1,5dl nappuloita", "Maunolle 0,5dl" ja "Mörölle 2dl". Pöydällä oli koiranruokasäkki, desimitta ja kolme kuppia SEKÄ KOLME TARJOTINTA, joissa oli jokaisessa yksi koirankuppi. Minulla ei ollut mitään tietoa, kuka oli Hilda, Mauno tai Mörö. Kaikki olivat samankokoisia, joten en voinut edes päätellä. Pöydällä oli myös harja, jos voisin harjata koirien turkkia. Sekä satukirja, koska koirat kuulemma rauhoittuvat kun niille lukee satua. Lapussa toki oli ystävällisesti kirjoitettu, että jos minulla on aikaa, niin voisinko lukea, ei ole pakko...
Lisäksi lapussa oli viesti, että "Hilda pelkää autoja, häntä täytyy kantaa autoteiden yli". Joo, mutta kuka v**** näistä on se Hilda. Käytin koirat äkkiä pissalla talon nurkalla ja jätin avaimen pöydälle. Muutin onneksi pois siitä asunnosta.
Itselläni ei ollut eikä ole koiraa, joten en tiedä onko tämä normaalia, mutta erikoiselta se kaikki kuulosti. Olin nuori ja aivan kujalla.
Vaimoni on pyytänyt minulta jos vaikka mitä, mutta viimeisimpänä hän pyysi minua hakemaan lapset tarhasta. Voitteko kuvitella ei ne lapset ole edes minun, niin miksi minä ne hakisin hakekoot itse.
Voihan tikkunekku tärä tajunnanvirtaa täällä taas 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, valehteleminenhan se on aina oiva ratkaisu kaikkeen.
Jo nyt on saakeli jos aikuinen ihminen ei voi sanoa, että en kokkaa, en jaksa eikä kiinnosta. Kokkaa itse jos juhlat haluat pitää.
Jos joku tuosta suuttuu niin mitä semmoisella kaverilla edes tekee? Ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Asuin pitkään eräässä kerrostalossa, jossa naapurinani oli n. 45-50v hyvin asiallisen oloinen nainen. Hän oli aina pukeutunut kauniisti, mutta kuitenkin ihan normaalisti ja oli minulle aina hyvin ystävällinen. Kerran hän sitten kysyi, voisinko yhden illan vahtia hänen kolmea koiraansa. Tarkoituksena oli, että kävisin antamassa koirille iltaruuan ja käyttäisin iltapissalla. Ajattelin, että siihen ei kauaa mene, voin toki auttaa. Nainen kertoi, että jättää vielä muistilapun keittiön pöydälle.
Menin illalla asuntoon ja vastassa oli kolme koiraa. En tiennyt edes koirien nimiä! Keittiön pöydällä oli lappi, jossa luki (en enää muista koirien oikeita nimiä) "Hildalle 1,5dl nappuloita", "Maunolle 0,5dl" ja "Mörölle 2dl". Pöydällä oli koiranruokasäkki, desimitta ja kolme kuppia SEKÄ KOLME TARJOTINTA, joissa oli jokaisessa yksi koirankuppi. Minulla ei ollut mitään tietoa, kuka oli Hilda, Mauno tai Mörö. Kaikki olivat samankokoisia, joten en voinut edes päätellä. Pöydällä oli myös harja, jos voisin harjata koirien turkkia. Sekä satukirja, koska koirat kuulemma rauhoittuvat kun niille lukee satua. Lapussa toki oli ystävällisesti kirjoitettu, että jos minulla on aikaa, niin voisinko lukea, ei ole pakko...
Lisäksi lapussa oli viesti, että "Hilda pelkää autoja, häntä täytyy kantaa autoteiden yli". Joo, mutta kuka v**** näistä on se Hilda. Käytin koirat äkkiä pissalla talon nurkalla ja jätin avaimen pöydälle. Muutin onneksi pois siitä asunnosta.
Itselläni ei ollut eikä ole koiraa, joten en tiedä onko tämä normaalia, mutta erikoiselta se kaikki kuulosti. Olin nuori ja aivan kujalla.
Älä jätä päivätyötäsi vielä, kirjailijaa sinusta ei tule, niin typerä oli tarinasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin valehtelusta on tullut kaunista?
Toivottavasti saat noron ja toivottavasti se vie sinut hautaan!
Sori, mutta olen tätä mieltä enkä valehtele ollenkaan.
Ihmettelen kirjoitti:
Kaikki tuttavat, jotka kehtaa pyytää jotakin tavaraa tai työtä/palvelusta ilmaiseksi.
Siis tyyliin: " mä voin ottaa tuon sun auton ilmaiseksi, kun olet uutta hankkimassa".
Myös lentoliput, konserttiliput jne.
Joillakin on pokkaa, eikä edes peruskäytöstapoja.
Appiukko kuoli ja häneltä jäi ehkä 15 vuotta vanha auto. Eräs avulias naapuri oli valmis ottamaan auton ilmaiseksi. Ihmetteli, kun perikunta ei suostunut.
Sama juttu, ei oikein enää natsaa.
Älä ota niitä vastaan enää. Meillä vastaava juttu, oli kaksi koiraa, kynnet kuulemma jättävät kovaan parkettiin jäljen, voisitteko jättää koirat kotiin. Kesällä kävimme kylässä, vaimo pisti jalkoihinsa paksut villasukat joita sitten ihmeteltiin. Vastaus: mulla känsä jalassa, voi tehdä naarmun lattiaan. Saimme sitten ottaa koirat mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä jätä päivätyötäsi vielä, kirjailijaa sinusta ei tule, niin typerä oli tarinasi.
Älä sinäkään jätä päivätyötäsi, kriitikkoa sinusta ei tule, niin turha oli kommenttisi.
Ei tarvitse välejä katkaista eikä rumasti sanoa.