Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?
Kommentit (11849)
Miespuolinen kaveri pyysi kännissä suikkaria "ihan vaan kaverina" - ei mitään vakavaa.
Yep. Veti handuun
Ostettiin ok-talo. Myyjäperheen vanhin lapsi oli vähän päälle ajokortti-iän... Reilun kuukauden asumisen jälkeen yksi perjantai-ilta ihmettelin mistä kuuluu sellainen matala "boom-boom-boom" ääni. Vilkaisin ikkunasta ulos ja pihaan oli ajanut tuunattu karvanoppa mersu jonka "hifi"-vehkeistä kuului tuo ääni.
Auto parkkiin ja ulos purkatui seurue nuorisoa, pari tyttöä ja pari poikaa. Tässä vaiheessa tallustelin itsekin pihalle arvaten että kyseessä on varmaan myyjäperheen pojan kavereita tms. Tervehdin, nuoret mutisivat jotain tervehdystä takaisin ja lähtivät kävelemään pois pihasta! Minä sitten huutelemaan perään, että oletteko te XXX:n kavereita ja tuohonko ajattelitte auton jättää? Hetken aikaa sai nyhtää vastauksia, mutta lopulta selvisi, että ovat myyjäperheen pojan kavereita ja ajattelivat jättää auton parkkiin meidän pihaan kun ovat menossa kaupunkiin bilettämään, hakevat auton pois "joskus viikonloppuna". Ja tämä oli kuulema sovittu myyjäperheen pojan kanssa...
No minä en ollut sopinut mitään. Hirveän mussutuksen saattelemana sain porukan uskomaan, että nyt on vain etsittävä parkkipaikka muualta.
Isäni ikäinen mies tuosta naapurista pyysi minua ilta-ajelulle kun olin lenkillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostamme kaverini kanssa golflippuja keväisin yhdessä ja kaverini oli päättänyt hamstrata kyseiseltä ostokanavalta lippuja muiden nokan edestä mahdollisimman paljon että sai yhden hikisen 5 euroa tienattua per lippu ja myytyä niitä kavereilleen joiden kanssa kävi pelaamassa.. Kun häneltä itseltään oli peliliput loppuneet oletti tietenkin että ostaa alkuperäisellä ostohinnalla, hinnalla jolla alkuperäiseltä ostopaikalta niitä sai.. Yksi syistä miksi nykyään yhä enemmän ex-kaveri..
Olet nihilisti.
Olet idiootti. Jos kuvittelet että kavereilla rahastaminen on fine. Kaikki täytyy itse saada ilmaiseksi ja kaikki oma mitä laitetaan eteenpäin täytyy tuottaa helvetisti voittoa niinkö? Liiketoiminta toimii niin, mutta ei kaverisuhteet.
Olet köyhä, kun vitonen kirpaisee noin kovaa. Sinulla ei ole yhtään omaa golf-mailaakaan. Tuskin olet töissä, vaan peruspäivärahalla roikkuva mutantti.[/quote
Veikkaan että tililtä löytyy ja sinne kotiutuu enemmän kun sinulta raukka Kela-elätti koskaan. Vitonen ei kirpaise vittuakaan eikä edes viissataa, mutta periaate paljon enemmän.
Noniin, menehän Jonne jo nukkumaan. Aamulla on taas kouluun lähtö. Kyllä isäsi tulee dokaamasta ja vieraista naisista kotiin, ja muistaa paiskoa sinuakin seinille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostamme kaverini kanssa golflippuja keväisin yhdessä ja kaverini oli päättänyt hamstrata kyseiseltä ostokanavalta lippuja muiden nokan edestä mahdollisimman paljon että sai yhden hikisen 5 euroa tienattua per lippu ja myytyä niitä kavereilleen joiden kanssa kävi pelaamassa.. Kun häneltä itseltään oli peliliput loppuneet oletti tietenkin että ostaa alkuperäisellä ostohinnalla, hinnalla jolla alkuperäiseltä ostopaikalta niitä sai.. Yksi syistä miksi nykyään yhä enemmän ex-kaveri..
Mun ystävä suuttui, kun ostettiin leffalippuja yhdessä.
Tajusin tämä on hyvä juttu ja hain 4 samanlaista satsia.Liput maksoivat 7 e kpl ja menin Tennispalatsin eteen lappu käteen myyn 10 e kpl.
Liput menivät vartissa. Tienasin satasen.
Vahingossa menin kertomaan tästä ystävälleni. Olisi pitänyt antaa hänelle puolet. Idea oli hänen.
Tienasit siis 3€/lippu, mutta yhteensä 100€? Luvut ei täsmää.
100€ ei mene tasan kolmella jaettuna.
Lippuvihossa oli 8 lippua.
Ostin sen 56 e x 4 lippuvihkoa
Sain voittoa 3 euroa x 8 lippua x 4 vihkoa = 96 euroa
Itse kannoin riskin ja yksin myin liput ulkona.
Olen itse saanut omat lapseni tosi nuorena joten nyt, kun omilla kavereillani on liuta pieniä lapsia, minun oletetaan "lapsettomana" olevan ilmainen lastenhoitaja. Tämä kyrsii todella. Aikoinaan, kun omat lapseni olivat pieniä, hoidin heidät itse. Mahdollisesti oma äitini auttoi, jos apua tarvitsin. Mutta ei yhtään kertaa yksikään kaveri. Ärsyttävimpiä ovat kaverit, jotka pyytävät minua hoitamaan lapsia, jotta he pääsisivät "kerrankin johonkin kavereitten kanssa". Eli siis minä en seuraksi kelpaa, lastenhoitajaksi kyllä?
Olen hoitanut näitä kavereitten sinänsä ihania lapsia todella paljon, mut pari vuotta sitten tuli stoppi ja ilmoitin kaikille, et nyt loppui. Kerään voimia, et jaksan joskus hoitaa vielä omia lapsenlapsiakin.
Jos teidän lapset tarvitsee hoitajaa, et te pääsette kavereiden kanssa baariin, kylpylään, pakohuoneeseen, kuntosalille jne, niin hei maksakaa siitä tai korvatkaa jotenkin! Sekin kävis, et jos olette esim. kampaajia tai kosmetologeja, tarjotkaa lastenvahtimisesta vaikka korvaukseksi ilmainen hiusten värjäys tai joku hoito. Mulla tuli tähän hyväksikäyttöön mitta täyteen.
Jos ne on sukuasi tietysti teet . Pääset juhliin ja muistavat hyvällä . Se ja se teki tän puvun . Samoin sukusi vaurastuu . Sekin on etusi . Muista antaa joululahjoja .
Kyl joo 20-50€ viikonloppu tai yö lastenhoidosta satunnaisesti verotonta tuloa niinku kirppis myynti . Kirppikset pitää laittaa verolle niin paljon suuria tuloja noilla ammattikirppiksillä . Samoin noi seurakuntien ja eri uskontolahkoja kirjamyynnit ja musiikkimyynti verolle ne vetää bisneksiä suuria summia kun tuhannet ostaa . Siitä tullut raha sairaaloiden leikkaus saleihin . Voivat näin osallistua maan terveyteen . Autetaan tietysti toisiamme. PS.apteekista saa täi shampoota satiais shampoota latokuureja ja lapsille voi ostaa alusvaatteet uudet tai leikkauttaa hiukset jos näyttää hoitamattomalta samoin leikata kynnet ja harjata hampaat . Joskus näkee ettei oo hoidettu. Myös näkee et on pienet vaatteet lyhyet housut jne.
Tietysti pyytää että älkää kaikkeen suostuuko . Laita nimesi tohon voi johtaa vaikeuksiin .
Härskiä oli se et nuorempana hoidimme siskoni kanssa erästä rasavilliä 6 vuotiasta poikaa kuukauden, palkaksi saatiin molemmat 50 euroa,, siskoni itki kun ei se poika totellut mitään
Et voihan sitä noinkin käyttää hyväkseen, puoli ilmaisena lastenvahtina pojalle joka ei tottele mitään, ja jonka vanhempi sisko oli mun ikäinen eikä vahtinut omaa veljeä
Ei mennyt kuin hetki kuolemasta, niin jo korppikotkasukulaiset soittelemaan kyselee maitten ja mantujen myynnistä. Muuten ei kyllä ole yhteyttä pitäneet, mutta heti, kunnon omaisuuksista kyse, niin jo lehahtavat paikalle. Pilasivat tällä mahdollisuutensa, en myy ainakaan heille.
Vierailija kirjoitti:
Ei mennyt kuin hetki kuolemasta, niin jo korppikotkasukulaiset soittelemaan kyselee maitten ja mantujen myynnistä. Muuten ei kyllä ole yhteyttä pitäneet, mutta heti, kunnon omaisuuksista kyse, niin jo lehahtavat paikalle. Pilasivat tällä mahdollisuutensa, en myy ainakaan heille.
No sentään kysy myymään, eikä antamaan ilmaiseksi.
Mun naapurit lainasivat pari kertaa meidän autoja ja molemmilla kerroilla autot menivät rikki ja en kehdannut luultavasti kulumisesta johtuvista vioista pyytää korvauksia korjauksista ja hinauksesta, mutta pyysin kerran höyrypesuria lainaksi muuttosiivoukseen, niin en saanut. Ei olla enää pahemmin yhteyksissä.
Naapurin isäntä sanoi postilaatikolla emännän olevan marjamettässä. Nyt olis emännän paikka tarjolla kammarissa. Uskovainen kunnanvaltuutettu vielä.
Muusikkona kuulee aina näitä, meillä on bileet, voitko tulla pullapalkalla soittelemaan ”jotain”. Ei hyvää päivää, en minäkään mene kauppaan ja pyydä ”ruokaa”.
Entinen pano, jota nykyään näen ehkä kerran vuodessa ja yhteyttäkin pidetään harvoin, pyysi jos tulisin auttamaan erään auton pois vetämisessä. Mun olisi pitänyt ohjata autoa samalla kuin hän olisi vetänyt autoa pois omalla autollaan.
Tässä pitää tietää se, että panoni ei ole juurikaan auttanut mua mitenkään. Mutta mun pitäis olla valmis tuollaisiin juttuihin.
Naapuri hermostui, kun en tiennyt että hän "oli koko ajan tulossa hakemaan pyykit kuivausrummusta, ja olisi ne itse hallunut ottaa pois ja viikata". Meillä vuorot alkaa aina tasatunnein. Mun vuoro oli alkanut monta minuuttia sitten.. Kuivausrummun pitkä ohjelma on about sen tunnin ja haluan omat pyykkin tietysti keretä kuivata ennen seuraavan vuoron alkua. Kun naapuria ei näkynyt oman vuoroni alettua, niin otin kuivaimessa olleet pyykit pois ja laitoin ne pyykkikoriin ja omani tilalle. Kun olin omia pyykkejäni kuivaimeen laittamassa, naapuri tulikin hakemaan omia pois ja hermostui mulle kun "olin luvatta koskenut"....
Hyvänen aika, enhän minä voi tietää ootko tulossa minuutin päästä vai 45min päästä hakemaan pyykkisi veks! Kehtasi vielä paasata siinä, että "pitäisi olla säännöissä, että tasan jälkeen täytyis odottaa ainaki 5min enneku menee koskemaan toisten omaisuuteen" ja kuulemma ens kerralla jos meidän vuorot on peräkkäin, niin pyysi että odotan sen 5min. Öö en? Ja vaikka oisinkin halunnut semmosen palveluksen tehdä, niin en voi mitenkään tietää kenen pyykkivuoro milloinkin on, kun vuorot varataan netissä ja näät siinä vain onko vuoro vapaa vai varattu. Tätä pyykkitupaa käyttää kaksi rappua kaiken lisäksi. En ollu tätäkään naapuria koskaan edes nähnyt, vaikka oon tässä asunu 4v.
:D
Samainen pano on myös kaks kertaa pyytänyt mua hakemaan uuden autonsa toisesta kaupungista.. Herralla on kyllä otsaa.
Anoppi sai hepulin kun kuuli että on myyty kaikki vauvatavarat pois, myös ne pari hassua muutaman kympin juttua mitkä hän oli ostanut, kaikki muut oli maksettu itse. Olis pitänyt säästää miehen sisarusten lapsille. Ainut että meidän lapsilla on nuorimmalla ikäeroa näihin sisarusten lapsiin 12 vuotta. Ei todellakaan hillottu vaunuja ja sittereitä sitä aikaa omissa eikä kenenkään muunkaan nurkissa.