Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Härskejä odotuksia ja vaatimuksia - mitä naapurisi, kaverisi, sukulaisesi jne. on kehdannut pyytää?

Vierailija
25.05.2016 |

.

Kommentit (11985)

Vierailija
4761/11985 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle muistui mieleen sukulaisesta muutama tapaus.

Muutettiin miehen kanssa paikkakunnalle, jossa tämä sukulainen asui. Samalla paikkakunnalla asui vanhempani sukulaisia ja heidän jälkeläisiä, joita en ole elämäni aikana nähnyt kuin pari kolme kertaa, osaa en ikinä.

Yhdelle näistä ihmisistä, jota en ollut ikinä nähnyt, syntyi vauva. Tästä alkoi sukulaiseni osalta minulle pommitus että milloin mennään yhdessä katsomaan tätä uutta tulokasta. No en ollut järin innostunut ajatuksesta, koska en tuoretta äitiä tuntenut ollenkaan. Yritti vielä kyläilypäivänä soittaa, että hän on kohta pihassa, lähdetään! Ei millään meinannut mennä jakeluun, etten ollut lähdössä. Myöhemmin iltapäivällä tuli sitten viesti, että hän oli lupautunut tuoreelle äidille, että _me yhdessä_ mennään joku ilta vahtimaan vauvaa, jotta äiti pääsee vaikka kahville ystävänsä kanssa. Ilman siis, että minulta kysyttiin mielipidettä asiaan.

Ikinä ei lapsenvahti keikkaa tullut. Liekkö syy sekin, että tuore äiti ei ollut kyseistä sukulaista nähnyt kuin pari kertaa elämänsä aikana myös.

Toinen vastaava tapaus. Miehen kanssa oltiin menossa elokuviin ja liput näytökseen oli ostettu ennakkoon, josta tämä sukulainen oli hyvin tietoinen. Eiköhän pari tuntia ennen leffan alkua alkanut tulemaan soittoja ja viestejä, että hän on oman tätinsä luokse menossa kyläilemässä ja oli luvannut hänelle että minäkin tulen mukaan, samaa sukua kun ollaan! Kieltäydyin taas kunniasta lähteä uppo-oudon ihmisen tyköksi, etenkin kun multa ei oltu kysytty mitään.

Siitähän se riemu repesi ja alkoi melko itkupotku viestejä tulla, kuten "mikset halua tutustua sukulaisiin?!", "olisi mukava ettei tarttisi yksin mennä", "mutta kun mä jo lupasin että tullaan yhdessä!". Ei kelvannut syyksi, että oltiin menossa sinne elokuviin ja sitä kautta mahdollisesti syömään.

Pistin lopulta kännykän kiinni. Huomasin myöhemmin illalla, että viestejä oli tullut varmaan muutama tusina ja puheluita kymmenkunta. Ja kyseessä siis keski-ikäinen ihminen.

Olen nyt sitten varmaan paska sukulainen, joka ei halua tutustua äidin serkun kissan lapseen tai isän tädin mummoon. Minulle ei ole ongelmaa tavata kaukaisempia sukulaisia, mutta tuo selän takana sopiminen ja painostaminen vievät mielenkiinnon tyystin. Kuulin myös jälkeenpäin, ettei esim. tuo vauvan saanut ollut edes kutsunut minua ja sukulaistani kylään, vaan hän oli itse itsensä ja minut kutsunut sinne.

Vierailija
4762/11985 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi entinen ystävä oli minuun aina yhteydessä silloin kun tarvitsi minulta rahaa lainaksi. Aluksi hän kertoi että tarvitsee ruoka rahaa ja että on niin tiukilla että ei ole rahaa ruokaa. Minä lainasin hänelle muutaman kerran, mutta koskaan hän ei maksanut takaisin kun lupasi.  Lopulta minulle selvisi että nää mun lainaamat rahat meni ruoan sijasta viinaan, tupakkaan ja aikaisempien lainojen maksamiseen.

Aina kun nähtiin niin tää oli pummaamassa rahaa ja jos en suostunut , niin hän sitten lähti aika nopeasti vedoten johonkin kiireeseen.

Kerran hän pyysi minua kylään ja menin. Kun menin hänen luokseen niin hän makasi sohvalla ja pyysi että kävisin ostamassa hänelle kaljaa kaupasta ,koska itse oli niin väsynyt ettei jaksanut lähteä ja rahaa ei ollut. Sanoin että minulla ei ole rahaa, niin hän pyysi sitten minua lähtemään, koska halusi ottaa päikkärit.

Viimeksi hän laittoi viestiä että voisinko lainata hänelle 100 euroa ruokarahaan. En suostunut ja sanoin että itselläni on rahat vähissä kun olin työtön silloin. Hän vastasi että voisinko hakea kelasta toimeentulotukea ja sitten lainata hänelle siitä rahaa. En suostunut ja hän katkaisi välit kokonaan haukkuen minut pihiksi ämmäksi.

Että sellainen ihana kaveri :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4763/11985 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ystävän" uusi miesystävä illanvieton päätteeksi (johon tietenkin veimme itse juomat, siellä ei koskaan tarjota mitään syömistä/juomista) kysyi että kun meillä näkyi jäävän olutta niin voisimmeko jättää vaikka 4 tölkkiä. Pienen ylittymisen jälkeen lupaamme että tämä käy niin tyyppi alkoi vielä tinkimään että jos kuitenkin kaksi vielä lisää! Uskomattomia pummeja molemmat. Samalla oven avauksella tunkivat itsensä yhden toisen vieraan taksiin keskustaan ja muistivat huudella kovaan ääneen että "heillä ei kyllä sitten ole yhtään rahaa!" Tämä mies olo maksanut taksit ja kaiken vuosin viinan baarissa. Tämä nainen on aina tällainen. Lokki ja pummi. Mainittakoon että ikää on lähes 50 jo. Pistin juuri välit poikki häneen. Tyhjän saa pyytämättäkin.

Vierailija
4764/11985 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Tyypillä oli rästissä 2 kielitehtävää ja enää vain ne vaadittiin ammattipapereiden pokaamiseen. Hän selitti, että "ei osaa käyttää sanakirjaa" ja pisti mut tekemään tehtävän kielellä, jota osaan n. 5 yksittäisen sanan verran. Toisen tehtävistä teki äitini, joka oli 30 vuotta aiemmin kieltä lukiossa lukenut. Akka sai paperit, kiitosta ei ole kuulunut tähän päivään mennessä.

Vaikka tämä on kirjoitettu kolme vuotta sitten enkä tiedä seuraako tämän kirjoittaja enää ketjua, niin silti pakko kysyä että miksi ihmeessä suostuitte äitinne kanssa tähän?

Olisit tokaissut, että siinähä opettelet samalla käyttämään sanakirjaa kun koittaa viimeisiä tehtäviään tehdä jotta saisi paperit, tai olisitte ottanut ennakkoon maksua.

Harvinaista typeryyttä ja tossuna olemista.

Kyllä!

En tiedä kutsuisinko sitä välttämättä typeryydeksi, mutta tossuuden myönnän. Erityisesti äitini on aina ollut tossu. Itseltäni se ominaisuus poistui iän ja kokemuksen myötä.

Olin tekemisessä kyseisen ihmisen kanssa 6-vuotiaasta eteenpäin (lainaamasi tehtäväepisodin aikaan olin teini). Olin koulukiusattu ADHD-assilapsi, jolla oli tasan 2 kaveria. Ympäristön viesti oli “koska olet erikoinen sinun täytyy tyytyä siihen mitä saat oli se mitä tahansa” ja “olisit vain tyytyväinen että joku ei kiusaa” (vaikka kiusasihan hänkin, mutta eri tavalla). Siksi päädyin tekemään asioita hänen puolestaan, jotten olisi yksin. Tämä varmasti motivoi äitiänikin. Plus nepsylapsena käsitykseni siitä mikä on normaalia ja hyväksyttävää oli hieman vajaavainen.

Toisekseen tällä ihmisellä on ihan käsittämätön “valta” muihin ihmisiin. Hän jotenkin lumoaa olemuksellaan ja en voi tätä alleviivata tarpeeksi. Sitä ei oikeasti ymmärrä jos sitä ei ole havainnoinut itse, eikä oikeasti silloinkaan. Suurin osa ihmisistä tottelee käskyjä, tulistuu jos joku muu ei, sekä puolustaa kiivaasti. Useammat vain vähän aikaa ennen kuin kuvio selviää heille, toiset (kuten hänen koko sukunsa) vuosikymmeniä.  Ihmiset lankeavat häneen, koska hän on (ainakin aluksi) niin kovin harmittoman ja oikeastaan tietyllä tapaa vähän reppanan oloinen. Hän koki syntyessään hapenpuutetta ja sen vaikutus on selkeä, vaikkei hänellä minkäänlaista diagnoosia olekaan. Vaikutus ulottuu myös vahvasti empatiakykyyn, tai siis sen täydelliseen puutteeseen. Hän lapsenomaisesti näkee itsensä “päähenkilönä”, jota varten sivuhenkilöt ovat olemassa ja elävät. Täysin sairas kuvio, jota valitettavan moni ihminen tukee. Antavat ja antavat ja antavat eikä kukaan ikinä saa mitään takaisin, koska hän ei yksinkertaisesti kykene vastavuoroisuuteen. Hän ei ymmärrä mitä se on. Hän siis omasta mielestään on maailman paras ystävä ja käyttää tätä perin koomista väitettä syyllistämiseen jos/kun joku ei tottele (“miten sä voit tehdä näin mulle??!?!+1+ yhyyy oot narsisti”).

Tuntuu terapeuttiselta kirjoittaa tämä. Varsinkin näin vapun aikaan sillä tämä on juuri se aika vuodesta jolloin toivotin tyypille lopulliset heipat lyömällä luurin korvaan. Viimeiset kuusi vuotta ovat olleet suorastaan fantastiset. Tästä ihmisestä jäi oikeasti trauma, mutta tieto siitä ettei minun ENÄÄ IKINÄ tarvitse kuulla sitä vikinää saa posket kramppaamaan hymystä.

Vierailija
4765/11985 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylläoleva jatkaa tarinalla, jonka saatoin kertoa silloin 3 vuotta sitten, en muista. Tarina paljastaa hyvin paljon tästä ihmisestä ja hänen luonteestaan, ja sopii tähän ketjuun aiheeltaan, joten kerron sen vaikka sitten toisen kerran.

“Hanna” oli tässä vaiheessa jo päättyneen parisuhteensa aikana uinut ex-kumppaninsa äidin (“Sirpa”) ja äidinäidin (“Kerttu”) liiveihin ja vaati saada pitää heihin yhteyttä eron jälkeen, pääosin jotta nämä auttaisivat manipuloimaan ex-kumppanin palaamaan suhteeseen. Kertulla oli todettu rintasyöpä, hänellä oli kovia kipuja ja kävi hoidoissa.

Hannan ja Sirpan oli tarkoitus tavata  eräänä aamupäivänä kahvittelun merkeissä. Edellisen yön aikana Kerttu oli alkanut voimaan huonosti ja oli kovissa kivuissa. Sirpa lähti viemään äitinsä sairaalaan ja jäi sinne äitinsä seuraksi. Kahvittelu peruuntui. Hanna oli suunniltaan tiedon saatuaan. Ei suinkaan huolesta Kertun hyvinvoinnista, vaan koska Sirpa teki “oharit”. Hehän olivat sopineet kahvittelusta! Miten Sirpa kehtaa?! Oharit?! HÄNELLE?!?!

Ihana ihminen <3

Vierailija
4766/11985 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena kun oli pakko päästä kaupungista kotiin (30km), olin jostain syystä pennitön, niin sain ruinattua joltain äijältä kyydin kotiin.

Pimeällä metsätaipaleella kurvasi metsäpolulle ja sanoi että ellen ota häneltä suihin, jättää minut sinne.

En voinut jäädä sinne, otin ukolta suihin. Sen mällit haisi ja maistui kuin mädältä kananmunalta, oksensin maahan auton viereen. Muutenkin oli krapula ja hutera olo. Mutta luojan kiitos pääsin kotiin ennenpitkää.

🤮

Vierailija
4767/11985 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani ei saanut ketään seuraksi lähikaupungin festareille ja turvautui viimeisenä oljenkortenaan minuun, tyypin tuntien minun olisi myös  olla kuski, maksaa bensat ja molempien liput.. Onneksi saatiin kieltäytyä hyvällä syyllä, selkä oli tohjona ja liikuin kepeillä mutta silti ilmestyi festaripäivän aamuna ihmettelemään kun sönkkäsin lääketokkurassa ja konkkasin kepeillä.  Lähtiessään nappasi vielä  kolmiolääkkeeni mukaan, onneksi mies  hoksasi asian ja juoksi kiinni. 

Vierailija
4768/11985 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli hyvä ystävä, jolla oli oppimisvaikeuksia koulussa ja autoin häntä mielelläni. Mutta siinä vaiheessa tuli väsy, kun hän täysin kielitaidottomana alkoi haalia ulkomailta kirjekavereita. Meni siihen, ettei hän keksinyt itse edes mitään kirjoitettavaa, joten käännösavun lisäksi minun piti keksiä mitä kirjoitetaan. Meillä oli siis yhteisiä kirjekavereita käytännössä, minulla oli kyllä omia. Sitten kun kirjekaveri halusi tavata, hänelle tuli paniikki ja minun olisi pitänyt opettaa - mutta kun jo perusasioista oli vaikea saada menemään, miten olisi opettanut suht. sujuvaa englantia? Kyllä hän yritti kovasti oppia itsekin ja koetin auttaa, mutta joku raja tässäkin.

Kaverisi kuitenkin yrittää opetella, ei voi kuin nostaa hattua.

Itse olen täysin huono englannissa, enkä uskalla enää edes yrittää.

Vierailija
4769/11985 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapuri kurkkii ja vahtii minun palstailua. Tsiisus mikä vainu, Ilmoittaa täällä kun huomaa et oon paikalla. Etsii keskusteluja ja kommentoi et huomasi että oon paikalla.

Moi, huomasin että olet palstailemassa.

t:Naapuri

Vierailija
4770/11985 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorena kun oli pakko päästä kaupungista kotiin (30km), olin jostain syystä pennitön, niin sain ruinattua joltain äijältä kyydin kotiin.

Pimeällä metsätaipaleella kurvasi metsäpolulle ja sanoi että ellen ota häneltä suihin, jättää minut sinne.

En voinut jäädä sinne, otin ukolta suihin. Sen mällit haisi ja maistui kuin mädältä kananmunalta, oksensin maahan auton viereen. Muutenkin oli krapula ja hutera olo. Mutta luojan kiitos pääsin kotiin ennenpitkää.

🤮

Hyi v..u, eikö hävetä, oletko muutenkin noin suurpiirteinen, imet kaikkia pa skamu nia?

Toista on käytetty hyväksi ja sinä syyllistät uhria?

Vierailija
4771/11985 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🤮

Hyi v..u, eikö hävetä, oletko muutenkin noin suurpiirteinen, imet kaikkia pa skamu nia?

Toista on käytetty hyväksi ja sinä syyllistät uhria?

Kyytimaksusta ilmoitus poliisille.

Vierailija
4772/11985 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni härski odotus? = oletus

On kun elokuvaa katotaan porukalla ja 1 tai 2 tyyppiä sanoo:

Kuka nyt ei osaa englantia? (Vähättelevään sävyyn)

Sitten katotaan elokuvaa ilman tekstitystä

Ja elokuvassa puhutaan joko Walesin englantia tai jotain suistoamerikkaa. Nämä sankarit, joiden takia tekstitystä ei ole pölisevät keskenään estäen sen vähäisenkin kuuntelun. Koettu on.

Kun haluan nauttia elokuvasta, katson suomalaisilla teksteillä, siksi etten jaksa täysillä keskittyä englannin kieleen vaikka sitä suht hyvin ymmärränkin. Sanon tämän myös näille sankareille jotka haluavat katsoa ilman tekstitystä. Sitä voivat tehdä silloin kun en ole paikalla.

Silloin kun haluan "treenata" kieltä katson englannin kielen tekstityksen kanssa, koska jos en saa puheesta selvää, teksti auttaa siinä.

Vierailija
4773/11985 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🤮

Niin, en minä ole tapauksesta suinkaan mitenkään ylpeä, mutta siinä tilanteessa pidin parempana totella, kuin paleltua sysipimeässä metsässä kuoliaaksi, saati etten tiennyt mitä mies olisi tehnyt, ellen olisi suostunut. Olin niin heikossa hapessa valmiiksi, etten olisi siinä tilanteessa voinut taistella, ilman teräasetta tai mitään muutakaan.

Jos jonkun pitää hävetä, se on se ukko, joka käytti nuoren naisen tilaa hyväkseen uhkaamalla.

Ei, en ime kaikkia paskamunia. Imetkö itse?

Kiitos ja anteeksi, että olen olemassa.

Vierailija
4774/11985 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan tiedoksi, elettiin aikaa ennen kännyköitä. 

t.se paskamunan imijä

Vierailija
4775/11985 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on onmuutamiakin kaveriporukoita, joista siis kukaan ei tunne toisiaan. Tässä kun on ollut valmistumisia, kolmekymppisjuhlia, vauvoja yms yms tullut viimeisen 10 vuoden aikana, niin olen ollut vaikka kuinka monessa yhteislahjassa mukana ja yllätysjuhlien järkkäämisessä. Aina tulee se "yllättävä" ryhmäviesti johon kasattu ihan hirveä läjä kavereita ja kirjoitellaan kuinka nyt "Missu täyttää 30, niin hommataan kerralla vähän kivempi lahja". Tai lista mitä ostaa tai tehdä ylläribileisiin.

Ei siis siinä, kivahan se on mutta pakko myöntää ettei ole itselle tuotu mitään lahjoja, ei kerätty porukalla mitään, ei järkätty yllärijuhlia tms. Erään kerran oli pakko sanoa yhteen, kun taas kerättiin kampaajalahjakorttiin ja ravintolalahjakorttiin yhdelle, että voi kun ei ole nyt ollut varaa edes itse käydä kampaajalla niin jätän välistä. Olisihan se vastavuoroisuus mukavaa, mutta sitä ei ole ollut. Olen osallistunut ihmisten lahjoihin, jotka eivät edes osanottoja esittäneet kun eräs lähiomaiseni kuoli.

Ehkä tässä nyt on turvassa rahankerjuulta kun kaikilla jo noi isot merkkipaalut täynnä, onkohan sitten seuraava piikki kun porukka alkaa täyttämään 40. 

Oikein, ei kannata osallistua, jos se ei ole vastavuoroista, vaikka olisi varaakin. Eikä tarvitse keksiä tekosyitä. Sano suoraan, ettet muista itsekään saaneeksi mitään kimppalahjoja.

Huomasin että mun kohdalla on muuten mennyt kans näin. Olen osallistunut aiina esim. työkaverien kimppalahjoihin ja niitä yhteen aikaan kerättiin tosi paljon. Kun minä täytin 30 tai 40,ei puhettakaan mistään kimppalahjoista. No, ei sillä että mitään isoja juhlia olisin pitänytkään, eikä pitänyt moni muukaan. Näissä olen vaan näköjään jonkinlainen väliinputoaja. Tulen hyvin toimeen työkavereiden kanssa, mutta ilmeisesti en kuitenkaan tarpeeksi hyvin. Ei tämä nyt mun yöunia vie enkä ole henkisesti rikki, kunhan tein huomion.

40 vuotta täytettyäni sain pomolta tekstiviestionnittelut. Kollegat saivat kukin vuorollaan kukkakimpun kotiin toimitettuna. Jos esimies ei olisi muistanut tekstarilla, en olisi itse varmaan muistanut noita muille lähetettyjä kukkiakaan. Toki esimiehissä on eroja, isäni menehtyi äkillisesti, esimieheni (eri kuin aiemmin) ei koskaan sanallakaan edes osanottoja sanonut, vaikka olimme paljon tekemisissä. Toisen kollegan esimies vastaavassa tilanteessa lähetti kukkia alaiselleen kotiin ja esimiehen pyynnöstä järjestin tuon tilauksen ja toimituksen. Että näinkin voi mennä.

Härskiin toimintaan liittyi työpaikalla se, että eri osastojen tiimi päiviin kutsuttiin osaston ulkopuolisia ns. työpaikan hyviä tyyppejä ihan surutta, mutta joitain osastoon kuuluvia muiden mielestä ei niin hyviä tyyppejä jätettiin kutsumatta tai puhuttiin niin että kutsusta huolimatta ymmärsivät olla tulematta. Ei koskenut minua, näin vain sivusta tilanteita ja ärsytti suunnattomasti. Toki ydin poppoo on sitä mieltä että töissä on aivan mahtava ilmapiiri.

OT mutta meidän firmassa on sama meno. Se ydinporukka tapaa toisiaan, on pakohuonepelejä ja ties mitä tapahtumia ja osa porukasta lennätetään firman piikkiin ulkomailla sijaitsevaan toimistoon vähäksi aikaa "oppimaan" jotain uutta. Tulee synttärilahjaa, suosituksia, joululahjaa jne, Ydinporukan mielestä paras firma ikinä. 

Ydinporukan ulkopuolella olevia ei muisteta mitenkään.

Tämä firma ehdotti kollegalleni, että hän tekisi 700 euron arvoisen työpanoksen 100 eurolla. Kun ei suostunut, firma erotti hänet töistä koeajalla työhln sopimattomana, vaikka kollega oli yksi alansa parhaista. Raha ratkaisee ja se, kuka on sosiaalisesti ihanin. Samaan aikaan firmassa kuulee jatkuvasti siitä, miten alaiset eivät opi sitä ja tätä, eivätkä muista tuota, eivätkä noudata annettuja ohjeita ja esimiehet saavat olla siivoamassa sotkuja. Klassinen Hyvä Tyyppi, Paska Aikaansaaja-syndrooma.

Vierailija
4776/11985 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t.se paskamunan imijä

Kai teit rikosilmoituksen. Se paskamunahan saattoi jatkaa toimintaansa.

Vierailija
4777/11985 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t.se paskamunan imijä

Mistä olisin ilmoituksen tehnyt, en tiennyt miehen nimeä, en auton rekkaria enkä mitään muutakaan. Poliisi olisi nauranut päin naamaa.

Kotiin päästyä painuin nukkumaan.

Turha tästä on enempää jauhaa. Tulin kertomaan törkeän kohdalleni osuneen vaatimuksen, joka tämän ketjun otsikosta pelmahti  menneisyydestä mieleen. En ajattele muutoin koko asiaa. Elämässä tapahtunut paljon pahempiakin asioita.

Vierailija
4778/11985 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t.se paskamunan imijä

Mistä olisin ilmoituksen tehnyt, en tiennyt miehen nimeä, en auton rekkaria enkä mitään muutakaan. Poliisi olisi nauranut päin naamaa.

Turha tästä on enempää jauhaa. Tulin kertomaan törkeän kohdalleni osuneen vaatimuksen, joka tämän ketjun otsikosta pelmahti  menneisyydestä mieleen. En ajattele muutoin koko asiaa. Elämässä tapahtunut paljon pahempiakin asioita.

Olen pahoillani puolestasi kokemastani. Ymmärsin, että tunsit tai ainakin tiesit sen tyypin.

Vierailija
4779/11985 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t.se paskamunan imijä

Olen pahoillani puolestasi kokemastani. Ymmärsin, että tunsit tai ainakin tiesit sen tyypin.

...tietenkin kokemastasi... autocorrect...

Vierailija
4780/11985 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää nyt on aika pientä, mutta uusi naapuri kyseli talon fb-ryhmässä pesukonetta lainaan. Hänellä on lapsi joten tuumin että nyt on tosi kyseessä, ja tarjouduin avuksi.

Kysyin kuitenkin että onko taloyhtiön kone epäkunnossa, se on itselleni ollut avuksi kun pesukone on hajonnut. No olihan se, mutta parin euron pyykkimaksu olisi ollut liikaa, naapuri halusi siis ilmaisen pesukoneavun. Jotenkin meni maku hommasta kun tajusin että olisi omien pyykkien lisäksi pitänyt vahtia naapurinkin pyykit. (Pesukonettahan ei saa itsekseen jättää pesemään.)

Saattaahan sitä sellainenkin tilanne olla että rahat ovat menneet uuteen pesukoneeseen, mutta naapuri ei nyt ainakaan semmoista perustelua menettelylleen antanut.

Vähän off-topic, mutta muistui mieleen oman naapurin ajattelemattomuus.

Olin varannut pyykkituvan aikavälille 18 - 20, meillä siis voit varata pyykkituvan klo 8 - 20 väliselle ajalle. Pyykkiä oli itselläni sen verran, että meni tosiaan tuo koko parituntinen.

Joka tapauksessa - olin odottelemassa pesuohjelman päättymistä jotta saisin sen koneellisen pyykit kuivausrumpuun ja uutta pyykkiä pesuun, kun kuulin kellarin oven käyvän ja suht. uusi naapuri (yh kyseessä) käveli lapsikatraansa kanssa pyykkitupaan.

Mamman ilme oli melko hämmentynyt kun näki minut ja sai jossain vaiheessa kysyttyä, että kauanko tarvitsen konetta. Sanoin, että olen varannut pyykkituvan loppuillaksi että siinä on ihan merkintä varauslistalla. Vielä ilkesi kysyä, että tosissaanko loppuillaksi koneet ovat varattuja ja edelleen ehdotin sitä varauslistaa.

Hän sopersi jotain, että niinhän se varauslista on olemassa, mutta.... ja lause loppui tuohon. Lopulta hän sanoi lapsilleen, että tullaan aamulla uudestaan eikä edes sitä varausta laittanut listaan.

Kävi siinä vain mielessä, että kuvitteliko tämä mamma että kun pyykkituvan varauslistaan rustaat puumerkkisi, niin taloyhtiöltä tulee lasku perässä. Meillä siis saa ihan ilmaiseksi pyykkiä pestä niin paljon kuin huvittaa.

Mutta melko tökeröä oli olettaa, vaikka pyykkituvan käytöstä pitäisikin maksaa, että voit muiden piikkiin tulla pyörittämään likapyykkiäsi, tai ylipäätään toisen vuorolla tulla pyykin pesuun.