Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matkailuviha

Vierailija
24.05.2016 |

Vihaavatko muut matkailua? Vain ulkomaan matkailua vai myös kotimaan? Pelkkä lentokone, vai myös muut kulkuneuvot?

Viihdyn kotona.

Kommentit (85)

Vierailija
81/85 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Embody the Invisible kirjoitti:

Vaikea ymmärtää, kun itse en lähestulkoon mitään muuta haluaisi tehdäkään. Mutta me kaikki tykätään vähän eri asioista. Lisäksi vaikuttaa siltä että matkustaminen on nykyään trendikäs harrastus, vähän niinkuin fitness. Onhan se outoa, jos jollain on tarve suhtautua matkustamista inhoavaan negatiivisesti.

Ainut mitä "vihaan", on lentokentillä odottaminen ja se säätö tarkastusten ja matkatavaroiden kanssa. Siihen menee liikaa aikaa.

Minä olen opetellut tykkäämään lentokentillä odottamisesta. Odottaessa voi siivota tietsikan ja kännykän, kuunnella dekkareita jne. Suosikkikenttiäni ovat Köpis ja Arlanda.

Itse vihaan pitkiä, aamuyön lentoja, kun saan joka kerta migreenin. En pysty missään tapauksessa nukkumaan koneessa.

Vierailija
82/85 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Embody the Invisible kirjoitti:

Vaikea ymmärtää, kun itse en lähestulkoon mitään muuta haluaisi tehdäkään. Mutta me kaikki tykätään vähän eri asioista. Lisäksi vaikuttaa siltä että matkustaminen on nykyään trendikäs harrastus, vähän niinkuin fitness. Onhan se outoa, jos jollain on tarve suhtautua matkustamista inhoavaan negatiivisesti.

Ainut mitä "vihaan", on lentokentillä odottaminen ja se säätö tarkastusten ja matkatavaroiden kanssa. Siihen menee liikaa aikaa.

Minä olen opetellut tykkäämään lentokentillä odottamisesta. Odottaessa voi siivota tietsikan ja kännykän, kuunnella dekkareita jne. Suosikkikenttiäni ovat Köpis ja Arlanda.

Itse vihaan pitkiä, aamuyön lentoja, kun saan joka kerta migreenin. En pysty missään tapauksessa nukkumaan koneessa.

Miten näitä asioita ei voi tehdä kotona? Tunnen olevani kuin vankilassa siellä lentokentällä: ei pääse minnekään ennen kuin aika on täysi ja kone lähtee.

-Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/85 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ite tykkään kaikenlaisesta matkustelusta 

Vierailija
84/85 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pidä "perusturistimatkailusta". Nähtävyyksien kiertäminen ja rannalla löhöäminen on masentavaa. Lähes kaikki opasretket joilla olen käynyt ovat olleet aivan turhia ja tylsistyttäviä. Ainoa mukava opaskokemus oli kun opas oli kohdemaassa monta kymmentä vuotta asunut suomalaispappa jolla oli aitoa tietoa ja kokemusta paikasta, eikä vain sitä perus wikipedia historia/maantiedelätinää mitä valmismatkaoppaat sanelevat. 

Vierailija
85/85 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö kuukausi Timo Soinin tai Arttu Wiskarin kotona olisi paljon avartavampi kokemus?

Varmasti olisi, mutta jos Soini tai Wiskari eivät suostu oviaan avaamaan, niin enpä minä heidän luokseen voi mennä maailmaani avartamaan. 

Ja paikallisen luona asuessa tapaa siis kuitenkin myös tämän tuttavia ja voi keskustella tämän elämäntavoista, arkirutiineista ja käytänteistä. Vaikka kyseessä olisi myös samanlainen maailmalle ja ihmisille avoin tyyppi kuin itse, niin kyllä tuollainen silti antaa mun maailmaan paljon ja opettaa paljon sen toisen kulttuurin tavoista.

Mutta ymmärrän siis edelleen, ettei tämä sovi kaikille. Ei minullekaan sopisi se omakotitalon omistaminen, vaan ahdistaa ajatuskin, että joutuisin sellaisessa asumaan:

kuinka paljon sen kunnossa- ja siistinä pito veisi aikaa ja rahaa

kuinka paljon nurkkiin mahtuisi kertymään turhaa roinaa

kuinka luultavasti kaikkialle pitäisi alkaa kulkemaan autolla ja pitäisi ihan lähtemällä lähteä käymään jossain sen sijaan, että olisi jo kaiken vieressä, kun astuisi omasta ovesta ulos

kuinka kaikki naapurit tuntisivat toisensa ja kyttäisivät toistensa menoja

jne.

Jokainen on tosiaan erilainen.

Itselle tuollaiset keskustelut ventovieraiden kanssa ovat raskaita, etenkin vieraalla kielellä. Keskustelu jää pintapuoliseksi kielen ja kohteliaisuuden vuoksi.

-Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi