Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Vihaavatko muut matkailua? Vain ulkomaan matkailua vai myös kotimaan? Pelkkä lentokone, vai myös muut kulkuneuvot?

Viihdyn kotona.

Sivut

Kommentit (84)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mistä tuo viha kumpuaa?

En tiedä tarkkaan. Koen kiusalliseksi kun kaikki selostavat, minne taas menevät matkalle ja kuinka ihanaa se on. Itse en pidä yhtään matkailusta. Ehkä tämä ympäristön hehkutus on saanut minut suoraan vihaamaan matkailua.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tuo viha kumpuaa?

No mistähän suomalaisten viha joka asiaan kumpuaa? Kateudesta.

En usko että tällä kertaa kumpuaa. Matkustan työkseni jonkin verran, ja tienaan tarpeeksi, että olisi taloudellisesti mahdollista matkustella ilman järkyttävää kateutta toisten matkoista.

Vierailija

Minä rakastan matkailua, mutta olen sen verran köyhä etten usein pääse matkustamaan. Kolme kertaa olen elämäni aikana ollut ulkomaanmatkalla + siihen päälle muutama lyhyt viron ja ruotsin reissu. Pidän myös kotimaassa matkustamisesta, on kiva välillä vaihtaa maisemaa ja nähdä uusia paikkoja.

Vierailija

Puhun jonkin verran kieliä, en vihaa ulkomaalaisia enkä ole "persu". Tykkään teatterista, kuvataiteesta ja muusta kulttuurista. En vaan tykkää matkustelusta.

Olen alkanut vihaamaan koko matkustelua.

Vierailija

Harmi että ei löytynyt kohtalontoveria. Jotenkin on tabu sanoa ihmisille, että vihaa matkustelua - katsovat kieroon. Olisi ollut kiva löytää av-mammapalstalta kaveri ja haukkua matkustelua yhdessä!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En "vihaa", mutta en vain pidä matkustelusta.

Ei kaikesta tarvitse pitää - ei kaikkien tarvitse matkustaa.

Osaatko sanoa mistä et tykkää matkustelussa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä rakastan matkailua, mutta olen sen verran köyhä etten usein pääse matkustamaan. Kolme kertaa olen elämäni aikana ollut ulkomaanmatkalla + siihen päälle muutama lyhyt viron ja ruotsin reissu. Pidän myös kotimaassa matkustamisesta, on kiva välillä vaihtaa maisemaa ja nähdä uusia paikkoja.

Kiva että tykkäät. Toivottavasti saat matkustaa paljon ja unelmien kohteisiisi! Katsotko niitä kieroon, jotka sanovat etteivät pidä matkustelusta?

Vierailija

Itse inhoan matkailussa sitä uupunutta oloa matkan aikana ja jälkeen.

Koko paluumatkan odotan kotiin pääsyä, ja kotona ajattelen että toivottavasti ei koskaan enää.

Pyrin pysyttelemään mahdollisimman paljon hotellihuoneessa työmatkoilla, niin ei tunnu niin pahalta. Joskus otan kotoa eväät matkalaukkuun niin ei tarvitse heti poistua ulos kun on päässyt hotellille.

-Ap

Vaikea ymmärtää, kun itse en lähestulkoon mitään muuta haluaisi tehdäkään. Mutta me kaikki tykätään vähän eri asioista. Lisäksi vaikuttaa siltä että matkustaminen on nykyään trendikäs harrastus, vähän niinkuin fitness. Onhan se outoa, jos jollain on tarve suhtautua matkustamista inhoavaan negatiivisesti.

Ainut mitä "vihaan", on lentokentillä odottaminen ja se säätö tarkastusten ja matkatavaroiden kanssa. Siihen menee liikaa aikaa.

Rakastan matkustamista, mutta kun lento ylittää neljä tuntia, alkaa se jo pian mennä vihan puolelle... Ehkä viha on väärä sana, mutta en tykkää ollenkaan istua lentokoneessa pidempään. Yksi Yhdysvaltojen reissu riitti opettamaan sen. Sen päälle hikisessä sikäläisessä viisumin tarkistusjonossa aikansa, niin oli juhlaa, kun pääsi vihdoin pihalle, taksiin ja lopulta hotellihuoneeseen.

Lento Barcelonaan tai Israeliin on aika lailla rajoilla, mutta matkat niihin paikkoihin kyllä riittää motivoimaan.

käyttäjä-11339 kirjoitti:
Rakastan matkustamista, mutta kun lento ylittää neljä tuntia, alkaa se jo pian mennä vihan puolelle... Ehkä viha on väärä sana, mutta en tykkää ollenkaan istua lentokoneessa pidempään. Yksi Yhdysvaltojen reissu riitti opettamaan sen. Sen päälle hikisessä sikäläisessä viisumin tarkistusjonossa aikansa, niin oli juhlaa, kun pääsi vihdoin pihalle, taksiin ja lopulta hotellihuoneeseen.

Lento Barcelonaan tai Israeliin on aika lailla rajoilla, mutta matkat niihin paikkoihin kyllä riittää motivoimaan.

Saako kysyä, miksi Israel vetää puoleensa? Pyhiinvaellus? :) Se on nimittäin yksi niistä paikoista joita en halua tukea millään tavalla.

Embody the Invisible kirjoitti:
käyttäjä-11339 kirjoitti:

Saako kysyä, miksi Israel vetää puoleensa? Pyhiinvaellus? :) Se on nimittäin yksi niistä paikoista joita en halua tukea millään tavalla.

Eipä tuo ollut mainittuna kuin pitkän lentomatkansa vuoksi tässä ketjussa. Vastataan kuitenkin...

Mistään muualta ei löydy niin paljoa nähtävää niin tiiviisti ja liki käsin kosketeltavaa historiaa niin monelta vuosisadalta ja vuosituhannelta. Lisäksi kulttuurisesti se on minusta enemmän sulatusuuni kuin Suomen mediassa esitetty kaksi keskenään taistelevaa kulttuuria. Yhdessä korttelissa voi tutustua ristiretkiaikaiseen, seuraavassa Salomonin aikaiseen. Löytyy Roomalaisten valtaamaa Masadaa ja Herodium kuninkaiden ajoilta. Viidenkymmenen vuodenkin takaa on paljon nähtävillä, King David hotellista Augusta Victorian sairaalaan ja monet Brittivallan jäänteet. Ja tietenkin kaikki turistirysät Betlehemistä puutarhahaudoille.

Minulle ehkä sikäläinen luonto on vieläkin hienompaa. Laji- ja eläinkirjo poikkeaa valtavasti varsinkin meikäläisestä. Aavikoiden kukkaloistot heti sadekauden alettua, autiomaiden laaksot, vadit ja jossain lähteet niiden pohjalla. Punaisen meren lähellä sienimäiset jättikokoiset kivimuodostumat ja dyynit, jonkalaisia beduiinit käyttivät varastettujen autojen hautoina rajan siirtyessä Siinailla. Kinneretin ympäristö ja Golanille johtavine tasankoineen ja Carmel vuoriston metsät ja lukemattomat fossiilit. Ylipäätään maisemat on mahtavat.

Siinä vähän tunnelmointia. Voisin vastaavaa kuvata vaikka Irlannista, Tsekeistä ja monesta muustakin kohteesta. Rakastan matkustelua, kun lento ei kasva Israelin monen tunnin lennon mittaiseksi tai pidemmäksi.

Ok. Hyvin perusteltu. Niin hyvin kirjoitettu, että minunkin kiinnostukseni heräsi, siis Israelin luontoon. Luonnon monimuotoisuus kiinnostaa minuakin paljon matkustamisessa. Lähinnä Israel ja muut vastaavat kulttuurillisesti ja uskonnollisesti vanhoilliset maat eivät vain tule ikinä kuulumaan paikkoihin joissa haluan käydä. Ei se tietenkään kerro sitä etteikö maa voisi olla muuten kaunis ja kiehtova.

Vierailija

Minäkin viihdyn kotona enkä tykkä matkustamisesta. Joudun matkustamaan välillä aika paljon työkseni. Parhaina vuosina yli 100 hotelliyöpymistä ja kymmeniä lentoja. Joten lentämiseen tai hotelliasumiseen ei liity mitään hohtoa, ketuttaa vaan kun ei ole omia tavaroita mukana eikä ole omaa jääkaappia jne.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tuo viha kumpuaa?

No mistähän suomalaisten viha joka asiaan kumpuaa? Kateudesta.

No hohhoijakkaa. Et keksinyt mitään millä olisit paiskannut vielä Hitler-kortin samaan kasaan?

Vierailija kirjoitti:
Minäkin viihdyn kotona enkä tykkä matkustamisesta. Joudun matkustamaan välillä aika paljon työkseni. Parhaina vuosina yli 100 hotelliyöpymistä ja kymmeniä lentoja. Joten lentämiseen tai hotelliasumiseen ei liity mitään hohtoa, ketuttaa vaan kun ei ole omia tavaroita mukana eikä ole omaa jääkaappia jne.

Minuakin ketuttaa tämä.

Matkoilla tuntuu että vapaus on riistetty: koko ajan täytyy etsiä syötävää, juotavaa, vessaa; on syötävä nuudeleita tai croissanteja aamiaiseksi, jos muuta ei löydy. Sitä on kauppiaiden, oppaiden ja ravintoloiden armoilla. Kotona voi vaikka kasvattaa omat ruokansa, jääkaapissa on sitä, mistä tykkää, jne.

-Ap

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat