Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Eikä ole edes suuri summa kyseessä, vähän päälle 1000€ kun oli vuosi sitten pakko ostaa opiskeluja varten osamaksulla tavaraa.

Maksan joka kuukausi vähintään 80€ eikä summa koskaan tipu alle tuhanteen euroon! En kestä kohta enää, luulin että tuon poismaksaminen olisi ihan helppo nakki, kun noin pienestä summasta kuitenkin kyse. :( Aluksi summa tippui normaalisti, mutta jossain vaiheessa alkoi tuntumaan että se vain kasvaa ja kasvaa.

En ymmärrä miten jotkut uskaltavat ottaa useiden tuhansien eurojen osamaksuja Klarnan kautta. Niistä ei varmaan pääse koskaan eroon.

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Pystyvätkö vaikka vanhempasi lainaamaan tuon tonnin sinulle ja voisit maksaa klarnan laskun heti pois ja jatkossa porukoillesi tuon 80e kuussa?

Vierailija

Joo, Klarna toimii niin, että aluksi loppusumma pienenee ihan normaalisti, mutta jossain vaiheessa korot kasvavat niin suuriksi ettei kuukausimaksulla enää pysty lyhentämään lainaa.

Tuo tulee just siinä vaiheessa, kun ollaan menossa vaikkapa tonnin/satasen/viiden sadan alle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Ei mulla kyllä ollut moisia ongelmia. Oli 1200 euroa ja satkun maksoin per kuukausi. 

Kuinka paljon siinä on nykyään vuosikorko?

Vierailija

Korot on kyllä aivan järkyttävä. Itse en enää koskaan erehdy tuolta mitään ostamaan. Yritä maksaa mahd. suuri summa pois/ kk niin pitäisi alkaa lyhenemään.

khhj

Lasku kätee ja ynnäämään parempaa maksumäärää. Korko% + tilinhoitopalkkio voi viedä yllätävän paljon kuukausimaksusta ja lain voisi lyhentyä paremmi, kun lisää jokin määrän ylimääräistä vaikka joka toiseen maksukertaan, jos pystyy.

Vierailija

Hmm, mulla ei ole koskaan ollut klarnan kanssa ongelmaa mutta tosiaan olen maksanut aina max 3:ssa erässä pois, jolloin kertalyhennys on niin iso että saldo pienenee oikeastikin.

Vierailija

Minullakin on velkaa Klarnalle. Maksan sitä joka kuukausi 25 euroa. Itse velka lyhenee 5 eurolla ja loput menevät korkoihin ja muihin kuluihin. Täytyy alkaa maksaa isompaa summaa, muuten en pääse tuosta eroon koskaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Joo, Klarna toimii niin, että aluksi loppusumma pienenee ihan normaalisti, mutta jossain vaiheessa korot kasvavat niin suuriksi ettei kuukausimaksulla enää pysty lyhentämään lainaa.

Höpöhöpö. Minä ostin Klarnan osamaksulla tietokoneen jonka hinta oli vähän päälle 1000 euroa. Korot ovat pienentyneet tasaiseen tahtiin sitä mukaa kun olen velkasummaa lyhentänyt. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minullakin on velkaa Klarnalle. Maksan sitä joka kuukausi 25 euroa. Itse velka lyhenee 5 eurolla ja loput menevät korkoihin ja muihin kuluihin. Täytyy alkaa maksaa isompaa summaa, muuten en pääse tuosta eroon koskaan.

Kuka hullu suostuu tuollaisiin lainaehtoihin?! Oletteko te ihan aivokääpiöitä?

Amok

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mietin samaa, että jonkun täytyy empiirisesti todeta että huh, onpa muuten kallista. Tiedän että jotkut ovat allergisia matematiikalle mutta silti haloo.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Se on ihan tuon itsensä valinta lyhentää velkaa vain 5 eur/kk. Velkaa kun saa lyhentää enemmänkin joka kuukausi, vaikka maksaa se kokonaan pois milloin vaan haluaa. Joku tietty minimisumma täytyy lyhentää joka kuukausi. Jos minimilyhennys on 5 eur/kk, ostos ei ole alunperinkään ollut kovin iso tai vaihtoehtoisesti tuota osamaksua on makseltu takaisin jo vuosikausia jolloin se minimisumma on pienentynyt tuohon 5 eur/kk. Anyhow, ihan järjenköyhyyttä olla maksamatta suurempaa kuukausisummaa/koko loppusummaa kerralla takaisin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Pistät 20/kk eli 240/vuosi siihen että saat olla velkaa Klarnalle?

Vierailija

Itsellä ollut max 100 ostoja klarnalle. Ja nämäkin vain sellaisista paikoista joissa ei muuta minulle sopivaa maksuvaihtoehtoa. Mutta olenkin aina maksanut klarnat joko kerralla tai kahdessa osassa. En kyllä ihmettele että myös näitä uunoja löytyy. Kerran kuulin kun juuri täysi-ikäisyyden kynnyksellä olevat neitoset keskusteli opintotuesta.
"Mikä se opintolaina niin kun on" johon toinen vastasi "siis eikö se ole vähän kuin oikea laina joka maksettava pois".

Mutta aloittajalle, ensin lasket kuinka paljon korkoa ja tilinhoitomaksua sulla menee. Tämän jälkeen lisäät siihen summaan esim 50 euroa. Ja näin velkasi lyhenee joka kuukausi 50 eurolla.

Vierailija

Osamaksut pois niin nopeasti kuin ikinä saat maksettua! Ja heti putkeen laita vapautuvat varat hätärahastoon, ainakin tonni tilille niin ei tarvitse uutta lainaa ottaa. Olen joutunut itsekin joskus luottokortilla elämään hetken täystulottomuuden vuoksi eli ymmärrän miksi, mutta sen verran vitutti tuo että nykyisin -heti kun tiliä alkoi tippumaan ja laina oli maksettu- on säästöt kunnossa. On muuten helpompi säästää lisää kun ei tarvitse maksaa rahasta!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tuo tulee just siinä vaiheessa, kun ollaan menossa vaikkapa tonnin/satasen/viiden sadan alle

No mites se nyt noin voi toimia?

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat