Vahtivatko kaikki lestat lapsiaan huonosti?
Naapurissamme asuu nuori lestaperhe jolla jo neljä pienokaista ja viides tulossa. Ongelmaksi ovat muodostuneet päineen ulkoilevat lapset. Vanhin lapsista menee syksyllä eskaan. Asumme omakotialueella ja vain heidän lapsensa juoksevat muiden pihoilla, repivät istutuksia ja ovat vaarassa liikenteen takia:-(. Minäkin olen muutaman kerran käynyt vanhenpien kanssa keskustelua tonteista ja niiden rajoista. Nyt taas oli kukkapenkin kukkia revitty ...
On kuulemma niin vaikeata tehdä kotitöitä ja samalla vahtia lapsia. Argh! Kyllä se meiltä muilta kummasti onnistuu, minä laitoin oviin ylös turvaketjun jotta siivotessa lapset pysyvät varmasti sisällä eivätkä hortoile yksin ulkona.
Täytyykö tässä tehdä lasu ilmoitus koska lapset ovat päivittäin vaarassa jäädä autojen alle lisäksi lähellä on pieni lampi jonka rantaan myös seikkailevat. Miksi tehdä lapsia enenpää kun ehtii huolehtia!
Kommentit (7)
Se usko, se usko..ne ovat Jumalan lapsia ei niille vahinkoja satu. Itsehän laitoit ne istutukset siihen lasten kiusaksi..
Kyllä se on aika yleistä noissa piireissä, että kun kävelemään oppivat ovat kirjaimellisesti "Herran hallussa".. Ei siinä lasut auta.
Tee selväksi naapureille (jos eivät itse tajua), että jokaisesta teidän pihalla tehdystä tuhosta tulee lasku ja ne tulee korjata. Jotain kunnioitusta sentään naapureita kohtaan! Lasua kannattaa myös harkita, jos lapset ovat oikeasti vaarassa ja heitteillä.
En usko että se on niinkään uskosta kiinni vaan ihan pelkästä lasten lukumäärästä. Mutta samaa mieltä olen kanssasi! Jos ei keskustelu auta niin lasua vaan kehiin, jospa vähän pelästyisivät ja alkaisivat huolehtia lapsistaan paremmin.
Meillä kans oli lestoja naapurissa. Parivuotiaskin yksin leikkimässä tien vieressä usein. Tosin ovat nyt ex-lestoja kun äiti päätti kouluttaa tytärtään lyömällä naaman peiliin. Erosivat kai seurakunnasta samalla kun toisistaan. Nyt isä hoitaa yhdessä sossun kanssa lapsia.
Pitäisikö lasten ulkoilla ilman päitä?
Siinä ainakin olisi lasun paikka...
Aina, kun lapsia on monta, niin niihin suhtaudutaan väljemmin kuin ainokaisen kohdalla.
Mutta jos koet aito huolta heidän valvonnastaan, niin puhu vielä heidän kanssaan ja muun naapuruston. Kukkapenkkisi esteettisyyden takia lasua tuskin edes kirjataan. Mutta, jos olet havainnut vaaratilanteita esim. tuo lampi ja autotie, niin senkin voi viime kädessä toki tehdä.
Ettet vain olisi jotenkin v?ttuuntunut koko perheeseen ihan muuten vain?
Muuttakaa stadiin siinä tapauksessa. En tunne yhtään lestaa täällä.
Meillä on tuollainen naapuri. Ei ole lesta vaan uusperhe. Äiti on kaiket päivät sisällä, aikaisemmin oli vauvan kanssa. Nyt se vauva osaa just ja just kävellä niin kaikki lapset ovat vahtimatta ulkona ja joskus just istuu 3 v poika keskellä tietä kun ajan autolla kotiin. Välillä pyörivät meidänkin pihalla just hakkaamassa istutuksia. Sääliksi käy ja pelkään pahoin että jossain vaiheessa käy huonosti! Eivät ole köyhiä eli ihan hieno uusi talo on ja pari autoa.