En saa Klarnan laskua ikinä maksettua!
Eikä ole edes suuri summa kyseessä, vähän päälle 1000€ kun oli vuosi sitten pakko ostaa opiskeluja varten osamaksulla tavaraa.
Maksan joka kuukausi vähintään 80€ eikä summa koskaan tipu alle tuhanteen euroon! En kestä kohta enää, luulin että tuon poismaksaminen olisi ihan helppo nakki, kun noin pienestä summasta kuitenkin kyse. :( Aluksi summa tippui normaalisti, mutta jossain vaiheessa alkoi tuntumaan että se vain kasvaa ja kasvaa.
En ymmärrä miten jotkut uskaltavat ottaa useiden tuhansien eurojen osamaksuja Klarnan kautta. Niistä ei varmaan pääse koskaan eroon.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, Klarna toimii niin, että aluksi loppusumma pienenee ihan normaalisti, mutta jossain vaiheessa korot kasvavat niin suuriksi ettei kuukausimaksulla enää pysty lyhentämään lainaa.
Tuo tulee just siinä vaiheessa, kun ollaan menossa vaikkapa tonnin/satasen/viiden sadan alle
No mites se nyt noin voi toimia?
Kun ei se oikeasti toimi niin, tuon väittäjä on itse ihan kuutamolla aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minullakin on velkaa Klarnalle. Maksan sitä joka kuukausi 25 euroa. Itse velka lyhenee 5 eurolla ja loput menevät korkoihin ja muihin kuluihin. Täytyy alkaa maksaa isompaa summaa, muuten en pääse tuosta eroon koskaan.
Kuka hullu suostuu tuollaisiin lainaehtoihin?! Oletteko te ihan aivokääpiöitä?
Mun oli kerran pakko suostua vastaaviin, kun Kela ei hyväksynyt sairaslomaani ja jäin ilman sairauspäivärahaa. Köyhä lähipiirini ei pystynyt lainaamaan niin paljon kuin tarvitsin pakollisiin menoihini, joten jouduttiin turvautumaan sellaiseen järjestelyyn, että ostin niille osamaksulla tavaraa jota ne tarvitsi ja sain ne maksoi mulle käteisellä jonka pystyin käyttämään omiin menoihini. Korot ja muut kulut jäi luonnollisesti minun maksettavakseni.
Puolen vuoden saikun jälkeen palasin takaisin töihin ja pystyin lyhentämään lainaani sadoilla euroilla kuussa. Onneksi sairauteni ei pitkittynyt enkä saanut potkuja tms., koska silloin olisin joutunut pulaan maksujen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Minullakin on velkaa Klarnalle. Maksan sitä joka kuukausi 25 euroa. Itse velka lyhenee 5 eurolla ja loput menevät korkoihin ja muihin kuluihin. Täytyy alkaa maksaa isompaa summaa, muuten en pääse tuosta eroon koskaan.
Et viitsisi valehdella, jos lyhennys on 5 euroa kuukaudessa, korkoihin ja muihin kuluihin ei todellakaan mene 20 euroa kuukaudessa.
Minä tein isomman ostoksen jonka rahoitin Klarnan osamaksulla. Velkasumma oli 1055 euroa. Ihan jo tuossa summassa korko + muut kulut oli yhteensä 11 euroa kuukaudessa, näistä kuluista korko pieneni koko ajan kun maksoin kuukausittain osaria takaisin.
Vierailija kirjoitti:
No tässä on hämmentävin viesti aikoihin. Tulee mieleen, että sun täytyy olla rikas. Mutta jos olisit rikas, miksi ihmeessä olisit jollain Klarnalla ostellut. Klarnan perustaneet ruotsalaismiehet ovat miljardöörejä, kiitos sinun ja kaltaistesi.
Sama juttu. Velkaa on vain 280 € , mutta tämän vuoden puolella, on alkanut tuntua, ettei se lyhene lainkaan, vaikka maksan 110 € kuussa!
Siis oikeasti opiskeluja varten 1000 eurolla tavaraa?! Ikinä ei kannata noihin osamaksuihin sortua, jos ei oikeasti pysty maksaan sitä parissa kuukaudessa pois. Etkö opintolainalla saanut ostettua tuota tavaraa. Nyt vain talous tiukalle ja maksat entistä tiukemmin ettei tule ongelmia.