Uusioperhe, lastani ei kutsuta puolisoni lasten syntymäpäiville.
Puolisoni pojalla 10-V syntymäpäivät. Juhliin kutsuttu lasten yhteisiä luokkakavereita. Minun ja puolisoni lapset ovat viikko viikko samaan aikaan meillä. Ovat samassa koulussa ja samalla luokalla.
Nyt puolisoni ex järjestää juhlat pover parkissa jonne myös puolisoni lähtee juhlimaan täältä meidän yhteisestä kodista. Poikani ei mukaan pääse. Mielipaha on suunnaton lapsella ja äidilläkin. Koulukaverit ovat riemuinneet juhlista joihin poikani ei pääse mukaan.
Mitä mieltä olette tästä .
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Ehkä noita alkuoeräisen perheen yhteisiä juhlia on tulossa jatkossa lisääkin.
Mutta tässä on kyse puoliveljeyden lisäksi siitä, että ovat luokkakavereita ja ilmeisesti myös hyviä kavereita noin yleensä. Joo, kaikkia ei aina voi kutsua, mutta tässä kohtaa en nyt itse lähtis karsimaan tästä päästä sitä vieraslistaa.
Mitä se sun miehes tästä asiasta tuumaa? Mikä tähän on syy? Tämä tulee kyllä hankaloittamaan yhteiseloa ja lyö poikien välille skismaa...
Kaikille jotka repivät riemua "uusperhekuvioista exineen ja nyxineen" haluaisin sanoa, että kaikissa uusperheissä asiat eivät ole näin vaikeita. Yleensä kun perheen vanhemmat osaavat a) puhua keskenään b) pistävät oman perheensä kaikessa edelle, huolimatta siitä kuka on kenenkin biologinen lapsi/vanhempi, asiat sujuvat.
Ja ap, se on UUSperhe, ei mikään hemmetin kierrätysuusioperhe!
Vierailija kirjoitti:
Mieheni eronnut aikoja sitten. Me tapasimme 5 vuotta sitten. Muutin lapseni kanssa sille asuinalueelle missä mieheni silloin aikoja sitten asui. Sen seurauksena lapset ovat olleet samalla luokalla koulussa jo useamman vuoden.
.
1) A oli naimisissa B:n kanssa ja heillä oli kaksi lasta, C ja D.
A ja B erosivat ja A muutti alueelta pois.
2) Sinä muutit alueelle poikasi E:n kanssa. E meni alueen kouluun ja sai kaverikseen C:n. Tutustuit B:hen, koska C ja E olivat luokkakavereita ja muutenkin keskenään kavereita.
3) Tutustuit A:han. Kävi ilmi tai ilmeisesti tiesit heti alunperinkin, että A on C:n isä ja siis B:n ex-mies.
4) A muutti kanssanne asumaan. Hän asuu nyt siis E:n ja tämän äidin kanssa jossain siellä entisen kotinsa ja perheensä lähellä.
Sanonpahan vaan, että aikamoinen suhdesoppa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta tässä on kyse puoliveljeyden lisäksi siitä, että ovat luokkakavereita ja ilmeisesti myös hyviä kavereita noin yleensä. Joo, kaikkia ei aina voi kutsua, mutta tässä kohtaa en nyt itse lähtis karsimaan tästä päästä sitä vieraslistaa.
Mitä se sun miehes tästä asiasta tuumaa? Mikä tähän on syy? Tämä tulee kyllä hankaloittamaan yhteiseloa ja lyö poikien välille skismaa...
Puoliveljeys?
No eikä ole.
Pojat eivät ole keskenään sukua ollenkaan.
En kyllä minäkään haluaisi kutsua exäni nykyisen hoidon penskoja juhliin, joiden järjestämiseen tai kuluihin hoito ei ole osallistunut. Vie AP itse kakarasi Power Parkiin. Näitä mielipahajuttuja olisi kannattanut miettiä silloin kun väänsit kersoja ja uusioperhettä.
25 vastausta sulle;
1 ) A ja B erosivat. Heillä oli lapsia c ja d.
2) tutustuin henkilöön A . Ihastuimme, rakastuimme. Lapset C D ja E tutustuivat siinä samalla kun seurustelimme.
3) muutin samalle alueelle missä A asui . Lapset D ja E olivat samassa tarhassa ja sitten menivät sanalle luokalle kouluun.
Eli ensin oli aikuisten suhde ja sitten lapset tapasivat. En ole ihastunut lapseni luokkakaverin vanhempaan vaan olimme jo naimisissa kun lapset menivät kouluun. Ja en ole ihastunut lapseni tarhakaverin vanhempaan vaan tunsimme jo silloin toisemme ja seurustelimme. Lapsemme menivät samaan tarhaan koska asuimme yhdessä....
Ja olen tarjoutunut maksamaan lapseni kulut. Mutta tällaista tää nyt sit taitaa vaan olla. Halusin vain kysyä että ajatteleeko nyt itse aivan väärin kun korn että puolisoni toimii väärin .
Ja todellakaan en halua opettaa lapselleni tällaisia tapoja. Haluan opettaa lapseni toimimaan oikein vaikka itse kokosivun vääryyttä osakseen. Ja en todellakaan jätä puolisoni lasta omaninlapseni juhlista pois.
Kysyin puolisollani miten hän tahtoisi että minä äitipuolena huomioisin vastaavanlaisessa tilanteessa hänen lapsen ja mitä hän minulta äitipuolena odottaa.
En saanut vastausta.
Siis miksi sun lapsi pitää kutsua luokkakaverin juhliin? Päivänsankari saa valita vieraat ja sinun lapsesi on sama asia kuin kämppäkaveri, ei mikään veli tai perheenjäsen. Miksi ihmeessä oletat, että antamalla pillua päivänsankarin isälle saat ostettua lapsellesi paikan luokkakaverin synttäreille?
Vierailija kirjoitti:
Ja olen tarjoutunut maksamaan lapseni kulut. Mutta tällaista tää nyt sit taitaa vaan olla. Halusin vain kysyä että ajatteleeko nyt itse aivan väärin kun korn että puolisoni toimii väärin .
Ja todellakaan en halua opettaa lapselleni tällaisia tapoja. Haluan opettaa lapseni toimimaan oikein vaikka itse kokosivun vääryyttä osakseen. Ja en todellakaan jätä puolisoni lasta omaninlapseni juhlista pois.
Kysyin puolisollani miten hän tahtoisi että minä äitipuolena huomioisin vastaavanlaisessa tilanteessa hänen lapsen ja mitä hän minulta äitipuolena odottaa.
En saanut vastausta.
Aha. Jos minun lapsellani on synttärit hoplopissa, niin kaikki kutsumattomat voi tulla mukaan bileisiin maksamalla?
Miksi miehesi eli synttärisankarin isä ei kutsu poikaasi juhliin? Miksi miehesi on tossukka ja antaa synttärisankarin äidin yksin päättää, ketä kutsutaan? Mitä mieltä synttärisankari on asiasta?
Miksi lapset näin alkujaan ovat samaöla luokalla? Ihan tuhoontuomittu juttu.
Toisekseen, voisitko kysyä pääsiskö lapsesi mukaan jos sä maksat?
Noin muutenhan toi ei eroa ainakaan meidän tilanteesta. Meillä 2 lasta, kun synttäreitä vietetään niin kumpikin pitävät kaverijuhlat erikseen omien kavereiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi sun lapsi pitää kutsua luokkakaverin juhliin? Päivänsankari saa valita vieraat ja sinun lapsesi on sama asia kuin kämppäkaveri, ei mikään veli tai perheenjäsen. Miksi ihmeessä oletat, että antamalla pillua päivänsankarin isälle saat ostettua lapsellesi paikan luokkakaverin synttäreille?
Kuinka joku aikuinen ihminen voi puhua noin? Sinulla taitaa olla todella paha olla.
Ap, voisit ehkä sanoa miehellesi/ hänen elämälleen että aikuisten väliset ongelmat ratkotaan puhumalla, ei lasten kautta, varsinkin jos lapset ovat hyviä ystäviä. Lapset eivät ole millään tapaa syyllisiä mihinkään.
T 21 v jonka eronneet vanhemmat ja uudet puolisot ovat osanneet hoitaa nämä tilanteet todella hyvin. Minulle se on lahja että on kaksi ihanaa perhettä ja bonusvanhempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka joku aikuinen ihminen voi puhua noin? Sinulla taitaa olla todella paha olla.
Ap, voisit ehkä sanoa miehellesi/ hänen elämälleen että aikuisten väliset ongelmat ratkotaan puhumalla, ei lasten kautta, varsinkin jos lapset ovat hyviä ystäviä. Lapset eivät ole millään tapaa syyllisiä mihinkään.
T 21 v jonka eronneet vanhemmat ja uudet puolisot ovat osanneet hoitaa nämä tilanteet todella hyvin. Minulle se on lahja että on kaksi ihanaa perhettä ja bonusvanhempia.
Ei elämälleen vaan NYKYISELLEEN, puhelin sekoilee
Vierailija kirjoitti:
25 vastausta sulle;
1 ) A ja B erosivat. Heillä oli lapsia c ja d.
2) tutustuin henkilöön A . Ihastuimme, rakastuimme. Lapset C D ja E tutustuivat siinä samalla kun seurustelimme.
3) muutin samalle alueelle missä A asui . Lapset D ja E olivat samassa tarhassa ja sitten menivät sanalle luokalle kouluun.Eli ensin oli aikuisten suhde ja sitten lapset tapasivat. En ole ihastunut lapseni luokkakaverin vanhempaan vaan olimme jo naimisissa kun lapset menivät kouluun. Ja en ole ihastunut lapseni tarhakaverin vanhempaan vaan tunsimme jo silloin toisemme ja seurustelimme. Lapsemme menivät samaan tarhaan koska asuimme yhdessä....
Miksi ihmeessä muutit asumaan siihen miehesi exän lähelle niin että lapset menivät samaan tarhaan?
Musta olisi elämäni pahin painajainen, jos eroaisin ja mieheni uusi nainen muuttaisi tähän lähelle ja lapset olisivat sitten samalla luokalla....
Etkö mistään muualta voinut sitä asuntoa saada kuin siitä nykyisen miehesi ex-vaimon läheltä?
Kuulostaa tosi kauhealta ;(
Ja sitten miehesi muutti luoksenne asumaan? Eikö hänen lapsilleen ole tuskallista nähdä, että isä asuu siinä lähellä toisen pojan kotona, muttei heidän kanssaan?
En mä ymmärrä tällaista...
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli erittäin hyvin sanottu en voisi olla enempää samaa mieltä. Luuhaatte samoissa nurkissa so? Kai joskus voi ottaa breikkiä kämppäkaverista joka ei ole veli vaan hoidon lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen elänyt uusperheessä ja voin vakuuttaa, että minun isäni ja saman katon alla asuneiden lasten äidin liitto ei tarkoittanut sitä, että niistä vieraista lapsista olisi koskaan tullut perheeni puhumattakaan, että olisin kokenut äitipuolen bonusvanhempana.
Olimme kämppäkavereita, teininä siedimme toisiamme juuri ja juuri ja kun aikanaan menin naimisiin, ei häihin kutsuttu äitipuolta tai lapsiaan. Siitähän he vetivät herneen nenään, mutta ei aikuisten rakkaus tarkoita sitä, että lapset kestäisi toisiaan.
Voi suhdesoppa olla monimutkaisempikin.
Minun lapsen luokalta esimerkki: a:lla ja b:llä on kaksi lasta c ja d. A ja b eroavat ja a menee naimisiin e: n kanssa jonka tytär f on samalla luokalla kuin c. B saa lapsen h:n uuden miehensä g:n kanssa ja a ja e saavat myös yhteisen lapsen i:n. Kaikki perheenjäsenet tulevat hyvin toimeen keskenään ja ovet ns. "yhtä suurta perhettä".
Ekassa vanhempainillassa ilmeet olivat näkemisen arvoiset kun he esittelivät itsensä ja perheensä.
Kun omat vanhempani erosivat, mitenhän minulle ja äidilleni olisi käynyt, jos isän uusi nainen olisi muuttanut lapsineen asumaan siihen lähelle, ja isäkin olisi sitten muuttanut sen naisen ja lapsen kotiin asumaan! Sen naisen tytär olisi tullut mun luokalle. Ja minä ja äiti oltais asuttu siinä lähellä ja nähty isää milloin kaupassa milloin kadulla sen toisen naisen ja sen tytön kanssa. Äidin ja mun olisi varmaan ollut pakko muuttaa pois ja yrittää aloittaa elämä alusta jossain toisella paikkakunnalla.
Joku nyksä esim alkuperäisen perheen häissä on hyvin ylimääräinen.
Näihin tilanteisiin jotkut tekee niitä ankkurilapsia, jotta olisibjoku veruke tunkea juhliin tämän puolisisaruksen vanhempana.
Hankalia kuvioita