Uusioperhe, lastani ei kutsuta puolisoni lasten syntymäpäiville.
Puolisoni pojalla 10-V syntymäpäivät. Juhliin kutsuttu lasten yhteisiä luokkakavereita. Minun ja puolisoni lapset ovat viikko viikko samaan aikaan meillä. Ovat samassa koulussa ja samalla luokalla.
Nyt puolisoni ex järjestää juhlat pover parkissa jonne myös puolisoni lähtee juhlimaan täältä meidän yhteisestä kodista. Poikani ei mukaan pääse. Mielipaha on suunnaton lapsella ja äidilläkin. Koulukaverit ovat riemuinneet juhlista joihin poikani ei pääse mukaan.
Mitä mieltä olette tästä .
Kommentit (48)
Onko päivänsankarilta kysytty keitä hän haluaa kutsua? Hänen kai ne juhlat ovat.
Ei tommosessa kämppis jutussa ole perheestä tietoakaan. Ehkä poikas jätettiin pois niin ymmärtäisit kantaa kamasi ulos vieraan perheen kodista.
Siis onko puolisosi poika saanut itse valita, keitä kutsuu, ja jättänyt poikasi kutsumatta? Vai eikö lapsi saa itse valita vieraitaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi sun lapsi pitää kutsua luokkakaverin juhliin? Päivänsankari saa valita vieraat ja sinun lapsesi on sama asia kuin kämppäkaveri, ei mikään veli tai perheenjäsen. Miksi ihmeessä oletat, että antamalla pillua päivänsankarin isälle saat ostettua lapsellesi paikan luokkakaverin synttäreille?
Kuinka joku aikuinen ihminen voi puhua noin? Sinulla taitaa olla todella paha olla.
Ap, voisit ehkä sanoa miehellesi/ hänen elämälleen että aikuisten väliset ongelmat ratkotaan puhumalla, ei lasten kautta, varsinkin jos lapset ovat hyviä ystäviä. Lapset eivät ole millään tapaa syyllisiä mihinkään.
T 21 v jonka eronneet vanhemmat ja uudet puolisot ovat osanneet hoitaa nämä tilanteet todella hyvin. Minulle se on lahja että on kaksi ihanaa perhettä ja bonusvanhempia.
Olen elänyt uusperheessä ja voin vakuuttaa, että minun isäni ja saman katon alla asuneiden lasten äidin liitto ei tarkoittanut sitä, että niistä vieraista lapsista olisi koskaan tullut perheeni puhumattakaan, että olisin kokenut äitipuolen bonusvanhempana.
Olimme kämppäkavereita, teininä siedimme toisiamme juuri ja juuri ja kun aikanaan menin naimisiin, ei häihin kutsuttu äitipuolta tai lapsiaan. Siitähän he vetivät herneen nenään, mutta ei aikuisten rakkaus tarkoita sitä, että lapset kestäisi toisiaan.
Juu, tiedän ettei monella ole yhtä hyviä kokemuksia kun minulla. En vain pidä siitä kuinka uusioperheen naisista puhutaan. Ihan kun eronneilla ei olisi enään oikeutta rakkauteen ja niistä naisista puhutaan aina perheenrikkojina vaikka suhde olisi alkanut pitkään eron jälkeen.
Viittasin enemmän siihen kun ap sanoi että lapset leikkivät yhdessä ja samassa kaveriporukassa. Jos asia on näin niin on vaikea uskoa että se on sen lapsen oma idea olla kutsumatta toista. Kuulostaa enemmän aikuisten draamailulta.
Vierailija kirjoitti:
Ei tommosessa kämppis jutussa ole perheestä tietoakaan. Ehkä poikas jätettiin pois niin ymmärtäisit kantaa kamasi ulos vieraan perheen kodista.
Ap on miehen aviopuoliso, ei mikään flingi. Ja sitä paitsi ei muutenkaan yhtä jätetä kutsumatta. Ap, älä anna nyt periksi. Pidät poikasi puolta!
Hei kiitän kaikista asiallisista vastauksista! Niitä oli mukava lukea! Päätän kuitenkin keskustelun omalta osaltani tähän. Hieman tuntuu menevän sivuraiteilleen osa kommenteista.
Tilanne on ikävä kaikkien lasten kannalta. Tiedän että aiheuttaa hämmennystä jo kavereidenkin kesken. Osa pojista ovat parhaimpia kaveruksia ja liikkuvat kimpassa paljon. Kyselyitä on tullut myös muutamalta lapselta tilanteesta. Tuntuu että lapset ymmärtävät asian paremmin kuin osa aikuisista. Itse haluan opettaa lapsille oikeudenmukaisuutta , sellaisissakin tilanteissa missä itse olisi kokenut vääryyttä.
Mielenkiintoista seurata mieheni reaktiota kun omani juhlia järjestetään. Hän olettaa että kostan ja ohjailen tilanteita niin ettei hänen omansa pääse juhliin mukaan. Mutta niin en toimi. Ajattelevat muut mitä tahansa nin itse haluan rakentaa tätä perhettä. Haluan myös rakentaa suhdetta miehen lapsiin sekä mieheeni. Valinnat mitkä teen tänään vaikuttavat huomenna ja tulevaisuudessa . Jos toimisin tavalla kuin mieheni, kokisin että teen väärin kaikkia lapsia kohtaan, samalla tekisin väärin muös miestäni kohtaan. Ja en saisi itselleni rauhaa jos tekisin vääryyttä. Enkä haluaisi järjestää juhlia missä saisin selitellä muille kavereiden poissaoloa.
Halun tehdä kauniisti kaikille lapsille.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä minäkään haluaisi kutsua exäni nykyisen hoidon penskoja juhliin, joiden järjestämiseen tai kuluihin hoito ei ole osallistunut. Vie AP itse kakarasi Power Parkiin. Näitä mielipahajuttuja olisi kannattanut miettiä silloin kun väänsit kersoja ja uusioperhettä.
Tällaisen ihmisen on aivan turha väittää rakastavansa lapsiaan. Kyllä tuollaiselle haahkalle tärkeintä on vaan omassa katkeruudessa muhiminen.
Jos todella lapsiaan rakastaa, silloin ei hankaloita näiden elämää myöskään toisen vanhemman perheessä, vaan tukee kaikkia ihmissuhteita sielläkin päässä.
Mutta kaikki eivät rakasta lapsiaan. Vain itseään ja omaa vihaansa.
Ps. Ennen kuin joku alkaa kirkua, niin mä olen yh, jonka ex-miehellä on uusi perhe.
No jos lapset kerta on niin hyvää kaveria keskenään ja kaikki muut luokalta on kutsuttu, niin eikö sen synttärisankarin mielestä ole outoa jättää yksi hyvä kaveri joukosta pois? Joka on niin läheinen? Eikö se synttärisankari päätä ketä kutsuu? Todella ihmeellinen juttu.