Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kelan maksama elatustuki pois.

Vierailija
23.05.2016 |

Laitoin tuosta aiheesta eduskuntaan postia että poistettaisiin kelan elatustuki. Jos lapsen isä ei maksaisi elatusmaksuja, ei niitä silloin maksaisi kukaan. Näin me veronmaksajat emme joutuisi maksumiehiksi. Muita jotka asiasta samaa mieltä?

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, ja samalla lapsilisä pois ja jokainen maksaa lapsensa koulutuksen ja terveydenhuollon itse, unohtamatta päivähoitoa.

Ap taidat olla oikea älyn jättiläinen?

Mä en halua maksaa Sun lapsen koulutuksesta ja terveydenhuollosta lapsettomana, Älä tee lapsia jos ei ole varaa.

Missä pahvilaatikossa sinä elät? :D

Vierailija
62/86 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, ja samalla lapsilisä pois ja jokainen maksaa lapsensa koulutuksen ja terveydenhuollon itse, unohtamatta päivähoitoa.

Mä en halua maksaa Sun lapsen koulutuksesta ja terveydenhuollosta lapsettomana, Älä tee lapsia jos ei ole varaa.

Tämähän se suunta on. Onko sinulla älyn jättiläinen jäänyt jotain huomaamatta? 

Sä pystyt ongelmitta hoitaa nuo edellä mainitut asiat itse? Senkin jälkeen kun miehesi lähtee kävelemään?

Kuka hullu enään ylipäätään tekee lapsia tähän maailmaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poisttaanko sitten viimesijainen toimeentulotukikin? Itsehän ihmisen pitäisi elättää itsensä.

Jos yhteiskunnan rahoja ajatellaan, niin elatustuen maksaminen tulottoman etävanhemman lapsille on kuin rahan laittaminen pankkiin. Mitä pahempaan köyhyyteen lapset ajetaan, sitä enemmän heistä on kustannuksia yhteiskunnalle myöhemmin.

Vierailija
64/86 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä oletat, että aloittajalla on lapsia?

Vierailija
65/86 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä pystyt ongelmitta hoitaa nuo edellä mainitut asiat itse? Senkin jälkeen kun miehesi lähtee kävelemään?

Sinä huusit nyt silkasta huutamisen ilosta ihmiselle, joka ei niitä lapsia tee! :D

Vierailija
66/86 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan, mutta silloin ne elatusrahat otetaan siltä etä vanhemmalta. Hän voi sitten etsiä elantonsa miten haluaa.

Vierailija
67/86 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen niitä veroeuroja käyttää hyväkseen, muodossa tai toisessa.

Ap, missä muodossa sinä käytät?

Vierailija
68/86 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä huusit nyt silkasta huutamisen ilosta ihmiselle, joka ei niitä lapsia tee! :D

Läpinäkyvää.

Vierailija
69/86 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä teidän veronmaksajien on kustannettava mun Nico-Petterille ja Jannica Yasminelle kaikki iPhonet sun muut välttämättömyydet kun niiden faija, työtön jo 2. sukupolvessa jostain syystä, ei siihen kerran pysty. Itse en pääse mihinkää kun jäi koulut peruskouluun. Lasten kanssa ollu kotona.

Vierailija
70/86 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kaikki rahanjako pitäisi lopettaa tyystin, ja korvata se ruokakuponkien jakamisella. Asunto pitää tietysti tarjota, mutta pitää miettiä miten sen edullisimmin järjestää. Konttiasunnot, trailerialueet, neukkulähiöt?

Maailma on katsokaas pysyvästi muuttunut. Impivaara-tyylinen sosialismi ei ole enää kauan mahdollista. Rahat alkaa olla loppu.

Vierailija
71/86 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ty-hy-mä! Ja silloin ne maksaa useimmin sossu toimeentulotukena..

Kaikki ei kuulu toimeentulotuen piiriin, vaikka yksinhuoltaja onkin. Säästöä kertyisi varmasti.

Se säästö revitään lapsen ja läheishuoltajan selkänahasta. Säästöäpä hyvinkin!

Näinpä. Mun isä oli ennen kuolemaansa varaton juoppo ja äidin tulot oli sen verran pienet, etten tiedä millä pyhällä hengellä ois kituutettu ilman Kelan elatustukea.

Vierailija
72/86 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en luultavasti halua lapsia ja jos haluan, varmistan että rahatilanteeni on sopiva, vaikka tulevaisuudestahan ei tietenkään voi olla varma. En voi kuitenkaan kannattaa sitä, että annetaan joidenkin elää järjettömässä köyhyydessä poistamalla kaikki tuet. Olen itsekin kokenut varattomuutta lapsena ja onhan se aika helvetillistä ja kasvattaa helposti mielenterveysongelmaisia ihmisiä, jotka vievät myöhemmin vain lisää yhteiskunnan resursseja antamatta mitään takaisin. Kallimmaaksi tulee luultavasti tällainen "säästöpolitiikka".

Vierailija
73/86 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä teitä ihmisiä oikein vaivaa yksinhuoltajissa? Vähän väliä jotain vihapuhetta yksinhuoltajia kohtaan ja se ihan yleisesti hyväksytään. Jos samaan sävyyn postailtaisiin vaikka maahanmuuttajista niin johan olisi ylläpito poistamassa aloituksia. Mitä ne yksinhuoltajat on teille tehneet, uhkaako heidän olemassaolonsa teitä jotenkin? Eikä tule mieleen, että kuka tahansa vanhempi saattaa päätyä yksinhuoltajaksi - vai onko juuri tämä se ongelma, pelko aiheuttaa vihaa?

Hemmetin pimeitä ihmisiä olemassa, halutaan täysin syyttömille lapsille mahdollisimman kurja elämä.

Vierailija
74/86 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä teitä ihmisiä oikein vaivaa yksinhuoltajissa? Vähän väliä jotain vihapuhetta yksinhuoltajia kohtaan ja se ihan yleisesti hyväksytään. Jos samaan sävyyn postailtaisiin vaikka maahanmuuttajista niin johan olisi ylläpito poistamassa aloituksia. Mitä ne yksinhuoltajat on teille tehneet, uhkaako heidän olemassaolonsa teitä jotenkin? Eikä tule mieleen, että kuka tahansa vanhempi saattaa päätyä yksinhuoltajaksi - vai onko juuri tämä se ongelma, pelko aiheuttaa vihaa?

Hemmetin pimeitä ihmisiä olemassa, halutaan täysin syyttömille lapsille mahdollisimman kurja elämä.

Niinpä.

Aloittajakin ilmeisesti lapseton nainen. Jotain hampaankolossa yksinhuoltajia kohtaan. No tuskin on kovin onnellinen elämässään, kun täytyy niin jyrkästi tuomita.

Vierailija
75/86 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta kaikki rahanjako pitäisi lopettaa tyystin, ja korvata se ruokakuponkien jakamisella. Asunto pitää tietysti tarjota, mutta pitää miettiä miten sen edullisimmin järjestää. Konttiasunnot, trailerialueet, neukkulähiöt?

Maailma on katsokaas pysyvästi muuttunut. Impivaara-tyylinen sosialismi ei ole enää kauan mahdollista. Rahat alkaa olla loppu.

Hyvä idea, jos on itsekin valmis muuttamaan johonkin konttiin sitten jos vaikka jää työttömäksi tai sairastuu. Vai meinaatko että sinulle ei voi käydä niin?

Vierailija
76/86 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos korvattaisiin se elatusapu pakollisella erovakuutuksella? Vakuutusmaksu napsahtaa maksettavaksi ensimmäisestä äitiysneuvolakäynnistä alkaen 75€/kk/vanhempi. Eron sitten osuessa kohdalle tuota vakuutukseen säästynyttä summaa lähdettäisiin purkamaan kuukausittain lähivanhemmalle. Ja eroon syypäälle (pettäjälle/pahoinpitelijälle/huvikseen liitosta häipyneelle) lätkäistäisiin kunnon sakot, lisäksi tapaamiset lasten kanssa siten, että jos ei maksa elatusmaksujansa ei saa tavata lapsiaan? Oisko sitten hyvä?

Aina on niitä jotka käyttää etuuksia väärin. Harva kuitenkaan tekee lapsia ihan vaan elatustuen saadakseen. Kyllä on ap:lla ihana maailmankuva ja avara sydän, kun se jo valmiiksi potkittuja ja hakattuja lähivanhempia rankaisisi.

Vierailija
77/86 |
23.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela perii isältä se elatustuen takaisin. Eli ainakin luottotiedot menee, jos kela ei saa rahojaan takaisin. Parempi näin, äiti tai lapsi tuskin saisi oikeusteitse rahojaan, plus etttä maksaa se oikeudessakin ramppaaminen.

Niin siinä tapauksessa, jos isä jättää maksamatta. Jos isä on pienituloinen niin hän maksaa pienen elatustuen ja Kela maksaa loput ja sitä isän ei koskaan tarvitse maksaa takaisin. Elatuksessa on aina minimisumma riippuen lapsimäärästä. Lähes puolet tapauksista on niin, että laskelmien jälkeen isä pystyy maksamaan siitä 2/3 ja loput jää kelan kontolle. Itse sain aikanaan 190 euroa kelasta ja loput lasten isältä. Isä maksoi oman osuutensa ajallaan ja koskaan hän ei joutunut kelalle mitään maksamaan.

Vierailija
78/86 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä maksa. Kun niitä toimeentulotukia ei vaan makseta. Lapsi ei ole mikään ihmisoikeus. Jos vanhempi ei kykene lasta elättämään pitää lapsi ottaa pois. 

Vierailija
79/86 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei kuulu toimeentulotuen piiriin, vaikka yksinhuoltaja onkin. Säästöä kertyisi varmasti.

Se säästö revitään lapsen ja läheishuoltajan selkänahasta. Säästöäpä hyvinkin!

Lapsi pitää ottaa pois jos vanhemmalla ei ole varaa sitä itse elättää

Vierailija
80/86 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos korvattaisiin se elatusapu pakollisella erovakuutuksella? Vakuutusmaksu napsahtaa maksettavaksi ensimmäisestä äitiysneuvolakäynnistä alkaen 75€/kk/vanhempi. Eron sitten osuessa kohdalle tuota vakuutukseen säästynyttä summaa lähdettäisiin purkamaan kuukausittain lähivanhemmalle. Ja eroon syypäälle (pettäjälle/pahoinpitelijälle/huvikseen liitosta häipyneelle) lätkäistäisiin kunnon sakot, lisäksi tapaamiset lasten kanssa siten, että jos ei maksa elatusmaksujansa ei saa tavata lapsiaan? Oisko sitten hyvä?

Aina on niitä jotka käyttää etuuksia väärin. Harva kuitenkaan tekee lapsia ihan vaan elatustuen saadakseen. Kyllä on ap:lla ihana maailmankuva ja avara sydän, kun se jo valmiiksi potkittuja ja hakattuja lähivanhempia rankaisisi.

Suurin osa lähivanhemmista käyttää systeemiä hyväkseen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä