Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Laitoin tuosta aiheesta eduskuntaan postia että poistettaisiin kelan elatustuki. Jos lapsen isä ei maksaisi elatusmaksuja, ei niitä silloin maksaisi kukaan. Näin me veronmaksajat emme joutuisi maksumiehiksi. Muita jotka asiasta samaa mieltä?

Sivut

Kommentit (86)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Kela perii isältä se elatustuen takaisin. Eli ainakin luottotiedot menee, jos kela ei saa rahojaan takaisin. Parempi näin, äiti tai lapsi tuskin saisi oikeusteitse rahojaan, plus etttä maksaa se oikeudessakin ramppaaminen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ty-hy-mä! Ja silloin ne maksaa useimmin sossu toimeentulotukena..

Kaikki ei kuulu toimeentulotuen piiriin, vaikka yksinhuoltaja onkin. Säästöä kertyisi varmasti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Sinä tässä tyhmä olet, ei kukaan muu. Ap tarkoitti että nuo ruokkomaksut lopetetaan kokonaan. Kaltaistesi tukipummien lisääntymisen tukemista on nyt alettava todellakin rajoittaa, ja se onnistuu parhaiten kun teille ei enää makseta lapsista.

Olet ymmärtänyt asian  ehkä hieman väärin? Kelan maksaman elatustuen tarkoituksena on turvata lapsen normaalit elinolosuhteet. Toki elatustukea maksetaan täydentävästi elatusvelvollisen puutteellisen elatuskyvyn takia. Ennen kaikkea sillä myös varmistetaan elatustuen saaminen silloin, kun elatusvelvollinen ei jostain syystä halua maksaa elatusapua. Tällöin Kelan maksaessa elatustukea lapsesta, Kela perii elatusvelvolliselta maksetut tuet takaisin.  Tarkoitus on varmistaa se, että elatustuki tulee säännöllisesti tilille juuri silloin kun se tulee, eikä satunnaisesti. Tällä ehkäistään myös ex-puolison kiusaamis- ja kiristys mahdollisuukset verukkeella, että muuten ei elatusapu tule tilille tai sen määrää on alennettu. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei kuulu toimeentulotuen piiriin, vaikka yksinhuoltaja onkin. Säästöä kertyisi varmasti.

Se säästö revitään lapsen ja läheishuoltajan selkänahasta. Säästöäpä hyvinkin!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kela perii isältä se elatustuen takaisin. Eli ainakin luottotiedot menee, jos kela ei saa rahojaan takaisin. Parempi näin, äiti tai lapsi tuskin saisi oikeusteitse rahojaan, plus etttä maksaa se oikeudessakin ramppaaminen.

Maksuvapautus.

Miten luottotietojen menetys tuo rahaa valtion kassaan?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ja varsinkin näiltä, joilla ei sitä tunnustettua isää ole. 

Kyllä. Ensin näiltä, ja sitten muuten vain maksuhaluttomien isien lapsilta. Nyt kun joka paikasta pitää säästää, niin luonnollisesti myös tästä.

Vierailija

Vierailijax kirjoitti:
Olet ymmärtänyt asian  ehkä hieman väärin? Kelan maksaman elatustuen tarkoituksena on turvata lapsen normaalit elinolosuhteet. Toki elatustukea maksetaan täydentävästi elatusvelvollisen puutteellisen elatuskyvyn takia. Ennen kaikkea sillä myös varmistetaan elatustuen saaminen silloin, kun elatusvelvollinen ei jostain syystä halua maksaa elatusapua. Tällöin Kelan maksaessa elatustukea lapsesta, Kela perii elatusvelvolliselta maksetut tuet takaisin.  Tarkoitus on varmistaa se, että elatustuki tulee säännöllisesti tilille juuri silloin kun se tulee, eikä satunnaisesti. Tällä ehkäistään myös ex-puolison kiusaamis- ja kiristys mahdollisuukset verukkeella, että muuten ei elatusapu tule tilille tai sen määrää on alennettu. 

Millään maailman rahalla ei noille lapsille saada normaalia lapsuutta ja elämää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Sääliäkö nyt pitäisi? Ei ihmiset kesken lopu vaikka kaikilla ei niihin lapsiin varaa olisi, jos niistä joutuisi sen todellisen vastuun ihan itse kantamaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Sinä tässä tyhmä olet, ei kukaan muu. Ap tarkoitti että nuo ruokkomaksut lopetetaan kokonaan. Kaltaistesi tukipummien lisääntymisen tukemista on nyt alettava todellakin rajoittaa, ja se onnistuu parhaiten kun teille ei enää makseta lapsista.

Isä saa sinusta laistaa vastuustaan?

Tiedoksesi, että elatusmaksu on lapsen elämiseen ja tästä ei vaan sovi luistaa. Sinullehan se varmaan sopisi?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Maksuvapautus.

Minä veronmaksajana haluan myös maksuvapautuksen. Kiitos.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Sääliäkö nyt pitäisi? Ei ihmiset kesken lopu vaikka kaikilla ei niihin lapsiin varaa olisi, jos niistä joutuisi sen todellisen vastuun ihan itse kantamaan.

Ei pidä sääliä vaan nimenomaan kantaa se vastuu. Elatusvelvollisenkin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Isä saa sinusta laistaa vastuustaan?

Tiedoksesi, että elatusmaksu on lapsen elämiseen ja tästä ei vaan sovi luistaa. Sinullehan se varmaan sopisi?

Tottakai sopisi, jälkikasvun elatus on perheen keskeinen asia.

Naisena en luonnollisestikaan ole kenenkään isä, ja veronmaksajana en halua ottaa kontolleni muiden holtitonta lisääntymistä epäkurantin baarikärpäsen kanssa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs jos isä on lähivanhempi ja saa KELAlta elatustuen? 

No ihan samoin tietenkin. Vanhemmat ottakoot itse vastuun itse siittämistään lapsista, se ei ole meidän muiden tehtävä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Maksuvapautus.

Jos saa maksuvapautuksen, niin se tarkoittaa sitä, että isällä ei ole varoja maksaa lapsen elatustukea.

Ja rahaa ei tule valtion kassaan, mutta hyvä se on mieheltä viedä tärkein (oma nimi), jos ei kiinnostaa huolenpito siitoksistaan.

Ja sama juttu myös toisinpäin, ei äidilläkään ole oikeutta luistaa maksuhommista, jos lapsi on isällä pääasiassa.

Valtiolla menee typerimpiinkin juttuihin rahaa, eikä tämä ole edes kärpäsen pieru valtion budjetissa.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat