Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Tulevalla lapsella on jo nimi päätetty. Voinko järjestää nimiäiset jo alle viikko lapsen synnyttyä? Haluaisin paljastaa lapsen nimen juhlallisesti mahdollisimman pian syntymän jälkeen. Miten nuorelle vauvalle olette järjestäneet nimiäisiä?

Kastejuhla järjestetään luonnollisesti parikuisena erikseen kasteen kunniaksi. En halua ihan pientä rasittaa kirkollisella toimituksella.

Sivut

Kommentit (58)

Vierailija

Saattaisin olla hieman hämilläni, jos saisin saman lapsen osalta kutsun sekä nimiäisiin että kastejuhlaan, vähän haiskahtaa rahastukselta... 

Meillä on ollut aina vauvan synnyttyä pari viikkoa ovet visusti kiinni, mutta kun oma kunto on lopulta vieraiden kestitsemisen kestänyt, on kerralla kutsuttu kaikki mummit ja muut kahville ja katsomaan vauvaa. Ristiäiset on sitten järjestetty vajaa parikuisille.

Vierailija

Nimiäisissä lapselle annetaan nimi, ja kastejuhlassa lapsi liitetään seurakuntaan. Ihan eri juhlia ovat. En näe ongelmaa pitää molempia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Saattaisin olla hieman hämilläni, jos saisin saman lapsen osalta kutsun sekä nimiäisiin että kastejuhlaan, vähän haiskahtaa rahastukselta... 

Meillä on ollut aina vauvan synnyttyä pari viikkoa ovet visusti kiinni, mutta kun oma kunto on lopulta vieraiden kestitsemisen kestänyt, on kerralla kutsuttu kaikki mummit ja muut kahville ja katsomaan vauvaa. Ristiäiset on sitten järjestetty vajaa parikuisille.

Luulen jaksavani. Käytämme catering-palvelua ja mieheni tekee valtaosan muusta järjestelystä sillä hän on isyyslomalla. Ja vauva saa nukkua vaikka koko ajan <3

Vierailija

Ristiäisissähän te annatte sen nimen!
Olisi tosi kummallista pitää kahdet nimeämiset.
Pääseekö hän ripiltäkin kaksi kertaa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ristiäisissä vauva liitetään seurakuntaan. Ei vauva saa siinä nimeä :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä olen käsittänyt, että nimiäisiä pidetään vauvoille, joita ei kasteta.

Sehän olisi sama kuin että järjestettäisiin lakkiaiset ihmiselle joka ei ole käynyt mitään kouluja. Absurdi ajatus.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tulisiko olla nimiäiskummit ja oikeat kummit erikseen?

No ei meille tule nimiäiskummeja :D Mitä ihmettä sellainen tekee?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Sehän olisi sama kuin että järjestettäisiin lakkiaiset ihmiselle joka ei ole käynyt mitään kouluja. Absurdi ajatus.

Tai laiskiaiset lakkiaisten sijaan, hehe. Juhla sen kunniaksi että jotain ei ole tehty, huvittava ajatus.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Nimiäiset voitanee pitää heti kun ollaan varmoja nimestä.

Voiko nimiäiset järjestää jo ennen lapsen syntymää? Jos voi, järjestetäänkö baby shower -juhla ennen vai jälkeen nimiäisten?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Siellä nimenomaan annetaan nimi (+ liitetään seurakuntaan)
Nimiäiset on niille, jotka eivät pidä ristiäisiä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimiäiset voitanee pitää heti kun ollaan varmoja nimestä.

Voiko nimiäiset järjestää jo ennen lapsen syntymää? Jos voi, järjestetäänkö baby shower -juhla ennen vai jälkeen nimiäisten?

Miten pidät nimiäiset jos lapsi ei ole syntynyt?
Et tiedä edes sukupuolta?
Vauvasi onkin tyttö ja olet nimennyt hänet sukulaisten ja ystävien kanssa Pekaksi?

Vierailija

Voitte toki kertoa lapsen nimen sukulaisille ja tuttaville vaikka heti hänen syntymänsä jälkeen. Mutta mitään nimiäisiä en lähtisi järjestämään, kun ristiäiset kuitenkin tulossa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Siellä nimenomaan annetaan nimi (+ liitetään seurakuntaan)
Nimiäiset on niille, jotka eivät pidä ristiäisiä.

Mihin perustat väitteesi? Kyllä ristiäisissä ihan vaan liitetään seurakuntaan. Kaste on pyhä toimitus ja sakramentti, liitto Jumalan ja ihmisen välillä. Vai luuletko että kastamisessa kastetaan jonkun nimiseksi? :D Nimi liittyy asiaan vain siten, että kasteessa lapsella tulee olla nimi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Miksi kristityllä lapsella ei olisi oikeutta pitää nimenantojuhlaa?

Vierailija

Minkä ihmeen takia niitä pitäis viettää eri päivinä? :D Onhan konfirmaatio ja rippijuhlat tai vihkiminen ja hääjuhlakin yleensä samana päivänä. Vaikka eivät toisiinsa sinänsä liity mitenkään

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat