Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaako miehet oikeasti suojella naisia?

Vierailija
22.05.2016 |

Seurustelin kauan entisen poikaystäväni kanssa, mutta hän ei koskaan sanonut, että hän haluaisi erityisesti suojella minua. Nyt olen tavannut uuden miehen ja hän sanoi melkein heti haluavansa suojella minua. Olen häneen verrattuna nuori ja kokematon, mutta kuitenkin ihan aikuinen.

Mitä miehet tarkoittavat sillä, että he haluavat suojella naisiaan? Tarkoittaako se oikeasti, että hän haluaa suojella minua joltain konkreettiselta vai onko se vaan yleistä höttöä kuten kuutamokävelyistä pitäminen? Pitääkö hän minua tyhmempänä ja heikompana?

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua suojella naista eli ei mulle ainakaan tulee mitään suojeluviettiä. Eikä ole siihen ollut tarviskaan, eikä kukaan ole kysynyt suojelua.

Vierailija
2/62 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitsemistahan ja alistamistahan se pohjimmiltaan on, jos tuollaista pitää sanoa ääneen. Ihan samaa, mitä Soldiers of Odin harrastaa laajennetusti. Yritys nostaa itsensä toisen yläpuolelle, ja saada tälle sellainen tunne, että olisi muka vaarassa ja tarvitsisi suojelua eli olisi jotenkin riippuvainen tästä "suojelijasta".

Sanoiko miehesi, MILTÄ hän sinua muka suojelee? Millaisessa vaarassa olet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika holhoavaa machoilua, ja turhaakin vielä. Naisten suojelemisesta puhuvat 2010-luvun. Suomessa vain vähäjärkiset. JSSAP

Vierailija
4/62 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulle ei ole suoraan sanottu, että kukaan haluaisi suojella, mutta teoin on osoitettu. Kaveripoikani ovat nimittäin esimerkiksi baareissa ohjanneet minut pois tilanteista, missä joku on yrittänyt lähennellä. Ei se minua mitenkään haittaa, vaikka varmasti itsekin osaisin lähentelijöille sanoa ei. Onhan se kuitenkin ihan kiva tietää, että minusta ja turvallisuudesta välitetään :)

Vierailija
5/62 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi tietää milloin sapelihammastiikeri iskee ja syö jälkeläiset.

Vierailija
6/62 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitsemistahan ja alistamistahan se pohjimmiltaan on, jos tuollaista pitää sanoa ääneen. Ihan samaa, mitä Soldiers of Odin harrastaa laajennetusti. Yritys nostaa itsensä toisen yläpuolelle, ja saada tälle sellainen tunne, että olisi muka vaarassa ja tarvitsisi suojelua eli olisi jotenkin riippuvainen tästä "suojelijasta".

Sanoiko miehesi, MILTÄ hän sinua muka suojelee? Millaisessa vaarassa olet?

En ole minkäänlaisessa akuutissa vaarassa ja sen takiahan minä jäin tätä suojelua miettimään. Tai onhan se kiva ajatus, että jos meidät kidnapataan tai jotain, niin hän ei törkkää minua pahiksille ja sano, että ottakaa tuo ja päästäkää minut menemään, mutta en nyt odota tuota ihan heti tapahtuvan.

Eli tarkoittaako se sitten ihan yleistä elämän kolhuilta suojelemista? Mikä on mahdoton homma.

Vierailija
7/62 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hälytyskelloja kuulen tuossa. Yksi parisuhdeväkivaltaan taipuvainen miestyyppi on sellainen, joka kovasti tuomitsee väkivallan ja julistautuu itse naisten suojelijaksi. Hän sitten aikanaan on väkivaltainen sitä naista kohtaan, mutta asiaa "ei lasketa", koska nainen on siihen mielestään itse syyllinen ja muutenkin ei ihan ihminen vaan miehen omaisuutta oleva esine.

Vierailija
8/62 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suojele enkä puolusta enkä rajoita. Jos joku käy naiseni päälle, tai naiseni päättää mennä humalassa toisen miehen mukaan niin mitäpä minä sille mahdan?

Vain olemalla välinpitämätön voi menestyä ihmissuhteissa.

Vierailija
9/62 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä naisia pitää auttaa ja suojella. Oli sitten kyseessä oma äiti, sisarukset, vaimo tai joku avuton naikkonen.

Vierailija
10/62 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En suojele enkä puolusta enkä rajoita. Jos joku käy naiseni päälle, tai naiseni päättää mennä humalassa toisen miehen mukaan niin mitäpä minä sille mahdan?

Kuulostaa aika reilulta, että jos joku hyökkää tyttöystäväsi kimppuun, nostat kädet ilmaan ja annat olla. Olen nainen ja ainakin yrittäisin auttaa miestäni, jos tilanne olisi toisin päin.

Vierailija
11/62 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa aika reilulta, että jos joku hyökkää tyttöystäväsi kimppuun, nostat kädet ilmaan ja annat olla. Olen nainen ja ainakin yrittäisin auttaa miestäni, jos tilanne olisi toisin päin.

Naiset eivät tarvitse apuani.

Vierailija
12/62 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni tulee lähinnä mieleen näistä erikseen ilmoittavista haluan suojella sinua tyypeistä, että jonkin ajan päästä on nimenomaan tarve että joku suojelisi heiltä.

Vierailija
13/62 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kaikki kyllä halua. :D eilen joku 30+ äijä uhkas vetää mua turpaan. :'D

Vierailija
14/62 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurustelin kauan entisen poikaystäväni kanssa, mutta hän ei koskaan sanonut, että hän haluaisi erityisesti suojella minua. Nyt olen tavannut uuden miehen ja hän sanoi melkein heti haluavansa suojella minua. Olen häneen verrattuna nuori ja kokematon, mutta kuitenkin ihan aikuinen.

Mitä miehet tarkoittavat sillä, että he haluavat suojella naisiaan? Tarkoittaako se oikeasti, että hän haluaa suojella minua joltain konkreettiselta vai onko se vaan yleistä höttöä kuten kuutamokävelyistä pitäminen? Pitääkö hän minua tyhmempänä ja heikompana?

Vastasitkin jo itse tuohon.  Amerikkalaista smaltolkkia, tyyliin suojelen sinua karhuilta "eihän täällä ole karhuja"  ,  no siinäs näet. 

Mutta totta toinen puoli, miehet puhuu siitä mitä ei ole. Hän pelkää siis jotakin :)

Vierailija
15/62 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kiva, että ainakin teoreettinen herrasmiesmäisyys ei ole kuollut. Eri asia sitten on mitä todellisessa hätätilanteessa tulisi tapahtumaan. Sanat tulevat helpommin kuin teot.

Vierailija
16/62 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on geeneissä perheen puolustaminen. Ei varmaan mitenkään ihmeellisä. Puolustava mies välittää oikeasti, ei puolustava ehkä ei, tai on beta.

Vierailija
17/62 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestäni tuo suojeleminen voi tarkoittaa jo pelkästään sitäkin, että mies haluaa pitää sinusta hyvää huolta. Haluaa, että sulla on kaikki hyvin. Mun korviin ei kuulosta mitenkään oudolta, päinvastoin. Välittäminen ja huolehtiminen on tosi tärkeitä asioita.

Luulisin, että mies on ajatellut sen näin. Jos kysyt, mitä hän tarkoittaa niin hän saattaa mennä hämilleen ja vastata vain, että kaikelta :) ei kannata ylitulkita asioita.

Vierailija
18/62 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tosiaan sanojasta. Mustasukkainen hakkaaja haluaa tosiaan "suojelullaan" rajoittaa ja kontrolloida. Mutta terve suojelunhalu on äärimmäisen romanttista ja seksikästä.

Eräs mies jonka tunnen mm. haluaa kävellä autojen puolella esim. parkkihallissa tai maantiellä, vaikka olen ihan kykeneväinen katsomaan itsekin minne menen ja mitä ympärillä tapahtuu. Mutta se on eleenä niin suloinen ettei tulisi mieleenkään pitää hänelle saarnaa siitä kuinka itsekin osaan jne. Samoin annan hänen kantaa laukkua, avata ovia tai vaikka avata säilykepurkkeja :). Onhan se mukavaa että joku välittää, auttaa ja "suojelee" vaikkei varsinaista hengenhätää olekaan.

Vierailija
19/62 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut miehet suojelevat naisia heiltä itseltään:

tapoja on monia

Vierailija
20/62 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu naisesta. Kaikki eivät herätä suojelun halua. Suloiset enimmäkseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän