Haluaako miehet oikeasti suojella naisia?
Seurustelin kauan entisen poikaystäväni kanssa, mutta hän ei koskaan sanonut, että hän haluaisi erityisesti suojella minua. Nyt olen tavannut uuden miehen ja hän sanoi melkein heti haluavansa suojella minua. Olen häneen verrattuna nuori ja kokematon, mutta kuitenkin ihan aikuinen.
Mitä miehet tarkoittavat sillä, että he haluavat suojella naisiaan? Tarkoittaako se oikeasti, että hän haluaa suojella minua joltain konkreettiselta vai onko se vaan yleistä höttöä kuten kuutamokävelyistä pitäminen? Pitääkö hän minua tyhmempänä ja heikompana?
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä miehenä suhtaudun hyvinkin suojelevasti vaimooni, tyttäriini, siskoihini ja äitiini. Varsinkin äiti ja toinen sisko olisivat pahassa kusessa olleet ellen olisi ollut tukena.
Tämän ketjun perusteella olen ilmeisesti alkukantainen apina, mutta omistani pidän huolen.
Alkukantainen naisapina täällä, hei. :) Minä kyllä osaan arvostaa, ja näytän sen. Pidän tuollaista omistaan huolta pitämistä paitsi itsestään selvänä, myös eräänlaisena miehen mittana. (Raippoja odotellessa.) Toki naisena teen samaa, mutta perinteisesti hieman eri tavoin ja asioissa.
Erotan myös tuonkaltaisen ajatusmaailman kontrolloinnista, olin aikanaan naimisissa kontrolloivan ja mustasukkaisen miehen kanssa. Itse en ole enää nuori, pieni tai söpö, mutta eipä silti ole mitään valittamista - tuota huonosti käyttäytynyttä exää lukuun ottamatta miehet elämässäni ovat kohdelleet minua hyvin, myös tuntemattomat. Ei herrasmiesmäisyys ole kuollut.
Kiitokset tästä.
Olen esimiesasemassa isossa firmassa ja tienaan ylimmässä kymmenyksessä eli en ole ihan avuton enkä aivoton. Silti haluan suojeluviettisen miehen ja olenkin onnistunut löytämään sellaisen (sellaisia). Näin saan itse olla nainen.
(Suojeluvietti ei tarkoita hyppypotkua naapurin pihapuuhun.)