Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaako miehet oikeasti suojella naisia?

Vierailija
22.05.2016 |

Seurustelin kauan entisen poikaystäväni kanssa, mutta hän ei koskaan sanonut, että hän haluaisi erityisesti suojella minua. Nyt olen tavannut uuden miehen ja hän sanoi melkein heti haluavansa suojella minua. Olen häneen verrattuna nuori ja kokematon, mutta kuitenkin ihan aikuinen.

Mitä miehet tarkoittavat sillä, että he haluavat suojella naisiaan? Tarkoittaako se oikeasti, että hän haluaa suojella minua joltain konkreettiselta vai onko se vaan yleistä höttöä kuten kuutamokävelyistä pitäminen? Pitääkö hän minua tyhmempänä ja heikompana?

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

naiset/naaraat on luotu suojelijoiksi, ei miestä missään nimessä.

Miehet on vain uhkia, miltä on suojeltava itseään ja lapsiaan.

En tarkoita että jokainen mies on uhka, mutta jos yleistetään biologisesti.

Mies/uros on aina uhka, ei turva. Nainen/naaras on puolustaja.

HOllywood-elokuvat haluavat vääristää asetelmia, miehestä on tehty sankari ja naisesta hajusuolaa pyörtyillessään imppaava hauras olento, vaikka osat IRL maapallon lajeissa, myös ihmisellä, ovat aivan toisin, mies ei ole sankaria ja puolustajaa nähnytkään, mutta naiselle se tulee jo syntymälahjana, ja aidinvaisto maksimoi sen.

Vierailija
42/62 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin tykkään kovasti siitä, että voin nimenomaan fyysisesti kokea olevani turvassa aina, kun mieheni kanssa liikun; olen itse pieni, siro nainen ja hän melkein kaksimetrinen harteikas jössikkä. Mulla on muutenkin tunne, että mitä tahansa hankaluuksia käytännön asioissa tapahtuu, ei ole hätää kun hän on siinä. Eri asunnoissa ja kaupungeissakin asutaan, ym eli en ole millään lailla eristetty tai latistettu nainen, vaikka suojelluksi oloni tunnenkin =) 

Millon teidän naisten päähän menee, että miehen koolla, etenkään jos se koko on läskipaskamahaa ei tuo mitään lisä turvaa. 

Parempi suojelija se parimetrinen harteikas läskipaskamaha on kun sinä, alimittainen palstauli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
44/62 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HOllywood-elokuvat haluavat vääristää asetelmia, miehestä on tehty sankari ja naisesta hajusuolaa pyörtyillessään imppaava hauras olento, vaikka osat IRL maapallon lajeissa, myös ihmisellä, ovat aivan toisin, mies ei ole sankaria ja puolustajaa nähnytkään, mutta naiselle se tulee jo syntymälahjana, ja aidinvaisto maksimoi sen.

On se kumma nykyään kun naisella saa olla äidinvaisto, mutta miehiellä ei vaistoa suojella naista tai jälkikasvuaan. Surullista kuunneltavaa, mitähän varten fyysiset sukupuolierot on olemassa?

Vierailija
45/62 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin tykkään kovasti siitä, että voin nimenomaan fyysisesti kokea olevani turvassa aina, kun mieheni kanssa liikun; olen itse pieni, siro nainen ja hän melkein kaksimetrinen harteikas jössikkä. Mulla on muutenkin tunne, että mitä tahansa hankaluuksia käytännön asioissa tapahtuu, ei ole hätää kun hän on siinä. Eri asunnoissa ja kaupungeissakin asutaan, ym eli en ole millään lailla eristetty tai latistettu nainen, vaikka suojelluksi oloni tunnenkin =) 

Millon teidän naisten päähän menee, että miehen koolla, etenkään jos se koko on läskipaskamahaa ei tuo mitään lisä turvaa. 

Miksi se sua haittaa, jos joku tuntee olonsa turvalliseksi kookkaan miehen kanssa?

Vierailija
46/62 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojelu maksaa x määrän nuorta vaginaa. Ehlä sitten kun se nuori ja tiukka vagina on täynnä mun spermaa niin...

Vierailija
47/62 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta maailmaa ei olisi saanut olla eli mies yritti suojella elämältä.

Elämältä on syytäkin suojella, sehän tappaa!

Vierailija
48/62 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se sua haittaa, jos joku tuntee olonsa turvalliseksi kookkaan miehen kanssa?

Se nyt vaan sattuu olemaan luonnollista, että oman rodun edustajien tyhmyys vituttaa ja ärsyttää.

Vierailija
49/62 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan suojella rakkaitani, (muitakin, mutta tästä nyt kyse) ja suojelen. Suojelen vanhempiani, sisaruksiani, ystäviäni, lapsiani ja miestäni. Mieheni suojelee rakkaimpiaan myös (toki muitakin, mutta tästä nyt kyse), eli siis minua, tottakai. Suojelua on niin monenlaista, mutta suojelun erottaa muusta siksi sanotusta toiminnasta se, että suojeluun ei liity valehtelua, ja suojelun kohteella on itsellään hyvä olo kaikin puolin, ja hän kokee olevansa turvassa. 

Vierailija
50/62 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä miehenä suhtaudun hyvinkin suojelevasti vaimooni, tyttäriini, siskoihini ja äitiini. Varsinkin äiti ja toinen sisko olisivat pahassa kusessa olleet ellen olisi ollut tukena.

Tämän ketjun perusteella olen ilmeisesti alkukantainen apina, mutta omistani pidän huolen.

Vierailija
51/62 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

=Kontrolloida

Vierailija
52/62 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kai haluaa, mutta ku lukee muutamana päivänä tätä palstaa, niin mieli muuttuu...

Vierailija
53/62 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kumma nykyään kun naisella saa olla äidinvaisto, mutta miehiellä ei vaistoa suojella naista tai jälkikasvuaan. Surullista kuunneltavaa, mitähän varten fyysiset sukupuolierot on olemassa?

siksi että saatte heitellä naisia pitkin seiniä ja mättää turpaan ja uhkailla ja raiskata.

muuta "hyötyä" ei koosta tunnu olleen.

Vierailija
54/62 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suojelu maksaa x määrän nuorta vaginaa. Ehlä sitten kun se nuori ja tiukka vagina on täynnä mun spermaa niin...

Minun nuori vaginani ei tarvitse sinun suojeluasi. Minun ympärilläni on paljon ihmisiä jotka välittävät minusta ja suojelevat sinulta :)

Vierailija
55/62 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nainen, mutta sain jo pikkutyttönä toimia äitini ja siskoni suojelijana ja henkiväratijana, yli satakiloista isääni vastaan. sukat jalassa hankeen lähin soittamaan poliisia tai lähimmän naapurin ovikelloa, piilotin veitsiä ja pidin vahtia.

Henkivartijuus on jäänyt päälle, olen kokoajan valppaana kun olen ihmisten parissa, aistit käy sillon ylikierroksilla, siksi kärsinkin sos.tilanteiden fobiasta jne, aivot ylikuormittuu ja viihdyn parhaiten yksin, ihmisten seurassa uuvun. Mutta samalla olen hyvä kriisitilanteissa, kun muut hyytyvät tai menevät paniikkin, minulle se on normaalitila.

En luottaisi yhteenkään mieheen, koko ei tee kenenstäkään turvallista, päinvastoin.

Vierailija
56/62 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

siksi että saatte heitellä naisia pitkin seiniä ja mättää turpaan ja uhkailla ja raiskata.

muuta "hyötyä" ei koosta tunnu olleen.

Joo, maailman historiassahan juuri tuota mättämistä on tehty paljon enemmän kuin esimerkiksi rakennustöitä tai ojan kaivuuta. :D

Katso vaikka ikkunasta ulos, 99,9% naisista on ihan ilman mustelmia kävelemässä kaduilla ja toreilla jotka on 99,9%:sti rakennettu miesten taholta.

Olisiko joskus mahdollista arvostaa miehiä ja unohtaa se yleinen miesviha sieltä sydämestäsi?

Vierailija
57/62 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Haaveilen vaarallisista tilanteista, joissa voisin olla turvana. En kyllä mainostaisi julkisesti, hulluna varmaan pidettäisiin?

Tunnetaankohan me? Hakeudutko aina sen kaikkein pienimmän naisen seuraan pilkun aikaan jotta voit saataa hänet kotiin?

Herrasmiehet eivät ole kadonneet mutta havaittavissa on se että he ottavat kohteekseen yleensä minut joka olen porukan pienin nainen, moni vielä tietää väkivallasta jota olen joutunut kokemaan.

Joskus olen miettinyt että onko se joku suojelun tarve ja minä näytän siltä että sitä tarvitsen.

Vierailija
58/62 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä alusteinen tilanne sulla lähtökohdiltaan. Nuorempi ja kokematon.

Vierailija
59/62 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä miehenä suhtaudun hyvinkin suojelevasti vaimooni, tyttäriini, siskoihini ja äitiini. Varsinkin äiti ja toinen sisko olisivat pahassa kusessa olleet ellen olisi ollut tukena.

Tämän ketjun perusteella olen ilmeisesti alkukantainen apina, mutta omistani pidän huolen.

Alkukantainen naisapina täällä, hei. :) Minä kyllä osaan arvostaa, ja näytän sen. Pidän tuollaista omistaan huolta pitämistä paitsi itsestään selvänä, myös eräänlaisena miehen mittana. (Raippoja odotellessa.) Toki naisena teen samaa, mutta perinteisesti hieman eri tavoin ja asioissa.

Erotan myös tuonkaltaisen ajatusmaailman kontrolloinnista, olin aikanaan naimisissa kontrolloivan ja mustasukkaisen miehen kanssa. Itse en ole enää nuori, pieni tai söpö, mutta eipä silti ole mitään valittamista - tuota huonosti käyttäytynyttä exää lukuun ottamatta miehet elämässäni ovat kohdelleet minua hyvin, myös tuntemattomat. Ei herrasmiesmäisyys ole kuollut.

Vierailija
60/62 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on ammatissa jossa hän suojelee ja turvaa sekä heitä kenen kanssa tekee työtään, että muita ihmisiä heiltä. Hän on isokokoinen, mutta hyvin pitkämielinen ja lempeä luonteeltaan, sekä välttelee konflikteja mahdollisimman pitkälle.  Kokonsa vuoksi hän saa sekä olla rauhassa, hänen ylitseen ei yleensä yritetä kävellä, että provosoi varsinkin humalaisia mittelemään voimiaan. Voimienmittelystä ei kuitenkaan ole koskaan tllut mitään, koska mieheni ei provosoidu mistään, ja kun hän sanoo että nyt loppuu vitttuilu, niin silloin se loppuu.

Jos joku käy kimppuumme yllättäen jossain kulkiessamme, niin kyllä se on mies joka minua suojelee. Jos taas ulkoa kuuluu kummaa ääntä, niin se olen minä joka sitä lähtee selvittämään, hän on vähän vellihousu tuollaisissa asioissa. Ja jos joku yrittää hyötyä miehestäni törkeästi, niin se olen minä joka sanoo että nyt stoppi tuolle. Mies tarvitsee siis joskus suojelua itseltään, ettei anna muiden höykyyttää kiltteyttään, esim. rahaa lainaan, keskellä yötä kyyditsemään jonnekin jne. Suojelemme siis kumpainenkin toisiamme, ja niin sen kuuluu ollakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme