Hiton vanha ja kulunut aihe, mutta taas ärsyttää->julki-imetys
Miksi ihmeessä pitää mennä julkisella paikalla esim. kahviloissa, lentokentillä, ravintoloissa, tapahtumissa...siihen kaikkein näkyvimmälle paikalle sitä vauvelia hoitamaan ja syöttämään asenteella " katsokaa kaikki kuinka minä äityli täällä imetän lastani, se ei katsos katso aikaa eikä paikkaa koska sillä on nälkä. Niin ja tietysti imetän vaikka sinne yläasteelle saakka, koska minullla on siihen oikeus !!! " Hitto, kyllä mä ainakin aikoinani menin sinne sivupenkille ja käännyin syrjään, ettei esim.tuntemattomien tai ruokailijoiden tarvinnut toimitusta seurata, eikä hoitotoimenpiteitä hirveesti ihailla. Ja imetys lopetettiin ennenkuin murrosikä alkoi ! Ehkä on vaan tullut liian monta paljasta tissiä vastaan ihan kummissa paikoissa, että alan jo miettimään, että miksi ihmeessä pitää asiasta tehdä NIIN julkinen ? Voisiko joku mamma selittää, kun en vaan ymmärrä?
Kommentit (60)
Minä 55v en ole koskaan nähnyt tuollaista "julki-imettäjää", toki olen nähnyt kun äiti imettää ihan julkisesti.
Minusta olisi kuvottavs ajatus mennä syömään vessaan, suosittelen jokaiselle julki imetystä vastustavalle tilaamaan sen pihvinsä sinne kusilaarin viereen.
Imetän lähes missä vaan koska en oleta että ohi kulkevat tuijottavat minua. En minäkään tuijottele ihmisiä, pidä toki katse kaukaisuudessa jos et tahdo nähdä ympärilläsi tapahtuvia asioita.
Lastenhoitohuoneeseen en mene imettämään, kun sellaisia ei yleensä ole. Vessa ei ole lastenhoitohuone vaan se on vessa.
Puklulle lapseni tai minä ei onneksi haista, kun ei tuo yli vuoden ikäinen puklaile ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajuu ku jotkut ihmiset ei hyväksy julki imetystä mut sit hyväksyy ku jotkut naiset kävelee kaupungilla sellasessa asussa mis tissit näkyy kunnolla, enemmän kuin imettäessä.
Ne imettävän emakon tissit ovat turvonneet suorastaan epämuodostuneiksi ja niistä valuu maitoa. Sitä sitten se lapsi imee siinä koko kansan katsoessa ympärillä ja päästelee pahanhajuisia pukluja äidin rinnuksille. Sekö ylentää sinun mieltäsi ja hivelee silmää?
sä tuskin sillä mulkullas ketään syötät? Kuunteletko mieluummin vauvan katkeamatonta itkua kun ei saa ruokaa? Kokeileppa itse olla syömättä kun oikein heikottaa ja ainut paikka mistä silloin saisit ruokaa on julkinen.
Mä en oo koskaan ikinä nähnyt tällaista. Kuinkahan lähelle sinä oot tunkenut, että näet että rinnat on epämuodostuneet ja puklunkin haistat. Ongelma on sinussa.
Kyllä ongelma on nimenomaan niissä julkitissittelijöissä. Mitäs jos minäkin menisin johonkin ravintolaan heiluttelemaan mulkkuani? Olisitteko tekin ihan vaan hiljaa ja tyytyväisiä jos siinä naapuripöydässä alkaisi vatkaus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä totean näille julki-imettäjille aina jotain nokkelaa, tyyliin kehaisen että "kiva tissi sulla" tai jotain vastaavaa. Yleensä menevät ihan punaiseksi.
.... No olipas tosi "nokkelasti" sanottu.
Sanopa muuta. Onko sinulla muitakin tällaisia kuolemattomia letkauksia eri tilanteisiin. Kenties voisit kirjoittaa niista jopa kirjan - olethan selvästi suuri verbaalinen lahjakkuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä totean näille julki-imettäjille aina jotain nokkelaa, tyyliin kehaisen että "kiva tissi sulla" tai jotain vastaavaa. Yleensä menevät ihan punaiseksi.
.... No olipas tosi "nokkelasti" sanottu.
Sanopa muuta. Onko sinulla muitakin tällaisia kuolemattomia letkauksia eri tilanteisiin. Kenties voisit kirjoittaa niista jopa kirjan - olethan selvästi suuri verbaalinen lahjakkuus.
Toinen hyvä on "Saisko maistiaisia?"
Neljän c c kirjoitti:
Nykyajan katsokaa minua - ilmiö.
Ei osata ajoittaa lasten syömisiä vaan tehdään kaikki koko kansan edessä. Pyhä äiti.Kumma kun ennen selvittiin ilman julkisia imetyksiä, itsekin selvisin. En ymmärrä, en.
tervetuloa 2000 luvulle. Minä imetin julkisella paikalla koska se oli minun ainut keino silloin nähdä ihmisiä. Kotona oli vain vauva, minä ja seinät joita tuijotin kun imetin. En todellakaan hakenut sillä huomioo ja minulla oli suojana harso. Vauva tarvitsi ruokaa usein eikä sitä pysty aina niin tarkkaan ajoittamaan varsinkin kun hän syntyi sektiolla jolloin maidon tuleminen oli välillä heikompaa joten tarvitsi siis rintaa useammin.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisit tullut mulle toteamaan niin olisin vetäissyt turpaan. Vauva olis jatkanut syömistään. Sepäs vasta nokkelaa olisi ollut.
Pari ensimmäistä kuukautta etsin aina sen lastenhoitohuoneen tai vessan, koska olen niin ujo, etten halunnut kenenkään näkevän rintojani. Nyt vauvani on 6kk, enkä enää jaksa välittää. En mitenkään erityisesti etsi mitään mahdollisimman näkyvää paikkaa, mutten myöskään vaivaudu siirtymään minnekään syrjään. Imetän siinä, missä satun olemaan ja missä vauvalle sattuu tulemaan nälkä. Tämä lähinnä vain siksi, etten ajattele rinnoistani enää muuta kuin että ne ovat lapseni ruokkimista varten, vähän kuin pilttipurkki. En ujostele niitä tai koe tarvetta erityisemmin esitellä niitä. Ne sisältävät lapseni ruokaa. En välitä, jos tuijotat minua imettämässä lastani tai kommentoit jotain "nokkelaa".
Minulla on kaksi rintaa imetystä varten. Minulla on vauva joka juo maitoa. En jää kotiin, imetän missä sattuu. Laita rätti silmille niin ei häiritse. Ei kyllä kiinnosta tippaakaan, näkeekö joku:D
Meinaat että saat yläasteen erityisooen punaiseksi sanomalla kiva tissi.... Ui ui, aikamoista;)
Liikun paljon itse ravintoloissa, kahviloissa ym. julkisissa paikoissa enkä ole koskaan törmänny tällaiseen AV:ll a kuvattuun naisihmiseen, joka vauvaansa ruokkiessaan" lyö turvonneet meijerinsä tiskiin ja jonka imettämisoperaatiosta kuuluu koko ravintolaan (kenties koko kaupunginosaan) kantautuvia lutkuttavia ja ähiseviä epämiellyttäviä ääniä ja joka vielä kaiken lisäksi haiseee kilsan päähän oksennukselle). Ilmeisesti olen tietämättäni kuurosokea. Ehkä joskus "pahimmassa tapauksessa" olen nähnyt hieman paljasta rinnan sivua vilahtavan" ennen kuin vauvan pää on peittänyt rinnan. Ei ole jäänyt traumoja. Huomattavasti enemmän häiritsee näin kesällä pitkät tissivaot liian avonaisista paidoista, persvaot liian matalista housuista ja tatuoinnit.
Mun vauvan ruokkiminen on mulle niiiiin paljon tärkeämpää kuin yhdenkään ohikulkijan tai kahvila-asiakkaan mielipide, sori.
Rakastan mum rurvonneita meijereitä <3
Vierailija kirjoitti:
Huoh, mitä helvetin väliä jollain tisseillä ja imetyksillä? Eikä kukaan äiti imetä lastaan ajatuksella, että "katsokaas mua". Mua ainakin ärsytti, jos joku rupes kyyläämään. Imetin, koska vauvalla oli nälkä.
Tämä on lievästi erikoista... Imetät julkisesti, eli tarkoituksella olet näkyvillä vauvasi ruokailun aikaan, joten miksi sinua ärsyttää, jos joku alkaa toimitusta katselemaan? Itsehän tämän tavan olet valinnut, joten hyväksy se, että joitakin ihmisiä saattaa kiinnostaa tissisi ja vauvan imeminen, voipa joku saada tyydytyksenkin siitä.
Mielestäni sinun on turha ärsyyntyä, jos vaikka joku tulee viereesi imettäessäsi ja suorastaan tuijottaa ryntäitäsi/toimitusta, hänellä on se oikeus, koska on julkinen paikka ja sinä olet siinä vapaaehtoisesti. Mene sinä sivummalle, jos et tahdo kenenkään kiinnittävän huomiota imetykseen.
Minä en julkisesti imettänyt, tosin imetinkin niin vähän aikaa etten olisi edes ehtinyt. Jos jossain näkisin (onneksi en ole vielä) imetyshetken, niin saattaisin ihan tarkoituksella alkaa silmäilemään sinne päin, jotta tajuaisitte kuinka typerää se on esitellä tissejä julkisella paikalla. Menkää herran tähden sivummalle, niin ei tarvitse ärsyyntyä ja uhitella kiinnostuneille.
Miksi ihmeessä tästä aiheesta edes keskustellaan? Olen nähnyt vain kerran, kun joku on imettänyt kakaran julkisella paikalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh, mitä helvetin väliä jollain tisseillä ja imetyksillä? Eikä kukaan äiti imetä lastaan ajatuksella, että "katsokaas mua". Mua ainakin ärsytti, jos joku rupes kyyläämään. Imetin, koska vauvalla oli nälkä.
Tämä on lievästi erikoista... Imetät julkisesti, eli tarkoituksella olet näkyvillä vauvasi ruokailun aikaan, joten miksi sinua ärsyttää, jos joku alkaa toimitusta katselemaan? Itsehän tämän tavan olet valinnut, joten hyväksy se, että joitakin ihmisiä saattaa kiinnostaa tissisi ja vauvan imeminen, voipa joku saada tyydytyksenkin siitä.
Mielestäni sinun on turha ärsyyntyä, jos vaikka joku tulee viereesi imettäessäsi ja suorastaan tuijottaa ryntäitäsi/toimitusta, hänellä on se oikeus, koska on julkinen paikka ja sinä olet siinä vapaaehtoisesti. Mene sinä sivummalle, jos et tahdo kenenkään kiinnittävän huomiota imetykseen.
Minä en julkisesti imettänyt, tosin imetinkin niin vähän aikaa etten olisi edes ehtinyt. Jos jossain näkisin (onneksi en ole vielä) imetyshetken, niin saattaisin ihan tarkoituksella alkaa silmäilemään sinne päin, jotta tajuaisitte kuinka typerää se on esitellä tissejä julkisella paikalla. Menkää herran tähden sivummalle, niin ei tarvitse ärsyyntyä ja uhitella kiinnostuneille.
Hihi, hauskan onnistunut provo :DDDD
Mitään ei ole julki imettämistä vastaan kun se tehdään luonnollisesti tissi piilossa. Mutta todella käämi sulaa tähän " huomaattehan kaikki tän mun UPEAN MUOTOISEN ihanan rinnan joka toki on tarkoitettu vain siihen luonnolliseen vauvan ruokintaan. Huomaattehan."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luetko lehtiä/käytätkö kännykkää julkisissa paikoissa? Ärsyttäisikö jos joku tulee lukemaan olan yli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajuu ku jotkut ihmiset ei hyväksy julki imetystä mut sit hyväksyy ku jotkut naiset kävelee kaupungilla sellasessa asussa mis tissit näkyy kunnolla, enemmän kuin imettäessä.
Ne imettävän emakon tissit ovat turvonneet suorastaan epämuodostuneiksi ja niistä valuu maitoa. Sitä sitten se lapsi imee siinä koko kansan katsoessa ympärillä ja päästelee pahanhajuisia pukluja äidin rinnuksille. Sekö ylentää sinun mieltäsi ja hivelee silmää?
Mä en oo koskaan ikinä nähnyt tällaista. Kuinkahan lähelle sinä oot tunkenut, että näet että rinnat on epämuodostuneet ja puklunkin haistat. Ongelma on sinussa.
Kyllä ongelma on nimenomaan niissä julkitissittelijöissä. Mitäs jos minäkin menisin johonkin ravintolaan heiluttelemaan mulkkuani? Olisitteko tekin ihan vaan hiljaa ja tyytyväisiä jos siinä naapuripöydässä alkaisi vatkaus?
Ei millään pahalla, mutta se tissi ei ole esillä naapuripöytää vaan vauvan ruokintaa varten. Olen melko varma, että jos yrittäisit ruokkia vauvaa mulkullasi, puuttuisi siihen jo poliisi eikä pelkästään kanssaruokailijat.
Toki rauhallinen paikka on itsellekin mieleen imettäessä.
Aina sellaista ei vaan ole lähellä, eikä kaikki vauvat syö liinan alla.
Ja turha aloittaa "mee vessaan kersasi kanssa"-porua, jos et itse halua syödä vessassa. Ne eivät usein ole siistimmästä päästä.
Joku mainitsi perhekerhot, täällä yleensä on joka puolella joku vanhempi lapsensa kanssa eli joko pyydät poistumaan tai valitset rauhallisimman paikan.
Joku taas ihmetteli kävelevän imetystä, entä jos vauva kävelee jo 9kk iässä, tai jos 15 kk vanha ei vielä kävele?
Miksi se muita haittaa vaikka joku antaa kaksi vuotiaalleen huikan maitoa rinnasta? Luultavasti se 2 v peittää enemmän siitä paheksutusta rinnasta kuin 2 kk vanha (ja syö nopeammin).