Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hiton vanha ja kulunut aihe, mutta taas ärsyttää->julki-imetys

Vierailija
21.05.2016 |

Miksi ihmeessä pitää mennä julkisella paikalla esim. kahviloissa, lentokentillä, ravintoloissa, tapahtumissa...siihen kaikkein näkyvimmälle paikalle sitä vauvelia hoitamaan ja syöttämään asenteella " katsokaa kaikki kuinka minä äityli täällä imetän lastani, se ei katsos katso aikaa eikä paikkaa koska sillä on nälkä. Niin ja tietysti imetän vaikka sinne yläasteelle saakka, koska minullla on siihen oikeus !!! " Hitto, kyllä mä ainakin aikoinani menin sinne sivupenkille ja käännyin syrjään, ettei esim.tuntemattomien tai ruokailijoiden tarvinnut toimitusta seurata, eikä hoitotoimenpiteitä hirveesti ihailla. Ja imetys lopetettiin ennenkuin murrosikä alkoi ! Ehkä on vaan tullut liian monta paljasta tissiä vastaan ihan kummissa paikoissa, että alan jo miettimään, että miksi ihmeessä pitää asiasta tehdä NIIN julkinen ? Voisiko joku mamma selittää, kun en vaan ymmärrä?

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitähän on semmosia erityisiä tissi baareja, missä naiset on tissit paljaana. Eikös voisi mennä sellaiseen imettämään?

Vierailija
22/60 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajuu ku jotkut ihmiset ei hyväksy julki imetystä mut sit hyväksyy ku jotkut naiset kävelee kaupungilla sellasessa asussa mis tissit näkyy kunnolla, enemmän kuin imettäessä.

Ne imettävän emakon tissit ovat turvonneet suorastaan epämuodostuneiksi ja niistä valuu maitoa. Sitä sitten se lapsi imee siinä koko kansan katsoessa ympärillä ja päästelee pahanhajuisia pukluja äidin rinnuksille. Sekö ylentää sinun mieltäsi ja hivelee silmää?

Mä en oo koskaan ikinä nähnyt tällaista. Kuinkahan lähelle sinä oot tunkenut, että näet että rinnat on epämuodostuneet ja puklunkin haistat. Ongelma on sinussa.

Kyllä ongelma on nimenomaan niissä julkitissittelijöissä. Mitäs jos minäkin menisin johonkin ravintolaan heiluttelemaan mulkkuani? Olisitteko tekin ihan vaan hiljaa ja tyytyväisiä jos siinä naapuripöydässä alkaisi vatkaus?

Sun mulkkusi tehtävä ei ole syöttää vauvoja.

Mitenkäs se tähän liittyy? Mulkun heiluttelu on ihan yhtä luonnollista kuin se, että naiset laittaa ravintolassa tissit tiskiin.

Sulta on siis jäänyt huomaamatta että imetyksen tarkoitus on ruokkia vauvaa? Ei luonnollisuus ole se määritelmä, jos olis luonnollisuudesta kyse nainen voisi istua siinä täysin alasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajuu ku jotkut ihmiset ei hyväksy julki imetystä mut sit hyväksyy ku jotkut naiset kävelee kaupungilla sellasessa asussa mis tissit näkyy kunnolla, enemmän kuin imettäessä.

Ne imettävän emakon tissit ovat turvonneet suorastaan epämuodostuneiksi ja niistä valuu maitoa. Sitä sitten se lapsi imee siinä koko kansan katsoessa ympärillä ja päästelee pahanhajuisia pukluja äidin rinnuksille. Sekö ylentää sinun mieltäsi ja hivelee silmää?

Mä en oo koskaan ikinä nähnyt tällaista. Kuinkahan lähelle sinä oot tunkenut, että näet että rinnat on epämuodostuneet ja puklunkin haistat. Ongelma on sinussa.

Kyllä ongelma on nimenomaan niissä julkitissittelijöissä. Mitäs jos minäkin menisin johonkin ravintolaan heiluttelemaan mulkkuani? Olisitteko tekin ihan vaan hiljaa ja tyytyväisiä jos siinä naapuripöydässä alkaisi vatkaus?

Mitenkäs se tähän liittyy? Mulkun heiluttelu on ihan yhtä luonnollista kuin se, että naiset laittaa ravintolassa tissit tiskiin.

Juu, mutta vauvan ruokailu on hyväksyttävää julkisessa paikassa, runkkaaminen ei.

Vierailija
24/60 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulta on siis jäänyt huomaamatta että imetyksen tarkoitus on ruokkia vauvaa? Ei luonnollisuus ole se määritelmä, jos olis luonnollisuudesta kyse nainen voisi istua siinä täysin alasti.

No mulkun heiluttelun tarkoitus on tuottaa toisenlaista hengenravintoa. Miten se on sinusta sen vähäisempää kuin se vauvan ravinto? Sinun logiikkasi kusee pahemman kerran! En ole itsekään sitä mieltä, että minun pitäisi kyrpää heilutella ravintolassa, mutta kuvottaa myöskin se, että naiset kokevat omaksi oikeudekseen tulla ravintolaan irstailemaan tissiensä kanssa.

Vierailija
25/60 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, mutta vauvan ruokailu on hyväksyttävää julkisessa paikassa, runkkaaminen ei.

Mitenkäs tissien esittely poikkeaa peniksen tai vaikkapa perseen esittelystä?

Vierailija
26/60 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mulkun heiluttelun tarkoitus on tuottaa toisenlaista hengenravintoa. Miten se on sinusta sen vähäisempää kuin se vauvan ravinto? Sinun logiikkasi kusee pahemman kerran! En ole itsekään sitä mieltä, että minun pitäisi kyrpää heilutella ravintolassa, mutta kuvottaa myöskin se, että naiset kokevat omaksi oikeudekseen tulla ravintolaan irstailemaan tissiensä kanssa.

Sori, mulkkusi ei tuota hengenravintoa kenellekään. Imetys ei ole irstailua, vaan ruokkimista. Imetyksen tarkoitus ei ole rintojen esittely.

Vierailija
27/60 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei suostu nyt vastaamaan siihen esitettyyn kysymykseen?? Eli miksi pitää mennä hyvin näkyvälle paikalle? Itsekin olen nyt 4 kk vauvan äiti ja täysimettänyt toistaiseksi. Paljon on liikuttu vauvan kanssa, mutta imetys on hoidettu hyvin syrjäisissä paikoissa (auto, nurkkaloossi, lastenhoitohuone yms.), jo sen takia, että minä ja vauva haluamme rauhan.

Vierailija
28/60 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se jännä kun imetystä verrataan aina runkkaamiseen :)

Onko sitten niin, että pullosta vauvaa ruokkivaa äitiä voisi verrata siihen että joku esittää tekokyrpä käsissä rukkaavansa?

Ja sit mua ihmetyttää, että miehiä haittaa jos joku vilauttaa tissiä. Eikö se olis ihan unelma kahvilareissu kun viereisessä pöydässä tissit vilkkuu, hä?

Vierailija
29/60 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin kaadan purkillisen kermaa päälleni ja menen muutamaksi tunniksi oikein kunnon kesähelteellä aurinkoon kellimään. Tulen sitten sinne kahvilaan ja ihan viereiselle penkille istumaan. Voitte sitten yhdessä arvioida, että miten miellyttävä tuollainen maidontuoksu oikein on.

Voit toki kaataa kermat päällesi ja hortoilla pitkin kaupunkia, mutta et sä sillä oikeastaan todista muuta kuin sen, että olet ehkä vähän vinksahtanut.

Ei se maito sieltä tisseistä mihinkään haise, ei se haise pullostakaan. Puklu toki haisee maidolle, mutta yleensä äideillä tuppaa olemaan puklurätti mukana, joka piilotetaan laukkuun kun imetys on ohi, ei kävellä se rätti olkapäillä niinkuin sinä tekisit. Sitä paitsi, ei se vauva aina yrjöä syötyään.

Vierailija
30/60 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvaa saa imettää missä vain mutta sen paljaan rinnan ei tule näkyä kuin vauvalle.

En käsitä miten asia on niin vaikea nykyäideille käsittää.

Vuosi sitten jopa suuressa ravintolassa äitienoäivälounaalla yksi äiti imetti kävelevää lastaan koko tissi paljaana siinä ruokapöydässä.

Jos paljas tissi on ok niin kai esim.minä voimistua toinen tissi paljaana missä vain?

Vierailija
31/60 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori, mulkkusi ei tuota hengenravintoa kenellekään. Imetys ei ole irstailua, vaan ruokkimista. Imetyksen tarkoitus ei ole rintojen esittely.

No väkisinkin ne siinä esillä ovat. Tämän toimituksen voisi kyllä hoitaa jossain peränurkassa tai vaikka jonkun lakanan alla jos ihan pakko on ruveta tisseilemään jossain yleisellä paikalla. Kyllä on erikoisen irstas näky kun hormooneista turpeat utareet levitellään koko kansan nähtäville jossain ravintolassa!

Vierailija
32/60 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä totean näille julki-imettäjille aina jotain nokkelaa, tyyliin kehaisen että "kiva tissi sulla" tai jotain vastaavaa. Yleensä menevät ihan punaiseksi.

Vierailija
33/60 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jonkun teinitytön nuppurinnat on vaan vähän eri asiat, kuin jotkut äitylin maitoa valuvat jättimeijerit. Koittaisitte tekin nyt vihdoin myöntää sen, että kumpaakohan sitä mieluummin katselee.

Ja anteeksi mitä sinä halusit katsella?? Jätäpä ne lasten kehittyvät rinnat ihan rauhaan.

Vierailija
34/60 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä mätä maito -fanaatikko on taas tullut riehumaan palstalle? Menisi vaikka ulos nauttimaan kauniista säästä.

Vierailija
35/60 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä totean näille julki-imettäjille aina jotain nokkelaa, tyyliin kehaisen että "kiva tissi sulla" tai jotain vastaavaa. Yleensä menevät ihan punaiseksi.

.... No olipas tosi "nokkelasti" sanottu.

Vierailija
36/60 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan pysty vastaamaan kysymykseen miksi pitää esitellä itseään ja tissejään hyvin näkyvällä paikalla. Mä menen itse sovituskoppiin, autoon, puiston nurkkaan jne. tai kotiin imettämään. Mä en halua että mua katsellaan. Joskus on ollut ennalta arvaamaton tilanne ja on ollut pakko tuskan hiki otsalla syöttää vauvaa keskellä kauppakeskusta, mutta pyrin välttämään sellaista viimeiseen asti.

En ole koskaan nähnyt ketään esiintyjiä imetyspuuhissa. Jossain perhekerhoissa on ollut muutama estoton tyyppi. Mä olen sielläkin siirtynyt sivummalle.

Vierailija
37/60 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

18-19v. Teinit ovat kuulkaa aikuisia lainkin silmissä. Kyllä niitä ruusunnuppunännejä (ei ruskeita turvonneita emakonnisiä) on kivempi katella. Ei ole mitään pahaa.

Vierailija
38/60 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jonkun teinitytön nuppurinnat on vaan vähän eri asiat, kuin jotkut äitylin maitoa valuvat jättimeijerit. Koittaisitte tekin nyt vihdoin myöntää sen, että kumpaakohan sitä mieluummin katselee.

Ja anteeksi mitä sinä halusit katsella?? Jätäpä ne lasten kehittyvät rinnat ihan rauhaan.

Mitäs jos sinä pistäisit ne omat roiskeläppäsi niskan taakse solmuun ja lakkaisit arvostelemasta muiden tissimakua, kun omat tissisi eivät kelpaa enää varmaan edes omalle ukolle.

Vierailija
39/60 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä että isoja, käveleviä lapsia vielä imetetään, on imetystukiryhmiä jne. Fanaattista, en ymmärrä vaikka olen äiti itsekin.

Vierailija
40/60 |
21.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole mitään julki-imetystä vastaan. Itse valitsin kuitenkin, että menin esim. lastenhoitohuoneeseen tai vessaan syöttämään omaa lastani. Jos julkisella paikalla oli pakko imettää, heitin aina harson rintsikan olkaimen alle ja peitin sillä koko rinnan (ja vauvan). Tämä vain siksi, että en itse halunnut enkä vieläkään halua näyttää rintojani kenellekään ventovieraalle. Jos joku muu haluaa näin toimia, se on minulle ihan ok. Sen sijaan minua ärsyttää tuo fanaattisuus, mihin törmää jatkuvasti mm. mediassa. Ihan samalla tavalla ärsyttää fanaattisuus minkä tahansa muun asian suhteen. Miksei ihmiset nyt vaan voi syöttää sitä vauvaa, kukin omalla tavallaan? Miksi siitä pitää tehdä numero puolin ja toisin?