Vierailija

82-vuotiaalla naisella ei voi olla osteoporoosi, koska kynnet näyttävät kasvavan - tulos: osteoporoosi pitkälle kehittynnyt

Lasten päivystys, muutaman päivän hoito vaikeaan infektioon: osaston hoitaja kertoi, kuinka todennäköistä on menkat alkaa (lapsi 11-v)koska lapsi lihava ja lihavilla lapsilla menkat alkaa aikaisin. Tällä lihavalla lapsella oli crp yli 200 ja meni antiobioottia ja jotakin muuta suoneen ja hyvä, että pysyi hereillä. Olimme eristyshuoneessa.

Tuttava jouti psyk.hoitoon ja oli koko ajan levoton yms. Kysyin hoitajalta, että mistä johtuu tuo pakonomainen liikehdintä niin vastaus oli "Aivotoiminnasta". Jahas, mikäpä ei johtuisi aivotoiminnasta.

Lapsella hemoglobiini alle 100 niin hoitaja tuumaa, että on johtuu tiedostomattomista kasvukivuista

• ylös 32
  • alas 61

Sivut

Kommentit (55)

Vierailija

Vanhusten pitkäaikaisosastolla kokenut hoitaja laittoi emätinpuikon vahingossa väärään reikään... Kyllähän siitä ainakin minä opiskelijana opin kuinka tärkeää on tarkistaa ennen kun tekee :-D

• ylös 66
  • alas 4
Vierailija

Yritin päästä lääkärille vaikeutuneen hengityksen, rintarohinan ´ja yleiskunnon laskun vuoksi ja passitettiin hoitajalle, jolta sain tietoa astmasta (oi dg yli 10 v) ja mm. pep-pullosta. Seuraavana päivänä päivystykseen, jossa todettiin keuhkokuume.

• ylös 47
  • alas 1
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Menin päivystykseen, koska hengenahdistus oli jotain ennen kokematonta. Tässä tilanteessa oli myös resepti astmalääkkeistä vanhentunut, koska ne oli määrätty tilapäisesti. Päivystyksen sh  tuumaili, ettei päivystys ole oikea paikka reseptin uusimiseen (niin kuin ei olekaan) ja passitti ulos. Muutaman tunnin päästä takaisin ambulanssilla ja sain hoitoa.

• ylös 71
  • alas 1
Vierailija

Äidilleni oli työterveysterkka sanonut, että eihän tuo 80 hemoglobiini ole mitään, koska hällä itselläkin oli se (?) ja ei tarvetta sairauslomaan. Äiti teki fyysisesti raskasta työtä ja terkka käytännössä istui.

• ylös 73
  • alas 0
Vierailija

Menin kerran astmahoitajan vastaanotolle jolla oli niin paljon hajuvettä, että sain astmakohtauksen käytännössä heti kun astuin huoneen ovesta sisään. Muutenkaan ei järki tuntunut hoitajan päätä erityisen paljon pakottavan, koska hän mm. väitti minulle, että keuhkoputkia laajentavaa astmalääkettä on yleensä tapana ottaa aamuin illoin.

• ylös 61
  • alas 4
Vierailija

Kouluterveydenhoitajan mielestä ei voinut olla koululaisen vanhemmalla masennusta, koska 2 kertaa vuodessa möi tavaroitaan kirpparilla ja leipoi samalla kuivakakkuja.

• ylös 85
  • alas 1
Vierailija

Lapseni oli iterkan mukaaan täydellisyyden tavoittelija, koska harrastuksia oli monta (eikä edes monta, jos vertaa urheiluharrastuksiin). Oireita ei ollut tästä haitallisesta toiminnasta.

• ylös 17
  • alas 4
Vierailija

Työtoveri kotihoidossa oli sanonut vanhukselle että ei hänellä ole aikaa koko iltaa täällä olla että hänellä on pikkupoika kotona odottamassa. Työaikaa oli jäljellä kyllä.
Kuulin asian vanhukselta ja sitten palaverissa kun omainen oli ottanut yhteyttä esimieheen. Työtoveri joutui myöntämään asian.

• ylös 24
  • alas 30
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Työtoveri kotihoidossa oli sanonut vanhukselle että ei hänellä ole aikaa koko iltaa täällä olla että hänellä on pikkupoika kotona odottamassa. Työaikaa oli jäljellä kyllä.
Kuulin asian vanhukselta ja sitten palaverissa kun omainen oli ottanut yhteyttä esimieheen. Työtoveri joutui myöntämään asian.

?

Minä joudun sanomaan joka päivä asiakkaille noin. Pyytävät jäämään seurakseen kun työt on jo tehty. Kyllä mä selitän, että en voi jäädä pidemmäksi, kun perhe odottaa myös. Eikä sillä työajalla ole asian kanssa mitään tekemistä, kun jos joku istuu seurana ja kiirehtii sitten syömättä, niin seuraava hoitaja onkin paska, kun haluaa syödäkin töissä, eikä jätä taukoa pitämättä seurustellakseen. 2 ylimääräistä minuuttia jokaisella asiakkaalla tekee työpäivässä 30min ylimääräistä työtä. Se vie tauot.

• ylös 117
  • alas 5
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Menin kerran astmahoitajan vastaanotolle jolla oli niin paljon hajuvettä, että sain astmakohtauksen käytännössä heti kun astuin huoneen ovesta sisään. Muutenkaan ei järki tuntunut hoitajan päätä erityisen paljon pakottavan, koska hän mm. väitti minulle, että keuhkoputkia laajentavaa astmalääkettä on yleensä tapana ottaa aamuin illoin.

Työtoveri jolla itsellä oli vaikeahoitoinen astma oli omin päinsä vähentänyt potilaan astmalääkitystä koska hänellä itsellä riitti sillä hetkellä pienempi annostus niin tokihan jollakin potilaallakin riittää! Potilas meinasi tukehtua. Lääkäri kävi sanomassa että lääkityksestä vastaa yksin lääkäri, ei kukaan muu.

• ylös 67
  • alas 0
r

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

?

Minä joudun sanomaan joka päivä asiakkaille noin. Pyytävät jäämään seurakseen kun työt on jo tehty. Kyllä mä selitän, että en voi jäädä pidemmäksi, kun perhe odottaa myös. Eikä sillä työajalla ole asian kanssa mitään tekemistä, kun jos joku istuu seurana ja kiirehtii sitten syömättä, niin seuraava hoitaja onkin paska, kun haluaa syödäkin töissä, eikä jätä taukoa pitämättä seurustellakseen. 2 ylimääräistä minuuttia jokaisella asiakkaalla tekee työpäivässä 30min ylimääräistä työtä. Se vie tauot.

Kotihoidossa ei pidetä taukoja asiakkaan kotona. Illalla kun viimeisiin paikkoihin mennään niin sitä aikaa on käytettävissä juuri siihen asti asiakkaan hyväksi kuin on työaikaa jäljellä. Ei sitä asiakasta pidä sillä syyllistää että työntekijällä on perhe kotona että voi sua raukkaa kun olet täällä töissä.
Mitähän jos yöbussinkuljettaja puhelisi mikrofoniin että niin minullakin se on pieni lapsi kotona ja tuövuoro kestää vielä aamuviiteen..

• ylös 19
  • alas 83
Vierailija

Teini-ikäinen lapseni otti yhteyttä arvauskeskukseen, koska hemoglobiini oli sadan paikkeilla (oli mitattu muualla) Vähättelevä sh koetti screenaat peliaddiktiosta tiedostamattomiin  kasvukipuihin. Oma lapsi saattoi pelta 20 h yhtäsoittoa, joten näinhän kaikki teinit tekee. Tässä oli se erikoita, että hemoglobiini ervo näytti syyn ja olisi tarvittu jatkoseuranta.Ei herunut. Mehiläisessä asia selvisi about 10 eurolla  ja laskusuunta rauta lääkityksestä ja erittäin rautapitoisesta ruuasta  huolimatta.

• ylös 24
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tuo on epäasiallista että astmahoitaja on hajustettuna, mutta kyllä avaavaa lääkettä voi joutua ottamaan säännöllisesti aamuin illoin, esim ennen hoitavaa lääkettä varmistamaan että hoitava lääke menee tarpeeksi syvälle keuhkoihin.

• ylös 60
  • alas 0
Vierailija

Olin eristyshuoneessa syöpähoitojen vuoksi ja annoin solumyrkkyjen vuoksi ylen useita kertoja päivässä yli kolmen viikon ajan. Hoitaja tuli huoneeseen haisten kaamealle hajuvedelle. Annoin ylen, kun hän oli poistunut ja huoneessani oli pitkään hirveän hajuveden haju. Ikkunoita ei saa eristyshuoneessa auki. Annoin palautetta skunkkihaisuvedestä.

Toinen hoitaja totesi minulle aivoaneurysmaleikkauksen jälkeen teholla, että minun pitää ilmoittaa, kun haluan oksentaa ja varalla oleva yöpuku on väärää kokoa. Olin nukutuksen vuoksi sekaisin kuin seinäkello, voin huonosti enkä todellakaan ollut valinnut kyseistä yöpukua.

Toinen hoitaja kysyi vastapäätäni maanneelta potilaalta, olenko käynyt suihkussa. Minulla oli litimärät hiukset. 

• ylös 47
  • alas 0
Vierailija

Kaverini oli nk.sydänosastolla töissä, kertoi itse , että heidän huomaamatta käytäväpaikkapotilas raiskattiin dementiapotilaan taholta. Paljonko tätä tapahtuu dementiaosastolla. Itse istuivat kansliassa (kuinkas muuten) ja nauroivat jälkeenpäin tilanteelle (uhri ja päällekarkaaja vanhuksia). Haluaisitko äidillesi tämän kohtalon?

• ylös 16
  • alas 41
Vierailija

r kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

?

Kotihoidossa ei pidetä taukoja asiakkaan kotona. Illalla kun viimeisiin paikkoihin mennään niin sitä aikaa on käytettävissä juuri siihen asti asiakkaan hyväksi kuin on työaikaa jäljellä. Ei sitä asiakasta pidä sillä syyllistää että työntekijällä on perhe kotona että voi sua raukkaa kun olet täällä töissä.
Mitähän jos yöbussinkuljettaja puhelisi mikrofoniin että niin minullakin se on pieni lapsi kotona ja tuövuoro kestää vielä aamuviiteen..

No kyllä meillä mobiilikirjauksesta huolimatta on toimistolla tehtävää vielä vuoron loppuessakin, mm. avainten palautus, aamuvuorolle rapsa vihkoon ja työkavereiden turvallisuuden varmistaminen, eli tarkistetaan, että kaikki on kentältä tulleet, ja jos jollakin on ongelmia, riennetään avuksi.

Ei siinä ketään syyllistetä, jos asiakas on jo aikansa saanut. Silloin selitetään, miksi ei anneta YLIMÄÄRÄISTÄ aikaa.

Jos se bussikuski yrittää saada sammunutta päättärillä kyydistä, niin saattaa se sanoa että "ei mulla koko yötä ole aikaa sun kanssa olla, perhekin odottaa"

• ylös 70
  • alas 4
Vierailija

Hoitajat keksi kotihoidossa että pistetäänpä mummon jääkaappiin riippulukko. Onhan se kiva kun joutuu mummo nöyristellen pyytelemään että saisko sieltä vaikka voita tohon leivälle ja maitoa kahviin..

• ylös 6
  • alas 37
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hoitajat keksi kotihoidossa että pistetäänpä mummon jääkaappiin riippulukko. Onhan se kiva kun joutuu mummo nöyristellen pyytelemään että saisko sieltä vaikka voita tohon leivälle ja maitoa kahviin..
Miksi ihmeessä lukko? Mummo lihava? Diabetes?

• ylös 54
  • alas 0
Vierailija

r kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

?

Oletko koskaan hoitanut muistisairasta vanhusta? Ei hän välttämättä ymmärrä että olet kotisairaanhoitaja. Ja että miksi sinun täytyy lähteä. Mutta ymmärtää kyllä, että toisen täytyy lähteä kotiin hoitamaan lapsiaan. Kun se on jotain konkreettista, mihin useimmilla vanhuksilla on omaakin tarttumapintaa. Ei siinä ole kyse mistään syyllistämisestä hyvänen aika.

• ylös 103
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No tuossa on lakia rikottu siihen tahtiin, että oksat pois.

• ylös 44
  • alas 5

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.