Kannattaako lähestyä kolkkopeppuista naista salilla, joka kyykkää väärin?
Salilla monesti samaan aikaan kanssani on kolkkopeppuinen nainen, joka viettää paljon aikaa kyykkytelineessä. Olen huomannut, että hänen peppunsa ei ole kasvanut/saanut muotoa, vaikka varmasti sitä juuri haluaisi. Syy tähän on hyvinkin simppeli, hän tekee liian paljon toistoja liian pienillä painoilla. Yleinen aloittelijan virhe. Kehtaanko lähestyä naista ja vähän opastaa, millä painoilla kannattaisi kyykätä, että peppu saa sitä haluttua muotoa ja kauneutta? Toivottavasti ei luule että olen joku pervo.
M24, 5 vuotta saliharrastusta takana
Kommentit (51)
Joo kävelet sen luo ja suoraan tokaiset "Toi sun kolkko peppu ei kaunistu koska sä teet noita liikkeitä väärin, annapas kun mä näytän" niin se on varmaan tosi kiitollinen ja antaa heti pesää, kenties peppuakin.
Itse teen välillä juuri tuota: pienillä painoilla ja paaaljon toistoja. Ja kyllä muuten tuntuu! Ja näkyy ;) Että pidä vaan suus kii!
Kautta rantain voisit mainita, että "lihas kaipaa kasvaakseen riittävän suurta kuormitusta".
Et voi. Jos miehenä menet naiselle jotain sanomaan, niin olet sika. Jos taas sanoisit vastaavaa miehelle, niin olisit homo. Miehenä ei siis kannata puhua kenellekään.
Ei kannata. Suurin osa kyykkäävistä naisista ei kyykkää kasvattaakseen peppuaan, vaan lihaskunnon vuoksi. Paljon toistoja pienillä painoilla voi olla täysin järkevää, jos päätavoite on parantaa lihaskestävyyttä esim. juoksua varten.
Itse olen alkanut suosimaan tätä "vähemmän painoja, enemmän toistoja" ja kroppa näyttää kyllä paremmalta! Vaikkei aiheeseen nyt liitykään :D Mut heo, Suomi on vapaa maa! Jos olet täydellinen niin mene vaan sanomaan.
Vähän sellanen tutina, että oot trolli, mutta vastataan silti. Mistä varmasti tiedät, että tämän naisen tavoite on peban ulkonäön muokkaaminen? Miten voit sanoa, että aloittelijan virhe, koska et tunne naista ja ihmisillä on eri tavoitteita. Salilla käy perus kuntoliikkujia, jotka vaa haluu pitää lihasmassaa yllä, yleisurheilijoita, maratoonareita, mitä ikinä ja sitten näitä fitness/kehonrakennustyyppejä. Kaikkia ei kiinnosta fitness/kehonrakennus, kaikki ei oo mitään salihirmuja vaan omat panostukset on jossain muualla ja sali on vaa tukemassa omaa lajia. Joissain lajeissa voi olla etua siitä, että tekee paljon toistoja pienemmillä painoilla tai suorittaa liikkeitä eri tempolla ja erilailla. Tai jos nainen haluut alottaa kevyemmin ja opetella tekniikkaa, etkä heti siirtyä suurempiin painoihin. NIH.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa kyykkäävistä naisista ei kyykkää kasvattaakseen peppuaan, vaan lihaskunnon vuoksi.
ROFLMAO
huomaa että monet ihmiset ei ymmärrä eroa pitkillä sarjoilla ja lyhyeillä sarjoilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa kyykkäävistä naisista ei kyykkää kasvattaakseen peppuaan, vaan lihaskunnon vuoksi.
ROFLMAO
On olemassa eri voiman lajeja kuten kestovoima, lihaskestävyys, perusvoima, nopeusvoima, maksimivoima... Jos aatellaan vaikka jotain pitkän matkan juoksijaa tai hiihtäjää, niin just jonkun kestovoiman ja lihaskestävyyden harjottelu on paljon parempaa juoksun kannalta ku vaikka perusvoima, koska lihasten suurempi koko on vaa haitaksi pitkillä matkoilla :)
Aloittelijan perusvirhe on kuvitella että sitä naista kiinnostaa pätkääkään mitä joku miehentaimen sen pepusta ja harjoituksista tykkää. Ap etsii vain oljenkortta että pääsisi keskustelemaan naisen perseestä sen naisen kanssa. Takaisin kotiin kasvamaan.
Todennäköusesti nainen loukkaantuy vaikka haluaisikin pyöreämmän pyllyn ja ei vain tiedä mullaisilla painoilla ja toistoilla se tapahtuu.
Voi myös olla, että tekee tarkoituksella juuri noin.
Sen olen huomannut, että monet tekee liikkeet väärin. Varsinkin vapailla painoilla.
Itse en uskalla kyllä mennä mitään sanomaan, kun ei tiedä mitä vastaansa saa.
En minäkään tiennyt saliharjoitteluata yhtään mitään ja siksi aluksi otinkin avuksi pt.n joka teki saliohjelmat ja jonka kanssa käytiin kaikki liikkeet läpi niin, että varmasti menee oikein.
Jos siellä salilla kerran käy niin ihan hölmöä heittää hukkaan iso teho sillä, että liikkeet tekee vähän sinnepäin.
Ei kannata väärin kyykkäävällä salilla.
Jokunennn kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ROFLMAO
On olemassa eri voiman lajeja kuten kestovoima, lihaskestävyys, perusvoima, nopeusvoima, maksimivoima... Jos aatellaan vaikka jotain pitkän matkan juoksijaa tai hiihtäjää, niin just jonkun kestovoiman ja lihaskestävyyden harjottelu on paljon parempaa juoksun kannalta ku vaikka perusvoima, koska lihasten suurempi koko on vaa haitaksi pitkillä matkoilla :)
Varmasti, mutta eiköhän tätä salivillitystä draivaa ihan muut asiat kuin hiihtotulosten parantaminen. ;)
Minusta on söpöä, että ap haluaa auttaa kanssatreenaajaa :) Onko naisen tekniikka kunnossa? Tekniikkaan on mielestäni helpompi ja sopivampi puuttua, mutta oletukset hänen tavoitteista on riski. Ehkä voisitte alkaa ensin moikkailututuiksi, sitten jossain vaiheessa jutella noista tavoitteista ja sitten vinkaten suoraan tai oman esimerkin kautta siitä, että miten isommat painot ovat paremmat lihaksen kasvattamisessa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on söpöä, että ap haluaa auttaa kanssatreenaajaa :)
kyllä aplla on ihan muu mielessä kuin platoninen treeniapu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on söpöä, että ap haluaa auttaa kanssatreenaajaa :)
kyllä aplla on ihan muu mielessä kuin platoninen treeniapu.
Sitähän sinä et voi varmaksi tietää.
Menisitkö sanomaan saman miehelle, jonka peppu ei mielestäsi ole muotoutunut oikein tarkasteluprosessin aikana?